Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koncept s nejdivnějším jménem je nevídaná pojízdná elektrárna

Jmenuje se NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine a jde o jedno z největších zjevení ženevského autosalonu. A to doslova, obří kupé se vzhůru výklopnými dveřmi je hodně velké. A také extrémně rychlé, přitom jezdí na elektřinu. Tu navíc získává novým způsobem z nezvyklého hybridu mezi bateriemi a palivovými články.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R80a35d67e16k 92H54o62d48a72ň 9356847611333

Budou novinoví pisálci donekonečna opakovat ten blábol o "ekologickém elektromobilu", nebo je šance že jednoho dne pochopí, že auto není ekologické tím že z něj nejde čoud? Tu elektřinu pro elektromobil je pořád potřeba vyrobit, a pořád se ve většině světa vyrábí z 50 % spalováním fosilních paliv. Většina zbytku jsou pak jaderné elektrárny proti kterým různí zelení šaškové vystupují jak to jen jde.

+1/0
7.3.2014 2:05

T60o70m41á49š 53B35í85l55ý 2515140587

Přesně tak, dokud to nebude jezdit na čůránky, furt to bude jen auto na baterky.

0/0
7.3.2014 9:43

M15a46r96v69i62n 87G74j30e36p27a44l18i 9667691165696

To je pravda, emise tak jako tak zůstanou, ale na druhou stranu se sníží kvůli vyšší efektivitě elektráren a elektromobilů. Čeho bych se víc bál je nakládání s bateriemi.

0/0
9.3.2014 14:08

T70o14m94á33š 41V91a96l64d60e91r 7463400229

Názor hodný článkům ze začátků automobilismu, kdy se řešila nebezpečná rychlost ;-D

+1/0
10.3.2014 10:17

S14v57a76t75o61p68l94u83k 98S59i97l15n58ý 4432876529138

Jak kde, Např. v Norsku připadá na každých 10 aut jeden elektromobil a elektřinu tam v naprosté většin vyrábí ve vodních elektrárnách, takže jsou opravdu ekologické v pravém slova smyslu ;-)

0/0
15.3.2014 0:34
Foto

J70a42n 83Č64e81r60m28á71k 4669178815467

konečně něco, co vypadá aspoň trochu reálně. samozřejmě, pokud sio vystavovatel některé "detaIy" drobátko nepoupravil...

0/0
7.3.2014 1:28

Š76t25ě56p61á25n 77S50e67k55a97n73i31n69a 2209154884745

Koukám, že tohle je opravdu skok. Hmmm. R^

0/0
6.3.2014 23:24

M97a13r54t60i88n 59J62i75r39o53u39s14e19k 7546865575178

Bral bych De Lorean verze 2015. Vhodíte plešku z coly a nějaký ten kuchyňský odpad a jedete (letíte).

+2/0
6.3.2014 23:22

T82o12m45á88š 79B91í30l95ý 2155950217

Udávaný výkon na kolo je jistě "obdivuhodný", ale nikde, ani u jiných elektromobilů není uváděno, jak dlouho je schopen elektromobil tento výkon využívat, jak dlouho ho baterie udrží.  Jistě že ani s klasickým motorem v automobilu ho většinou nevyužíváte trvale, ale třeba u motorů do lodí, rolb, nebo vrtulových letadel, musí být maximální výkon a otáčky udržitelné i hodiny. Proto jsem k těmto pohonům skeptický.

Dojezd těchto vozidel je nadhodnocen stejně jako spotřeba dvanáctiválcového šestilitru, 7,3litru na 100km.

0/0
6.3.2014 20:53
Foto

P23e53t75r 70P52r73o62c62h30á57z27k62a 3802316712484

Konečně správný směr.I když ani tato verze ještě není dokonalá.Rozhodně lepší než všechny hybrydy.Až bude techologie dotažená k dokonalosti a začne sériová výroba ukáže se,zda je to dobrý produkt nebo jen slepá ulička na několik desetiletí.Ale i ta koncepce kdy má každé kolo svůj motor je dobrá.R^

+6/0
6.3.2014 18:35

V46i58l11é20m 26N24o86v17o69t10n93ý 7156824576559

erömü

+5/0
6.3.2014 17:56

P91a47v48e32l 63C81h85o39d55o91r 7658102883

Všechno eremü?

0/0
6.3.2014 19:55

R29o31b24e26r40t 55P71e94l94n79á95ř 3368451164

Konecne baterije co dou dotankovat hadici. Myslim ze to je urcite dobra cesta. Energeticka hustota skoro 20x vetsi nez olovo je nadherna!

Jediny cemu moc neverim je ekologicka nezavadnost elektrolitu - bude to asi pekny svinstvo.

Zajimala by me zivotnost baterije a ucinnost. Rek bych ze se vo ni nezminujou pac nebude nic moc.

+8/0
6.3.2014 16:41

R70o57b68e79r14t 74P64e78l24n58á67ř 3898621164

Elektrolytu.. :)

0/0
6.3.2014 16:42

M12i19l53a26n 35V66i85k 1547825633583

Chyb tam máte víc, můžete opravit i další :-P

+3/0
6.3.2014 18:50

J21a62n 60K22ř51í22ž 6855563215378

..."baterije".;-D

Kam na to chodíte?

0/0
6.3.2014 21:34

P70a74v87e90l 44K19u15r72a55l 5361774480680

No jako mluvili o iontech kovů... co se hmotnosti týká může to být i horší než olovo... (pravděpodobně nebude) ale proti uhlovodíkům bude palivo vážit sakra hodně. Navíc se při jízdě té hmotnosti nezbavíte.

0/0
6.3.2014 23:11

R84o50m63a70n 69K58o60p86e93c19k68ý 1505242526376

Nehledě na spoustu gramatických chyb ... něco tu nesedí, energie elektrolytu 600W/h, výkon 480kW - z toho plyne, že by to mělo při plném výkonu spotřebu 800 litrů elektrolytu na hodinu, dejme tomu, že pojede pořád 150 km/h a psáno je 600 km dojezd. Takže to auto má někde nádrž na 3200 litrů elektrolytu??? Pokud bych počítal, že při ustálené rychlosti bude stačit nějakých 30 kW výkonu, potom by to znamenalo 50 litrů elektrolytu na hodinu, při třeba 120 km/h je to pořád 250 litrů ...

0/−1
6.3.2014 15:42

J11i71ř21í 77S34c44h37w31a61c80h 5256609237984

na  120km/h bude stačit tak 15 kW. A ten ideální dojezd bude počítanej tak při 90 km/hod, to bude stačit 10 kW. Takže jsme na nějakých 100l elektrolytu. Ale i 2 nádrže po 100 litrech (možná to bude 150l) něco  zaberou a proto je to tak velký auto ;-)

0/0
6.3.2014 16:04

P55e84t20r 51Z77a19s57k80o51č37i94l 2335432618159

http://www.teslamotors.com/goelectric kalkulačka počítá při 90km/h s 15kW. Ale to jsem jen odvodil z jejich čísel, tak to může být trochu blbě.

0/0
6.3.2014 22:40

J46i75ř90í 81Z13ý11k44a 9579533141400

na svých stránkách uvádí 600Wh/kg

+1/0
6.3.2014 16:16

J63i87r81i 55R18o45u61b40a18l 1988268726155

Ten princip vypadá zajímavě. Pro akumulaci 20kWh, což je obvyklá kapacita současných středních elektromobilů, bude stačit při 600Wh/litr nádrž o velikosti 33,3l. A nemusí být samozřejmě dvě, stačí pružná membrána rozdělující nádrž na dva flexibilní prostory. A ty poznámky výše, kdy diskutující počítá spotřebu elektrolytu s ohledem na špičkový výkon elektromobilů neberme vážně. Je jasné, kdy a na jak dlouho bude takový výkon potřeba. U uváděného prototypu bude samozřejmě kapacita akumulátoru větší, ale i kdyby byla například čtyřnásobná, stále ještě by se do auta nádrž vešla (130 litrů není zas tak velký objem). Důležité je, a to bylo v článku zmíněno jen částečně, zda systém bude moci energii do akumulátoru i vracet. To je u elektromobilu hodně důležitý aspekt, protože možnost rekuperace může energetickou bilanci značně vylepšit.

+3/0
6.3.2014 19:05

P94a56v59e44l 25K54u90r82a31l 5831854890420

Upřímně neřekl bych... to by znamenalo ten elektrolyt nabíjet a to se jako koncept do auta moc nehodí...

Spíš by mne zajímala hmotnost toho elektrolytu... protože jestli jsou tam ionty kovů tak to bude dost hrůza oproti uhlovodíkům.

0/0
6.3.2014 23:10

J56i22ř64í 97Z41ý15k21a 9239303741350

naopak, možnost nabíjet elektrolyt resp. akumulátor je žádaná funkce. Alespoň po dobu než budou dostupné tyhle tekuté elektrolyty u běžných čerpacích stanic.

0/0
7.3.2014 0:17

P43e90t43r 91S34p62o87r73e70r 6943353536662

Rekuerace je asi jediná možnost, jak zvýšit dojezd v městském provozu. nemusel by se ovšem dobíjet elektrolyt, mohl by tam být ještě nějaký ultrakapacitor (což je ale zase hmotnost navíc).

0/0
7.3.2014 8:34

P28a13v62e30l 19O79d12r91a22z61i33l 6964429767920

To by zřejmě byl ten stejný ultráš, který by dodával výkonové špičky, čili to je realizovatelné.

0/0
7.3.2014 21:33

S15v58a83t29o31p25l52u81k 61S65i29l42n19ý 4242936179128

Možná proto to auto váží 2,3 tuny...

0/0
15.3.2014 0:45
Foto

V54á45c93l78a83v 12S43o28b82o22t81a 2662464590562

Pri vykonu 480kW (maxmalni) to ale pojede tech 380 Km/h. Tzn., 800 l/h ale zaroven 210 l/100 km. Coz pri te rychlosti asi docela ujde - nevim, kolik zere Veyron, ale pri maximalce to asi pujde ke 100 l...

Na pohyb 100 km/h by melo stacit odhadem 25 kW, coz dela 41 l/h. Na 600 km dojezd tedy otrebuje cca 250 l nadrz. Vezmeme-li v potaz, ze tam, kde mivaji normalni auta motor a prevodovku, nema tohle (zrejme) nic, sandno se tam takova nadrz by mela rozmery 0,5*0,5*0,1 m

0/0
9.3.2014 0:57
Foto

V69á82c25l86a75v 13S38o23b46o51t95a 2112754690872

*sandno se tam vejde ta nadrz

0/0
9.3.2014 0:58
Foto

V96á14c58l77a61v 47S97o18b13o25t65a 2452184430842

0,5*0,5*1 samozrejme

0/0
9.3.2014 0:59

P45e12t18r 59S59p93o37r27e13r 6733413976522

..se silou lokomotivy japonských rychlovlaků ;-D

1. Japonské rychlovlaky nemají lokomotivu, ale distribuovaný pohon

2. 680 kW - uznávám, pro auto neuvěřitelně moc, lokomotiva s tímto výkonem se hodí nejvýš na nějakou vlečku.

+2/0
6.3.2014 15:26

J81a82n 35H72e40ř85m18á32n88e83k 8219584614783

Jak vidím to jméno, tak jediné, co mě napadá je Hammerhead Eagle i-thrust. ;-D

+5/0
6.3.2014 15:06

M10i31c40h94a93l 38K11r48e86j51č26í 1756600781103

;-DR^

0/0
6.3.2014 19:07

J83a46r63o94s25l34a76v 51S35k58r10i21v95a60n90e59k 6965790

A co budou ropni sejkove zrat?8-o

+4/0
6.3.2014 14:59

J93i15ř86í 18Z79ý13k95a 9139933411190

ropu ;-D

+8/0
6.3.2014 16:20

P96a78v17o17l 47K52u30b25r42a36n 6129570940802

Čo asi - to čo doteraz. Z ropy sa nerobí len palivo ...

+1/0
6.3.2014 17:51

A94d82a41m 50R57y36c53h45l81ý 1548907919143

Z ropy se dělají třeba plasty, takže odbyt bude stále

0/0
6.3.2014 20:38

T42o66m90á30š 92V66a54l55d51e91r 7723530399

Mohou v budoucnu vyrábět vodík a rozvážet jej. Jako kadidlo do celého světa :-)

0/0
10.3.2014 10:16

S74t27a70n76i45s19l16a22v 96S70v55o55b67o86d72a 1243343256248

To zní jako rozumná věc.

+3/0
6.3.2014 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.