Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská auta zkrásní. Značky loví ve velkém designéry v Evropě

Vzhled prodává, platí to pro předměty běžné spotřeby i drahé věci, jako je osobní auto. Čínské automobilky si to dobře uvědomují, a proto loví zkušené designéry u evropských konkurentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i39ř13í 19D42v83o91ř16á40k 5618983368900

Proč lovit designéry.Stačí kopírka.

0/0
24.3.2014 20:35

M30a87r16t84i26n 14P10e12t43r 6313972158679

Časy se pomalu ale jistě mění... Dřív jeli v Číně jako gigantická kopírka a dnes tam má čím dál více firem špičkové vývojové o designérské oddělení. A jak firmy bohatnou, tak si pomalu stahují opravdu uznávané odborníky i z Evropy a Ameriky... Je jen otázkou času, kdy doženou třeba Jižní Koreu. Ještě to bude trvat, ale jednou to přijde...

0/0
24.3.2014 20:51
Foto

M38i28r30o71s56l34a81v 38S94t81e79i43n30e39r 6618864113985

BMW barok vypadá jinak, než Brilliance H530. Já zde vidím velmi podobnou masku, jakou mají novější Škody.

Průlom na evropský trh může vzniknout pouze přes dobře organizovanou síť servisů a značkových obchodníků- možná přes Volvo, možná také ale docela nová organizace. Dacia třeba by bez Renaulta neměla šanci, Korejci si také vybudovali slušné zázemí.

0/0
24.3.2014 20:00

P43e92t71r 52M64a71l74i97š19k57a 6431625361683

Můžete prskat na Čínské značky jak chcete, stejně se budou prodávat jako třeba Dacia. A nezapomeňte, že největší trh s auty je momentálně v Číně.

0/0
24.3.2014 19:34

R86a43d77o33s77l22a40v 37K78l65a47u58d20a 5124458694792

To je pěkná pitomost.  Dacia je Renault, řada modelů využívá jeho technologii, pochopitelně i prodejní síť a servis je společný a velmi rozšířený. Co může nabídnout Čína? Zatím vůbec nic.

0/0
24.3.2014 20:04

M72i81c44h96a15l 33S44n55o76p16e84k 7591838295467

kdo na to mít nebude, koupí si holt auto z číny, taková už je realita

+1/0
24.3.2014 19:23

P48e27t16r 61M52a27l18i76š30k31a 6611445731983

U nás zas tak moc levnější nebudou.

+1/0
24.3.2014 19:28

T33o25m86á17š 22H72a81l63u85z52a 6463713106428

Je vidět velký progres. Jak jednou říkali v TopGear, když testovali čínský auta: "Podívejte se na to, co produkovali před 5-ti lety a co dnes. Jak to asi bude vypadat za dalších 5 let?". Stejně nás ta Čína jednou sežere za živa a jednou se to otočí a ještě budem MY (nebo naše děti, možná pra-děti nebo prapraděti) pracovat pro ně. Já se v automobilové komunitě nějak nepohybuju, vidím spíš do elektroniky a hlavně do oblasti chytrých telefonů a tam je ten čínský pokrok tak vysoký, že dokážou vyprodukovat telefon na úrovni Hi-End zařízení za poloviční cenu, než je tomu u renomovaných značek.

Co se týče crash testů, tak tady článek na zamyšlení (pro posměváčky):

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+3/0
24.3.2014 12:52

J65i62ř30í 93S15c63h39w72a63c28h 5636289307644

jenže do krásnýho kabátku musí být i kvalitní "střeva", cena čínskýho dělníka taky roste.... to už bude cenově úplně někde jinde, než dnes....viz Quoros

+3/0
24.3.2014 13:15

J35a30n 84P12a82v21e13l17k60a 3447951214341

Maji vedle Indii, kde bude prace levna jeste dlouho.

0/0
24.3.2014 19:43

R74a44d52i74m 10H80o45r76č86i65č97k23a 7796927693842

Je to napsáno v tom článku, lidé kupují podle designu. A v tom je ta potíž, kdyby se zákazník zajímal také o techniku, kterou za své peníze kupuje, nemohl by si nikdy koupit Kiu, Hyundai, Dacii apod.

+4/0
24.3.2014 12:41

L24á52ď92a 19V63r42a31n26ý 7258868968597

Nesouhlasím s Dacii, tam je sice starší ale vyzkoušená technika a na nic si nehraje.

Korejci to je naleštěná bída.

0/0
24.3.2014 12:44

E53d59a 23S42t70á67r27e48k 6886834202526

Myslíte například ty rzí prolezlé karosérie staré sotva a tři čtyři roky, s logem Dacie?

0/0
24.3.2014 19:23

L30á83ď88a 52V96r45a84n97ý 7328238898587

Pokud je známo, byly to první modely bez pozinku. Dnes dělají pozink a problém nemají. A i kdyby tak co na nic si nehrají a je to klasická spotřebka.

Sice to není moje cílová skupina ale přesto jim fandím.

0/0
24.3.2014 21:47

E81d68a 41S64t79á19r53e82k 6646584782376

Bože bože... jak dlouho se tady budou ještě držet ta hloupá klišé o korejských autech? Jel jste v některém z posledních modelů? Víte já si moc dobře vzpomínám jak jsme před více než deseti lety koukali s despektem na korejskou elektroniku a dnes? Vsadím se, že i u vás senajdou nějaké výrobky třeba od Samsungu či LG...

0/0
24.3.2014 19:21

J21i47ř98í 46D32v11o66ř75á63k 5198983208220

Kdyby to byly "poslední" modely,svezl bych se rád.

+1/0
24.3.2014 20:37

E46d37a 71S89t61á74r55e37k 6986524212856

Můžete jmenovat tu špatnou techniku např. u Kie Ceed, která se ve stotisícovém testu německého motoristického magazínu Auto Bild umístila v top10 a za sebou nechala mnoho např. Německých modelů včetně VW.

0/0
24.3.2014 19:45

J58a16r33o13s10l98a47v 28D40o73m68e33k 6469973859906

Já měl KIU Rio combi. Po 100 000 to byla samá porucha a servis KIA byl u nás hroznej. Pak jsem koupil jetého Forda. Už 5 let s ním jezdím bez závad.

Prostě Koreu a Francouze nechci. Radši tuctové, ale spolehlivé auto s nízkou spotřebou.

U Číny si ale myslím, že jejich auta budou brzy hodně dobrá a nebál bych se toho.

0/0
24.3.2014 20:26

M88a91r15t15i31n 65M68i96k16o54l91á67š26e62k 7650200983

Nechápu proč se někteří zdejší diskutéři vyjadřují o čínských automobilkách posměšně, vždyt ve stejné situaci byli kdysi kupříkladu korejské značky a dneska je lidi normálně kupují. Předpokládám, že to samé během několika let zvládne i Čína...

0/0
24.3.2014 12:22

L93á20ď25a 17V68r40a15n97ý 7218748278967

To, že to kupují je jejich blbost, protože zákazníci těchto automobilek jsou zrovna ti co nejvíce doplatí na zavírání evropských továren.

Pokud začnou kupovat i "Čínu" můžou se jít rovnou pást nebo dělat robota do montovny.

+1/0
24.3.2014 12:37

J97o31s37e37f 57P51o18l62á29č79e53k 8843666436127

Jestli to budete kupovat, tak se nedivte, že za chvíli nebude mít co jíst..

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J91i91ř36í 71K56w15o67l35e97k 5903797738839

Jako Evropané máme delší inženýrskou tradici, lepší přehled o dění ve světě o přehled o kultuře i vytříbenější vkus. Bohužel, pomalu se ale u nás ztrácí ale schopnost opravdu tvrdě makat. Pracovní víkendy, přesčasy a zapálené týmy, které vedly k nejlepším evropským výsledkům, jsou už dnes velkou vzácností. Navíc ten zbytek iniciativy se topí v lepkavé hmotě nesmyslné byrokracie. Zatímco u nás se čeká na papíry od ochranářů (jen papírování kolem výrobní haly může trvat více než rok), čínský výrobce už chrlí první výrobky na trh. Zatímco se u nás rozjede výroba, Číňan už obsadil část světového trhu a právě uvádí levný, ale vylepšený nový výrobek.

+8/0
24.3.2014 9:43

M46a74r25t66i56n 32K87o57p92e46c87k34ý 3188687909404

Nepochopil jste současné trendy. Číňané a Asijci obecně nic nevymýšlejí. Kupují ty "zapálené týmy", pracující i o "pracovních víkendech" v Evropě. Koncepční, vývojové, designové, vlastně všechny, kde je potřeba mozek. Korejci a Japonci dokonce už to dokonce ani nevyrábí. Je směšné, že by se k nám dovážela asijská auta nějakou lodí - vše vzniká tady, dělají to výhradně Evropané, v případě korejských automobilek například Češi a Slováci podle německého zadání. Stejným směrem půjde určitě i Čína. Volvo koupili i z toho důvodu, aby podobná auta začala časem jezdit po světě i pod čínskými názvy, i když vymýšlená a vyráběná v Americe a Evropě.

0/0
24.3.2014 9:56

M90a44r63t82i72n 70K94o29p81e90c35k50ý 3258697129584

Jinými slovy - Asijci si postupně kupují svět, nepotřebují ho dobývat vojensky a přesto jim bude patřit. Důsledky si netroufnu odhadnout, naplno je poznají až další generace.

+3/0
24.3.2014 9:59

M59a38r88e44k 43H78r68u10b85y 6797132441428

Problem je prave ta akceschopnost - pripada mi, ze v evropskych firmach sedi na klicovych mistech spis ucetni nez vizionari :-/

+1/0
24.3.2014 11:04

L35á67ď80a 58V66r16a59n87ý 7388298628117

Zapomněl jste dodat za zlomek dnešní ceny. Prostě dojde ke srovnání životní úrovně. V Evropě bude v lepším případě stagnovat. V Číně pujde nahoru.

Problémem pro Evropu, že jakmile dostatečně posílí čínský (potažmo asijský) trh, evropský klesne na významu.

0/0
24.3.2014 12:43
Foto

J53i70ř37í 50K96w32o52l31e27k 5323587198629

Martin Kopecký: ono to je trochu složitější. Asie dokáže efektivněji vyrábět i v Evropě, protože zde vždy zavádějí přísný výrobní "vojenský dril" (viz. Korejci implantovaná výroba v Nošovicích a Kolíně). Vývoj jim trochu drhne, protože dobré nápady se nedají naplánovat. Proto dnes už využívají vývoj v Evropě a Americe - zde jsou jak vývojáři, tak i šéfové lokální. Ano ve finále je "malá Korea" skutečně na mnoha místech v Evropě.

Co nám však brání postupovat zde stejnými metodami? Peníze? Stále jich máme v Evropě dost. Skutečný problém je ono pracovní nasazení a účetními a akcionáři brzděná odvaha k velkým projektům. Chybí široká podpora moderních trendů v podnikání, kdy zajímavý projekt je schopen u nás zabrzdit třeba jen jeden přespříliš aktivní byrokrat. Plavání jde snadněji v plavkách než v zimníku. A nepomůže, že k tomu zimníku dostanete nafukovací rukávky.

+1/0
24.3.2014 13:02

A50l56o11i84s 24S72t84a25r25ý 3469579987812

Takže nakonec čínská auta budou vypadat evropsky a evropská čínsky.

0/0
24.3.2014 9:33
Foto

J44i21ř44í 51K98w49o60l24e79k 5763247388589

To vysvětluje proč tehdejší Mazdy (2006) vypadaly jako dnešní Renaulty (prapodivné bublinovaté beztvary). Laurens Van den Acker není zase taková hvězda. Až Ikuo Makeda dal posledním modelům opravdu šmrnc. Takže pro Mazdu Laurensův odchod není tragedii, ba naopak!

0/0
24.3.2014 9:29

L39á16ď22a 89V13r50a57n10ý 7578538188417

No současné Renaulty jsou více než povedené (pokud si odmyslím ty co převzali od Samsungu). Já je považuji za současnou designerskou špičku současného trhu.

0/0
24.3.2014 12:40
Foto

J37i44ř47í 38K68w55o22l13e49k 5323697858169

To myslíte tento?

http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2012/09/New-Renault-Clio.jpg

0/0
24.3.2014 13:05

M86i16l19a22n 89Š41v30a17g10r43o36v85s19k34ý 9662959415858

Včera jsme se jenom smáli, dnes už začínáme být zticha a zítra budeme bědovat.

+5/0
24.3.2014 9:23

M20a86r97t89i18n 33Č79e41r48n54ý 7821454351

Ono to hlavně není jen o designu, ale také o kvalitě. Čína pokud má vyrábět pro někoho, nemá problém s dodržením postupů, materiálů atd atd, ale pokud něco dělá čistě ve své režii, tak je zájem jediný a tím je co největší zisk na úkor kvality.

0/0
24.3.2014 8:34

M66a89r29t26i43n 69K92o47p41e28c98k16ý 3368477939424

Jistě, ukázkovým příkladem je například nyní již čínské Volvo. :-)

0/0
24.3.2014 9:38

R68a13d78i81m 35K38a10l95a10s 2180296142661

Že se nějaká konkurenceschopná značka v budoucnu objeví je jisté, číslo neznám, ale nejspíše půjde o dvě až tři automobilky, ale že by převálcovali evropský trh si nemyslím. To je běh na hodně dlouhou trať.

0/0
24.3.2014 8:26

V61a88c68l54a60v 89M59e51d43e46k 5781972265275

to může být různé. Určité segmenty trhu jsou konzervativní, jinde se projevují nacionalistické tendence (nejen škodovka u nás - ale i poměr německých aut v Německu a francouzských ve Francii), ale v mnohých částech trhu se poměrem cena/výkon budou mít šanci prosadit.

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J48a66c71h19y26m 52B92r53z21e23z42i56n83a 6639909262463

je to jen otázka času.... Čína nakonec porazí všechny trhy a to nejen v automobilech, ta velikost trhu a výrobní kapacita je prostě někde jinde a EU nebo USA nemůže dlouhodobě konkurovat. 

A jinak.. Kia se po stránce designu fakt líbí, rozhodně nejhezčí z asijských aut (i když zůstávám fandou audi)

+3/0
24.3.2014 1:21

P68e84t28r 36M60i46c27h67a92l 2420524181602

Mýlíš se, trh není všechno. Nesmíš zapomenout na vývoj A to je problém. Jakmile Číňani nebudou mít od koho kopírovat, dostanou se do situace člověk, který sice má kopírku, barevnou, s vysokým rozlšením, ale nemá co by si okopíroval.

+2/−1
24.3.2014 3:49

V44l45a56s39t82i78m61i51l 56T93e50n19c94e25r 4420470567130

Proč by v budoucnu kopírovali, když už vědí, jak na to.

+1/0
24.3.2014 7:24

L67u79d55v61í60k 56G42a29j39d20o71š98í84k 2105203684142

Říká vám něco vývoj? Vědí jak dělat to co je TEĎ na trhu. V budoucnu budou jiné technologie, postupy atd. A nedělejte si iluze - nebudou to Číňani, kdo ty nové postupy vymyslí.

0/−1
24.3.2014 9:58

M81i22r48e16k 60R42a67d17o42s71t42n20ý 5370317511596

To si nemyslím. Čína už patří k zemím, které se dostaly do vesmíru. Budou-li mít zisky, tak budou moci investovat do výzkumu.

Pokud budeme USA a Evropu považovat za vyspělý svět, tak musí změnit hodnoty, protože dlouhodobě to je neudržitelný ...

+2/0
24.3.2014 11:33

M94a95r15t91i64n 89K94o78p36e46c41k22ý 3458327509344

Budeš se divit, ale také evropští vývojáři se dají koupit. Například v koncernu Kia-Hyundai už jsou téměř samí Evropané ve všech sférách, dělají design, motory i vývoj - jsou tedy všude kromě nejvyššího vedení. :-)

+1/0
24.3.2014 9:41

R93a14d73o42s74l90a29v 72K93l28a91u48d98a 5574968104432

Vyrobil kvalitní a bezpečné auto je hodně drahá sranda. Tam v podstatě záleží na každém šroubku. Číňané už pochopitelně mají taková auta, jenže už tam chybí jejich jediný trumf.  Nižší cena. Té sice můžou dosáhnout u modelů vyšších tříd, ale zase který Evropan by svoje Audi vyměnil za čínské auto. Navíc nemají síť funkčních servisů.

+3/0
24.3.2014 7:49

M76a42r50t25i72n 98K88o57p57e21c81k16ý 3318757299354

Co je to čínské auto? Brzo bude takové národnostní dělení úplně nesmyslné. Například korejské Hyundai se vyrábí na Moravě, design a motory se vyvíjí v Německu. Celého výrobního procesu od A do Z se neúčastní žádný Korejec. Ten jen sedí na balíku peněz a usmívá se. To je asi jako kdyby nějaký Číňan financoval výrobu filmu, který by pak natočil Tarantino, hráli tam Travolta a Thurman, odehrával se na Floridě - mluvilo by se pak snad o čínském filmu nebo dokonce o úspěchu čínské kinematigrafie?

+1/0
24.3.2014 9:47

R19a68d13o37s47l84a61v 31K24l72a90u94d75a 5854868464822

Čínské auto je auto vyrobené čínskou firmou v Číně. Pochopitelně že čínská firma může vlastnit klidně Škodovku, nebo Mercedes. Jakmile by ale výrobu přestěhovala do Číny, znamenalo by to její konec v Evropě. Číňané pochopitelně chtějí vyrábět v Číně, musí nakrmit miliardu hladových krků.

0/0
24.3.2014 12:22

L25á45ď88a 72V90r52a88n11ý 7438848428707

Ano pak by se mluvilo o čínském filmu.

0/0
24.3.2014 12:46

P61e22t22r 70M72i78c32h86a40l 2390484941642

"Potěmkinova" auta. Tři namátkové důvody, proč čínské auto nekupovat:

1. http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A

2. http://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428

3. http://www.youtube.com/watch?v=aTxbbvCf3zY

+3/−2
24.3.2014 1:10

H62y51n84e26k 65Z62d44e94n28ě83k 4912149891294

Tohle taky stojí za shlédnutí ...

https://cs-cz.facebook.com/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3#!/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3

+1/0
24.3.2014 1:44

P94e21t84r 57M83i28c45h80a11l 2390824631252

Náhodou, to je celkem praktické. Když to začne hořet, člověk ví, že mu bude stačit smetáček a lopatka. :-)

0/0
24.3.2014 3:47

T24o66m60á37š 14H58a34l95u86z36a 6593583676768

Nevím, ale záběry 7 let starý mi nepříjdou úplně směrodatný.. 

Tohle je trošku aktuálnější:

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+1/0
24.3.2014 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.