Diskuse k článku

První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz někteří konkurenti prezentovali jako novou generaci. Na pohled i na dotek je to o dost jiný vůz než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T80o31m91á51š 59V92a19l24d44e92r 7743710519

Líbí se mi. Uvažuji o možnosti Mitsibishi ASX nebo Mazda CX-5. Už nechci žádné evropské současné auto. Atmosféry s manuálem mě nevadí, protože s nimi umím jezdit. A kdejaký turbáč mi v zatáčkách, či v technických úsecích doslova překáží. Při zrychlování nemusím mít pocit jako na raketovým křesle a když se s atmosferickým benzínem podřadí, taky dokáže pěkně zrychlit na předjíždění. Baví mě jezdit a řídit stroj.Jízdně asi vyhraje CX-5.Ale musím vyzkoušet.

+2/−1
2.4.2017 18:57

J49i24ř87í 70S92c18h53w27a54c89h 8678634488396

V ASX je jediná atmosféra a to 1.6 MIVEC. Motor sice spolehlivý, ale pro ASX prostě slabý. Podřazovat a vytáčet je prostě nutnost. Ale i s tím podřazením a vytočením to auto bohužel nestačí ani Octávii s "flinstone" pohonem 1.0TSI.;-)

+1/0
2.4.2017 19:44

T24o69m53á76š 59V63a86l65d84e96r 7593310519

To je možné. Jak ovšem v provozu vidím, málokdo chce při předjíždění podřazovat. Vidím to na jejich šílené akceleraci. ASX je zajímavá s LPG pohonem se zárukou od výrobce. A určitě dokáže správným řízením držet krok v provozu a ve správný okamžik předjet. Záleží jaké má převody. Možné je jiné Mitsubishi. Právě v předjíždění mne naučil můj první vůz se slabým motorem. A i dnes předjedu bezpečně mnohé váhavce v provozu. Pak mne předjíždějí na plné ve 120-130 km/hod :-) CX-5 je prý zase velmi dobrá v řízení, kde ovšem bude težké, ne-li nemožné naroubovat LPG, či CNG. Je ovšem pěkná. Ještě se podívám na Nissan X Trail. Jak jsem několikrát zmínil, turbo nepotřebuji. Nemám zájem jezdit plyn-brzda jak vidím řidiče před sebou, když jim na můj vkus až moc často svítí intenzivní červené světlo.

0/0
3.4.2017 18:24

J62i93ř96í 47S41c18h66w29a16c25h 8758414278626

se způsobem jízdy brzda-plyn nemá turbo absolutně nic společného. Tam je "problém" mezi sedačkou a pedály....

+1/0
3.4.2017 20:28
Foto

J92i71r77k73a 95V69a34n54o74u15r78e15k 6287734898600

Okouzli i odpurce SUV? ... Tak pekne autoto celkem je, ale SUV?? To ne

0/0
1.4.2017 6:52

V11í14t 18S20t92r95o13u36h73a66l 1112967153122

Nenašel jsem světlou výšku, pro SUV dost zásadní informace. Jinak super, že mají 2,0 a 2,5L benzíňáky. Akorát nechápu proč jako konkurenci autor článku nezmínil Subaru :D

+1/0
31.3.2017 21:51

M33i70r44e86k 54G48a32j14e86r 5531766659340

Pokud byste si vzal cx-5 čtyřkolku, tak pořád to není v terénu či na sněhu pro Subaru konkurence.

0/0
31.3.2017 23:54
Foto

J72i92r65k13a 87V24a86n50o85u80r25e57k 6847614838770

Asi tak :-D

0/0
1.4.2017 6:52

T92o42m59á87š 73V17a73l12d93e13r 7543720559

A proč ne? Když už ani Subaru běžně neprodává pevné 4x4 spojené diferenciály, ale pouze spojené mezinápravovou spojkou. Navíc benzíny mají CVT převodovky a to už není taky co bývalo. Ano jezdí skvěle, měl jsem je v ruce. Subaru vozy jsou dobré. Ale modla už to není, co bývalo.

+1/0
2.4.2017 18:16

P65e84t16r 16H51o35r69á49k 1939173419114

Proč? Subaru bylo vpředu, že měli pohon 4x4, teď ho má kdekdo. Tak je po náskoku.

+1/−1
1.4.2017 13:38

M24i18r82e93k 11G73a32j74e29r 5351696989720

Přečtěte si o rozdílu mezi stálým pohonem všech kol u Subaru a o ostatních systémech označovaných AWD.

+2/−1
1.4.2017 14:57

P90e22t15r 91H95o24r22á92k 1469403179694

Ty awd fungují lépe.

0/0
2.4.2017 21:18

M90i98r54e77k 36G67a72j20e92r 5651756719870

Ale jen kdyz je nepotrebujete, protoze jsou vypnute a mate tak nizsi spotrebu. Pri sjizdeni kopce na ujezdenem snehu musi byt Subaru lepsi.

0/0
2.4.2017 23:39

T85o30m60á71š 81M43i20c86h79a81l36í96k 9588803123495

Tady si v angličtině můžete přečíst něco o iActive AWD od Mazdy a jak vyšlo jejich srovnání i se Subaru.

https://insidemazda.mazdausa.com/the-mazda-way/cars-for-drivers/mazdas-ice-academy/

+1/0
1.4.2017 17:06

M15i10r94e89k 56G69a66j62e82r 5291806919720

Tam jsem se toho moc nedozvedel. Je to jen reklama, kterou si stvorila Mazda pro sebe. Tvrdi tam, ze u Subaru pri rozjezdu do kopce zpocatku nezabirala zadni kola, coz snad ani nemuze byt pravda. No mozna muze s dodavanou CVT (lineatronic) prevodovkou. Subaru totiz pouziva nyni nekolik ruznych verzi symetrickych AWD (https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/). Mazda neuvadi, zda test provadeli s Forestrem s manualni prevodovkou nebo se CVT. Vsadim se, ze to bylo CVT a ze ten s manualem by proste jel na tom snehu lepe.

0/0
3.4.2017 0:01

T14o27m12á21š 35V30a51l34d16e25r 7783440869

Jenže manuál se k některým motorům vůbec nedodává. Takže smolík. :-) Diesel opravdu nechci.

0/0
3.4.2017 18:27

J57a87r66o96m53í41r 75K60r21á63l 4350669864899

Subaru je poněkud jiná liga.

+1/−2
1.4.2017 8:26

P40e13t12r 25H79o37r66á98k 1899633919414

To ano, v Subaru se s designem vůbec netrápí. Řekl bych, že ani nemají designéra.

+3/−1
1.4.2017 13:36

T78o89m24á84š 57Z70e82m41a89n 3315748344405

Světlá výška není u SUV zásadní - je to SUV a je tedy vyšší a terénější než osobák, to stačí. Zásadní je jak jezdí po silnici..

0/0
1.4.2017 20:25

M23i93r28e72k 50G50a98j70e93r 5841466259830

Tenhle facelift prinasi nektera zhorseni.

1. Predne sirsi A-sloupky, ktere uz tak byly dost siroke, ze se za ne schovalo auto prijizdejici zleva nebo zprava, vidim jako velky problem.

2. Prodlouzena kapota pri stejne delce vozu znamena mene mista uvnitr.

3. Displej s dotykovou obrazovkou, ktery byl pekne v horni casti pristrojove desky, ted prekazi vyhledu a proti svetlu bude spatne citelny.

4. Snizena vyska auta zmensila vsechna okna a zhorsila vyhled. Nepruhledna cast dveri je ted moc vysoka. Ja vim, designeri to maji tak radi, vypada to hezky na obrazku i z venku na parkovisti, ale vyhled trpi a nehod kvuli tomu pribyva.

Jinak snizena vyska zlepsi manevrovatelnost a snizi aerodynamicky odpor. Jeste kousek a budeme zpet u klasickeho kombiku a SUV se to bude oznacovat jen podle toho, jestli na tom bude cerne plastove lemovani nebo ne.

+1/−1
31.3.2017 21:25

T75o41m71á76š 60V10a96l63d77e83r 7293420739

Dovolím si trochu odlišný pohled na Vaše názory.

Bod 2. nemusí být až tak pravda. Záleží jak jsou uloženy přední sedadla a palubní deska. Bod 4. je pouze opět pocitový. Jestliže při řízení ležíte a ne sedíte, dám vám za pravdu. Pokud budete v Mazdě sedět správně, aby jste si vychutnal jízdní vlastnosti, sedíte rovně nahoře a výhled máte. To platí u každého vozu pokud nemá příliš masivní C sloupky. 1. nemohu posoudit u třetího bodu je to obecný problém. V mém voze je níže malinko utopený a stejně za sluníčka na něj nevidím. Ještě, že se tam ovládají pouze doplňkové funkce.

+1/−1
2.4.2017 18:25

M21i80r39e29k 56G71a21j92e15r 5121356859940

Ten bod 4 nevim s urcitosti, muzu se mylit, ale pocitam, ze budu mit brzo prilezitost si 3 roky stary a novy model CX-5 porovnat pekne vedle sebe.

0/0
3.4.2017 0:07

M44a29r89c38e90l 52K90u71r34k66a 6566247885129

Me vseobecne u tehle clanku chybi uvedeni o realne spotrebe, kolik zaplati zakaznik za servisni prohlidku atd.. tohle je spis jak opsani informaci, ktere popise prodejce a instruktor pred jizdou, ale co vlastni popis? Napr. Autor ma 185 cm. 100 kilo a vejde se do sedacek, najel 500 km a nic ho neboli nebo mu neco vadi. Tlaci ho silnej stredovej tunel? Jsou zadni sedaky bizko nebo se sedi fajn...

0/0
31.3.2017 19:38

M57a79r22t95i64n 93K66a30r66á96s81e13k 9168953368138

A co je to ta magicka "realna spotreba"? Problem je trochu v tom, ze kazdy ma tu "realnou spotrebu" nekde jinde ze....

+1/0
2.4.2017 18:11

J30i78ř71í 58S73c21h67w42a64c38h 8138814688896

mně tedy "okouzluje" uvádění rébusových informací typu:

....Auto se snížilo o 35 mm....

....Vrcholový turbodiesel se 175 koňmi okouzlí rozsahem využitelných otáček....

Chceš vědět více? Tak hledej "šmudlo".....;-)

https://www.youtube.com/watch?v=PyIT1EO8bKM

+2/0
31.3.2017 19:29

A66n94t89o25n96í13n 12S53e55b72e97r79a 7343338170339

8 leta fabie nerezne, mazda ano. Jelikoz uz nikdy nechci resit korozi mazdu nemam. Kupuji starsi auto na hodne let....

+2/−6
31.3.2017 19:23

M55i18r68e27k 70G29a20j68e33r 5841306489840

Pokud vim, tak koroze se tykala hlavne mazdy 6 v obdobi tak pred 13 lety. Vybirejte z novejsich modelu a nestane se vam to. Neslysel jsem, ze by mela mazda cx-5 problem s korozi.

+4/0
31.3.2017 20:48

F95r61a12n91t62i24š23e22k 48M11i46c87h32a74l69i14c28a 8486688625396

Má, tak jako již bohužel každé nové auto. Před cca deseti lety to automobilky řešili poctivě, dneska je auto jako spotřebák na cca 5 let. Doporučuji na každém novém autě udělat spodek a dutiny.

+2/−1
31.3.2017 22:21

J15o95z57e22f 81K97o76s28t94e85l43a77n68s35k34ý 8235832729306

Tak toto je asi najzvláštnejší facelift aua od "faceliftu" Škody MB1000 na Škodu 100. :-)

Podvozok nechali viac-menej rovnaký - s rovnakou dĺžkou auta aj rozvorom 2700 mm. Ale tá kapota dlhšia o 10 cm a iný sklon predného okna by skôr hovorili o novom modele.

Som zvedavý na proporcie dverí. To je u mňa jednoduché pravidlo na odlíšenie faceliftu od nového modelu. Pokiaľ sú dvere a okná rovnaké, tak je to len facelift, Pokiaľ tam nastala zmena, tak je to nový model.

Najlepšie to vidieť na autách Golf 5 vs. Golf 6. Hoci sa zdá, že je to len facelift, zadné dvere, resp. ich tapacírung majú dosť odlišný tvar.

Zaujímavá je aj obchodná stratégia mazdy, keď to prezentuje len ako facelift. Keď volkswagen niekedy v roku 1999 predstavil novinárom facelift Passatu B5, tak slovo facelift absolútne nepripúšťal. Novinárom dokonca povedal, že pokiaľ v novinárskych článkov uvidí, že je táto novinka označená ako facelift, tak že si nechá prestreliť hlavu guľkou. :-)

Mazdu som mal, šestku. Je to skvelé vozenie, ale. Mazda zo všetkých automobiliek asi najmenej dbá na protikoróznu ochranu. Paradoxne asi práve preto, že sa jej autá vyrábajú v Japonsku a tam o agresívnom solení ako je u nás nemajú ani tušenia (to mám informácie priamo z autosalónu Mazdy). A obávam, že dodatočný nástrek podvozka moc toho nevyrieši. Na podvozku hrdzu totiž nevidno, ale na lemoch blatníkov doslova svieti. Čo mám informácie, tak ani nové, menšie modely mazdy ako CX-5 si s tým zatiaľ poradiť nevedia.

+3/0
31.3.2017 17:23

J25o70z41e94f 55K77o68s81t32e46l58a25n25s29k46ý 8365972719856

A ešte jednu výhradu mám k mazde - jej dieslovým motorom. Ja som mal ešte prvú generáciu po facelifte, a každých 60.000 km som musel meniť olejové čerpadlo. Až pred 200.000 km sa prišlo na to, že problémom nie je olejové čerpadlo, ale odierajúci sa vačkový hriadeľ, z ktorého sa pomaly odlupujú kovové šupiny, tie idú do olejového čerpadla a v ňom doslova zbrúsia zuby. Radšej som vymenil celý motor a auto predal. Od chlapíka, čo sa špecializuje na mazdy, mám info, že podobné problémy majú vraj aj tretie generácie šestky. A tie motory sa montujú aj do CX-5-.ky. Ako som kúpil (infošku), tak predávam...

0/0
31.3.2017 17:23

M66a65r10c40e49l 33K28u91r45k40a 6906457925239

Jo tak presne asi tohle bohuzel je nejaka typicka zavada Problem s lehem, cerpadlem a cidlem resi znama v servisu take

0/0
31.3.2017 19:40

J55i78ř66í 83S80c86h80w85a52c98h 8598234638966

Ano odírající vačky a kovové piliny v oleji je typický a dost velký průser první série skyactiv dieselu, tuším, že cca po roce byl vyřešen.

+1/0
1.4.2017 19:03

M29a53r19e14k 76M56a73l58ý 1382148741930

Ono i u Mazdy 6 první a druhé generace byl diesel jen do počtu. Co mám informace z fóra i od mechaniků, tak do Mazdy jedine benzín.

A pořád to platí, I pro nové modely, I prodejce vám spíš doporučí benzín.

+1/0
2.4.2017 14:17

M24a37r44c63e40l 10S27t33a79r36ý 9328794293159

nepřehlídnul jsem spotřeby těch 2 a 2,5 litrovejch zázraků? jako z venčí líbivé, uvnitř prťavé klaustrofobické s obrovských středovým panelem ubírajícícm místo pro nohy. možná jako "stylofka" pro manželku podnikatele do města, ale já bych se v tom necítil.....

0/−7
31.3.2017 17:09

M11i85r78e29k 53G96a34j67e77r 5811436719910

Tahle mazda ma nejmensi spotrebu v porovnani s konkurenci jako Toyota RAV4 nebo Honda CRV. Urcite spotreba tohoto faceliftovaneho modelu bude nizsi nez u predchudce diky snizene vysce auta. Podle stylu jizdy a typu silnic pocitejte s 8-10 litry benzinu na 100 km.

+1/0
31.3.2017 20:51

F82r19a78n31t91i35š51e82k 15M91i38c70h24a59l32i96c11a 8296398765546

S dvoulitrovou benzínovou předokolkou jezdím průměrně za 6,8

+1/0
31.3.2017 22:24

M75i53r52e37k 28G95a74j69e40r 5201946619270

Já s 2.5 čtyřkolkou za 7,8. Jenže nikdo jiný s tímhle autem nebude jezdit takhle úsporně. Letos už ho hodlám trochu víc provětrat, takže půjdu přes 8 l.

0/0
1.4.2017 0:02

V83í60ť86a 52K22r11u97t22i74š 1430944245617

Údaje reálných uživatelů dle Spritmonitor:

2.0 - 7,99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_e=165&powerunit=2

2.5 - 8,53

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_s=170&powerunit=2

+1/0
1.4.2017 22:57

P68e62t53r 28M59a46l69i71š53k41a 6331545481813

S boku vypadají všechny SUV podobně. Pokud je někdo odpůrce těžko ho to osloví.

+3/0
31.3.2017 15:21

R23o64b18i26n 67Ž40i14ž64k69a 2788274676516

tak nejde jen o design - je to zbytečně těžké, má to příšernou aerodynamiku, nevejde se to .. Ale evidentně to stejně jako třeba Stelvio už alespoň nabralo dynamiku podobnou normálnímu autu :-)

+1/−1
31.3.2017 15:53

J34a41k73u55b 40V61e83s10e60l17ý 9714560507435

Kdybych si měl koupit SUV, pak je toto jasná volba. Nicméně taková nová Mazda 6 mi přijde jako praktičtější a hlavně hezčí volba, která bude i lépe jezdit :)

+12/0
31.3.2017 15:09

M67i46r90e25k 98G80a76j52e73r 5911306409150

Muzu jen doporucit. Pokud nepotrebujete tolik vnitrniho prostoru, tak Mazda 6 je jiste o neco zivejsi a s mensi spotrebou. Mezi SUV je CX-5 porad muj favorit. Stale mne vyhovuje.

+1/0
31.3.2017 20:54

T44o10m32á49š 63V88a66l51d13e11r 7173910799

Nevím, nevím. praktičtější v čem? M6 je dlouhá, v kombíku nízký strop. Takže rozumně přepravovat zavazadla po roletu. CX 5 je krátká, ale kufr je po roletu vyšší a dá se v ní i převážet pes na rozdíl od M6 sporttoureru. CX3 je opravdu mrňavá. M3 tak akorát, ale CX5 má samozřejmě větší kufr. Bráno dle praktické zkoušky, ne teoreticky.

0/0
2.4.2017 18:43

M91i51r60e79k 18G65a59j67e56r 5231366219800

Jednou jsem s ni (CX-3) jel na cyklo vylet. Uvnitr 3 horska kola nalezato na sobe a 3 lidi pohodlne take uvnitr, jedne na zadnim sedadle, ktere zabira 40% sirky. Takze bez nutnosti kola prikurtovavat vne aute.

0/0
3.4.2017 0:13

T76o36m34á60š 95V13a66l69d63e68r 7553710709

Reagoval jsem na M6 v kombíku. Jaká praktičnost, když je delší a tím se hledá hůře parkovací místo ve městě. Ano do vozu se dá naskládat ledajaký náklad. Vezl jsem i náklad až jsem brousil výfuk. překvapilo mne kolik se toho do auta vejde. :-) Mám psa, který je metr vysoký a 1,5m dlouhá cca. A přesto jsem mu vymezil 60% kufru a 40% pro klasický korbový kočárek a další blbosti. (nižší střední třída) Příruční lodní kufr musel na zadní sedadlo, kde jej bylo potíž přikurtovat. Nedovolil bych si vozit nepřipoutaný náklad v kabině. Zvláště s dětmi. Pro mne by byla CX-3 malá, jelikož je tam pes stísněný. V M6 kombíku je jej nemožné vozit a tak zbývá CX-5 a jen tak tak M3 bez přepážky pouze přikurtovaného.

0/0
3.4.2017 18:38

J34a11k79u77b 78V48e21s97e72l84ý 9714800507685

Nechci se hadat ale meli jsme SUV a ten vyssi a kratsi kufr nam prisel jako daleko mene prakticky nez v kombiku. Kdyz jsme jeli ve ctyrech lidech na hory, vse se muselo skladat na sebe az po strop, zatimco v kombiku se to dalo lepe rozlozit. Psa prevezes v kombiku uplne normalne, stejne jako v suv, nechapu kde je problem. A ze je nizsi preci nevadi (krome nastupovani/vystupovani), naco 20cm vzduchu nad hlavou? Tim ze je nizsi naopak klesa spotreba na dalnici a nizsi teziste zaruci lepsi jizdni vlastnosti. Ale jak jsem rekl nazacatku, je to o osobnich preferencich. My jsme SUV uz zkusili a shledali jsme to mene praktickym (i hezkym). Prodeje ale ukazuji, ze jsme spise mensina :)

0/0
5.4.2017 7:01

D60o95m77i50n63i91k 50H61l55a70d36í73k 6810405827872

No nevím.. Mám CX-5 a když byla v servisu měl jsem půjčenou Mazdu 6 2.2l, no a když sem zas poprvé sednul do CX-5, tak sem si oproti šestce připadal jako bych si sednul do obrovského obýváku.. Prostě šestka byla oproti ní naprosto klaustrofobická a nepohodlná a ve městě měla aspoň pro mě horší jízdní vlastnosti.

0/0
5.4.2017 2:02

J84a90k26u48b 20V86e96s32e21l56ý 9424110387255

To verim, ze uvnitr bude asi vice mista v CX5. Nicmene jizdni vlastnosti ma urcite lepsi 6. Vy spis ale poukazujete na mrstnost ve meste. Nevim, prijde mi, ze jsou obe auta podobne velka. Ono se to nezda ale cx5 taky neni drobecek :)

0/0
5.4.2017 7:04

D36o86m21i41n84i28k 93H18l58a92d30í69k 6180395267332

No šestka je podle mě i delší, ale prostě jsem se v ní cítíl strašně stísněně. Člověk v ní leží jak za kulometem někde u podlahy a středový panel je vysoko snad někam k pasu. Pro ty co chtějí sportovnější auto je to asi úžasná volba, ale fakt mi přišla vevnitř malinká. Ale pro někoho kdo je zvyklý třeba na Passata tomu to asi vadit nebude.

0/0
5.4.2017 12:55

T76o83m33á89š 53K87o92v65a76n43d57a 2677627664691

Pěkný Japonec, ne jako naleštěná koncernová bída.

+17/−1
31.3.2017 14:52

Najdete na iDNES.cz