Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Golfy jsou pod proudem. Vyzkoušeli jsme elektrickou i hybridní verzi

Sedmá generace Volkswagenu Golf vyjíždí v elektrickém provedení. Koncem roku dorazí také hybridní provedení GTE. Obě verze jsme vyzkoušeli na slavném berlínském letišti Tempelhof a jeho okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a76r24o53s63l57a11v 66Z13a30h76r80a74d77n56í30č91e89k 7775840964921

Dost informací je klamných a všichni opisují stejné blbosti od druhých. ;-D Přidám svoji zkušenost s jízdou svého staršího elektromobilu. Baterie mají vždy vyšší kapacitu, než je udávaná a na 100% udávané kapacity klesne až po několika letech. Rozhodně se dá jezdit dále, jen dojezd pomalu klesá roky. V zimě se musí prošlápnout dost plyn a baterie se prohřejí a neklesá pak kapacita. I když má regulace omezení proudu, i tak velké proudy baterie prohřejí. Co se týká životnosti, dobré byly Ni-CD, 20 let a kapacita na 80% a nájezd cca 300 000 km a jezdí se dál. Topení mám bufík (ohřívá 2 litry), což je super, spotřeba benzínu malá. Dojezd se dá zvýšit při použití nejlepší technologii v bateriích, což je LiFEPO4 (životnost cca 8 let) a při mé spotřebě cca 150A by se dalo najet skoro 350 km. Recyklace baterií je v pohodě, zůstane cca 5% plastů z baterií a zbytek se zpracuje dál. Dobré je dobíjet co nejdříve a i když je vyčerpáno málo, prodlouží se životnost. A co říkám na náklady? Lepší nechat měsíčně ČEZu 300,-, než u benzínky 1000,-. Km vyjde na nějakých 40 haléřů na km za elektřinu + amortizace baterií 50 haléřů na km. Je fakt, že neznám servis, chce jen zásuvku. Vše má své pro a proti, takže každý sám za sebe.

15.5.2014 18:30

M16i95r58o88s15l83a60v 82B82u20d63a 9882742517272

Tak teď ještě tu o Sněhurce:-)

Nějaký odkaz na ten váš "zázrak" by nebyl?

15.5.2014 20:14

P59e24t72r 55O15u48ř35e63d90n15í20č52e14k 1579674

je to tak. Z vlastni zkusenosti. Majitel e-auta s podobnymi parametry.

15.5.2014 20:42

P69a45v41e40l 70O27d93r74a52z27i15l 6294479657260

To jsou běžné zkušenosti, ale to vám přece může být jedno, vy jste odkojen beznínem, ne?

16.5.2014 22:26

J85a13r15o13s42l74a14v 39Z90a53h79r41a67d82n93í40č56e35k 7245500274571

Tak by byl nějaký odkaz. A pro nevěřící je stejně k ničemu.

8.6.2014 9:11

M43a80r98t64i48n 30V38o98k28o87u97n 9738283173476

konecne! sice je to spise hracka proti tesle, ale lepsi neco nezli nic

15.5.2014 13:41

P10e25t91r 64O16u49ř85e90d84n36í90č58e86k 1589934

urcite to neni hracka, ale cena je 2.5 mensi. Vyznamnou roli tvori cena baterii, Tesla ma 50-75kWh.

15.5.2014 20:42

A32d24a97m 38Ž68í33d13e76k 8365832115903

neco mi tu nehraje .. vykon 85kW .. baterie 24kWh ... to znamena ze pri plnem plynu (treba dalnice) je dojezd cca 17 minut .. coz pri plnem plynu je 40 km. Je mi jasne ze elektromobil neni auto na cestovani po dalnici, a uz vubec ne "pro jizdu pri plnem plynu", ale i tak srovnani 40km vs. 190km je podezrele propastne.

U naftoveho motoru je rozdil spotreby 60km/h vs. 150km/h dejme tomu 80% .. u tohodle golfa by ten rozdil musel byt 400%, coz jen zvysuje muj dojem ze dojezd je opravdu jen teoreticky (ze by paralela s vydrzi mobilnich telefonu ?? 8-o)

15.5.2014 8:54

P34e90t43r 93O63u85ř91e55d19n31í85č21e17k 1569894

opet nesmysl vypoctu. Silnejsi motor se dava pro dynamiku. Budete prekvapen, kolik energie staci /spotreba/ staci na jizdu. Spotreba je psana na 12 kWh/100 km, samozrejme na dlanici muze jit az na 20 kWh/100 km.

Majitel e-auta s podobnymi parametry.

15.5.2014 20:41

P24a38v56e70l 50O50d34r65a82z74i89l 6474239967480

Vy jako jezdíte nějakým 85kW autem při plném plynu? ;-D

16.5.2014 22:27

A65d79a15m 57Ž61í98d50e41k 8375712935133

az to bude na operativni leasing za 8000 mesicne, tak do toho pujdu. V podstate je to muj sen :o)

14.5.2014 16:32

P83e11t38r 86T31ů21m43a 3878474787234

Vecer prijedu, dam mobil a auto do nabijecky:-)

14.5.2014 16:05

P59e50t10r 34O59u28ř73e47d77n57í70č64e16k 1169584

ano, idealne na nocni proud. O vic se nestarate. System dobije baterie a provede balancovani clanku. Pokud jsou klimatizovane boxy udrzuje optimalni teplotu. Rano oddelate kabel a jedete. Zadny cmoud, spotreba 16 l/100 km pri studenem motoru, zvysene exhalace nez se spalovaci motor zahreje...

15.5.2014 20:45

J94a89n 72B95á29r97t56a 3460496648

Čistý elektromobil bych nechtěl ale ten hybrid se mi líbí.

14.5.2014 14:45

J54a87n 68N35o79v18á10k 6864654556173

Podle reálných zkušeností uživatelů Chevy Volt se stejně všichni nakonec snaží jezdit co nejvíce na elektriku ze zásuvky (je to levnější a pohodlnější a nemusí jezdit na pumpu). Range extender nakonec potřebují jen na několik málo cest za rok. Takže většinu času je to mrtvá zátěž, prachy navíc a kurvítko.

Jako mnohem lepší řešení by se nabízelo mít v elektromobilu normalizovanou přípojku a v případě těch několika dlouhých cest za rok bych zajel do servisu/k prodejci a ten agregát bych si prostě (třeba za 100 Kč/den) pronajal a ten by se ve stylu "plug and play" do auta strčil a připojil.

15.5.2014 8:26

T60o73m89á23š 62J33u25r54e22č45k31a 3793712269523

E-propaganda nezná hranic a je dobře promazaná miliardami z kapes daňových polatníků a přitom je to technologie, která nemá budoucnost. Výroba energie pro jedno E-auto na rok ježdění sežere více zdrojů a vypůstí stejně Co2 jako benzínovej nebo naftovej motor za celou jeho životnost. Výroba baterií je energeticky náročná a téměř neexistuje eko způsob jek použité baterie likvidovat.  Jedinou cestu tímto směrem vidím v Diesel či benzín-elektrickém agregátu, kde je malý D nebo B motor dobíjející baterie, které pohání elektromotor.

14.5.2014 12:54

J24a50n 58N24o12v13á59k 6694154406153

Vy jste to s tou energií počítal? Odhadl? Vymyslel si to? A jaký jste vzal energetický mix?

Li-ion baterie se rutině recyklují již dnes, máte je v noteboocích a mobilech.

14.5.2014 17:20

J21a97r49o70s77l49a60v 51S43k25r82i82v66a73n40e90k 6365280

sazim na to, ze si to vymyslel. Nastesti o tom, co ma, nebo nemá budoucnost nejaky Jurecka skutecne nerozhoduje ;-)

14.5.2014 18:38

T33o17m95á19š 36J92u58r38e51č52k13a 3103132849813

Ne chce to jenom číst jiné magazíny než bulvár iDnes a Blesk. Ale to by pán musel umět jinej jazyk jako češtinu a číst zahraniční magazíny;-)

15.5.2014 6:45

J56a22n 27N15o51v67á80k 6294294816363

Třeba tady, že?

http://cleantechnica.com/2014/04/27/whats-greenest-car-brief-guide-vehicle-emissions/

Trochu jste si milej pane zapřeháněl. Navíc tohle je srovnání jen toho, co mě trápí relativně málo (CO2). U elektromobilů je důležité, že ten komín s emisemi je jinde než u mě pod nosem, takže nejsou narozdíl od spalováků zdrojem fotochemického smogu, ze kterého mě v létě bolí hlava, a nedělají kravál a mají podstatně nižší provozní náklady. A hasiči taky budou rádi, že jediná provozní kapalina tam je směs do ostřikovačů.

15.5.2014 8:16

P41a67v90e49l 71O21d33r51a81z33i18l 6124709557210

No, to by se hodilo, protože vy ho zjevně neumíte;-D

16.5.2014 22:28

P48e97t18r 47O43u22ř96e11d19n61í22č85e84k 1609514

Spise je to a bylo dodetka ze ropna propaganda je dobre promazana... jste na peknem omylu, pokud myslite ze to nelze vyuzit. Naopak za poslednich 10 let prodelaly baterie obrovsky skok dopredu nez za poslednich 100 let /LiYPO4, nove nano Ti lithiove baterie/. Dalsi nesmysl ohledne CO2. Jezdim na smes atomevove energie /tedy z Dukovan/ a solarnich poli. Ani jedno CO2 nevypousti. Vyroba baterii je narocna ale o nic mensi nez vyroba napr. motoru do auta. Li baterie se navic nelikviduji, protoze maji velmi dlouho zivotnost ,ale klesa jejich kapacita, takze se ty stare pouzivaji napr. k vetrnym farmam k vyrovnani spicek. Jinak generator ma svoji ucinnost, dalsi ucinnost ma elektricky motor, generator neni natolik velky aby vyrobil dostatek energie napr. na 80kW motor, protoze by byl docela tezky. Pokud to bude turbina ,pak  je zase velmi draha...

Maly motor, hnany na velke otacky pak ma malou zivotnost..

Reseni opravdu neni vubec jednoduche.

15.5.2014 20:53

M86i76r36o98s60l90a46v 12B79u91d76a 9612132587472

Toho deklarovaného dojezdu se NIKDY nedosáhne!! V reálu to najede tak 90 - 100 km, po dvou třech letech už jen polovinu. V zimě a za tmy nemá cenu o dojezdu vůbec mluvit;-D

14.5.2014 11:53

M19i55r58o39s28l82a21v 81B48u24d44a 9662812867582

...po pěti - šesti letech jdou baterie do háje, nové stojí neskutečný ranec a elektroverk bude dále neprodejný. Nic proti elektromobilům, ale spíše proti bateriím. Pokud nebude reálný dojezd alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak pět - deset minut a nezmrazí vás účet za el. energii potažmo za nové baterii, je to jen drahá hračka pro ekofašisty...pardon, ekology.:-)

14.5.2014 12:03

J35a47r89o39s45l41a74v 70S94k30r12i95v37a55n65e59k 6925510

tak na jezdeni praha - ostrava to není, ale na litani po meste to staci bohate. Přes noc dobijete ze zásuvky, ani nepotrebujete to desetiminutove nabijeni.

14.5.2014 17:10

P70e51t66r 36O54u41ř67e75d93n87í84č25e34k 1649244

Tesla ma jiz dojezd 500km, opet vsak ne pri 130 km/h na dalnici.

Nevim, proc ale urazite lidi, kteri si za vlastni poridi tento vuz?  Nic po vas se nechce ani vas nicim neomezuji a uz vubec vam nezakazuji jezdit vasim nejspise starym smradem...

15.5.2014 21:13

M30i65r38o71s72l22a16v 44B84u63d18a 9262862827352

Pan "mínusář" Vodička má zřejmě jiné zkušenosti nebo poznatky například od někoho, kdo s něčím podobným jezdí. Já tyto poznatky mám.

14.5.2014 12:18

P82a64v50e24l 20O44d91r97a92z57i70l 6694469867850

No to já taky a rovnou vám napíšu, že buď lžete vy, nebo ten váš pivní kámoš.

16.5.2014 22:29

P78e95t46r 80O16u88ř36e87d29n39í64č17e80k 1729454

Otazka zni tedy , jak by to mohli zmerit /ma to prisna pravidla/, kdyby toho nedosahl. Plati samozrejme pravidlo, ze pokud je toto dojezd v idealnich podminkach, pak vsechny dalsi situace jsou energeticky narocnejsi. Jizda proti vetru, velkou rychlosti, hrbolata silnice, neidealne nafouknute ci velmi valive pneu, pocet pasazeru..

Na spotrebe se podili i rozdilna nadmorska vyska startu a cile.

V zime muzete mit bufik a spotrebuje jen energii cerpadla. Jinak moderni e-vozy maji mala tepelna cerpadla.

Spotreba svetlometu odpovida tak snizeni dojezdu o 2 km.

Boxy na baterie jsou klimatizovane a isolovane, navic baterie se lehce zahriva.

Jiste v zime odpor vzduchu je vetsi, snizuje se opet idealni dojezd. Jinak e-auto se chova daleko lepe na snehu a protoze muze jet treba 3 km/h tedy dokaze vyjet bez hrabani.

15.5.2014 21:02

P25a80v91e68l 15O29d74r19a53z79i38l 6674459237110

Je to jen normální chlapácký zastánce vůně benzínu, vymýšlí si totální nesmysly.

16.5.2014 22:31

K68a57r97e84l 22F78a16i76t 1458553768312

190km je za ideálních podmínek....až pojedete v zimě v -10°C z Prahy do Plzně, tak si myslím, že u Žebráku už budete hledat zásuvku. Je druhá možnost....ject 80km/h a v autě mrznout. Pak možná dojedete až do Rokycan.

14.5.2014 10:52

L83u54k36á20š 35Š56l42e89h77o77f80e65r 1143869925119

Jen idiot a pan Fait si pořídí takové auto pro dálniční ježdění ;-)

14.5.2014 13:07

P77e31t90r 73O27u86ř95e59d82n86í33č46e74k 1249324

Samozrejme na dalnici to neni ono, ale pokud jezdite na dalnici kratsi useky treba do 100km tak to staci klidne, pokud nechcete byt zavodnik. POkud jedete kratsi usek, tak klidne zavosnik muzete byt, nandate to vetsine "normalnich" vozu.

15.5.2014 21:18

P59a52v52e34l 97O52d27r42a88z80i21l 6734899757410

Jsem si užíval s C-zero. Pravda, na dálnici se to nehodí, ale ve městě je to FAKT zábava. Protažený ksichty všech těch tédéíček, když jim autíčko s pár kw motorem ukázalo záda ;-D

Jenže ještě mnohem zábavnější je užívat si nesrovnatelně kultivovanější jízdy s elektromotorem, bez ohledu na nějaký tlaky oleje, teplotu motoru, otáčky, moment, klepání, ventily spojku...

16.5.2014 22:33

D80a35v85i14d 98R24y63c12h13e95t58s76k37ý 9476321940250

Elektromobil je zatím zboží nadšenců, a to i přes 60% daň na benzín v naší komunistické zemi.

Zasaďte do rovnice pořizovací cenu, reálný (!) dojezd, cenu elektřiny a životnost baterií a kupte něco na LPG. ;-)

14.5.2014 10:50

P62e54t31r 23O60u61ř93e58d59n88í12č92e16k 1239164

Souhlasim s panem Gajdosikem. Cena baterii se vrati za cca 80 tis. km, rekl bych cely vuz za cca 150 tis km.

Auto by melo vydrzet alespon 10 let.

15.5.2014 21:04

L83u50d16v97í60k 69G25a18j94d49o49š37í49k 2745893934652

Stačí trochu počítat a zjistíte, že při téhle ceně auta se vám elektrický pohon zaplatí po ujetí nějakých 120 000km, což u auta na pojíždky po městě je defakto jeho životnost.

Takže to vypadá super, ale zase tak moc super to není. :-/

Pro lidi kteří svůj ekofanatizmus rádi vymění za neustálé zoufalé hledáním zásuvky to ale jistě je skvělé.

14.5.2014 10:24

J84a94r20o44m53í28r 29K72r90á55l 4480349614199

Auto, které připopojíždění po městě vydrží jen 120 tisíc bych nechtěl.  Taková byla kdysi životnost škodovek. :-/

14.5.2014 12:14

L95u81d52v92í85k 40G33a44j55d47o46š36í73k 2205333534822

Když ještě trochu budete počítat, tak zjistíte, že v té době tomu autu bude zhruba 10 let. A vzhledem k dojezdu na baterie za den ani o moc mladší být nemůže i kdyby jste se hodně snažil. :-)

14.5.2014 15:44

J68a93r45o17m21í13r 70K39r32á85l 4340689244759

No a dnes je 10 let staré auto často v nejlepší kondici. :-)  Tak proč vyhazovat peníze za nové, když je to jen na to popojíždění ?

14.5.2014 20:09

M82a43r39t52i54n 96B81l13a62s41s 3491499726971

No vypadá to super, ale dojezd 190km (reálně kolik?) je málo... :-(

14.5.2014 8:37

M26a54r19t49i47n 71B78l39a25s12s 3841789806621

A ne snad, vy "mínusáři"?!

14.5.2014 9:54

J63a54n 98M75o40h70y62l91a 6432679779561

Na dnešní možnosti je to velmi slušné.

14.5.2014 11:01

M11a65r41t13i66n 70B40l72a22s77s 3761849306511

Ale stejně mizerné... Víceméně jen na městský/příměstský provoz...

14.5.2014 11:03

P95e53t28r 36O66u75ř25e28d49n18í42č73e18k 1119444

Neni to na dovolenou do treba Jugosky. Neni to auto, kdy jedete nekam a pak se rozhodnete ze jedete za zcela jinam. Je to auto, kdy znate svoji trasu, znate mista pro pripadne nabijeni /neni problem, uz je soucasti GPS navigace/. Tedy idealne opakovane trasy, kdy v cili a startu pichnete auto do zasuvky a jdete si vyrizovat svoje veci.

15.5.2014 21:21

M34i20c50h70a89l 69P23a97v21l45á23t 9473183494859

Slusne, ale nepouzitelne.

14.5.2014 11:04

J76a23r54o88m73í19r 73K17r10á11l 4410829254329

Ovšem pro toho, kdo potřebuje auto na ježdění zatím nepoužitelné.  To už spíše nějaký dieselelektrický model.  Tam je šance na nižší cenu, spotřebu okolo 3 litrů a výhody elektromotoru.

14.5.2014 12:16

J70a92k62u38b 38Š87a67f35a23n40d81a 7815547161901

Ale na ježdění kam? Do práce, na chatu, výlety by mi to spolehlivě stačilo. A to je drtivá většina mých cest.

14.5.2014 12:47

J53a37r17o78m63í41r 29K28r29á37l 4340599134509

Na ježdění kamkoliv, kam nyní jezdíte s dieslem, nebo benzíňákem. :-)

14.5.2014 13:14

J69a58k86u97b 74Š50a51f60a19n79d60a 7285507101241

A to právě že ne. Jak jsem psal, pro mě by na drtivou většinu cest elektromobil s dojezdem 150km stačil. Zabíjí to u mě ale cena.

14.5.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.