Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení: honda s kufrem větším než octavie je skvělé auto

Mezi prvními v Česku jsme se svezli s pokořitelem octavie combi. Jezdí skvěle a i když ceník na první pohled vyděsí, cena 458 tisíc korun za výborně vybavený vůz je podobná jako u dobré konkurence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D22a71v90i36d 23H43o38l47m61a62n 7275785893919

To je tak strašně šeredné a odpudivé auto, že nepomůže ani to, že Honda dělá kvalitu. 8-o

0/0
21.3.2014 13:04

M11a87r85t11i35n 27N74á39p26r38a60v70n27í60k 1392184275981

Nemusí to být špatnej stroj, ale co se týká designu/vzhledu tak je to otřesný jak uvnitř tak venku. Podle mě je v tom nějakej zvrhlej záměr japončíka, jenom nevím jakej;-D

0/0
6.3.2014 16:14

T28o54m29á55š 96V58e50r12n95e68r 6949221457796

Ten design je podle mě opravdu divný ale je to můj názor každému se líbí něco jiného...

+1/0
5.3.2014 12:37

O18n88d45ř81e69j 10M80a17t55ě82j55k61a 2751512252

lepší než to co poslední 3 roky produkuje většina automobilek (Kia, Hyundai, frantíci a spol....)

+2/0
7.3.2014 12:28
Foto

M76i18c52h44a27l 59S44i71n55g89r 6377603321306

Design je hodně subjektivní věc a asi se shodneme, že takto výrazná "tvář" nesedne každému. Ale aspoň odvahu (na rozdíl od "nadčasových" designů od Němce) to má.

Jako majitel předchozí Hondy Civic musím ale říct jednu věc: je to v mém životě první auto, které považuji za luxusní, a první auto, které bych si bez váhání koupil znovu. Jízdní vlastnosti, komfort, zpracování, spotřeba, bezpečnost, praktičnost, nulová obava z nějakých poruch - čím víc tím člověk jezdí, tím víc má pocit, že stačí řešit jen to, jestli jede dopředu nebo dozadu, a vše ostatní řeší auto. Tak by to asi mělo být.

Příbuzní mi říkají: Honda, to má strašně drahý náhradní díly, ne? A já jim říkám: na Hondu žádný náhradní díly nepotřebuju.

+4/−1
5.3.2014 0:08

L15u44c14i91e 80F61o37r25m57á48n26k28o20v98á 8465108447820

Měla jsem 11 let hatchback civika (nového v roce 2001), vloni jsem ho poslala dál a doteď se mi po něm stýská, bylo to nejlepší auto, jaké jsem kdy měla. Kdybych teď měla na nového civika hatchback nebo na tohohle kombíka, hned bych do něj šla. Absolutní spolehlivost, prostornost srovnatelná s vozy o třídu vyššími, skvělé jízdní vlastnosti, opět srovnatelné s lepšími auty, dobrá spotřeba, v základní výbavě všechno, za co jsou jinde příplatky... na Hondu opravdu nedám dopustit. R^

+5/0
4.3.2014 14:38

P97a86t29r60i51k 76S28v29o72b27o89d90a 3419491586865

Připadá mi (krátká verze) nějaká malá, spíše blízká fabii než octavii. Pletu se?

0/−1
4.3.2014 13:24

P49a48v50e68l 93N89e86č61á59s13e27k 3988492451349

pletete, zkuste si sednout dovnitř, budete překvapený.

+1/0
6.3.2014 10:13
Foto

R54a54d54i61m 44K11r54o91u36t73i60l 7870201346659

To auto je totálně šeredné.

+1/−3
4.3.2014 12:36
Foto

S16t76a68n33i59s97l58a74v 87T18e98s66a10ř 9487594292794

nevíte někdo, jak funguje ta čtečka dopravních značek?

0/0
4.3.2014 11:21

J37i91ř44í 45K86o87c23u84r94e55k 6235944435118

Chceme porovant Oktávku? Takže klimu a podobně výkonný motor.

Přeckočíme výbavu řady Active, nemá klimu, přeskočíme.

Vezmeme v potaz výbavu Ambition. Přeskočíme 1200 ccm motory.

Nejblíž je pak 1.4 TSI 103 kW za 494.900 Kč. To je rozdíl 32.000 Kč v neprospěch Octavie.

+4/−1
1.3.2014 14:55

V76í36ť92a 95K50r39u25t84i36š 1940784655537

Takže pokud máte pouze tyto 2 požadavky, tak je Active + v 1.4TSi za 451tKč s tím, že tento motor je jízdně i výkonově výrazně lepší, než atmo od Hondy.

A protože i cena Hondy je dnes po akční ceníkové slevě 30 litrů, tak si i k Oktávce připočtěme běžnou 8-10% slevu na krámě (firmy až 15%) a jsme někde okolo 410tKč. To je rozdíl 48.000 Kč ve prospěch Octavie.

+2/−2
1.3.2014 20:01

D45a43v53i53d 76K54a79č59í27r88e30k 1296870558478

A mas tam i tu vybavu co ma civic a urcite bych nerekl "vyrazne" lepsi...ale jinak chapu ze skodovka dela nejlepsi auta na svete....

0/0
1.3.2014 20:53

V64í51ť44a 79K53r16u32t40i17š 1510184885647

Možná jste si všimnul, že srovnávat začal p. Kocurek s požadavkem na motor a klimu. O výbavě tam není ani slovo. Ale omlouvám se zachybu, ceníková cena je pouze 446tKč, resp. cca. 405 v reálu.

Motor 1.4TSi je v nízkých a středních otáčkách jednoznačně "výrazně lepší", protože plochý kroutící moment 250Nm v 1.500-3.500 ot. je dle mne výrazně vyšší, než peakové maximum 174Nm ve 4.300 ot. u Hondy. Ve vysokých otáčkách ten rozdíl Honda stále jen dotahuje. A tam, kde 1.4-ka má už své (elektronicky omezené) a opět ploché maximum, 1.8-ka nabídne jen cca. 81kW.

A pokud máte pocit, že objektivní srovnání se Škodou není to pravé, tak si to porovnejte třeba s etalonem třídy, kdy si za cenu Hondy (která je ale v akci jen do 31.3.) koupíte 1.4TSi 90kW ve střední výbavě dle ceníku, bez slevy (kde ale zase něco určitě dostanete).

+2/−1
1.3.2014 22:14

L51i65b48o65r 31J44e77l51í50n12e46k 9508620515586

Hele, pořád srovnáváte papíry a křivky, dokola a dokola :-) Svezte se.... :-P

+2/0
2.3.2014 8:40

V47í72ť76a 61K82r76u30t83i59š 1980214465227

Dekuji za radu, ale jaksi neni potreba. Mam osobni zkusenost s ruznymi mozna 50 motory ruznych konstrukci a objemu a dokazu si predstavit, jak zhruba jede I tento, neb je to pouze o fyzice - hmotnosti a prubehu vykonove krivky. A nema to vubec nic spolecneho se subjektivnim pocitem, ktery jen casto odrazi nevyrovnany prubeh krivky tociveho momentu.

Samozrejme nikomu neberu, ze tato 1.8-ka je dobry motor, sic podle mne uz par let za zenitem a ani parametry uz neni na spicce (beru v atmosfericke konkurenci). Jen ve vyse uvedenem srovnani bude hrat druhe housle, jednoznacne v pruznosti a uzivatelske privetivosti, a vyznamne v maximalnich vykonech a spotrebe.

0/0
2.3.2014 13:42

L13i46b11o68r 64J25e17l61í49n63e96k 9538770955236

dovedete si představit... říkám, svezte se ;-D a o spotřebě malých turbomotorů vím své... 8-o

+1/0
3.3.2014 7:19

D48a97v38i90d 64F73o92r43t 9730555166

jj, to urcite. Mozna proto muj stary motor s turbem za sebou nechava octavii rs, ktery ma dle vas zrejme nejlepsi motor na svete.... ;-D

omg. Predpokladam, ze i verite, ze posledni 1,6TDI v octavii jezdi za 4litry na 100km ;-D;-D;-D Realne pri svizne jizde jsem si nikdy nedostal pod 8litru ;-)

0/−2
3.3.2014 12:41

J87i31ř80í 87S66c19h96w64a48c14h 5116769847474

ne ne, nejlepší motor na světě má jedno moje starý auto, co nechává za sebou mýho souseda....;-)

0/0
3.3.2014 12:50

R43u95d96o18l78f 18P15e80k17á44r61e69k 9302811489203

No, mám tady reálná čísla za 3 nové O s tímto motorem, do provozu v 09/2013. O1 - prům spotřeba 5,158 l/100 km, najeto do konce ledna 19 640 km, O2 - 5,764 l/100 km najeto 14140 km a O3(combi) - 5,872 l/100 km najeto 16754 km. Jezděj' s tím obchodníci, žádný důchodci. Takže z toho plyne: buď záměrně lžete, nebo o tom houno víte :-P a řídíte leda tak šlapací autíčko...

0/0
3.3.2014 16:12

P12a36v22e58l 37O85d79r61a96z87i55l 6234569197470

No, z toho plyne, že 1.6TDI skutečně nejezdí za 4 litry. A že on jezdí za osm a vaši obchoďáci za 5-6? To přece není problém, znám člověka, co s dvoulitrem v superbu jezdil za 16 (taky tdi).

0/0
6.3.2014 18:50

J31i53ř52í 31S76c95h34w94a47c10h 5166239467364

z toho, že někdo jezdí za 8 nebo 16 akorát plyne, že se s tím motorem dá jezdit hovadským způsobem s větší spotřebou, ale rozhodně to nevylučuje, že pokud to člověk umí, že se s nimi (s tou 1,6) nedá jezdit hluboko pod 5 l

0/0
7.3.2014 0:36

P95a88v25e25l 38O11d73r64a36z20i56l 6254449217900

Někdo tomu říká holt svižná jízda, i když si popravdě nic jako svižnou jízdu s jednašesttédéí představit nedovedu ;-)

0/0
7.3.2014 21:31

J61i90ř33í 97S95c39h26w76a59c71h 5246769417744

nj já zapomněl, že když poškádlíš tu svou doublesekačku, tak to je jiný kafe....;-)

0/0
7.3.2014 22:27

P57a30v72e43l 34O10d98r40a96z28i17l 6724669267420

To si piš ;-)

0/0
9.3.2014 0:18

M74a60r60t23i13n 85L19i81p25t49o95v79s21k65ý 5535242346429

jel sem s oběma motory a o tom že je TSI od Škodovky výrazně lepší ve středních se mi může leda tak zdát. Ale pravda to není rozhodně. O nízké otáčky se přít nechci, dle mě je to vyrovnané, já bych se po svezení ale stejně přikláněl na stranu hondy. Rozdohně ale se nabízí otázka spolehlivosti těch dvou motorů, a tady je to opět jasné.

+1/0
2.3.2014 23:26

J88i77ř88í 82S81c20h21w91a30c92h 5156909327724

a co je tu jasné? O spolehlivosti nové 1.4 TSI, (srovnání s 1.2TSI je trochu out) ještě nikdo nic neví.....

0/0
3.3.2014 9:31

P98a44v84e20l 62O63d37r87a48z47i56l 6924379307870

Vy nevíte, že tam je turbo, který musí točit i na volnoběh, aby to utáhlo altík?;-D

0/0
6.3.2014 9:47

M74a53t13ě82j 40J76a48r52o90š 6785491120213

Prominte, ale zde se mylite. V nizkych otackach to nemuze byt vyrovnane - to je fyzika. Turbo je zde vyrazne komfortnejsi pro uzivatele, mnohem lepe tahne. Ostatne dokazuji to i cisla, ktera neprekecate. Chapu, ze nekriticti fandove hond by si to prali mit jinak, ale TSI je opravdu dynamictejsi a pohodlnejsi motor.

0/0
5.3.2014 9:20

L25i76b34o26r 32J79e75l79í42n60e69k 9148110385516

no, mám jenom Hondu Jazze, a porovnávám se služebákem 1.2Tsi. Vždycky se těším, až z něj vylezu a pojedu Hondou. Nebe a dudy Bo) Jak jsem psal, nekoukejte na papír, ten toho snese.. svezte se! :) Nekritičtí fandové hond se jinak prostě bavěj ;)

0/0
5.3.2014 10:15

J87i81ř89í 14S55c49h11w17a91c95h 5606909927414

ono by se taky chtělo vědět co s čím vlastně porovnáváš. "Služebák" 1.2TSI existuje ve 2 výkonových variantách a montuje se do aut s rozdílem v hmotnosti asi tak 200kg. Ten poměrně lehký Jazz má taky nějaké výkonové varianty, že. Tyto podrobnější údaje jsi raději taktně zamlčel. A to se pak mohou srovnávat nebe a dudy.... aby to vyšlo jako nebe a dudy. ;-)

0/0
5.3.2014 13:57

L23i61b26o33r 33J70e32l75í14n49e21k 9938200525226

1.2 66kW vs 1.2TSI 63kW, ale jak říkám, kdo  se nesveze, nevěří :) A cenově Honda vyšla taky líp.. původně jsem chtěl koupit škodovku, protože jsem s nima jezdil pomalu 30 let. No, už nejspíš nebudu, pokud si budu moct znovu vybrat Bo)

0/0
6.3.2014 13:09

J36i74ř19í 11S64c89h67w21a17c18h 5756749267344

Bohužel jste se stále nesvěřil a jaký "služebák" vlastně šlo. S Jazzem by se měla srovnávat asi stejně veliká Fabia ale podle toho, že tvrdíte, že Jazz vyšel laciněji, tak by to Fabie být nemohla a i Rapid by se s TSI 63kW asi dal pořídit laciněji. Takže dedukuji, že to slabší svezení bylo asi s Octou a na tu je těch 63 kW poměrně málo. Ten kdo si takovou variantu koupí, to asi neudělá kvůli zábavě za volantem, ale kvůli tomu, že za poměrně malý peníz dostane auto, které odveze na co si vzpomene. To ten Jazz je oproti ní nákupní taška.

Jinak ale zřejmě trochu podléháte sebeklamu, protože ten Jazz i když je nejlehčí a má o 3 kW silnější motor. Tak v čistě v dynamice by mu to nandala i ta Octa i když je o dobrých 150 kg těžší.

A s variantou 1.2TSI/77kW tak to už by opravdu byli "nebe a dudy". ;-)

0/0
6.3.2014 14:14

P35a29v83e85l 11O47d17r87a76z15i79l 6144219767500

Nechápu, proč lidi s autama o výkonu lepší sekačky potřebujou svádět tak líté boje ;-D

0/0
6.3.2014 18:53

J91i61ř38í 58S94c64h30w50a89c38h 5506559507184

nj, ty seš jinej borec, ty máš dvě sekačky hmmmm.....R^R^R^ ;-D

0/0
7.3.2014 0:18

L24i56b94o15r 51J78e29l36í17n19e14k 9148470975136

joo, jsou to prdítka,ale oproti sekačce mají i střechu a tak tam nefouká :D

0/0
7.3.2014 11:18

L30i60b77o89r 69J24e56l47í25n31e69k 9148780935576

Furt mluvíte o výkonech , křivkách, já o nádherném svezení :-) A abyste dál netrpěl nedostatkem informací, služebně jsem jezdil s fabkou, teď roomsterem, stejné motory :-P A tak nějak pořád nevím, o čem mě vlastně přesvědčujete. Jezděte si, čím chcete, já chci jezdit Hondou ;-D Vím proč jsem si tak zvolil a jsem spokojený :-) Příště to bude možná Toyota nebo třeba i škodovka, když se polepšej ;-)

0/0
7.3.2014 7:46

J60i91ř66í 78S62c57h83w97a69c97h 5316649537284

Jelikož nemám rád takové ty všeobecné závěry, že "něco zcela neurčitého" je "nebe a dudy", tak se jen chtěl dopátrat, co za škodovku srovnáváte s tím svým Jazzem, kterým je to super lepší svezení a přitom je prý "lacinější". Takže jsem nakonec zjistil, že ve skutečnosti srovnáváte lacinější škodovky s dražší Hondou a to se pak není čemu divit, že je s ní lepší svezení, že. Zvláště, když za to člověk si to člověk těžce zaplatil..... tak si to užívejte, já vám to přeju.... ;-)

0/0
7.3.2014 22:23

L54i89b26o32r 46J68e77l71í64n79e92k 9668190795836

Tak naposledy pro pomalejší :-).. Honda stála v akci a s další slevou od prodejce v lepší výbavě míň - zkuste si nakonfigurovat fabku kombi na litých kolech s klimou, metalízou,cd-rádiem atd. za 269 000,- ;-D. Ano, přiznávám, kola nejsou origo Honda, zbytek ano, včetně rezervy ;-) Díky za přání, vždy jsem byl se škodovkami spokojený, teď si opravdu užívám :-)

0/0
11.3.2014 9:05

P80a73v50e42l 59O58d22r46a68z44i54l 6454619187900

To je pravda, fyziku neokecáte - turbo se musí nafoukat, ať je sebelíp vyladěné. Jezdím s turbem 169kW a předtím jsem měl atmo 81kW a ta byla sice mnohem slabší, ale do jisté míry o dost zábavnější.

0/0
6.3.2014 9:49

J48i59ř12í 28S69c40h52w80a41c34h 5786879367864

ty kecy o nafoukání platí tak max při prvním sešlápnutí plynu po nastartování. Za jízdy se totiž motor točí více než na volnoběh a turbo je furt "nafoukané" a to je ta fyzika.

0/0
6.3.2014 10:14

P84a94v48e14l 23O87d34r80a31z93i69l 6424529577870

To je ale blbost ;-D

0/0
6.3.2014 18:50

J91i33ř25í 63S73c41h43w64a90c19h 5526389917184

ano pane vedoucí, to kolečko je opravdu červené....

0/0
7.3.2014 0:25

P18a79v69e84l 59O83d49r16a41z48i29l 6664669377170

"Turbo je furt nafoukané" je prostě pitomost. Hele, zkusím hádat, máš na palubce ukazatel tlaku? Ne, že?;-)

0/0
9.3.2014 0:18

P57a37v87e93l 92Š49e11d62l33b62a54u50e40r 7568931692595

Co je to "etalon třídy?" Podle motoru, který jste uvedl, tím asi myslíte VW? Tak to naprosto stačí a je to naprosto mimo. Moje zkušenost s Vaším "etalonem" je, že nevydrží bez poruch to, na co ho (snad) vyrobili a to je jízda. Ale jo, k něčemu to může být dobré, zase se v servisech můžete seznamovat s novými lidmi... Ovšem pokud auto používáte k jízdě bez poruch a ne k seznamování, Japonec je vítěz. S velkým náskokem. To je zkušenost.

+1/0
7.3.2014 19:45
Foto

V42l71a23d23a 98V56a91n73e48k 9843906764448

Skoro tak  dobrý,jak i30 ,jen dražší ......;-D

+1/−5
1.3.2014 11:02

M16a74r16t56i42n 80L64i43p97t68o17v27s46k32ý 5155422186599

jo, a k na pizzu si taky dáváte Eidam patnáctku místo mozarelly? Skoro tak dobrý sýr, jen levnější ;-)

0/0
2.3.2014 23:29

V47á77c69l34a93v 24F93i57e80d94l30e54r 7643198848886

To si děláte srandu , porovnávat  Hiundaéééé s Hondou , to je jako porovnávat zavináče a suschi.

+1/−1
5.3.2014 16:30
Foto

M55a79r44e82k 23C22e15r25n43y 5138156957

;-DR^

0/0
5.3.2014 18:54

R62a34d86e40k 39B34ě53h98a74v81ý 4798915623834

a co teprve srovnani suschi a sushi ...;-)

+1/0
6.3.2014 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.