Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vše o nové fabii: premiéra za pár měsíců a tříválcové turbo

Nejdůležitější škodováckou premiérou letoška bude uvedení nové fabie. Důležitý model Škody dostane novou techniku i motory, v prodeji bude ještě letos. Dali jsme dohromady vše, co o připravovaném autě víme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a86n 63V73e40l33i22z 3519837162500

Fabiemi jezdím od roku 2001 a opravdu nevidím důvod, proč si nekoupit další. Věřím značce Škoda a už se těším na nové tříválce 1,0MPi a 1,0TSi pod kapotou fabie.

0/0
22.5.2014 18:25

A62n31t89o89n75í39n 77S79e90b92e88r60a 7153268900639

Né bohužel díky HTP a TSI je v bazaru co se škody týče dost omezená nabídka vybavených aut se slušným motorem. To jste to pěkně podělal pane VW.

Bohužel pokud budu chtít za pár let auto v benzínu v bazaru, s rokem výroby okolo 2013, tak to určitě škdoa nebude. Rv

0/0
25.3.2014 18:47

V73l30a53s29t17i17m92i21l 47J17a25n21d53á30s91e98k 1532693123722

Už jenom čekám, až tam budou strkat 2-válce alá trabant. Do servisu už nebude třeba jezdit, ale donesete jim jen motor ve středně velké brašně přes rameno ;-D

+2/0
25.3.2014 0:20

M73a89r81e42k 75K76a95š27n31ý 9705712200655

No mám doma 1.2TSI Fabii II jezdím pouze město za 6,5 až 7L. Už mi měnili rozvody na záruku(najeto 20tkm)-po mé urgenci v Boleslavi-Škodovka nechce přiznat že TSI je konstrukčně špatně vyřešeno-rachtá řetěz než se natlakuje napínák. Škoda se vrací zpět k řemenu. Na novou Fabii se těším,ale už mám strach z nových motorů co se tam bude kazit tentokrát...?

+1/0
24.3.2014 13:55

P12e68t31r 76V98i56n51t83r81l74í64k 3856574871

tříválce? tak do toho mě nikdo nedokope ;-D

+4/0
21.3.2014 16:52

M90a49r28t58i41n 52K11o80v41á54ř 2761320899846

Taky jsem zíral. Tříválec jedině když jsou dva vedle sebe :-)

V článku o Polu ale píšou i o čtyřválcích.

http://auto.idnes.cz/novy-vw-polo-c93-/auto_testy.aspx?c=A140203_231248_auto_testy_fdv

0/0
21.3.2014 17:50

R32o48m36a50n 22B51ř31e53č92k52a 2110845293974

Nejkrásnější hláška v diskuzích o downsizingu je, že malý motor se musí moc honit a pak nevydrží. Jde vidět jaké má místní komunita zkušenosti s moderními motory. Jen pro info - turbem dopované benzíny mají seskládané převody hodně do pomala, takže točí při určité rychlosti mnohem menší otáčky než stejně výkonná atmosféra. Takže to honění tedy spočívá v čem? Že by bylo ukryto spíše mezi volantem a sedačkou obstarožních prorezlých "držáků" z minulého století?

+5/−2
18.3.2014 18:24

J18a13n 33K54r83p36e76c 5676893284702

budoucnost ukaze, jakzoto fanda vicevalcu (6+) se nebojim.

0/0
18.3.2014 18:59

L38i34b57o91r 98J86e23l33í13n56e41k 9618220645146

Že by třeba byl více namáhán? Větší výkon z menšího motoru? ;-) A vlastní turbo taky není zrovna na věčnost, že :-)

+6/0
18.3.2014 20:41

V93í48ť48a 43K39r43u43t96i56š 1850704495557

A co vyvoj technologii, slitin a materialu? Pro srovnani - rok 2000. Felicie -plech, pevnost standardne okolo 220, cena cca. 19Kc/kg. Tehdy Vyvijeny Cayenne, pevnost 1.400, cena (v zacatku maloseriove vyroby daneho materialu) 42 Kc/kg.

Pri pozadovane vlastnosti cena v prepoctu 6x nizsi. Pri shodne cene vlastnosti 3x lepsi.

Proti tomu je "preplneni" atmosferickych benzinovych motoru z nejakych 60 kW/l na beznych 80-90 kW/l naprosto zanedbatelne.

0/0
18.3.2014 21:32

R31o94m14a77n 97B26ř64e59č32k65a 2790285973384

1) Jak více namáhán? Jako že měrný výkon 1,6/90kW je v pohodě a 1,0/81kW už ne? Lidi nenechte si vysmát - ten rozdíl je minimální a je nutno přihlédnout k vývoji materiálů a technologií. Hlavní podíl v tom však má lepší dimenzování. Nelze přehlédnout, že dnes se vše navrhuje a kontroluje pomocí výpočetních programů. Dříve? Prostě se vzala hromada litiny a "osekala se sekerou" na rozměr, u kterého se předpokládalo, že vydrží.

2) Je více namáhán? A co tak srovnání měrného výkony se závodními vozy. Jak malý objem válců a jaký výkon. Zde je výkon samozřejmě vykoupen životností, ale porovnejte, jaký je rozdíl mezi výkonem závodního motoru a sériového.

3) Lidi rádi srovnávají malé motory s velkoobjemovými. A já se ptám, jaký je rozdíl mezi 1,0/81 kW a motorem viz níže 2,0/265kW Mercedesu?

4) Turbo, jasně. Všichni víme, že průměrná spotřeba je 1 turbo na 5000km ;-D. Je až s podivem, že většina lidí jezdí s malým turbíčkem už tolik roků a že by byli všichni před bankrotem z důvodu investice do stále nového turba?

5) V neposlední řadě obdivuji spokojenost lidí jezdící v 2 tunovém monstru s motorem (6+). Ale tito by si měli uvědomit, že Fabia je jednoduše malé auto a takový motor by se do ní nevešel. Ani Octavia není o dost větší a na takovéto rodinné cmrndání po vsi 77 kW bohatě stačí a motor nikterak netrpí z pohledu výkonu, ale spíše ze způsobu provozu (krátké trasy na studeno apod.).

+2/0
19.3.2014 5:51

D87u45š94a48n 29P59e45š87e43k 3385569834720

Taky se občas projedu ve 2 tunovém monstru s 5.0 V8 Oldsmobile Delta 88 rok 1980. Měl byste to taky někdy zkusit, je to fakt hodně příjemné.

Na denní ježdění to není (spotřeba 13-14 l), ale občasné víkendové svezení je slast. Kdo se nikdy neprojel v Americe, nepochopí.

0/0
19.3.2014 10:48

R80o47m86a51n 52B65ř28e29č34k58a 2240965623424

To samozřejmě věřím a souhlasím.

0/0
19.3.2014 11:35

P47e24t30r 49M15a51r96e47č58e37k 1363341609228

Takže žádný čtyřváleček ve fábce nebude ? :-) Jen "hátépéčka" ?

0/0
18.3.2014 18:12

F91r48a29n14t26i77š77e17k 78M10o61s97s 8722783729479

Nevím proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani jedna fotografie nového modelu.

+6/0
18.3.2014 16:20
Foto

I42v15a80n 45K25o47p38t86a 5587462241537

Protože škodováci zatím tají a tají a tají. A zdá se úspěšně.:-)

0/0
19.3.2014 10:13

K61a89r40e72l 79F10a30i42t 1468293548622

No jestli to bude podobní paskvil jako předcházenící fábka, tak ať jí tají radši ještě hodně dlouho...

+3/0
20.3.2014 7:38

F47r62a31n76t35i77š59e15k 52M55o89s19s 8222833149889

Nevím, proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani věrohodná fotka.

0/0
18.3.2014 16:16

V81a88c71l65a25v 27M48e36d81e97k 5511462365285

že před 10 lety měly dvoulitry 70kw? Kde autor žije?

Dvoulitr mého předchozího auta měl už před 18 lety 105kw, a rozhodně to nebyla žádná vyjímka. (a 74kw měla 1,6  před 25 lety)

+3/0
18.3.2014 15:06

J87i51ř43í 82S92c70h12w18a98c41h 5706969307514

Golf 2003, 1,9SDI/50 kW, 1,9TDI/66 kW TDI, benzín 2.0/85kW (ale o "chlubení" asi nešlo) ;-)

+1/0
18.3.2014 16:03

J76i56ř67í 89Z27ý40k69a 9799133371240

ale to je jen produkce VW. Existují i jiné automobilky. A ty tyto výkony zvládali dostat z dvoulitru již téměř před půl stoletím.

0/0
18.3.2014 16:11

V20í79ť33a 34K88r51u41t26i10š 1220174255517

A i po tom pulstoleti je treba Mazda stale schopna prodavat dvoulitr s pouhymi 88kW.

0/0
18.3.2014 17:54

L80i95b89o50r 28J74e45l73í49n90e68k 9908790215756

No považte, že ti hloupí Japonci od Toyoty dokonce dávají do Hiluxu 2,5 litr s výkonem jenom lehce přes 100kW ;-) Asi technicky nestíhaj, nebo co ;-D A nejhorší je, že vám to auto zůstane na krku, protože si odkroutí půl miliónu v těžkém terénu a ne a ne se rozbít!

+1/0
18.3.2014 20:59

V56í24ť59a 37K33r12u69t46i22š 1660674245697

A povazte, jaky rocni probeh a pod jakou zatezi se pocita u maleho osobniho auta, resp. nizsi stredni, a dodavkou? Za dobu, co dodavka odkrouti pul mega soukrome auto najede s bidou 100 litru.

0/0
18.3.2014 21:23

L15i55b14o68r 38J31e36l57í89n31e47k 9238260955906

Takže pro osobní auto stačí motor s nižší životností. Například malinkej litřík s turbem. ;-) Děkuji za podporu.

0/0
19.3.2014 6:40

J14i98ř80í 22S83c71h14w81a23c26h 5336989717504

Tak zkus nacpat nacpat ten motor z Hiluxu do Fábie ;-(

Je k neuvěření jak zdejší diskutéři neumějí vnímat význam psaného textu a postupně deformují celé vlákno:

1. autor článku napíše, že v nové Fábii bude motor 1.0 s výkonem 70-81 kW a že tímto výkonem se chlubily ještě před nedávnem (cca 10 let) dvoulitry (upozorňění: nikde netvrdí, že žádný dvoulitr nemohl mít větší výkon)

2. Na to zareaguje první diskutér co nevnímá význam psaného textu a říká autorovi, že je to v podstatě nesmysl, protože jeho ještě starší auto mělo mnohem větší výkon

3. Následně já jsem vypsal, výčet motorů Golfu, který dokazuje, že takové motory existovaly a dodávám, že nešlo o žádné chlubení, čím jaksi naznačuji, že to rozhodně nebyly vrcholné výkony v daných objemech (upozornění: doposud nikdo neřešil výrobce, mluvilo se jen o objemu a výkonu)

4. Na to zareaguje druhý diskutér co nevnímá význam psaného textu a začne cosi VW a že prý jsou i jiní výrobci (co je mi sakra po nich já diskutuji o tom, jestli existovali nebo neexistovali cca před 10 lety motory cca dvoulitrové s výkonem 70-81kW). 5. To už ale vlivem předešlého odklonu diskuze sklouzává kamsi ke spolehlivosti a korunu tomu nasadí Jelínek s tím Hiluxem....bože....8-o

0/0
19.3.2014 10:13

L57i95b94o18r 79J31e16l42í77n49e63k 9158220915746

Zkuste přečíst, na co jsem reagoval, ušetříte si spoustu zbytečnýho klapání ;-) A obecně mám prostě jiný názor na motory, zkuste se s tím srovnat :-)

0/0
19.3.2014 11:58

J16i54ř96í 48S23c42h82w42a93c68h 5166909387804

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" vám neberu, aneb jsem s tím zcela srovnán.

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory větší motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:18

J68i66ř80í 78S60c93h23w66a90c20h 5636229637444

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" jsem totiž vůbec nekritizoval....takže lépe čtěte a ušetříte si spoustu klapání. ;-)

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a ještě dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:28

L75i98b90o96r 96J37e25l77í19n66e87k 9178620375886

jak vidím, neušetříte ;-D

0/0
19.3.2014 13:04
Foto

I26v50a50n 46K74o95p70t13a 5207972341827

A dvouapůllitry  našich dědečků  měly  úžasných 40kW.

+1/0
19.3.2014 10:18

J95i90ř84í 83P78o65s82p51í96š71i78l 8752600706128

Ekologie, ekologie, ekologie. Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem :-/. Když Škoda tak se mi líbí OIII 110 kW nafta, to už jede slušně.

0/0
18.3.2014 13:08

J77i72ř25í 33S15c96h26w50a72c87h 5256929417644

no a co ti brání???

0/0
18.3.2014 13:44

J10i65ř24í 11S45c40h92w40a10c15h 5656659657194

Octa s 1.2TSI/77kW jede celkem solidně, prostě jako auto co má cca 105 koní.... s dynamikou je na tom rozhodně lépe než velká většina těch 10-20 letých vraků co jezdí po našich silnicích. Když bude mít 1.0/80kW nepojede hůře....

Dynamika jízdy na objemu motoru totiž vůbec nezávisí.... ;-)

+1/−5
18.3.2014 13:54

V49í89ť78a 44K95r32u54t78i15š 1110184415327

V běžných provozních otáčkách pojede zřejmě dokonce lépe, než přeci jen výrazně přiškrcené 1.2 TSi se 175Nm, protože těch Nm bude mít  200.

+1/0
18.3.2014 13:58

L12i68b89o47r 11J81e84l81í70n42e45k 9668400115726

Jasně, vůbec ne ;-D Třeba takovej dvoulitr turbo bude mít stejnou dynamiku jako ten litrovej :-)

0/0
18.3.2014 21:04

J17a58n 67B95u56d36a71ř 1382901915488

A teď si představ, že ani na počtu válců nezávisí dynamika jízdy. ;-D Třeba Mercedes doluje z 2litrového 4válce 265 kW a 450 Nm, což jsou běžně hodnoty motorů s minimálně o litr větším objemem a 2 válci navíc.

0/0
18.3.2014 21:29

L61i59b97o57r 82J77e42l71í13n91e98k 9328800825946

A teď zpátky k tématu. Píši snad něco o počtu válců? Kupodivu se bavíme o objemu. :-)

0/0
19.3.2014 6:42

J75i14ř32í 47S42c33h25w94a21c19h 5546819697934

ano vraťne k tématu, ano bavíme se o jen a jen o OBJEMU!!!

Já totiž v reakci na úvodní větu "...Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem..." (sleduj píše jen a jen o OBJEMU!) napsal: "Dynamika jízdy na OBJEMU motoru totiž vůbec nezávisí. A za tím si stojím. Dynamika jízdy totiž primárně závisí na VÝKONU a HMOTNOSTI. A výkon není dán automaticky jen a jen objemem. Takže teoretický extrém: auto o hmotnosti Caterhamu (600kg) s 1.5 litrovým turbomotorem z formule 1 z 80.let (1000 koní) v dynamice jízdy naprosto snadno pokoří 5-6 litrovou sportovní ameriku (600koní/1500kg). Takže zde evidentně platí "Dynamika jizdy na objemu nezávisí!" (proboha jen sem nezačněte zase někdo míchat plky o výdrži a spolehlivosti, to teď totiž neřešíme!)

Když následně v dalším příspěvku začals psát o srovnání "turbomotoru 1.0 a turbomotoru 2.0" tak už nemluvíš jen o objemu ale i o způsobu plnění.... a navíc samozřejmě i zde se dají najít reálné příklady (a o nich se tu už několik dní bavíme Mlho), kdy menší turbomotor má větší výkon než větší turbomotor, viz 1.0 TSI vs 1.2TSI....;-)

0/0
19.3.2014 11:04

L21i75b51o84r 50J83e36l98í91n98e73k 9638470125506

s váma je fakt sranda :-)

0/0
19.3.2014 13:07

K36a75r72e29l 51F13a33i95t 1668763528492

Objem ničim nenahradíš....mám služební oktávku 1,2TSI a můžu říct, že kdyz z ní sednu doma do 2.0 HDI....to je úplně něco jiného. Není to jen o koních, ale hlavně o průběhu kroutícího momentu.

+1/0
20.3.2014 7:41

J50i53ř75í 22S83c31h94w60a17c57h 5486539837124

tak průběh krouťáku u 2.0 HDi není až tak o objemu jako tom, že je to diesel. A ještě to srovnávat s benzínem s takřka polovičním výkonem je už úplně mimo.

0/0
20.3.2014 13:36

V76a40c68l10a39v 81M88e29d48e88k 5121772455965

problém je, že je to ekologie pouze na papíře. Pokud s takovýmto downsizovaným motorem pojedete tak, abyste využil ten výkon, který mu turbo poskytuje, bude žrát víc, než její atmosférický ekvivalent.

+2/−1
18.3.2014 15:11

P53e97t98r 44N10e39s60v85a18d77b77a 2124405546129

A na to jste přišel jak proboha;-D? Turbo motor má vrchol krouťáku od "1700 otáček". Atmosféra od "3500" otáček. Proč by teda motor který se méně točí měl mít vyšší spotřebu???

+2/0
18.3.2014 18:37

L90u69k52á21š 43V33a65ň83u87r32a 1115604503963

Teda litrový tříválec s turbem o výkonu 80kW, to už je síla! ;-D

+1/0
18.3.2014 12:51

J76a85r76o96m61í71r 56K18r92á96l 4930979624669

Síla to je.  Ale asi jen rok, dva. :-/

+5/0
18.3.2014 12:59

J68i83ř79í 16S37c77h46w90a44c22h 5406699207754

tak to leda, když ty dva roky budeš jezdit na plný "céres"....

0/0
18.3.2014 13:56

V43í48ť88a 62K19r31u11t80i49š 1680964935887

Máte pravdu, že se někdo vůbec nad takovým litrovým výkonem pozastavuje ...

0/0
18.3.2014 13:07

M93a75r53i57a75n 64K81a14r80a94b32a 4243591620632

Začína mi to pripadať ako zlý vtip.

+6/0
18.3.2014 12:06

P54e17t85r 85D38o18k28t39o87r 6716961818269

No nevím, článek jsem jen proletěl, ale toto mě vyděsilo8-o8-o

dokonce vývojáři Škody už experimentují s montáží tohoto motoru do octavie.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/nova-skoda-fabia-0ja-/ak_aktual.aspx?c=A140317_140215_ak_aktual_fdv

+2/0
18.3.2014 11:46







Najdete na iDNES.cz