Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o32m38a30n 48O82p86e35t 1191909385772

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M57a47r63e93k 25C51e58r10n14y 5878256527

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R74a79d23e63k 14D17o19l74e95ž81a11l 2379643400240

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30

A62d19a74m 80K62ř72i79v69s44k92ý 1833914200593

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M71i43r43o78s63l49a34v 28S81t28e98i25n42e94r 6568194983635

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V11l88a49d34i32m35í52r 72M14a45c30a79n 4228953591124

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T61o47m31á73š 24O15č94e79n89á74š64e29k 2773331597440

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P82e12t70r 35M48i17c90h16a58l 2130144481692

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H31o49n22z79a 56Š34l45e83z57i15n18g58r 8589671163742

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L48u54k11a89s 95N19o35v34a63k 4549569253258

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H20o11n55z20a 68Š35l51e48z30i98n24g59r 8809761933222

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T75o80m10á26š 66M14a12c23e51j59k94a 6251582357987

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M18i29r73o56s59l97a88v 33S26t66e53i49n39e50r 6198294243235

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P57e82t53r 40J57a21n17o86u14š 7599732192910

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P23a30v89e94l 85Š33i27m95e32č52e64k 5423711271737

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L61i13b32o44r 81T66y75m80e68š 8605188657699

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D54a47v25i23d 33N53e32b59e44s64k85ý 8127281899151

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J27a21r67o40m46í55r 82K81r24á90l 4520269424619

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P39e85t29r 62J71a57n17o38u41š 7889492672390

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z96b27y29n26ě90k 61K57o69ř11í29n70e19k 9864723339332

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M70a16r21e70k 29F57l44e32k39a70č 1827752850311

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M28i72r17o58s64l61a97v 10D90i67o72p59a19n 2256199758972

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J34i82ř67í 34N77e77u47m80e61i93s89t54e17r 2842705473821

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J56a62r60o31m21í34r 33K78r48á48l 4210199424349

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P56a41v45e98l 18F61a53r49a 9347367954691

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J71a52r91o16m95í34r 76K62r61á58l 4530869984599

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P87a84v38e66l 37F48a37r47a 9577197184751

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J19a92r42o31m36í64r 60K49r81á40l 4720529234439

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M56a79r75t12i54n 46R49o29h76á24č 6819966876677

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M31a23r43t83i39n 86P41i43s40á35r 6930922464276

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M29a25r42e25k 32F80l67e61k45a13č 1727672560411

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J77i59ř34í 48N95e38u36m47e56i42s64t81e10r 2252545803191

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J17i28ř30í 14E43r98b59e25n 1293164856197

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T70o25m82á54š 62M82a16c85e97j63k20a 6781722817767

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P43e31t64r 23J79a36n95d53a 9473527974781

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.