Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vše o nové fabii: premiéra za pár měsíců a tříválcové turbo

Nejdůležitější škodováckou premiérou letoška bude uvedení nové fabie. Důležitý model Škody dostane novou techniku i motory, v prodeji bude ještě letos. Dali jsme dohromady vše, co o připravovaném autě víme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a12n 20V89e67l76i41z 3779907882530

Fabiemi jezdím od roku 2001 a opravdu nevidím důvod, proč si nekoupit další. Věřím značce Škoda a už se těším na nové tříválce 1,0MPi a 1,0TSi pod kapotou fabie.

0/0
22.5.2014 18:25

A54n64t98o40n77í67n 65S78e34b88e26r73a 7943528110339

Né bohužel díky HTP a TSI je v bazaru co se škody týče dost omezená nabídka vybavených aut se slušným motorem. To jste to pěkně podělal pane VW.

Bohužel pokud budu chtít za pár let auto v benzínu v bazaru, s rokem výroby okolo 2013, tak to určitě škdoa nebude. Rv

0/0
25.3.2014 18:47

V58l87a92s46t53i97m89i69l 91J90a93n71d60á33s74e23k 1172483853772

Už jenom čekám, až tam budou strkat 2-válce alá trabant. Do servisu už nebude třeba jezdit, ale donesete jim jen motor ve středně velké brašně přes rameno ;-D

+2/0
25.3.2014 0:20

M17a68r21e35k 96K64a57š89n34ý 9585182650185

No mám doma 1.2TSI Fabii II jezdím pouze město za 6,5 až 7L. Už mi měnili rozvody na záruku(najeto 20tkm)-po mé urgenci v Boleslavi-Škodovka nechce přiznat že TSI je konstrukčně špatně vyřešeno-rachtá řetěz než se natlakuje napínák. Škoda se vrací zpět k řemenu. Na novou Fabii se těším,ale už mám strach z nových motorů co se tam bude kazit tentokrát...?

+1/0
24.3.2014 13:55

P88e48t40r 47V90i63n83t72r18l45í15k 3166424141

tříválce? tak do toho mě nikdo nedokope ;-D

+4/0
21.3.2014 16:52

M20a81r76t87i27n 45K42o22v32á90ř 2371880629736

Taky jsem zíral. Tříválec jedině když jsou dva vedle sebe :-)

V článku o Polu ale píšou i o čtyřválcích.

http://auto.idnes.cz/novy-vw-polo-c93-/auto_testy.aspx?c=A140203_231248_auto_testy_fdv

0/0
21.3.2014 17:50

R40o60m35a82n 15B33ř30e85č82k59a 2320755763414

Nejkrásnější hláška v diskuzích o downsizingu je, že malý motor se musí moc honit a pak nevydrží. Jde vidět jaké má místní komunita zkušenosti s moderními motory. Jen pro info - turbem dopované benzíny mají seskládané převody hodně do pomala, takže točí při určité rychlosti mnohem menší otáčky než stejně výkonná atmosféra. Takže to honění tedy spočívá v čem? Že by bylo ukryto spíše mezi volantem a sedačkou obstarožních prorezlých "držáků" z minulého století?

+5/−2
18.3.2014 18:24

J11a61n 78K31r85p82e79c 5126163224752

budoucnost ukaze, jakzoto fanda vicevalcu (6+) se nebojim.

0/0
18.3.2014 18:59

L53i84b96o20r 51J83e27l32í33n46e35k 9408810855566

Že by třeba byl více namáhán? Větší výkon z menšího motoru? ;-) A vlastní turbo taky není zrovna na věčnost, že :-)

+6/0
18.3.2014 20:41

V30í60ť58a 11K20r84u44t79i43š 1110144545197

A co vyvoj technologii, slitin a materialu? Pro srovnani - rok 2000. Felicie -plech, pevnost standardne okolo 220, cena cca. 19Kc/kg. Tehdy Vyvijeny Cayenne, pevnost 1.400, cena (v zacatku maloseriove vyroby daneho materialu) 42 Kc/kg.

Pri pozadovane vlastnosti cena v prepoctu 6x nizsi. Pri shodne cene vlastnosti 3x lepsi.

Proti tomu je "preplneni" atmosferickych benzinovych motoru z nejakych 60 kW/l na beznych 80-90 kW/l naprosto zanedbatelne.

0/0
18.3.2014 21:32

R59o66m28a83n 81B96ř17e23č78k11a 2650365983394

1) Jak více namáhán? Jako že měrný výkon 1,6/90kW je v pohodě a 1,0/81kW už ne? Lidi nenechte si vysmát - ten rozdíl je minimální a je nutno přihlédnout k vývoji materiálů a technologií. Hlavní podíl v tom však má lepší dimenzování. Nelze přehlédnout, že dnes se vše navrhuje a kontroluje pomocí výpočetních programů. Dříve? Prostě se vzala hromada litiny a "osekala se sekerou" na rozměr, u kterého se předpokládalo, že vydrží.

2) Je více namáhán? A co tak srovnání měrného výkony se závodními vozy. Jak malý objem válců a jaký výkon. Zde je výkon samozřejmě vykoupen životností, ale porovnejte, jaký je rozdíl mezi výkonem závodního motoru a sériového.

3) Lidi rádi srovnávají malé motory s velkoobjemovými. A já se ptám, jaký je rozdíl mezi 1,0/81 kW a motorem viz níže 2,0/265kW Mercedesu?

4) Turbo, jasně. Všichni víme, že průměrná spotřeba je 1 turbo na 5000km ;-D. Je až s podivem, že většina lidí jezdí s malým turbíčkem už tolik roků a že by byli všichni před bankrotem z důvodu investice do stále nového turba?

5) V neposlední řadě obdivuji spokojenost lidí jezdící v 2 tunovém monstru s motorem (6+). Ale tito by si měli uvědomit, že Fabia je jednoduše malé auto a takový motor by se do ní nevešel. Ani Octavia není o dost větší a na takovéto rodinné cmrndání po vsi 77 kW bohatě stačí a motor nikterak netrpí z pohledu výkonu, ale spíše ze způsobu provozu (krátké trasy na studeno apod.).

+2/0
19.3.2014 5:51

D51u11š29a74n 31P10e35š33e77k 3905319764940

Taky se občas projedu ve 2 tunovém monstru s 5.0 V8 Oldsmobile Delta 88 rok 1980. Měl byste to taky někdy zkusit, je to fakt hodně příjemné.

Na denní ježdění to není (spotřeba 13-14 l), ale občasné víkendové svezení je slast. Kdo se nikdy neprojel v Americe, nepochopí.

0/0
19.3.2014 10:48

R19o83m92a65n 42B34ř59e14č48k63a 2370325673174

To samozřejmě věřím a souhlasím.

0/0
19.3.2014 11:35

P54e64t33r 59M71a67r83e25č15e21k 1103771309408

Takže žádný čtyřváleček ve fábce nebude ? :-) Jen "hátépéčka" ?

0/0
18.3.2014 18:12

F67r45a50n88t71i22š23e56k 45M76o15s32s 8602743239779

Nevím proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani jedna fotografie nového modelu.

+6/0
18.3.2014 16:20
Foto

I60v66a75n 45K12o72p16t33a 5467612891977

Protože škodováci zatím tají a tají a tají. A zdá se úspěšně.:-)

0/0
19.3.2014 10:13

K82a25r44e11l 65F24a62i58t 1908253198202

No jestli to bude podobní paskvil jako předcházenící fábka, tak ať jí tají radši ještě hodně dlouho...

+3/0
20.3.2014 7:38

F70r77a58n11t98i95š53e15k 64M47o44s64s 8752563339449

Nevím, proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani věrohodná fotka.

0/0
18.3.2014 16:16

V97a88c98l73a39v 97M22e44d20e90k 5681112835975

že před 10 lety měly dvoulitry 70kw? Kde autor žije?

Dvoulitr mého předchozího auta měl už před 18 lety 105kw, a rozhodně to nebyla žádná vyjímka. (a 74kw měla 1,6  před 25 lety)

+3/0
18.3.2014 15:06

J68i49ř94í 97S85c11h73w20a78c41h 5956519627284

Golf 2003, 1,9SDI/50 kW, 1,9TDI/66 kW TDI, benzín 2.0/85kW (ale o "chlubení" asi nešlo) ;-)

+1/0
18.3.2014 16:03

J49i86ř76í 30Z26ý72k59a 9279853201970

ale to je jen produkce VW. Existují i jiné automobilky. A ty tyto výkony zvládali dostat z dvoulitru již téměř před půl stoletím.

0/0
18.3.2014 16:11

V36í66ť67a 41K97r21u55t46i25š 1510464775747

A i po tom pulstoleti je treba Mazda stale schopna prodavat dvoulitr s pouhymi 88kW.

0/0
18.3.2014 17:54

L82i23b65o66r 91J56e20l21í58n34e66k 9898740955506

No považte, že ti hloupí Japonci od Toyoty dokonce dávají do Hiluxu 2,5 litr s výkonem jenom lehce přes 100kW ;-) Asi technicky nestíhaj, nebo co ;-D A nejhorší je, že vám to auto zůstane na krku, protože si odkroutí půl miliónu v těžkém terénu a ne a ne se rozbít!

+1/0
18.3.2014 20:59

V66í22ť57a 50K68r40u28t68i74š 1970334945807

A povazte, jaky rocni probeh a pod jakou zatezi se pocita u maleho osobniho auta, resp. nizsi stredni, a dodavkou? Za dobu, co dodavka odkrouti pul mega soukrome auto najede s bidou 100 litru.

0/0
18.3.2014 21:23

L98i26b49o74r 14J63e64l59í80n13e16k 9748610735696

Takže pro osobní auto stačí motor s nižší životností. Například malinkej litřík s turbem. ;-) Děkuji za podporu.

0/0
19.3.2014 6:40

J76i92ř45í 56S54c42h87w73a82c15h 5586159187254

Tak zkus nacpat nacpat ten motor z Hiluxu do Fábie ;-(

Je k neuvěření jak zdejší diskutéři neumějí vnímat význam psaného textu a postupně deformují celé vlákno:

1. autor článku napíše, že v nové Fábii bude motor 1.0 s výkonem 70-81 kW a že tímto výkonem se chlubily ještě před nedávnem (cca 10 let) dvoulitry (upozorňění: nikde netvrdí, že žádný dvoulitr nemohl mít větší výkon)

2. Na to zareaguje první diskutér co nevnímá význam psaného textu a říká autorovi, že je to v podstatě nesmysl, protože jeho ještě starší auto mělo mnohem větší výkon

3. Následně já jsem vypsal, výčet motorů Golfu, který dokazuje, že takové motory existovaly a dodávám, že nešlo o žádné chlubení, čím jaksi naznačuji, že to rozhodně nebyly vrcholné výkony v daných objemech (upozornění: doposud nikdo neřešil výrobce, mluvilo se jen o objemu a výkonu)

4. Na to zareaguje druhý diskutér co nevnímá význam psaného textu a začne cosi VW a že prý jsou i jiní výrobci (co je mi sakra po nich já diskutuji o tom, jestli existovali nebo neexistovali cca před 10 lety motory cca dvoulitrové s výkonem 70-81kW). 5. To už ale vlivem předešlého odklonu diskuze sklouzává kamsi ke spolehlivosti a korunu tomu nasadí Jelínek s tím Hiluxem....bože....8-o

0/0
19.3.2014 10:13

L41i70b21o57r 93J70e82l30í12n35e25k 9248470605476

Zkuste přečíst, na co jsem reagoval, ušetříte si spoustu zbytečnýho klapání ;-) A obecně mám prostě jiný názor na motory, zkuste se s tím srovnat :-)

0/0
19.3.2014 11:58

J95i76ř97í 63S35c33h27w52a89c16h 5166269207894

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" vám neberu, aneb jsem s tím zcela srovnán.

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory větší motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:18

J69i95ř47í 32S87c69h55w21a13c77h 5526669507774

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" jsem totiž vůbec nekritizoval....takže lépe čtěte a ušetříte si spoustu klapání. ;-)

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a ještě dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:28

L30i19b93o94r 91J96e83l51í33n80e89k 9718500645146

jak vidím, neušetříte ;-D

0/0
19.3.2014 13:04
Foto

I40v83a80n 23K34o64p12t36a 5547912481447

A dvouapůllitry  našich dědečků  měly  úžasných 40kW.

+1/0
19.3.2014 10:18

J27i33ř41í 22P57o13s18p58í94š24i19l 8412670666878

Ekologie, ekologie, ekologie. Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem :-/. Když Škoda tak se mi líbí OIII 110 kW nafta, to už jede slušně.

0/0
18.3.2014 13:08

J15i75ř80í 33S64c24h37w32a64c28h 5126479507744

no a co ti brání???

0/0
18.3.2014 13:44

J27i54ř60í 74S72c52h39w74a76c81h 5236559497934

Octa s 1.2TSI/77kW jede celkem solidně, prostě jako auto co má cca 105 koní.... s dynamikou je na tom rozhodně lépe než velká většina těch 10-20 letých vraků co jezdí po našich silnicích. Když bude mít 1.0/80kW nepojede hůře....

Dynamika jízdy na objemu motoru totiž vůbec nezávisí.... ;-)

+1/−5
18.3.2014 13:54

V98í25ť23a 34K28r88u31t13i88š 1770204215617

V běžných provozních otáčkách pojede zřejmě dokonce lépe, než přeci jen výrazně přiškrcené 1.2 TSi se 175Nm, protože těch Nm bude mít  200.

+1/0
18.3.2014 13:58

L15i39b73o17r 37J89e13l44í49n45e88k 9388900215336

Jasně, vůbec ne ;-D Třeba takovej dvoulitr turbo bude mít stejnou dynamiku jako ten litrovej :-)

0/0
18.3.2014 21:04

J61a35n 82B69u24d22a18ř 1392981235268

A teď si představ, že ani na počtu válců nezávisí dynamika jízdy. ;-D Třeba Mercedes doluje z 2litrového 4válce 265 kW a 450 Nm, což jsou běžně hodnoty motorů s minimálně o litr větším objemem a 2 válci navíc.

0/0
18.3.2014 21:29

L46i84b49o44r 48J22e67l23í65n67e49k 9908190205106

A teď zpátky k tématu. Píši snad něco o počtu válců? Kupodivu se bavíme o objemu. :-)

0/0
19.3.2014 6:42

J58i20ř86í 31S23c94h36w95a30c28h 5626979137324

ano vraťne k tématu, ano bavíme se o jen a jen o OBJEMU!!!

Já totiž v reakci na úvodní větu "...Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem..." (sleduj píše jen a jen o OBJEMU!) napsal: "Dynamika jízdy na OBJEMU motoru totiž vůbec nezávisí. A za tím si stojím. Dynamika jízdy totiž primárně závisí na VÝKONU a HMOTNOSTI. A výkon není dán automaticky jen a jen objemem. Takže teoretický extrém: auto o hmotnosti Caterhamu (600kg) s 1.5 litrovým turbomotorem z formule 1 z 80.let (1000 koní) v dynamice jízdy naprosto snadno pokoří 5-6 litrovou sportovní ameriku (600koní/1500kg). Takže zde evidentně platí "Dynamika jizdy na objemu nezávisí!" (proboha jen sem nezačněte zase někdo míchat plky o výdrži a spolehlivosti, to teď totiž neřešíme!)

Když následně v dalším příspěvku začals psát o srovnání "turbomotoru 1.0 a turbomotoru 2.0" tak už nemluvíš jen o objemu ale i o způsobu plnění.... a navíc samozřejmě i zde se dají najít reálné příklady (a o nich se tu už několik dní bavíme Mlho), kdy menší turbomotor má větší výkon než větší turbomotor, viz 1.0 TSI vs 1.2TSI....;-)

0/0
19.3.2014 11:04

L16i25b56o70r 52J50e68l95í37n77e74k 9718330705416

s váma je fakt sranda :-)

0/0
19.3.2014 13:07

K52a24r82e21l 13F34a85i25t 1138863308252

Objem ničim nenahradíš....mám služební oktávku 1,2TSI a můžu říct, že kdyz z ní sednu doma do 2.0 HDI....to je úplně něco jiného. Není to jen o koních, ale hlavně o průběhu kroutícího momentu.

+1/0
20.3.2014 7:41

J65i85ř45í 45S88c60h96w18a96c95h 5506509247714

tak průběh krouťáku u 2.0 HDi není až tak o objemu jako tom, že je to diesel. A ještě to srovnávat s benzínem s takřka polovičním výkonem je už úplně mimo.

0/0
20.3.2014 13:36

V79a44c24l97a51v 62M83e80d46e17k 5581732265165

problém je, že je to ekologie pouze na papíře. Pokud s takovýmto downsizovaným motorem pojedete tak, abyste využil ten výkon, který mu turbo poskytuje, bude žrát víc, než její atmosférický ekvivalent.

+2/−1
18.3.2014 15:11

P12e38t36r 54N85e63s32v59a47d27b77a 2634365746909

A na to jste přišel jak proboha;-D? Turbo motor má vrchol krouťáku od "1700 otáček". Atmosféra od "3500" otáček. Proč by teda motor který se méně točí měl mít vyšší spotřebu???

+2/0
18.3.2014 18:37

L11u10k20á41š 67V19a87ň72u50r13a 1485784583363

Teda litrový tříválec s turbem o výkonu 80kW, to už je síla! ;-D

+1/0
18.3.2014 12:51

J71a29r81o58m67í80r 51K20r85á27l 4630349624669

Síla to je.  Ale asi jen rok, dva. :-/

+5/0
18.3.2014 12:59

J60i71ř76í 70S81c79h35w74a89c63h 5386439607354

tak to leda, když ty dva roky budeš jezdit na plný "céres"....

0/0
18.3.2014 13:56

V86í75ť36a 37K60r40u64t67i19š 1820834635147

Máte pravdu, že se někdo vůbec nad takovým litrovým výkonem pozastavuje ...

0/0
18.3.2014 13:07

M83a46r85i78a11n 58K25a94r78a30b68a 4523831450172

Začína mi to pripadať ako zlý vtip.

+6/0
18.3.2014 12:06

P89e48t96r 42D92o75k82t58o65r 6326681938569

No nevím, článek jsem jen proletěl, ale toto mě vyděsilo8-o8-o

dokonce vývojáři Škody už experimentují s montáží tohoto motoru do octavie.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/nova-skoda-fabia-0ja-/ak_aktual.aspx?c=A140317_140215_ak_aktual_fdv

+2/0
18.3.2014 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.