Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto jako pasivní dům. BMW umí ušetřit na klimatizaci i vytápění

Automobilky neustále hledají možnosti, jak efektivněji hospodařit s energiemi. Jeden z těchto způsobů ukázalo německé BMW na prototypu, který umí využít část energie obsažené ve vzduchu odcházejícím ventilací z interiéru. Pracuje podobně jako systémy zpětného využívání energie v pasivních domech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z39b30y30n46ě31k 68J76e25h88l80i48č18k72a 8784448979641

a dotaci "zelená úsporám" a nalepit minimálně 10cm tlustou vatu

0/0
29.3.2014 18:46

J18i48n20d60ř48i39c62h 47Š22k22o53p11e28k 4685431900335

co solární kolektor na příhřev vody na střechu ;-D

0/0
28.3.2014 15:00

R57a45d81e86k 64M26i89t55a12s 6841338131210

Resi nesmysli, proc radeji nezatepli cele auto?? myslim si ze vrstva tak 1cm nejake peny by bohate stacila k tomu aby se v lete auto neprehrivalo a v zime se tolik neochlazovalo a mista na penu tam je dostatek

0/0
28.3.2014 7:44

S84t85a31n67i47s71l37a56v 90M89e66l98i18c55h33a24r 8695215146272

Zajímal by mě důvod, proč automobilky neřeší vytápění elektrik spíš nějakým přídavným nezávislým (nejlíp ekologickým lihovým) topením. Je přece lepší každou kWh z akumulátoru věnovat radši motoru, než jí zbůhdarma spálit v odporech.

+3/0
27.3.2014 9:31

M48a30r97t25i77n 53V31o30k15o45u54n 9398433103376

tesla model S ma samozrejme tepelne cerpadlo (vzduch/vzduch) kombinovane s klimatizaci, takze to topeni neni zas tak energeticky narocne, doufam ze stejne to bude i tady

0/0
7.4.2014 9:39

P67a79v59e31l 71J63a76r66o55š 5255877556703

A od kdy se udává kapacita ve Wattech?

+1/0
27.3.2014 9:03

A65l41e41š 72W29o85l72k63e86r 6159899934499

Opravte si jednotky. Kapacita akumulátoru asi nebude 22kW.

+5/0
27.3.2014 8:02

J16a51r54o45s37l65a17v 28K64o44m19o89ň 1420634714631

ale u čistě elektrického auta by to mohlo být taková hodnota. Podle mne se nejedná o klasickou baterii,ale baterii, která pohání auto a tam už musí být kapacita jiná

0/0
27.3.2014 8:47

A52l10e88š 96F60i63f72k14a 2804203562373

Nemohla by to být taková hodnota. Musí být jiná. Kilowatty jsou jednotkou příkonu a výkonu, kapacita musí přímo (J, kJ, MJ, GJ, ...) nebo nepřímo (Ah) vyjadřovat množství energie, která v něm může být maximálně, tzn. při plném nabití, uskladněna.

+3/0
27.3.2014 9:05

M72a79r73t69i37n 31V56o34k22o19u87n 9328473513106

tohle umi malokdo :D

0/0
7.4.2014 9:43

J95a31n 82N86o31v10á10k 6444154116953

Když to má být jako pasivní dům, tak se to bude muset udělat trochu důsledněji. 1) Tepelná izolace interiéru - levné, lehké 2) Tepelně odrazivé (čiré) folie na skla - levné a lehké 3) Na klimatizaci nejdříve používat otevření okýnka - zadarmo 4) Nainstalovat jako topení/klimatizaci malé tepelné čerpadlo vzduch/vzduch, kapalinový okruh je relikt ze spalováků, je moc pomalý a je nesmysl vyrábět teplý vzduch, ohřát jím kapalinu, prohnat ji okruhem, ohřát jí vzduch - to by mohlo v konečném důsledku snížit náklady.

+6/0
27.3.2014 5:12

D88a52v77i49d 63K27a18r79s55k84ý 2690499620207

Az na ty okynka se da souhlasit. Otevreni okynek zvysuje odpor (ve vyssi rychlosti vyrazne), tudíz to neni zdarma.

0/0
28.3.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.