Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Formule 1 jsou moc tiché kvůli turbu. Děsí to diváky i pořadatele

Formule 1 přichází s letošní sezonou s největší změnou pravidel ve své moderní historii. Zcela zásadní změny se odehrály na poli pohonných jednotek. Technické změny připravily divákům u formulí nezvyklý zážitek, letošní auta jsou až nepřirozeně tichá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62í68t 63O16ž30a52n24a 1648878175594

Tohle je tichoučko

http://www.youtube.com/watch?v=dqIsFbdLJ7k

0/0
21.3.2014 14:27

K75a49r32e58l 69B40l38á37h63a 6696117584584

To video je opravdu paradni a je krasne videt ten rozdil. Letos ten zvuk stoji za starou belu a to jak kvalitou, tak kvantitou. Des a bes, bohuzel. Tovarny na vyrobu ucpavacu usi zkrachujou, protoze uz je nikdo na F1 nebude potrebovat :-P

0/0
21.3.2014 12:57

V40l50a38s48t70i75m62i78l 63T26e52n41c27e57r 4630700587280

Je to určitě turbem? Je to už hezká řádka let, co jsem byl v Maďarsku se podívat na F1 - éra turbomotorů, šestiválce 1500ccm - a řevu tam bylo jako když se otevře peklo.

+1/0
21.3.2014 10:21

J71i58ř37í 21S54c69h14w41a19c27h 5186709247134

je to tím druhým "rekuperačním" turbem, které tehdy ještě neměli a omezením otáček, takže spaliny na výstupu z výfuku mají menší rychlost.....

0/−1
21.3.2014 11:09

O33n65d91r13e53j 87K34a37l94m59a95n 1890406214762

To minus bylo omylem ;)

0/0
24.3.2014 1:34

J66i77ř44í 97S52c30h46w84a79c33h 5166609587544

Video z Austrálie:

2013- všichni na gebuli tlačící a potící sluchátka, se sousedem se kvůli tomu nedá promluvit, no prostě "děs"

2014 - sluchátka nikdo nemá, úroveń zvuku asi podobná jako v roce 2013 pod těmi sluchátky, se sousedem/sousedkou mohu prohodit pár slov, no prostě pohoda která mne rozhodně neděsí....R^

0/−1
20.3.2014 13:19

K17a49r22e42l 18B60l65á59h27a 6696937434624

njn, kazdy ma jinou prioritu, ja si nazivo ten rev prave uzival a byl to jeden z nejsilnejsich zazitku a mnoho lidi kvuli tomu nazivo na ty F1 jezdilo. Kdyz ten zvuk zni podobne jako o 3 tridy slabsi formule, tak to proste neni ono.

0/0
21.3.2014 12:59

K77a25r64e39l 91F64a52i48t 1728723718812

Konečně změna....těším se na sezonu kdy budou dávat 1,2 TSI.....to bude závod.

+1/0
20.3.2014 8:32

J72i47ř85í 67S95c91h39w78a30c54h 5476629807794

1.5 "TSI" v 80. letech mívaly přes 1000 koní a spolehlivě porážely 3.0 atmosféry ;-)

+3/0
20.3.2014 13:39

M54i26c49h18a50l 64P88a52v31l29á50t 9413513184199

To jste nemel psat. Pichate do vosiho hnizda. Ted je v mode trefovat se do "downsizingu" a turbobenzin je podle blbcu vrcholem vesmirneho zla. ;o)

+1/0
21.3.2014 8:25

O81n43d77ř39e69j 70Č73a97p63k35a 6401251233174

Jenže těch 1200-1300 koní jste z toho dostal za cenu, že ten motor byl po kvalifikaci na odpis. Na druhou stranu limit na počet motorů na sezónu nebyl, takže jen blbec by toho nevyužil :-)

0/0
21.3.2014 14:48

J40a61r83o58m47i48r 12K40v32a18p81i38l 4501271451361

Presne, tyhle uzasny vymazleny motory od koncernu leda jako další hrebicek do rakve F1 :) Ono to stejne nepujde, spotřeba motoru by nevysla ani na pul sezony :)

0/0
24.3.2014 23:40

K82a30r95o85l76í17n92a 19P15o56s61p24í76c34h50a80l22o69v45á 6906921129166

Dřív jsem F1 často sledovala, ale během let mne to postupně omrzelo. Po dnešním článku jsem se jen utvrdila, že vůbec o nic nepřicházím. Kam to spěje? Za deset let budou elektromonoposty oblepené solárními panely a soutěžit se bude v tom, kdo dál a bezpečněji dojede s kelímkem plným kafe? Ještě že mého oblíbeného WRC se podobné omezující hovadiny netýkají (alespoň zatím).

+5/−1
19.3.2014 20:02

K77a59r35e94l 11F29a52i38t 1708193518202

Ono WRC to bude čekat taky...to je jen otázka času. Nedávno nařídili motory 1,6 z 2,0, za nedlouho to bude 1,4. Ono je to taky trochu tahák na peníze....V F11 se točí obrovský peníze a tímhle oni je točí. Vývoj novývh motorů stojí neskutečný peníze. Zase je to o tom, že na tom bude nejlépe ten, pdo má dostatečný přísun financí. Tak je to i ve WRC.

+1/0
20.3.2014 8:37

K28a36r40e33l 68B73l52á90h86a 6876627964664

to je sice hezke, ale vzdyt to jde primo proti tomu, aby byla F1 zajimava a vice tymu mohlo promluvit do poradi na stupnich vitezu atd. Nove motory vic penez a vsechny vyraznejsi zmeny zase dalsi a dalsi zbytecne penize na vyvoj. Aby za chvili nejezdilo v F1 5 tymu a lidi na to prestanou koukat v Tv a na okruhy nikdo jezdit taky nebude a cela F1 pujde do kytek.

0/0
21.3.2014 13:02

I10v26a80n 81Z53y42k51á76n 9510463599806

Lpět stůj co stůj na kraválu je ptákovina. Podstatný je jízdní projev formule a pro diváka množství informací, které mu mohou dění přiblížit a zpřesnit přehled o všem, co se na trati děje. Ad jízdní projev ... myslím, že mnoho z diváků uvítalo, že se letos konečně musí jezdci s formulí trochu "prát". Minulý rok jezdily monoposty jako po kolejích, dnes je vidět, jak si musí piloti hrát s plynem, aby neztratili zadek vozu. Jednoznačné plus, začiná být důležitejší role pilota. To, že dneska slyší jezdec i my pískot gum, je zase jen dobře. Je to další informace, která dokresluje, nakolik se s vozem musí pilot prát a nakolik se mu to daří. A pro fanoušky na trati ... aspoň se tam dnes nemusí tahat se sluchátkama nebo šputny do uší. Je to revoluce, ano, je to posun někam. Ať čas ukáže, jestli správným směrem či nikoliv.

0/0
19.3.2014 13:34

L15a72d66i76s84l52a71v 66M16i24k50a 1881109704474

Nejde o to lpět na kraválu, ale že to k tomu prostě neodmyslitelně tradičně patří, jinak dnešní F je spíše elektromobil, než závodní monopost.

0/0
19.3.2014 13:43

M12i25c27h24a62l 68M94o83u47c69h83a 9388669733674

Hluk motoru tlumí především výfukové turbo, to u volného výfukového potrubí udělá v hlučnosti motoru obrovský rozdíl.

.

Ale absence kraválu mi vadí ze všeho nejmíň. Ještě pár sezon s takovými trendy výmysly a na F1 už se nebude dát vůbec koukat. Nakonec budou muset mít na kokpitu nosič na kola, při předjíždění dávat blinkr a celé šasi bude muset být vyrobené z recyklovaných materiálů... :-/

+1/0
19.3.2014 13:08

M81i75c58h27a94l 17P75a15v43l25á94t 9903513584369

Kdyz v 80. letech kralovala motorum Honda, tak je "vyfukove turbo" taky tolik tlumilo? ;o)

0/0
19.3.2014 19:14

J79i21ř16í 40S36c59h36w82a90c85h 5306349957914

tehdy bylo jenom jedno (plnící), nyní jsou tam dvě za sebou (plnící a generátor el. energie) s intenzivnějším odvodem energie ze spalin a tedy i větším tlumícím účinkem

0/0
20.3.2014 13:44

M56i84c96h98a33l 47P91a71v15l62á70t 9953803114289

No ano, ale to tak velky vliv nema. A terminologicka poznamka - turbo je vzdy "vyfukove", nezamenovat s kompresorem.

0/0
21.3.2014 8:45

V70l26a45s57t67i58m77i97l 40T24e40n97c83e72r 4950690217820

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když se do monopstu naleje předepsaných 100 kg paliva, tak senzor může hlásit průtok jak v Praze na Vltavě o povodních, ale jednoduše více než předepsané množství šťávy to auto nesežere. Možná tak trávu kolem cesty - to by šlo - je to zelené, eko, bio.

0/0
19.3.2014 9:14

V58l57a28s95t66i14m66i64l 73T57e44n43c54e57r 4170210747490

A proč to tu teď mám dvakrát, když před chvíli tu nebylo nic ?  :-/

0/0
19.3.2014 9:15

P72a66v46e24l 57F54o81l68t34á63n 4280752444

Musíme být trpělivější, někdy je server asi přehlcený těma našima moudrama a chvíli (třeba i několik minut) to trvá, než se náš čerstvý koment zobrazí.

(možná také není od věci znovunačtení stránky (pouze lamí dohad))

0/0
19.3.2014 16:25

V51l87a47s32t82i32m14i21l 78T91e92n10c42e64r 4840660327850

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když měl Riciardo v nádrži 100 kg paliva, tak nějaký pitomý senzor mohl hlásit průtok paliva jak v Praze o povodních, ale víc než to povolené množství paliva ta formule nesežrala. Jedině tak ještě trochu trávy kolem tratě - to by myslím mohlo býr tolerováno - je zelené, eko, bio. ;-D

0/0
19.3.2014 9:10

M19i33c32h13a73l 67P11a13v45l36á42t 9503473884399

Ano, to je uplne absurdni. Pokud auto v ramci velke ceny sezere behem prvnich 10 minut 90kg paliva a zbytek dojede na tech 10kg, pak at si to tym uzije. Je uplny nesmysl merit ten prutok.

0/0
19.3.2014 10:13

J16a56n 95K31r74p84e17c 5626703794722

no jo, zavody ve kterych je klicovym faktorem spotreba pohonnych hmot byly vzdy klenotem automobiloveho sportu...

+5/0
19.3.2014 8:16
Foto

P46a80v92e69l 25M46a47r53t94i52n41e77k 9295465291473

No nazdar hodiny. Pristi pravidla tri valce do jednoho litru a k tomu 2 turba. Bezte do zadele s tim downsizingem.Ekologie postavena na hlavu. Auta setri, ale elektrika se vyrabi z uhli, plynu a solaru plnych jedu. Rozum place.

0/0
19.3.2014 8:15

V95l70a70s40t13i63m93i85l 68T62e91n47c78e55r 4610510397370

No, když kluci vyždímají z 1,6 l motoru cca 340 km/h - docela dobrá podívaná. No ten blbý zvuk? Uřežou pilkou kousek výfuku a hned to bude OK. ;-D

0/0
19.3.2014 9:22

P85a17v42e29l 89Z93a95j52í45č96e37k 8364580126360

rychlost je spise o hmotnosti,areodynamice a prevodech nez o sile motoru..

0/0
19.3.2014 9:54

M88a45r90t39i76n 18P51u94c34h16e33r97n68a 9977420119117

Takze tam budou mit PAL rucicku jak ve S120... Rovnou bych z toho udelal economic rally, divaci budou paf...;-D;-D;-D Radeji bych videl omezeni v rychlosti tankovani (mensi prutok) a zavod by byl zajimavejsi...

0/0
19.3.2014 8:00

A50l42e38x86a27n15d76r 74K86o66s65t66k58a 5199606649586

Není nakonec ten Bernie nemocný? To co předvádí posledních cca 10 let mi připomíná syfilitickou mánii. Ano, je to jeho, má právo si vlastní podnik zruinovat dle libosti, ale proboha proč? Fanoušci i jezdci chtějí víc výkonu, rychlejší vozy, riziko, ne motor podobný tomu jaký má jejich chrochtadlo v garáži a uměle poškozované gumy.¨. Kdyby Bernie nevymýšlel nesmysly, mohl mít dnes motor bohatě nad 1000 koní, na rovince to rozpálit na 400 km/h. Snad jediné co má smysl je DRS, ale i to muselo být vymyšleno až po tom, co bylo nesmysly omezeno samotné závodění. A spíš jen zázrakem se na těch loňských explodujících pneumatikách nikdo nezabil.

+1/−1
19.3.2014 3:30

I42v63a32n 74Z30y85k90á81n 9350953909356

plácáte Sašo nesmysly. Tyto změny přišly z popudu FIA, nikoliv promotéra F1.

0/0
19.3.2014 13:37

P96a19v44e95l 86F93o30l24t19á82n 4680262524

Doporučuji tohle videjko (jeden a půl minuty)

http://www.wimp.com/ghostlap/

0/0
19.3.2014 0:18

A19l52e83š 45N25e55v67e49s36e44l20ý 2357793647500

Krasnej zvuk...

+1/0
19.3.2014 8:49

T55o60m30á23š 51K77a76p32l69a78n 8643889453543

Já myslím, že čím víc může mít vývoj pro F1 nějaký pozitivní přínos pro běžné motoristy, tím lépe. Dokonce bych naopak přidal podmínku pro nějakou maximální hlučnost, takže by se musely montovat (a tedy i vyvíjet) zajímavé tlumící materiály a vymýšlet další postupy pro snížení hlučnosti, což by se jistě časem prosadilo i do civilních vozů.

A atmosféra - jestli on spíš není problém v tom, že ti současní fanoušci a zejména funkcionáři už byli částečně ohluchlí, takže potřebují zpět hlasitost rovnající se startujícímu letadlu (a tedy asi o 50 dB, tedy 10.000× vyšší, než je horní limit ve špičce u nejhalasnější silnice).

0/−4
18.3.2014 23:00

P74a72v47e78l 64Z77a11j55í66č79e37k 8514970626980

a proc by mel mit prinos pro bezne motoristy, bezni motoristi chteji velky kufr, skvelou spotrebu, nizke provozni naklady... ten kdo ma auta rad prdi na kufr zajima ho co to ma pod kapotou jak rychle to jede s jakou ovladatelnosti a jestli mu ten celek prinasi ten dobry pocit z jizdy.... a pro tyhle by mela mit formule prinos, protoze ti si koupi lupeny na rallye, formuli a kdo vi co... ten bezny se tak max podiva v televizi ale nic moc mu to stejne nerekne dokud neprijde pravidlo o 700l kufru v zadi formule vyplnene kostkami ve varu boxu na jidlo...

+3/0
18.3.2014 23:16

O18n25d32r52e73j 63K87a69l27m48a74n 1860816154792

Proč by neměl? Pravidla je tlačí k vývoji účinnějších motorů, vývoji lepších rekuperačních technologií, nyní i můžou i zlepšit technologii přeplňování. Všechny tyhle věci se hodí i v osobáku.

0/−2
19.3.2014 0:03

P36a19v23e74l 62Z96a40j70í12č62e94k 8884790926710

ale formule by mela byt o zavodeni na cas a ne na spotrebu...

+1/0
19.3.2014 9:53

O52n24d77r23e54j 56K21a24l81m65a14n 1550976144762

Vždyť se to navzájem nevylučuje...

0/0
19.3.2014 15:11

T95o94m74á40š 69C24o75u45b64a67l 8475236689573

I vy najivko oni tohle umí už dávno vyrobyt. Jenže automobilky potřebují zaplatit starší technologie a montážní linky. Takže novinka se uvede až když nebude jiná možnost. Turbomotory se v rallye používají dlouho a z 2,0 l s turbem  ( i s povynným restriktorem v sání)  ždímou přes 300 koní okolo 5000 ot/min a kroutící moment přes 400 nm.

0/0
19.3.2014 16:42

P84a82v94e97l 73J33e95ř73á36b58e68k 7211372564707

Závody vedly ke kvalitnějším technologií a následně jejich zavádění do praxe.

A radost z jízdy a co je pod kapotou?

To tak před 60 lety. Dnes jestli jedu s trabantem či mercedesem, tak mám rychlostní limity dané.

Mimochodem - raději trabanta - s tím se ještě dá jezdit. Ty moderní auta jsou maximálně k držení volantu a dávání směrovek.

0/0
19.3.2014 0:26

V16l97a35s92t15i67m29i57l 20T77e94n16c59e19r 4750410867620

Technologie (některé) používané v F1 a zkušenosti z provozu velké automobilky postupně zavádějí do sériové výroby našich autíček. F1 je taková pokusná laboratoř.

0/0
19.3.2014 9:28

P39a97v70e15l 81Z74a18j13í68č46e16k 8284420676150

mimochodem, vetsina technologii se stejne nepouziva, jako moznosti nastaveni svornosti dif, zmena brzdoveho pomeru... uz vidim jak by se v tom vetsina lidi vyznala kdyz ma problem najit vicko nadrze nekteri bohuzel i zrcatka natoz aby vedeli co vlastne ridi

+1/0
18.3.2014 23:24

R39a66d42o53v17a11n 38D36l72u27g12o66s73z 3856971948706

Více než zvuk motoru mne vadí, a to tak že hodně, zabudovávání elektronických asistentů pro jakoukoliv jezdcovu činnost. Dnes je nejlepším pilotem (doslova) ten, který umí nejlépe nastavit své pojízdné PC vůči trati. Dnes už F1 není o schopnostech pilota řídít vůz s vysokým výkonem a udržet jej na trati a riskovat tím život. Dnes jsou jezdci z 90 % v bezpečí a jejich chyby většinou opraví počítač.

F1čky sleduji čím dál více sporadický. Pro mne se ze závodu vytratil sportovní duch, pach benzínu, potu a riziko neštěstí při chybě pilota. Tedy to, co dělalo F1čku F1čkou.

Pro zatraktivnění závodu by stačilou zakázat asistenty zasahujícíc přímo do řízení.

+3/−2
18.3.2014 21:34

P15e81t38r 85U64r34a32m 1272890453307

tak to je dobry blabol, zadny asistent rizeni neni a kontrola trakce je uz dost let zakazana. Stejne jak ABS.

+3/−2
18.3.2014 21:51

Z23d39e77n19ě89k 76V91e76p31ř34e85k 9341133352529

přečti si svůj blábol a běž si za roh nafackovat.píše:"asistenty zasahujícíc přímo do řízení".což třeba korekce brzd je

0/−3
18.3.2014 23:29

T13o24m11á31š 14K73a75p10l46a13n 8813499153433

větší bezpečnost je teď u všech sportů a nejen tam. Ostatně i u dětí - ještě před nějakými 60 lety se  rodilo běžně v rodinách 6-10 dětí, s tím že 50-70 % z nich umřelo. Stejně tak 15 let stará auta mají v průměru na 1000 nehod 4× větší úmrtnost oproti autům mladším 6 let. Možná o to více nás dnes trápí nějaké mezinárodní potyčky s "pár" mrtvými, které by ještě před pár lety zabraly půlku sloupku na třetí straně nějakých novin.

0/−1
18.3.2014 23:04

R25a62d70e80k 24P95r94o17c22h88á80z19k75a 2693849798

Blééé, takhle udělat z F1 ekorallye ;-€

+2/−1
18.3.2014 21:33

P77e13t42r 61U19r31a94m 1842710533237

FIA rekla, ze divaci chteji usporne zelene formule, takze ted jsou vsichni stastni

+6/0
18.3.2014 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.