Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová auta musí sama záchranáře upozornit na nehodu

Nové automobily v Evropské unii budou mít povinně zabudován výstražný systém, který v případě nehody automaticky upozorní záchranáře. Opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, dnes schválili poslanci Evropského parlamentu. Mělo by platit pro auta vyrobená od října 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S21e84i19d27l 12P40e32t19r 1871241625824

Kvalitní to mediální masírka - co týden, to nějaký oslavný PR článeček na e-call!;-D

Bodejť by ne, vždyť to zase bude trvalý byznys snů za miliardy pro všechny zúčastněné a tak se něco za PR utratit rozhodně vyplatí a v budoucnu 100x vrátí!:-)

Nebýt však lid obecný ovce, nejjednodušší způsob kterak se s touto fičurou vypořádat, by bylo  přestat třeba jen na půl roku v r. 2015 kupovat nová auta a ony by se už automobilky a i jednotlivé vlády postaraly  o velmi rychlé zrušení tohoto nesmyslu ..:-)

+2/0
1.3.2014 16:55

F28i96l58i79p 23K98o31h54o93u92t 4726121946592

Každý kdo má dneska telefon je sledovaný, tak co řešíte. V autě to jenom posílí bezpečnost. A skvěle by se tím vybíralo mýtné.  Problém je kdyby se změnil režim, třeba komunismus by se vrátil apod. Pak by se to zneužilo a nebyla by žádná svoboda, ale teď pohodička.[>-]EUV

0/−2
1.3.2014 11:20
Foto

L76u64k12á20š 49K49o39b76e42r43a 3204293818

Super. Ale já mám doma štípačky...R^

0/0
1.3.2014 11:19

M18i24r82e26k 65K63o19n33e39č42n18ý 6817285655134

Prosil bych, aby novinář nepsal oslavné články a raději zjistil: Kolikrát nebyla havárie nahlášena vůbec. Kolikrát byla havárie nahlášena pozdě. Kolikrát přijeli záchranáři pozdě, přestože to věděli včas (např dopravní komplikace, povětrnostní podmínky). A ještě bych se rád zeptal, proč když hlásím nehodu tak se mne podrobně ptají JAKÁ to byla nehoda, kolik lidí je na místě atp. Takže to teď k havárii poletí pro jistotu vždy vrtulník?

0/0
1.3.2014 8:56

T93o18m88á58š 50B47í37l22ý 2695470847

BMW to montuje do svých vozů již zhruba 10 let a v SRN to funguje již dávno. Stačí si přečíst pořádně, jak to funguje.

Tísňové volání se sice spouští automaticky, ale manuálně ho může spustit také kterákoliv osoba ve vozidle. Stačí jen zmáčknout nenápadné tlačítko, třeba v případě, že dopravní nehodu jen zahlédnete a chcete zavolat záchranářům.

Systém je řešen tak, že během jízdy eviduje poslední 3 GPS polohy, které přepisuje, ale po celou tuto dobu je z pohledu komunikační sítě neaktivní a uvede se automaticky v činnost až v případě vzniku nehody. "Systém je konstruován jako pasivní, tedy že celou cestu "spí" a probudí se až po nárazu nebo manuální aktivaci,"

Zdroj: http://auto.idnes.cz/ecall-v-cesku-0c2-/automoto.aspx?c=A131002_145402_automoto_fdv

0/0
28.2.2014 16:25

T85o50m84á85š 39C96h14r84a48s37t37n38ý 2638789659261

Rapid je fízl! :D

0/0
28.2.2014 15:14
Foto

P67a81v82l54a 45N54o30v86á 7828920718915

Běhemroku 2012 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích po celé EU zhruba 28 000 lidí a 1,5 milionu utrpělo zranění.

8-o To je strašné číslo.

0/−1
28.2.2014 15:10

M69i47r75e96k 40K25o78n32e93č41n37ý 6327425895374

To je překvapivě malé číslo. A k tomu je ještě nutné se ptát, kolik tento eCall_1984 systém lidí ochrání lépe, než dnes.

+1/0
1.3.2014 8:42

P73a40v39e32l 42K81h65y53r 9664344913630

.....a bude dost záchranářů???????

0/0
28.2.2014 14:00

D97a66v91i23d 46R36y65c19h51e96t22s59k40ý 9836341870440

Aha, takže když se vzdám části svobody, dostanu částečné bezpečí... Nechte mě se zamyslet...

+3/0
28.2.2014 13:47

M48a92r26t70i24n 90Š63t50ě20p16á47n12e23k 3827433413571

Tenhle clanek, prinejmensim velmi podobny, tu jiz byl nekolikrat. Asi se to jeste lidem dostatecne nelibi, tak se musi masirovat a vnucovat, ze bez toho uz neprezijem ani minutu. Teste se, velky bratr, ktereho si sami zaplatime a jeste budem muset radostne hykat.

+6/0
28.2.2014 12:31

P86a18v56e14l 71D23v90o92ř24á24k 8108545972531

Doufám, že EU na to dohlédne a bude posléze implementovat tento systém i do každého občana EU. Samozřejmě hned po narození. A to tak, že bezplatně.

Bude to mít i další výhody. Bude třeba snadné odlišit občana EU od nějaké náplavy z jiných světadílů.

+1/0
28.2.2014 11:55

M46a26r60t50i62n 77Š71t43ě26p80á17n97e33k 3527353173641

To vubec nevadi, protoze o tom to neni. Data se proste naloguji a poslou az signal bude, pripadne si je policie vyzvedne az bude mit potrebu. S nehodou starosti nemejte.

0/0
28.2.2014 12:32

M64a71r31t36i30n 26Š31t57ě98p11á56n23e46k 3657963723881

Vida, uz to tu hazi reakce kam mu to prijde, samozrejme reakce byla na kolegu Pospisila. Nebo jsem se mozna i jen uklikl. Jsme lide:-)

0/0
28.2.2014 12:35

P86e61t60r 15P71o96s40p15í10š58i79l 4298874836386

Ještě by měli nějak ošéfovat, aby byl všude GSM signál. V mém okolí je dost míst, kde žádný signál na silnici není.

0/0
28.2.2014 11:18

M59a51r77e27k 77H36r25u68b60y 6487162641348

To je zajimava myslenka, v mistech, kde je GSM signal, se predpoklada vyssi vyskyt lidi - a tudiz je ECall zbytecny. A vice versa ;-)

+1/0
28.2.2014 13:30

M77a29r17t28i21n 71H90o30u45b66a 6333661309778

"ECall bude bezplatný, bude ku prospěchu ...."  Že bude ku prospěchu, tomu bych věřil. Ale jak může někdo tvrdit, že bude bezplatný !!! Provozní náklady nejsou nikdy nulové. A co náklady na zbytečné výjezdy.

0/−1
28.2.2014 10:36

T49o96m42á72š 70F51i14r45b28a87c69h57e29r 9350230534500

Pro všechny paranoidní hlupáky. Před pár lety měl známý těžkou dopravní nehodu. Bylo to v noci na okresní silnici s minimálním provozem. V důsledku veké ztráty krve zemřel. Co by jeho manželka a děti dali za to, pokud by v autě měl tohle zařízení a NSA, CIA a já nevím kdo ještě ho mohli špehovat !

+3/−4
28.2.2014 10:19

J46a29n 21K97u81t47m18a37n 9664479700

Kdyby jste nebyl hlupák, tak víte, že podobné systémy, už u nás dávno jsou. Akorát za ně musíte platit z vlastní kapsy. Takže se spíš zamyslete sám nad sebou.......

+4/0
28.2.2014 10:42

J35a84n 56J49a37n38e82č94e89k 9950123280166

A co třeba "svoboda rozhodování" nebo "vlastní zodpovědnost"? ;-)

+4/0
28.2.2014 10:55

M89a58r59t97i84n 57Š47t79ě97p47á21n67e47k 3407413693741

Nikdo mu, doufam, nebranil si neco takoveho do auta poridit na vlastni naklady. Proc to nutite nam?

+3/0
28.2.2014 12:34

T34o98m26á28š 87K78u59c41h74a34ř 3457271518311

Bohužel, pokud to má fungovat spolehlivě a rychle, tak gps musí být v provozu stále, tedy nepřipojí se až v okamžiku nehody. A tady už je opravdu jen krůček k tomu, aby tato data o přesné poloze a rychlosti vašeho vozu byla logována a odesílána stále. V jednotce vše potřebné, tedy GPS i GSM modul je a objem dat není velký, takže stačí, když se  budou logovat a odesílat třeba jednou za den, nebo jednou za týden. Navíc systém se určitě bude připojovat k sítě automaticky, už proto, aby se ověřilo, že je funkční a není např. úmyslně deaktivovaný. Takže není nic snadnějšího, než systém současně využít ke špehování, placení mýtného, parkovného, kontrole překročení rychlosti..

+11/0
28.2.2014 10:12

M39a39r62e48k 83H61r60u89b86y 6487332241278

EU vas ochrani, at chcete nebo nechcete ;-)EURv

+7/0
28.2.2014 9:57

T19o18m95á68š 17F69i89r79b83a40c36h40e27r 9830720494400

Člověk s průměrným IQ to přivítá, hlupák to bude kritizovat. Jako vždy ;-)

+1/−9
28.2.2014 10:10

M94a58r67t18i57n 29H62o77u79b79a 6873851759118

člověk s průměrným IQ přivítá každou hloupost, myslící bude mít řadu otázek (proč, jak, za kolik, omezení, rizika, ...)

+7/0
28.2.2014 10:37

M10a78r69t62i71n 66Š63t54ě46p67á89n13e97k 3457633213221

A Tomas Firbacher rozhodne co je moudre a co hloupe.

+1/0
28.2.2014 12:36

M29a93r38e79k 25H65r96u55b39y 6257882291838

Clovek s alespon prumernym IQ se na spoleha na svuj rozum, clovek s IQ podprumernym spoleha na ostatni :-P

+2/0
28.2.2014 13:29

H24o77n82z61a 65K76o54v26a19r 6933927379683

Sleduju, že Jiří Kamarýt ten systém asi prodává. Podle toho, jak se vyžívá v minusování všech, kteří s tím nesouhlasí. :-)

+5/0
28.2.2014 9:38

J64a19n 22J65a51n65e60č84e58k 9150603450136

Ano, typickej ubožáček neschopnej zapojit se do diskuze, je jich na idnesu několik ;-)

0/0
28.2.2014 9:43

H33o40n46z82a 47K78o40v68a84r 6373467319893

Opět mediální masáž. Ale že by taky někdo řekl, že ten systém bude šmírovat řidiče, to už se jaksi nehodí do krámu. A protože někdo má radši svobodu než nesmyslný a drahý systém, tak mu to vnutíme zákonem.

+7/−1
28.2.2014 9:24

P46a11v27e35l 66C69h25o15d53o41r 7138732643

Tak nejtěžší úkol plněn. Protlačit zákonem povinné šmírovací zařízení do auta. Samozřejmě v rámci ochrany zdraví a životů. Teď už nebude takovej problém občas zařízení upgradovat, aby předávalo na uřčitá místa potřebné informace, samozřejmě v rámci ochrany občanů a slušnej člověk se přece nemá čeho bát.!!

+1/0
28.2.2014 9:32

J13a69n 78N63o41v78á38k 9355408714785

Myslím, že operátoři by začali křičet, kdyby se jim do sítě začaly připojovat pravidelně miliony dalšíh neplatících zařízení.

0/0
28.2.2014 9:48

T39o63m34á51š 40K27u87c31h28a50ř 3477341278881

Proč by křičeli, zadarmo to dělat nebudou.

0/0
28.2.2014 9:59

J88i54r91i 70D29o65b80r78ý 9778109753

Delaji to "zdarma" respektive je to jejich povinnost dana zakonem.

0/0
28.2.2014 12:04

P36a15v97e21l 89V28e67t71e62š11n24í38k 7965278315227

Miliony?

0/0
28.2.2014 11:14

J62i35r40i 84D80o89b18r49ý 9188189683

V registru je asi 6 milionu vozidel jen v CR

0/0
28.2.2014 12:06

K58a91r11e39l 86F97a46i41t 1168963128602

Já nevím že u nás ke všemu musí být připomínky. Když to tam bude, tak to tam bude...a co. Kdo jezdí jako normální člověk a né jako hovado, tak se nemá čeho obávat. A pokud do mě někdo napálí a může to zachránit život mím dětem nebo mě, rozhodně už to mělo být v autech dávno povině. U nás se musí vše odsuzovat. Jako zimní pneumatiky. Věčná diskuze....prostě přijde říjen, přezuju auto a nedebatuju o tom. Jako je to v jiných státech. Třeba to tam není povinné, ale pokud někdo nemá zimní pneu, způsobí škodu, tak jí po něm pak pojišťovna do koruny vymáhá. Prostě čech musí remcat na všechno.

+3/−11
28.2.2014 8:37

J77a84n 32J13a60n91e36č69e57k 9660403500926

A co kdyby si o přítomnosti takové jednotky ve SVÉM autě rozhodl každý sám? ;-)

+9/−1
28.2.2014 8:50

M95i20r67o85s96l89a51v 41J36o65c41h 3742131773958

Na tenhle přístup plebsu, "Jsem normální člověk, nekradu, chovám se slušně atd... a tak mi přeci nemůže vadit sledování a monitoring na každém kroku, naopak jásám, že to může zachránit život.", jednou tahle civilizace dojede. Nejhorší na tom je, že takhle přemýšlí většina, co má dokonce volební právo a je svéprávná. Až jí to dojde, bude pozdě. :-P

Ostatně nelze se ničemu divit když 70% populace má IQ 85-115 a aby toho nebylo málo 50% populace má IQ menší než 100, což není žádná hitparáda. Proto to na světě vypadá, tak jak to vypadá. Světu prostě vládnou bl.ci. ;-)

+13/−1
28.2.2014 9:03

R89e30n29é 61C83v50r17k81a30l 9966819786596

A až poslanci odhlasují, že každý občan EU musí skočit z okna, vy budete první na parapetu...Rv

+7/−1
28.2.2014 9:04

J50i38ř17í 97N14o29v29o21t49n51y 2648641743939

Typická ovce a vohnout Rv

+1/−1
28.2.2014 9:26

M45i19r29o35s63l11a16v 50J95o82c88h 3432211753228

Když to půjde uživatelsky vypnout, tak proč ne. Je na každém , jestli se nechá sledovat nebo ne. Je téměř jisté, že veškeré důkazy budou použity proti řidiči, minimálně v případě pojišťoven(rychlost v době nárazu, trajektorie, ....), ale vše spěje k tomu, že veškeré parametry nárazu + předchozí jízdy, bude využívat policie.  Tedy když to půjde vypnout OK, když ne, najde se spousty zákazníků, co budou chodit na "servisní" zásahy kvůli deaktivaci. ;-)

+1/−1
28.2.2014 7:33

J85i17ř46í 48N22o34v38o61t22n54y 2908371543359

Já to v autě nechci Rv

+4/−2
27.2.2014 20:17

M64i53l66a47n 40K86r56á65l 8953748381621

Proč? Pokud nabouráš někde na samotě, budeš v bezvědomí s následným krvácením tak nevidím důvod proč by jsi to v autě neměl mít, myslím že to je hodně dobrá věc

+1/−3
27.2.2014 22:44

J67o49s72e85f 37V17o43m14á12č13k51a 5403464423334

Protože nechce. To by mělo stačit, pokud jede v autě sám. Navíc je to očipování auta s udáváním polohy.

+7/0
27.2.2014 23:02

F63r38a96n19t75i51s96e39k 45H57o56n63s20a 7269204786838

Ano, když se člověk vybourá na samotě bez možnosti zavolat si pomoc je to OK, ale kolik takových nehod u nás je? Řádově desítky?

Tento systém akorát bude způsobovat plané výjezdy - za den se v ČR stane asi 200 nehod - 2/3 z nich jsou "ťuknutí" na křižovatkách. A co po takové drobné nehodě člověk udělá? Vyleze z auta, jde se podívat jestli je druhý řidič OK a zkontrolovat škodu. A protože je mimo auto, nemůže se mu operátorka dovolat, takže na místo posílá sanitku a hasiče.

+1/0
27.2.2014 23:53

P80e72t60r 51M34i15c21h86a35l 2500824331162

Při "ťuknutí" na křižovatce se valnou většinou neaktivuje airbag, což by měla být podmínka pro spuštění automatického hovoru.

0/0
28.2.2014 0:29

M33a23r76e57k 59H56r29u33b41y 6327312901268

Takovych nehod je po cele Evrope jednotky rocne. Opravdu ma smysl kvuli tomu buzerovat pul miliardy jejich obyvatel? :-/ Podobnou pravdepodobnost ma umrtnost po napadeni orlem skalnim - budou vsichni povinne nosit certifikovane protiorli helmy? ;-)EURv

+8/−1
28.2.2014 0:32

M32i27r89o33s35l27a32v 78J79o94c18h 3282521513708

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Argument, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, je sledování dobré, je naprosto zcestný. Takhle to dopadne i s čipem v těle a non-stop sledováním. Začne to tím, že očipovat děti je super, protože víte kde jsou a co kdyby se ztratily - čip je bezva :-/ . No a když už ho tam mají, tak přeci ho nebudeme vyndavat, až budou větší, vždyť ono se to hodí. Bohužel na tohle slyší vetšina a tak si nedělám iluze o tom, že až to technologie dovolí, stane se a bez protestů, naopak s jásajícím plebsem, co za tím bude vidět zlepšení svého života. :-P

+5/−1
28.2.2014 7:40

J67i92ř27í 89N16o31v80o97t14n62y 2958861473609

Takových nehod je několik jednotek na celou Evropu, takže je evidentní jiný zájem, než který uvádějí. Příčí se mi tato "starostlivost" EU, která tímto neskončí.

+2/0
28.2.2014 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.