Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italské studio, které obléklo Škodu Favorit, padlo. S Bertonem je konec

Nikdo nikdy asi nerozhodne, které ze "svaté" trojice nejslavnějších italských designérských studií je - vlastně bylo - to NEJ. S Bertonem, které znají díky spolupráci s Mladoboleslaváky i Češi, je ale teď amen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e50p43i44k 87U36h21e53r 6173326609738

Chybí mi tu Citroen XM... pro mě super sériová kára, designem původně od Bertone

http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro2.html

+1/0
20.3.2014 0:33
Foto

J12i44ř14í 82I97n85c76z57é45d39y 2704635911849

Kdyz koukam na ty fotky tak ten Favorit byla snad jedina rozumna prace.:-)

+1/−2
19.3.2014 18:53

D53a66n37i25e16l 94S89o96b22o42t20a 9619554946730

Zatímco Favorit bylo sériové auto, většina ostatních na fotkách byly koncepty. Když porovnám Favorit třeba s takovými skvosty jako Miura nebo Countach.... no určitě se najdou tací, kterým v tomhle porovnání vyjde Favorit jako hezčí.

+1/0
19.3.2014 19:07

M73i35r23o25s53l40a89v 69Š22i66m66k76o 7395763912785

BMW C1

+1/0
19.3.2014 16:37
Foto

R78o51m12a81n 53V26i91e25t65z83e 9151312709710

Jo jo je to krása a škoda zároveň, tolik legend a tolik krásných kousků z jejich rukou vzešlo :-(

PS: je to BMW C1

0/0
19.3.2014 16:30

D46a40l80i83b71o14r 57O47n48d53r63a 1967240570483

Doteď se z toho designu Favorita nevzpamatovali.

+1/−4
19.3.2014 16:07

L27a60d29i30s62l40a19v 52M23i30k56a 1421969594694

Kdo, co, jak?

0/−1
19.3.2014 16:36
Foto

I35v67a97n 50K29o36p95t55a 5157872311407

V té době se vyráběl VW Golf II, Nebo P309, myslím že Favorit byl +/- celkem na úrovni doby.

+5/0
19.3.2014 17:42

L13a57d27i56s12l43a76v 48M32i84k10a 1181409374864

Zřejmě člověk co Favorita nikdy neměl co?

0/0
19.3.2014 20:05
Foto

I67v62a24n 70K59o87p77t28a 5947972731377

Měl a odjezdil jsem si s ním pěkných pár desitek tisíc km. Z domu nakonec šel s nájezdem přes 300.000 km.

A co se týká designu o kterém tu byla řeč, v čem neodpovídal době? Pominemeli zjednodušení aby to dokázalo socialistické hospodářství vyrobit (např. výplně dveří) a pokud ho srovnáte s Golf II nebo Escort (MarkIII - IV) což byly tehdy vyráběná auta +/- stejné velikosti.

0/0
19.3.2014 22:47

V21l30a15s24t42i40m10i15l 93P94l72a53c98h30ý 5215478494673

malá poznámka bokem, co je loňsko?

0/0
19.3.2014 16:04

P89e19t91r 48K38r91u89t26s71k52ý 1356382329588

Pěkný článek, díky za něj.. bohužel smutná zpráva. Někdo to koupí, tak jen doufat, že značka přežije.. byla by to škoda, kdyby ne.

+2/0
19.3.2014 15:59

M38i15c64h27a27l 70F67r76ý40d32a 1922719893702

BMW C1

+2/0
19.3.2014 15:47

J71a39n 76K40o78n37v18a63l45i72n91k23a 5330251681565

A to je škoda. Unikátních designérů není nikdy dost. Favorit se mu tehdy povedl, i když v době uvedení na trh již zastarával. A ty hranato-špičaté sporťáky, to je moje dětství :)

+6/0
19.3.2014 14:56

L78a64d72i24s25l93a64v 92M30i77k98a 1221779694554

On Favorit tak jak nakonec vyjel nebyl tak úplně jeho dílo, protože soudruzi ho trochu socialisticky upravili (tím nemyslím škodovácké designéry a vývojáře, to byla vždy špička).

+1/0
19.3.2014 15:19

9661114290537

Kdepak škodováčtí. To si zařídila přímo KSČ, že paraboly světel musí být z Lady, že krycí skla musí vyrábět soudruzi v socialistických republikách, kteří neuměli udělat zaoblené plexisklo....atd.

+5/0
19.3.2014 15:30

L42a75d94i59s93l49a73v 69M91i35k13a 1471519184834

To jsem přesně psal, že nemyslím skodováky, ale soudruhy nad nima a ty z Moskvy ještě výše ))

0/0
19.3.2014 16:36

J52i37ř98í 74K54o77c73u82r20e10k 6385954855758

... kteří taky nařídili, že v ČSSR se budou vyrábět osobní auta s motorem do 1400 ccm. Ikdyby škodovka měla a chtěla osadit motor 1,6-1,8 ccm (věřím, že by ho zvládli) tak ho tam dát nemohli.

0/0
19.3.2014 17:48

J26i35ř21í 13K71o36c80u83r15e77k 6735504335728

pardon, 1,6-1,8 litru...

0/0
19.3.2014 17:48

9671264400567

No, on byl dokonce vyvinutí motor o objemu 1,8 ccm :-) (a mimochodem ccm = litr ;-))

0/0
20.3.2014 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.