Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské motopremiéry: nová Jawa 350 a airbag pro motorkáře

I letos se konají souběžně dvě motocyklové výstavy, které otevírají motorkářskou sezonu. Ta pod záštitou motocyklové sekce SDA se koná na brněnském výstavišti. Na návštěvníky tu čekají všechny letošní novinky i bohatý doprovodný program.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i78n27d48ř64i19c19h 46H77a84v32e31l79k91a 4494178712725

Vždyť je to furt nějaký stejný !:-/

0/0
3.5.2014 21:14

K80a51r22e67l 93F93a14i65t 1348263728762

Jsem motorkář už dlouhá léta...taky jsem začínal na pioneeru, čz, jawě, dnes mám KTM 690 a popravdě....byla to krýsná léta, ale dneska už jsme trochu někde jinde. Dvoutakty dneska nikdo nechce ani v asii, tam frčí jen a pouze 4-takty 125-150cm3. A že jich je tam požehnaně...v každé ulici tak 100kusů. Kdo si tohle může koupit za 60tisíc? Já vím že retro dnes frčí....ale motorkáři...vzpamatujte se.....

0/0
14.3.2014 6:51

T23o91m29á61š 23L49í56p38a 8845276250813

Salut. 

Dneska jsme už jinde? Každý je tam, kde mu mozek dovolí.. Nebudu ti vypisovat co mám v garáži. Obecně Jawky i Japonce. Cena té třindy je holt problém a šedesát bych taky nedal. Na Japonsku cestujeme skrze spolehlivost a "čisté ruce", ale řekni sám jestli máš tu možnost dnes osedlat starou Jawku ve dvoutaktu. Srdce mi plesá a ty vibrace, smrad a pucování svíček a občas trysky, nemá to svoje kouzlo? Ne ne kamaráde, jinde nejsme.. A ještě vysvětlivka na závěr: motorkář není člověk, co sedí na motorce, motorkářem se rodíš a po zbytek život jím jsi i když na čas nejezdíš.. Být motorkář, to je vlastnost, úchylka či jistý druh praštěnosti, která Tě nikdy neopustí.. A je fuk, co Ti bublá pod zadkem za motůr......V

+1/0
16.3.2014 11:48

K10a80r37e42l 62P12a82n23c49e14r 7201620578304

Jawa 350 mela vyhodu ,ze se dala opravit jak se rika sroubovakem. Pullitr to je jina kapitola (predstih,kralovsky hridel, utesnit dynamo...) . Kdyz jste zvedli kejvacku na zadni to byl srumec, 634-4 na kejvu nemela, ale jela jako drak ( v te dobe za Husiho krale) Doufam ze borci z Jawy jednou predvedou jak umi.

0/0
10.3.2014 4:24

V11á13c55l45a57v 94P96c30h56á47l13e63k 8196482361442

:-PNo s tím airbagem tedy objevili ameriku. Už před 9-ti lety byly první bundy s airbagem...

+1/0
9.3.2014 13:16

J40a28n 48K38a53r54e89l 93N13o75v94a70k 5726674568706

hm a kde je ten limcovej airbag pro helmu a dalsi jiz pomerne znama reseni.. ups sakra zase troluju sorry.. ale je to vazne novinka? a kdyz uz proc to tedy neni komplet reseni kdyz podobne airbagy jsou jiz zname x let.. no raci se vypnu nemam rad minuska za uprimnost..

+1/0
9.3.2014 11:46

S65e26i28d10l 90P80e62t15r 1421721455964

Obávám se, že novinář asi krapet požil ...:-/

Ta J350 s dvoutaktem se v EU nesmí již pěkných pár let prodávat a Jawa ji dělá pouze na vývoz do zemí, kam pracka  Brusele ještě nedosáhla ... U nás ji lze koupit jedině jako "soubor náhradních dílů" a pak napsat na papíry předbruselské doby ...:-)

+5/0
8.3.2014 8:56

L23a23d72i39s68l58a20v 17M85i61k58a 1371459974734

Takový obrácený způsob omlazení vozidla ))..... za chvíli to asi budem díky pantatíkům z Brusele muset dělat i u větších obsahů od 2000 nahoru, nebo jezdit těma sekačkama na trávu.

0/0
8.3.2014 10:11

J90a78n 78S30t65r65a50c58h75o75t89a 6460265148752

Jawa je krásná. Jen nechápu, proč se furt zuby nehty drží těch odporných zrcátek... Kotouč jí na kráse taky nepřidal, ale to je holt nutné "zlo"...

+1/0
8.3.2014 8:38
Foto

M98a84r94e78k 85C26e23r45n43y 5378686827

Sakra musel jsem mrknout do kalendare jestli neni 1 aprila....Ta Jawa je for, ne?..Nic proti Jawe, mam ji na chalupe na pojizdeni dodnes a vypada ve svych pomalu 30-ti letech uplne stejne..;-)

+2/0
7.3.2014 21:57

M79i86r46o96s44l34a40v 14Š38i66m82k98o 7795193472735

Ta Jawa je moc pěkné retro ! Kdybych z nutnosti potřeboval motorku, koupil bych si ji. Určitě by dojela tam, kam bych chtěl. A cejtil bych se zas jako v 70. letech...

0/0
7.3.2014 17:13

M54i72c78h33a89l 71M26o25u10c75h25a 9938149413804

Jo, dojela by kam bys chtěl, jen je potřeba mít s sebou drátěnej kartáč na pucování svíček a šmirgl na kontakty zapalování. Bez toho jsem se na "třiapůle" jako kluk dál než 50km od domova nevydal ;-D

0/−1
7.3.2014 18:08

P85e40t35r 45Š29i18l91h90a65n 7168652117533

Já dneska používám do panelky směs benzínu a oleje do motorovky a  to v poměru 1:50, dlouhodobé zkušenosti zatím nemám, ale tyhle problémy s karbonem a zamazanými výfuky by měly odpadnout. Za prvý je tam polovička oleje oproti původnímu předpisu a za druhý, jak mi říkal známý, moderní olej do pily se na rozdíl od M2T ve válci spaluje.

+1/0
7.3.2014 19:12

M21i26c55h94a53l 96M30o42u60c53h88a 9748549643214

Ja na tom jezdil pred 25 a vice lety, tak M2T byla jedina moznost...

0/0
7.3.2014 20:19

P13a98v93e83l 29J74e91ř42á73b52e45k 7291422564337

Jezdil jsem na M6A a svíčky zas tak často nepucoval. Větší problém byly ucpané trysky. Ale jinak - zapečené svíčky byl tehdy problém všech dvoutaktů. Takže ve spojení pouze s Jawou to není moc férové..

+1/0
7.3.2014 23:24

K38a46r73e95l 82F49a32i35t 1288583758692

To je sice krásný ře se spaluje, ale ten olej se tam leje hlavně proto, aby mazal. Když ho okamžitě spálíte, tak za chvíli ten motor vám to poví.

0/0
14.3.2014 6:46

P82e41t40r 61Š98i43l10h58a91n 7628292807213

No já nevim, takhle mi to řikal známej, že se spálí, ale ruku do ohňe bych za to nedal. Taky se nespálí hned a všechen. A většina plochy válce je mazaná i zespodu při nasávání směsi.

A jinak, olej Husqarna v poměru 1:50 mam vyzkoušenej, za to ruku do ohně dám.

0/0
14.3.2014 8:31

R64e91n26é 58Z79a11c46h 9927370275707

Jestli se Ti karbonovala svíčka na motorce, tak jsi buď dával moc oleje do benzinu anebo měl studenou svíčku (svíčku pro vyšší spalovací teploty). Teplota svíčky byla udávaná jednomístným číslem 5, 7,8,9. Mnozí motorkáři dávali svíčku devítku v domění, že jim to líp pojede, ale omyl. Na třiapulku patřila myslim svíčka 7, jestli se nemýlím, maximálně 8, ale kdo si tam dal 9 a nejezdil takříkaje nadoraz, svíčka se mu potom karbonovala a zaolejovávala.

kdo si tam dal naopak 5, upalovaly se mu elektrody při zvýšeném namáhání. Takže netřeba drátěnej kartáč a šmirgl, ale vybrat svíčku o správné pracovní teplotě.

+2/0
7.3.2014 23:18
Foto

V25l77a94d38a 70V67a42n83e85k 9733426494208

aPo válce byly Jawy  šlágr ! Po čtyřicetileté  devastaci továrny komunistama už byly  jen  pro smích  a všichni  chtěli  japonce ! Nechápu  koho  chtějí  dnes ohromit a hlavně  ČÍM ? 8-o

+3/−2
7.3.2014 16:33

P33e64t18r 76Š63i16l78h65a72n 7588892217143

Furt lepší, než kdyby to zabalili...

+7/−1
7.3.2014 17:02

R64a12d80e80k 40C21o72u97f76a23l 1693668187802

ta jejich agonie má nějaké dlouhé trvání

+1/−2
7.3.2014 17:25

D39a64d72a43k 10P84e47t91r 7171520564808

Tak třeba cenou, za 60 tisíc.

0/0
8.3.2014 4:55

I33v62o 67U44r96b63á27n96e69k 2656707267

Kupoval jsem Jawu v roce 94 za 45000?-. Pravda, s kapotáží a vším možným v té době na tu mašinu dostupným. Ale ta cena 60000,- je a není vysoká...

0/0
8.3.2014 11:27

I16v34o 67U79r67b91á74n75e78k 2686867587

Dávno nedělají jen dvoutakty... Např. Enfield taky pořád žije a díky za to.

0/0
8.3.2014 11:29

M29i11c18h86a51e95l 66K82o26n23e23č13n41ý 6152963629429

Nejhezčí Jawa byla čtyřtakt 500 OHC. Měla jen poněkud problémový motor. Tu kdyby znovu udělali s modernjším motorem tak super. Ale přídat k původní na tehdejší dobu zastaralou mašinu startér a říkat tomu retro hmmm:-P

+3/0
7.3.2014 16:24

P50e10t71r 72S96v66o31b25o60d42a 1864506473926

Nechápu tu Jawu. Cílová skupina "Nadšenci" je přeci nemůže uživit. Ve světě teď frčí Cafe Racery, proč nepostaví něco v tomhle stylu? To je taky retro, ale má to šmrnc.

+3/0
7.3.2014 16:14
Foto

J65i11ř61í 80K50w13o93l37e59k 5733627738839

Naprostý souhlas! Něco ve stylu již zmíněné 500vky, říznuté Nortonem nebo Enfieldem. Navíc by to mohlo být dražší.

+1/0
7.3.2014 16:34

P66e18t93r 93S17v54o62b18o53d71a 1784636243156

Tak nějak, ať si pozvou někoho z těch borců, co se věnují přestavbám motorek ze 60. let a možná nová legenda bude na světě.

0/0
7.3.2014 16:49

M84i94c14h11a74l 19T28r74i81s41k43a 2880587822917

za spolecnost Jawa se omlouvame, pri expedici stroje na vystavu k zamene. Tento motocykl byl urcem do sbirky Narodniho technickeho muzea.

+7/0
7.3.2014 16:13
Foto

K76a78r88e21l 67S17t16e70j18s86k32a86l 2950708957597

Nejhezčí z fotogalerie jsou ty holky ;-D;-D;-D

0/0
7.3.2014 16:06

R15a40d84e29k 55C27o39u73f24a10l 1743418257142

mnohé prošly přes "silikon valy"

0/0
7.3.2014 17:27

J94a85n 55Š11e82b63e91k 3402379198248

Jak už bylo napsáno, tohle žádná RETRO motorka není, tohle je jen klasická stará Jawa, která se už vyrábí x let... Místo nesmyslů typu "nová Jawa" a "retro motorka" by nám měl pan redaktor vysvětlit, jak docílili toho že najednou ten dvoutakt splňuje emisní normy EU, když se na ní může těšit český zákazník. Jelikož po zřísnění těchto norem se ten dvoutakt již v EU neprodával.

+3/0
7.3.2014 16:04

V98l53a94d44i34m98í29r 63L11o68u73d57a 8177597606732

Krásně to mají "okecáno" na stránkách výrobce. Kdo chce dnes 350tku a v EU se nesmí prodávat, tak vám jí dodají "v kompletní sestavě jako sadu dílů." ;-D;-D;-D

http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm

0/0
7.3.2014 16:08
Foto

P92e35t22r 16P33. 17V26e55s94e77l81s71k51y 7634701156853

O takovéhle 350-tce jsem sníval u výlohy Mototechny, když mi bylo asi tak 16.... Dnes jsem skoro nad hrobem a ejhle, ta motorka je pořád stejná.....

+1/0
7.3.2014 15:56

V90l25a70d10i66m91í24r 80L51o20u69d73a 8487767746462

Přitom mají v nabídce i hezké kousky, ale za tu cenu děkuji nechci!

http://www.jawa-moto.cz/Classic_650.html

http://www.jawa-moto.cz/Sportard_660.html

0/0
7.3.2014 16:04

M44a58r36t51i56n 88J34e38l48í98n38e47k 9406674167647

Vidíte tak máte ještě šanci :-):-)

+1/0
7.3.2014 16:06
Foto

P92e78t19r 63P33. 60V72e38s58e69l79s20k46y 7514391246613

to sice jo, ale ono je víc věcí, po kterých jsem od 16-ti let přestal toužit....

0/0
7.3.2014 16:25

R39a41d66e85k 70C52o84u12f92a11l 1983458707872

ono taky z dřívější tělocvikářky je dneska dobře sedmdesátiletá bába

0/0
7.3.2014 17:30
Foto

M86a18r10e20k 28C15e66r34n97y 5168956377

;-DR^

0/0
7.3.2014 22:00
Foto

V94l59a92d70a 61V37a85n62e38k 9733156644568

Bude se  také tak pěkně třepat,vibrovat  a smrdět ;-D

+1/−1
7.3.2014 15:31

V17l31a75d24i60m62í20r 52L13o55u22d39a 8547127296112

No prostě Jawa 350;-D

+1/0
7.3.2014 15:36

K45a69r15e58l 84F88a56i37t 1878453518372

jistě že bude....u nás se totiž nikdy nic lepšího nevyrobilo.

0/0
14.3.2014 6:57

A49l21e72x57a46n98d75e12r 20W21i67n60t93e18r 9929244323651

to je hruza za 40 let se nic na ni nezmenilo

+1/−1
7.3.2014 15:05

V13l52a95d16i11m85í68r 22L29o67u19d13a 8657237626442

Motor tak nějak furt stejný. Můžete mít za příplatek bezkontaktní zapalování a oilmaster (oddělené mazání, ale pořád je to dvoutakt).

+1/0
7.3.2014 15:39

I49v91o 43U54r78b60á93n35e86k 2226147127

No a? Však o to v tomto případě přece jde, ne?

0/0
8.3.2014 11:33

J15a87n 82F55r51o29l32í32k 6696390175164

"Nová" bych k názvu Jawa připojil jen s velkou dávkou marihuany. Nebude trvat dlouho a koncept tohoto motoru pánů Janečka a Waltra oslaví rovnou stovku. Hnusný kapitalismus by jej poslal dávno do zapomnění, ale dík nepřetržitému socialismu stále žije.;-D

+7/−4
7.3.2014 14:43

M44i83c64h35a20l 76M66o88u10c98h81a 9168119283634

Retro je podle mě motorka/auto, která jako stará vypadá, ale přitom používá moderní techniku. Tohle je ale zbastlenina z typu 634 (banda, sedlo, dekly schránky pod sedlem, padací rámy, blatník) a 640 (vidle, kotoučová brzda). A podvozek byl moderní asi tak před 50ti lety. Takovou motorku koupíte dnes za 10 tisíc ve slušném stavu, nablýskáte chromy, koupíte nový gumy, zgenerálkujete motor a máte to samý za 20 tisíc... A to říkám jako někdo kdo na 350 něco nalítal, takže je to pro mě nostalgie....

+8/0
7.3.2014 14:38
Foto

V96l63a23d60a 58V65a45n89e58k 9373126954318

Na Kubě a v Rusku  by měla stále úspěch ;-)

0/0
7.3.2014 15:42

M38i96c18h39a25l 76M65o77u60c21h28a 9858939493144

Pokud by proti tomu někdo nepostavil Kentoyu nebo něco podobného. Za bratru 2 tisíce Euro už je v této výkonové a kvalitativní kategorii celkem z čeho vybírat...

0/0
7.3.2014 18:05

P51e74t31r 95J84e83d42l73i41č37k21a 5849154857559

Určitě dobrý nápad oživit JAWA 350 včetně dvoutaktů. Zásadní problém je ale cena !!! Kde přišli na šedesát tisíc ? To bychom museli být slepí, hluší a se smyslem pro humor . ;-(

0/−1
7.3.2014 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.