Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropský parlament schválil přísnější pravidla pro emise aut

Od roku 2021 bude limit pro průměrné emise oxidu uhličitého u nových aut prodávaných v Evropské unii činit 95 gramů na kilometr. Dosavadní pravidla počítají se snížením emisí na 130 gramů na kilometr do roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a45r20e96k 60H66r79u56b25y 6367232371458

Kdyz EU rozkaze, tak se i fyzikalni zakony musi prizpusobit ;-) A nebo se lehounce upravi testy :-P

+3/0
27.2.2014 8:55

I47v10a98n 37P96a77p 9258552

;-DR^

0/0
27.2.2014 22:49

J69i47ř42í 13K95o86c82u24r80e58k 6965774875168

95 g/CO2 na 100 km/h dělá maximální průměrnou spotřebu:

4,1 litru benzínu na 100 km

3,6 litru nafty na 100 km

Nepřijde mi to reálné. Ledaže ... nastavíme motor tak, aby spálením uhlovodíků produkoval H2O a saze. Saze nejsou CO2, takže planeta je zachráněna. Spotřeba vzroste, protože palivo nevyužijeme na 100 %, ale pouze vodík v něm obsažený. Budeme všude hlásat, jak snižujeme závislost na ropě.

Soudruh Potěmkin se u druhé lahve vodky řehtá na celé kolo.

+7/0
26.2.2014 21:42

M72i78c62h95a49l 13P71a71v27l34á23t 9643803334249

Trosku problem bude v tom, jake vlastnosti bude mit (se soudobou technikou) vuz s primernou spotrebou 4.1l benzinu na 100km. Nevim jak Vy, ale ja bych ho nechtel. A ted mi ho ekofasos z brusele budou vnucovat?! Dehet a peri na ne!

0/0
27.2.2014 10:18

J82o36s55e88f 86N81o97v77á92k 7647787962418

Nebylo by lepší změnit normu na spotřebu? Místo na kilometr zavést časovou. Takže auto by zavezli do zkušebny,zhasli motor a  tam by celý den stálo a měřili by se emise, spotřeba. Výsledek-nula. Ekopošuci by byli spokojení a automobilky a kupující také.

+3/0
26.2.2014 20:30

P44a76v25e59l 57P40r37á30š74i11l 1386210832973

Asie na to kašle, Rusko na to kašle, Amerika taky a EU se z toho po.ere!!!! Kam tohle povede???

+6/0
26.2.2014 19:35

P29e17t89r 41M16i58c10h96a32l 2500884111342

==> (!)

+1/0
27.2.2014 18:46

V73l10a68d40i69m16í40r 36V49o18n63d16r49á94k 5923182354275

Ať radši EU řeší kravský prdy...

+3/0
26.2.2014 18:42

R76a13d83o77v69a13n 33D72l48u41g46o54s74z 3696561168636

Vytrhnout část životní etapy automobilu a za směrodatnou udávat pouze cyklus pohybu po silnicích je znakem extrémní ideologické mantry založené za účelem zisku ze strašení lidi ve věci, které se jich týkají - smrt z globalního oteplování způsobena vzýšením CO2 v atmo.

Chci-li zohlednit skutečnou zátěž automobilů z hlediska emisi CO2 pro přírodu, musím sledovat tuto zátěž od počátku - od návrhu auta (výroba prototypů), přes samotnou výrobu, teprvé poté následuje jedna z části - samotný provoz, a také likvidace automobilu.

Z laického pohledu vidím tuto zátěž mnohanásobně vyšší při častých obměnách automobilů, při krácení životnosti komponent mající nutnost dalších výrobních nákladů a emisí než při výrobě automobilu s dnes možnými dostupnými technologiemi, které by dokázaly udržet automobil na živu 100 let bez vážnějších poruch ať už motoru či karosérie.

Ukáže až čas, jak si z nás po desetiletí dělali soudruzi v Bruseli zdroj svých příjmu.

+12/0
26.2.2014 17:15

P29e15t69r 68M15i52c70h79a98l 2360344651622

Říkám v podstatě totéž. Jen těch 100 let je moc, viděl bych to při běžném provozu a dobré údržbě tak na 40 - 50. A pak by byla kategorie veterán.

+2/0
26.2.2014 18:16

P16e88t96r 32S21v97o50b95o40d65a 7177964663977

snížení o 15 milionů tun CO2 je asi o 0,06% to znamená vliv na celkový objem CO2 ve vzduchu 0,00002% 8-o To bude tedy nářez XEUX

+11/0
26.2.2014 16:42

M88i94c43h92a59e43l 41L73u12k64a58v71s59k22y 6979701758971

Takže jak to zase dopadne? Bude se nadále prohlubovat současný trend, kdy auta papírově v laboratorních podmínkách žerou pořád míň a míň ale v reálném provozu pořád víc a víc.

+9/0
26.2.2014 16:14

J16a84n 35J57e57l51í58n57e65k 8663885492616

Mě by zajímalo, jestli se vůbec ta ekologie vyplatí. Když vezmeme v úvahu všechny součástky navíc, od filtru pevných části, přes EGR až po různé technologie s vypínáním válců. Ten vývoj a výroba těchto věcí stojí hrozné peníze a navíc se vyrábí v továrnách, které čoudí. Jestli ty emise nejsou v autech nižší, ale v konečném součtu je to jedno.

+8/0
26.2.2014 16:05

V71l47a54d80a 83S65i42m73o32n31i42k 3869413733495

Co stojí Váš život - Vás osobně ? Abych měl ideu...

0/0
26.2.2014 16:06

J48a37n 97J69e88l18í89n80e72k 8413465902446

Nechápu, na co se ptáte,

+1/0
26.2.2014 16:13

M12i77c73h84a61e12l 85L33u14k40a23v15s43k34y 6839631928691

Myslím že Jan měl na mysli celkovou ekologickou stopu vozidla. Sice vyprodukuje méně škodlivin při provozu, ale zato více škodlivin při výrobě.

+3/0
26.2.2014 16:16

J26a76n 19J19e37l68í28n60e53k 8803655812486

Ano, přesně to jsem myslel.

0/0
26.2.2014 16:57

M47a73r97e71k 53H56r56u34b38y 6867252431958

Jenze ty narizene emise plati pouze v laboratori - v realu to vypada uplne jinak. Pokud by EU opravdu zajimal dopad na zivotni prostredi, CO2 by bylo uplne na konci zajmu.:-/

0/0
27.2.2014 8:57

P83a63v55e83l 16Ř27a79p70e30k 7232356919505

Pokud nevolíte Svobodné, tak si teď nestěžujte.

+6/−1
26.2.2014 16:00

J14i65n11d58ř15i66c32h 90Š75k40o44p61e39k 4175451450865

a můžu si stěžovat, když jsem byl proti vstupu do EU ?

+2/0
26.2.2014 17:05

V89á92c74l40a84v 64K15a68f73t48a11n 7765269603726

Ale no tak, jsem také příznivcem svobodných, ale nejsou to spasitelé ...

0/0
27.2.2014 11:27

P79a13v51e90l 32V78e80t57e20š15n18í33k 7205328765197

Trochu nechápu ta silná slova.

Auta mi připadají levnější než kdykoliv v minulosti.

A životnost? Za mého mládí byla Škoda 1100 po najetých 100 tisících zralá na generální opravu motoru. Řekl bych, že dnešní auta i přes všechna omezení vydrží mnohen víc.

+1/−3
26.2.2014 15:58

P43e35t43r 33M41i26c19h29a11l 2950894411282

Ano, vydrží. Ale to právě pomalu ale jistě skončí díky tomu, že se budou vyrábět čím dál menší motory s vyšším výkonem a více turby.

+2/0
26.2.2014 16:05

J30a23n 58B79u71b81i36k 9642531232177

Nevydrží. Jsou maloobjemová, nadopovaná turby, s vysokým kompresním poměrem a potřebou benzínu nejméně 95, spíše však 98 oktanů. Diesely mají tolik filtrů, že ubírají na výkonu, který se musí dohánět opět turby.

Vozy jsou těžší a těžší, aby vyhověly NCAP crash testům....

Výsledek: metodika výpočtu spotřeby a emisí je uměle vytvořená, započítává i start-stop systém, bere ohled na velikost palivové nádrže, výpočty se dělají za podmínek v reálném provozu nedosažitelných, dělá se firemní průměr výrobce atd atd....hodnoty spotřeby a emisí uvedené v prodejním letáku nemají s realitou nic společného....

Ale v Bruselu jsou šťastni......:-)

+2/0
26.2.2014 16:07

J18i45ř63í 35N75o40v93o46t96n39y 2678511823379

u Š 1100 byla GO motoru velmi jednoduchá a s běžným nářadím jí byl schopný provést i zručnější majitel svépomocí. I nyní lze dělat GO na současných vozech, bohužel jejich cena překračuje cenu nového vozu a musíte si opatřit navíc nějaké speciální nářadí.

0/0
26.2.2014 18:15

W40a62l92t31r 89S36e88d49l39á89k 8900583535479

Nestěžujme si, sami jsme si ten ksindl zvolili.

+2/0
26.2.2014 15:50

M50a49r53e88k 22S35u25c95h61á82n52e69k 2111536448889

To je jedna z největších přiblblých vět, která se objevuje v diskuzích.;-)

+1/−1
26.2.2014 16:07

J62i71n75d52ř41i28c42h 42Š63k86o28p67e16k 4735441270865

nezvolili. Ale dobrovolně vlezli

0/0
26.2.2014 17:06
Foto

J55a95n 56K84ř77í39ž 3569211441101

tak, tak

0/0
27.2.2014 6:33

D19a78v29i34d 45R14y49c36h29e81t10s16k31ý 9166201350350

Svině...

0/0
26.2.2014 15:48

P17a56v88e87l 48C35h81o55d57o86r 7138842413

Tahla euroekologie je svinstvo srovnatelný s fašismes či komunismem. Takže budeme vyrábět motory 10x dražší s životností maximálně 50tis. km, realná spotřeba bude kolem 7l, ale papírová bude 3,5!

+9/0
26.2.2014 15:46

R29a40d96i28m 33H63o43r61č81i62č65k46a 7246447853492

Ale kolik emisí vzejde z výroby jednoho auta a kolik je potřeba energie na výrobu jednoho nového, to zatím nikdo nevyčíslil. EU

+5/0
26.2.2014 15:34

D73a50n73i51e14l 49S64o54b22o69t53a 9469784876270

To je pro úředníky moc složité. Pro ně je jednodušší vzít konkrétní hodnoty z jednoho měření a přikázat snížení. Práce byla odvedena, další kus ledovce zachráněn a úředník může v klidu jít domů s pocitem zachránce světa.

+4/0
26.2.2014 15:38

Z45d51e87n62ě69k 19O12r82š56u90l72í34k 1925330507342

auto má mít výkon.a fyziku neošidíš. eurtrubpové v bruselu ať si jezdí v čem chtějí.já budu mít 190 koníků a bez trojitýho turba.

+4/0
26.2.2014 15:30

J89a95r15o82s46l39a42v 36L78e74b51e16d62a 3206969827930

bohužel, jde i o to, jak dlouho... případně kam s tím nebudete moct vjet

+1/0
26.2.2014 15:37

D45a29n94i36e81l 26S40o70b66o26t60a 9419254706300

Právě, buď zavedou omezení vjezdu nebo zdraží třeba povinné ručení podle emisí. Možností je spousta, však oni na nás nějak vyzrajou :-/

+3/0
26.2.2014 15:41

V70l45a62d50a 72S15i79m16o19n60i83k 3939663953295

Ale v tom Vám nikdo nebrání, jenom to bude trochu dražší

0/0
26.2.2014 16:07

M45i93l88o39š 56B13é54m 6964189792743

Najednou mám děsnou chuť pořídit si pořádnej americkej pětilitr co bude mít aspoň 300g na kilák.

+10/−1
26.2.2014 15:27

J21i78n22d81ř94i63c13h 31M44i26t57t55e20r 6881650233853

Já to měl taky tak. Koupil jsem starší BMW 650 i, 8 válců, bez turba, 367 k. Paráda. Žere 12l/100 km a jede jako drak, a ten zvuk. Udělat takový auto už bude za pár let v EU trestný čin.

+2/0
26.2.2014 16:14

M75i97l31o72š 74B46é80m 6664519842243

Já mám jedno z posledních litrových SVček (SV1000S). Už se nedělaj, protože neplnily euro3.

0/0
26.2.2014 16:29

P26e26t48r 54H70o97l92u10b 7921379640

Oni to hospodářství v Evropě skutečně hodlají domrvit až do úplného konce. Nepočítám moc s tím, že budou takováto auta pro zákazníka levnější a už teď je průměrné stáří aut v ČR 16 let.. RvEURv

+6/0
26.2.2014 15:27

P30e89t45r 61M13i87c47h78a50l 2890894681312

No a to právě chtějí změnit. Životnost nových aut bude do 10 let a 150 tisíc km. :-)

0/0
26.2.2014 15:37

A20n57t11o46n42í41n 24S52e77b88e14r27a 7773128830229

nastěstí jsem si právě koupil 5 leté auto co má normální 4 válec bez turb, s tím najedu 300 tisíc v pohodě, a vychází mi živonost auta na dalších 13 let minimálně.

0/0
26.2.2014 15:46

P94e65t29r 58M20i77c40h37a22l 2430914281722

Já jsem předloni koupil dvoulitrový turbodiesel (nový). Předpokládám, že ho 10 let ojedu a potom prodám. Pokud ale v tu dobu ještě pořád byrokrati neotočí a nezačnou počítat i emise a energie nutné pro výrobu nových aut, tak počítám dalších 10 let a pak už asi budu chodit raději pěšky. :-)

0/0
26.2.2014 16:07

P44e33t36r 56H26o43l22u95b 7561679600

Já mám 21 let starou hondu v benzínu a doufám, že ještě alespoň 5 let vydrží. No děda, ten jezdí škodou 105 rok výroby 1986 :D

0/0
26.2.2014 16:43

P22e22t51r 11M41i43c34h84a62l 2660544341702

Před lety jsem měl Š 125, pětikvalt. Zlatý auto. Sice to bralo přes 7 litrů (ale na delší cesty kolem 6), ale provoz mě stál akorát benzín, olej a filtr. Nakonec jsem ji prodal, protože jsem se nechtěl nechat zabít nějakým troubou s malým penisem v SUV.

0/0
26.2.2014 18:14

J20i20ř42í 27K73o34c97u49r95e78k 6425644775708

A dnešní Fabie a podobné věci žerou o litr benzínu míň. Papírově. Reálně +-stejně. Je v nich míň místa a váží o půl tuny víc.

0/0
26.2.2014 21:25

P60e67t71r 25M48i96c67h46a97l 2350384951772

O půl tuny sice ne, ale jinak souhlas.

0/0
27.2.2014 18:48

B18e16d64ř16i89c97h 65K46u16d11r94n32a 1328688212260

Jsem rád, že se něco dělá pro životní prostředí, ale jestli to půjde s limitem CO2 takhle dál, tak zakáží i otevírání limonád v autě. A hlavně bacha na lokální ekologickou katastrofu, když si řidič po napití limonády při zastavení na semaforu krkne.

+9/0
26.2.2014 15:23

M42i19c45h62a72l 72P27a90v50l15á37t 9123733214169

Snizovani limitu CO2 zivotnimu prostredi vubec nic pozitivniho neprinese.

0/0
26.2.2014 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.