Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Karbonový koncept Hyundai Intrado jezdí na vodík

Svalnatý crossover hyundai používá k pohonu palivové články. S jejich pomocí se nabíjejí 36kWh li-ion baterky. Dojezd vozu má být kolem šesti set kilometrů. Za designem stojí Peter Schreyer, který po úspěšném angažmá u Kie postoupil v hierarchii korejského koncernu výš a stal se šéfem designérů celého koncernu Hyundai-Kia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i48r25i 36R21o80u91b30a14l 1908168196695

:-( Nesouhlas s větou:  Palivový článek přeměňuje chemickou energii vodíku na elektromechanickou energii." Pouze na elektrickou. Na mechanickou se pak ta elektrická mění v elektrickém motoru!

0/0
24.3.2014 14:05

S95v52a15t14o76p97l75u35k 22S81i57l65n74ý 4312466329528

700 barů? Tak tomu říkám přímo astronomický tlak...Jen natlakovat nádrž na takovou hodnotu spotřebuje jistě nemálo energie a stejně tak to nebude během lusknutí prstu. Jen pro srovnání - CNG se tlakuje běžně do max. 200 barů a i tak to trvá cca 5 minut. 

Osobně moc vodíku nevěřím, dokud se nějak nepohne s technologií ukládání do kovových hydridů.

+1/0
5.3.2014 10:22

J96a80r61o54s81l32a75v 16L49o48r75d 7908289294304

A kdepak se dá koupit (natankovat) tekutý vodík a kolik stojí????

+1/0
4.3.2014 20:23

B57o48h16u73m82i35l 95M82á48c69a 5241732936883

Kapalný vodík by se musel tankovat do nádrže chlazené pod - 240 stupňů Celsia (pod 33 K), což asi Hyundai Intrado nemá. Takže jezdí na stlačený vodík.

0/0
4.3.2014 20:57

S87v37a93t49o52p46l33u86k 93S89i13l66n37ý 4842786569148

A kde se dá natankovat plynný vodík?...

+1/0
5.3.2014 10:10

D63a42v51i91d 90P94e50š49e14k 3373661878590

Asiati umi technologie a germani design

-toto se opravdu povedlo, jen ta cena bude mastna i pri seriovce

0/0
4.3.2014 20:10

O92n43d47ř21e10j 95R39a66z41ý35m 2405546815777

Germáni design? BMW a pak nic...

0/−1
4.3.2014 21:01

S87v13a78t90o29p15l27u32k 81S97i48l48n33ý 4662826639858

A pak Mercedes, Audi a i ten VW (CC, Schirocco...)

+1/0
5.3.2014 10:16

P40e52t55r 78P12e69t97r 8271478308722

Germáni a design to mě fakt pobavilo ;-D

0/−1
5.3.2014 9:52

S18v59a73t13o86p26l58u30k 97S20i43l16n61ý 4532946239538

BMW, Mercedes jsou dle mě dne špička v designu.

+1/0
5.3.2014 10:12

M26i42c52h35a88l 78P60a52v21l78á70t 9653573274209

Ono je dobre rozlisovat design a .. "estetiku lunaparku".

Nektere firmy inklinuji k pouziti toho prvniho, jine k pouziti toho druheho. Zakazniku se tyka totez, takze si kazdy snadno vybere.

0/0
5.3.2014 10:37

P55e53t28r 94P80e88t28r 8351558488572

Pro lidi jejichž designové preference zamrzly někdy v 80 letech(velmi přikrášleně se tomu dnes říká konzervatismus) možná ano, koneckonců hodně lidí i dnes nedá dopustit i třeba na takový Trabant a jiné "skvosty"

0/0
5.3.2014 14:59

S34v86a56t42o34p84l37u55k 90S57i51l21n65ý 4472936419308

Ale prosím vás.... Tak za prvé - vzhledem k tomu, že jsem ročník 82, tak  těžko mohly mé "designové preference" zamrznout v 80. letech, jelikož jsem design začal pořádně vnímat až někdy v 90. letech a za druhé - co je např. na BMW i8 konzervativního? Dle mě je právě tohle auto ukázkový příklad toho, že BMW je v designu daleko před ostatními.

0/0
6.3.2014 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.