Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz někteří konkurenti prezentovali jako novou generaci. Na pohled i na dotek je to o dost jiný vůz než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o72m28á62š 94V21a50l84d61e40r 7783530109

Líbí se mi. Uvažuji o možnosti Mitsibishi ASX nebo Mazda CX-5. Už nechci žádné evropské současné auto. Atmosféry s manuálem mě nevadí, protože s nimi umím jezdit. A kdejaký turbáč mi v zatáčkách, či v technických úsecích doslova překáží. Při zrychlování nemusím mít pocit jako na raketovým křesle a když se s atmosferickým benzínem podřadí, taky dokáže pěkně zrychlit na předjíždění. Baví mě jezdit a řídit stroj.Jízdně asi vyhraje CX-5.Ale musím vyzkoušet.

+2/−1
2.4.2017 18:57

J88i91ř27í 87S12c56h67w29a12c79h 8908394238226

V ASX je jediná atmosféra a to 1.6 MIVEC. Motor sice spolehlivý, ale pro ASX prostě slabý. Podřazovat a vytáčet je prostě nutnost. Ale i s tím podřazením a vytočením to auto bohužel nestačí ani Octávii s "flinstone" pohonem 1.0TSI.;-)

+1/0
2.4.2017 19:44

T67o21m19á80š 88V27a56l50d89e33r 7443920199

To je možné. Jak ovšem v provozu vidím, málokdo chce při předjíždění podřazovat. Vidím to na jejich šílené akceleraci. ASX je zajímavá s LPG pohonem se zárukou od výrobce. A určitě dokáže správným řízením držet krok v provozu a ve správný okamžik předjet. Záleží jaké má převody. Možné je jiné Mitsubishi. Právě v předjíždění mne naučil můj první vůz se slabým motorem. A i dnes předjedu bezpečně mnohé váhavce v provozu. Pak mne předjíždějí na plné ve 120-130 km/hod :-) CX-5 je prý zase velmi dobrá v řízení, kde ovšem bude težké, ne-li nemožné naroubovat LPG, či CNG. Je ovšem pěkná. Ještě se podívám na Nissan X Trail. Jak jsem několikrát zmínil, turbo nepotřebuji. Nemám zájem jezdit plyn-brzda jak vidím řidiče před sebou, když jim na můj vkus až moc často svítí intenzivní červené světlo.

0/0
3.4.2017 18:24

J67i86ř67í 39S56c74h94w17a95c53h 8898134128156

se způsobem jízdy brzda-plyn nemá turbo absolutně nic společného. Tam je "problém" mezi sedačkou a pedály....

+1/0
3.4.2017 20:28
Foto

J55i83r15k97a 59V24a29n21o70u48r72e67k 6447284108740

Okouzli i odpurce SUV? ... Tak pekne autoto celkem je, ale SUV?? To ne

0/0
1.4.2017 6:52

V70í47t 21S33t32r36o92u22h14a70l 1822657923252

Nenašel jsem světlou výšku, pro SUV dost zásadní informace. Jinak super, že mají 2,0 a 2,5L benzíňáky. Akorát nechápu proč jako konkurenci autor článku nezmínil Subaru :D

+1/0
31.3.2017 21:51

M12i84r44e37k 52G47a83j76e59r 5871216179710

Pokud byste si vzal cx-5 čtyřkolku, tak pořád to není v terénu či na sněhu pro Subaru konkurence.

0/0
31.3.2017 23:54
Foto

J48i28r84k35a 32V48a61n34o88u38r40e67k 6437604828710

Asi tak :-D

0/0
1.4.2017 6:52

T66o12m25á49š 86V81a79l51d41e43r 7643460279

A proč ne? Když už ani Subaru běžně neprodává pevné 4x4 spojené diferenciály, ale pouze spojené mezinápravovou spojkou. Navíc benzíny mají CVT převodovky a to už není taky co bývalo. Ano jezdí skvěle, měl jsem je v ruce. Subaru vozy jsou dobré. Ale modla už to není, co bývalo.

+1/0
2.4.2017 18:16

P98e36t55r 71H48o80r14á41k 1329643809664

Proč? Subaru bylo vpředu, že měli pohon 4x4, teď ho má kdekdo. Tak je po náskoku.

+1/−1
1.4.2017 13:38

M92i63r32e20k 47G24a17j26e43r 5981146489500

Přečtěte si o rozdílu mezi stálým pohonem všech kol u Subaru a o ostatních systémech označovaných AWD.

+2/−1
1.4.2017 14:57

P69e33t78r 96H52o51r95á30k 1899343909234

Ty awd fungují lépe.

0/0
2.4.2017 21:18

M67i16r14e20k 33G84a97j82e27r 5321116229580

Ale jen kdyz je nepotrebujete, protoze jsou vypnute a mate tak nizsi spotrebu. Pri sjizdeni kopce na ujezdenem snehu musi byt Subaru lepsi.

0/0
2.4.2017 23:39

T76o20m54á98š 13M91i20c22h72a43l42í62k 9718973853835

Tady si v angličtině můžete přečíst něco o iActive AWD od Mazdy a jak vyšlo jejich srovnání i se Subaru.

https://insidemazda.mazdausa.com/the-mazda-way/cars-for-drivers/mazdas-ice-academy/

+1/0
1.4.2017 17:06

M23i50r66e12k 29G23a32j92e57r 5361936939250

Tam jsem se toho moc nedozvedel. Je to jen reklama, kterou si stvorila Mazda pro sebe. Tvrdi tam, ze u Subaru pri rozjezdu do kopce zpocatku nezabirala zadni kola, coz snad ani nemuze byt pravda. No mozna muze s dodavanou CVT (lineatronic) prevodovkou. Subaru totiz pouziva nyni nekolik ruznych verzi symetrickych AWD (https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/). Mazda neuvadi, zda test provadeli s Forestrem s manualni prevodovkou nebo se CVT. Vsadim se, ze to bylo CVT a ze ten s manualem by proste jel na tom snehu lepe.

0/0
3.4.2017 0:01

T64o71m49á60š 73V51a39l47d52e78r 7793910209

Jenže manuál se k některým motorům vůbec nedodává. Takže smolík. :-) Diesel opravdu nechci.

0/0
3.4.2017 18:27

J75a94r91o46m89í52r 44K21r28á46l 4270989174199

Subaru je poněkud jiná liga.

+1/−2
1.4.2017 8:26

P18e34t84r 79H97o62r85á78k 1489273969104

To ano, v Subaru se s designem vůbec netrápí. Řekl bych, že ani nemají designéra.

+3/−1
1.4.2017 13:36

T58o34m19á71š 21Z29e58m50a43n 3405828814405

Světlá výška není u SUV zásadní - je to SUV a je tedy vyšší a terénější než osobák, to stačí. Zásadní je jak jezdí po silnici..

0/0
1.4.2017 20:25

M12i57r34e22k 36G38a42j37e34r 5391396429700

Tenhle facelift prinasi nektera zhorseni.

1. Predne sirsi A-sloupky, ktere uz tak byly dost siroke, ze se za ne schovalo auto prijizdejici zleva nebo zprava, vidim jako velky problem.

2. Prodlouzena kapota pri stejne delce vozu znamena mene mista uvnitr.

3. Displej s dotykovou obrazovkou, ktery byl pekne v horni casti pristrojove desky, ted prekazi vyhledu a proti svetlu bude spatne citelny.

4. Snizena vyska auta zmensila vsechna okna a zhorsila vyhled. Nepruhledna cast dveri je ted moc vysoka. Ja vim, designeri to maji tak radi, vypada to hezky na obrazku i z venku na parkovisti, ale vyhled trpi a nehod kvuli tomu pribyva.

Jinak snizena vyska zlepsi manevrovatelnost a snizi aerodynamicky odpor. Jeste kousek a budeme zpet u klasickeho kombiku a SUV se to bude oznacovat jen podle toho, jestli na tom bude cerne plastove lemovani nebo ne.

+1/−1
31.3.2017 21:25

T54o16m39á76š 42V15a67l51d35e47r 7203690229

Dovolím si trochu odlišný pohled na Vaše názory.

Bod 2. nemusí být až tak pravda. Záleží jak jsou uloženy přední sedadla a palubní deska. Bod 4. je pouze opět pocitový. Jestliže při řízení ležíte a ne sedíte, dám vám za pravdu. Pokud budete v Mazdě sedět správně, aby jste si vychutnal jízdní vlastnosti, sedíte rovně nahoře a výhled máte. To platí u každého vozu pokud nemá příliš masivní C sloupky. 1. nemohu posoudit u třetího bodu je to obecný problém. V mém voze je níže malinko utopený a stejně za sluníčka na něj nevidím. Ještě, že se tam ovládají pouze doplňkové funkce.

+1/−1
2.4.2017 18:25

M17i36r94e89k 58G83a51j49e25r 5801546769890

Ten bod 4 nevim s urcitosti, muzu se mylit, ale pocitam, ze budu mit brzo prilezitost si 3 roky stary a novy model CX-5 porovnat pekne vedle sebe.

0/0
3.4.2017 0:07

M91a83r72c29e91l 81K47u80r88k25a 6786877335529

Me vseobecne u tehle clanku chybi uvedeni o realne spotrebe, kolik zaplati zakaznik za servisni prohlidku atd.. tohle je spis jak opsani informaci, ktere popise prodejce a instruktor pred jizdou, ale co vlastni popis? Napr. Autor ma 185 cm. 100 kilo a vejde se do sedacek, najel 500 km a nic ho neboli nebo mu neco vadi. Tlaci ho silnej stredovej tunel? Jsou zadni sedaky bizko nebo se sedi fajn...

0/0
31.3.2017 19:38

M14a96r95t89i82n 86K88a27r71á25s26e13k 9448523218708

A co je to ta magicka "realna spotreba"? Problem je trochu v tom, ze kazdy ma tu "realnou spotrebu" nekde jinde ze....

+1/0
2.4.2017 18:11

J63i89ř61í 61S59c90h60w42a62c46h 8498294358886

mně tedy "okouzluje" uvádění rébusových informací typu:

....Auto se snížilo o 35 mm....

....Vrcholový turbodiesel se 175 koňmi okouzlí rozsahem využitelných otáček....

Chceš vědět více? Tak hledej "šmudlo".....;-)

https://www.youtube.com/watch?v=PyIT1EO8bKM

+2/0
31.3.2017 19:29

A24n10t42o14n63í26n 71S75e57b79e10r18a 7963838110299

8 leta fabie nerezne, mazda ano. Jelikoz uz nikdy nechci resit korozi mazdu nemam. Kupuji starsi auto na hodne let....

+2/−6
31.3.2017 19:23

M65i30r77e54k 71G66a26j68e62r 5521446459980

Pokud vim, tak koroze se tykala hlavne mazdy 6 v obdobi tak pred 13 lety. Vybirejte z novejsich modelu a nestane se vam to. Neslysel jsem, ze by mela mazda cx-5 problem s korozi.

+4/0
31.3.2017 20:48

F32r53a36n80t32i94š89e23k 29M52i78c66h10a72l88i85c12a 8206598335646

Má, tak jako již bohužel každé nové auto. Před cca deseti lety to automobilky řešili poctivě, dneska je auto jako spotřebák na cca 5 let. Doporučuji na každém novém autě udělat spodek a dutiny.

+2/−1
31.3.2017 22:21

J62o47z10e68f 67K45o54s69t46e46l56a18n33s22k44ý 8115852529576

Tak toto je asi najzvláštnejší facelift aua od "faceliftu" Škody MB1000 na Škodu 100. :-)

Podvozok nechali viac-menej rovnaký - s rovnakou dĺžkou auta aj rozvorom 2700 mm. Ale tá kapota dlhšia o 10 cm a iný sklon predného okna by skôr hovorili o novom modele.

Som zvedavý na proporcie dverí. To je u mňa jednoduché pravidlo na odlíšenie faceliftu od nového modelu. Pokiaľ sú dvere a okná rovnaké, tak je to len facelift, Pokiaľ tam nastala zmena, tak je to nový model.

Najlepšie to vidieť na autách Golf 5 vs. Golf 6. Hoci sa zdá, že je to len facelift, zadné dvere, resp. ich tapacírung majú dosť odlišný tvar.

Zaujímavá je aj obchodná stratégia mazdy, keď to prezentuje len ako facelift. Keď volkswagen niekedy v roku 1999 predstavil novinárom facelift Passatu B5, tak slovo facelift absolútne nepripúšťal. Novinárom dokonca povedal, že pokiaľ v novinárskych článkov uvidí, že je táto novinka označená ako facelift, tak že si nechá prestreliť hlavu guľkou. :-)

Mazdu som mal, šestku. Je to skvelé vozenie, ale. Mazda zo všetkých automobiliek asi najmenej dbá na protikoróznu ochranu. Paradoxne asi práve preto, že sa jej autá vyrábajú v Japonsku a tam o agresívnom solení ako je u nás nemajú ani tušenia (to mám informácie priamo z autosalónu Mazdy). A obávam, že dodatočný nástrek podvozka moc toho nevyrieši. Na podvozku hrdzu totiž nevidno, ale na lemoch blatníkov doslova svieti. Čo mám informácie, tak ani nové, menšie modely mazdy ako CX-5 si s tým zatiaľ poradiť nevedia.

+3/0
31.3.2017 17:23

J30o96z70e40f 63K34o29s87t59e68l88a62n58s42k87ý 8715292709276

A ešte jednu výhradu mám k mazde - jej dieslovým motorom. Ja som mal ešte prvú generáciu po facelifte, a každých 60.000 km som musel meniť olejové čerpadlo. Až pred 200.000 km sa prišlo na to, že problémom nie je olejové čerpadlo, ale odierajúci sa vačkový hriadeľ, z ktorého sa pomaly odlupujú kovové šupiny, tie idú do olejového čerpadla a v ňom doslova zbrúsia zuby. Radšej som vymenil celý motor a auto predal. Od chlapíka, čo sa špecializuje na mazdy, mám info, že podobné problémy majú vraj aj tretie generácie šestky. A tie motory sa montujú aj do CX-5-.ky. Ako som kúpil (infošku), tak predávam...

0/0
31.3.2017 17:23

M83a94r30c55e83l 96K18u29r62k26a 6806617895759

Jo tak presne asi tohle bohuzel je nejaka typicka zavada Problem s lehem, cerpadlem a cidlem resi znama v servisu take

0/0
31.3.2017 19:40

J58i47ř22í 15S27c12h97w37a81c29h 8508584868876

Ano odírající vačky a kovové piliny v oleji je typický a dost velký průser první série skyactiv dieselu, tuším, že cca po roce byl vyřešen.

+1/0
1.4.2017 19:03

M29a70r62e11k 22M24a32l85ý 1132238741190

Ono i u Mazdy 6 první a druhé generace byl diesel jen do počtu. Co mám informace z fóra i od mechaniků, tak do Mazdy jedine benzín.

A pořád to platí, I pro nové modely, I prodejce vám spíš doporučí benzín.

+1/0
2.4.2017 14:17

M18a50r31c78e39l 15S72t81a96r52ý 9228234813589

nepřehlídnul jsem spotřeby těch 2 a 2,5 litrovejch zázraků? jako z venčí líbivé, uvnitř prťavé klaustrofobické s obrovských středovým panelem ubírajícícm místo pro nohy. možná jako "stylofka" pro manželku podnikatele do města, ale já bych se v tom necítil.....

0/−7
31.3.2017 17:09

M22i66r92e31k 28G12a77j67e70r 5751386619890

Tahle mazda ma nejmensi spotrebu v porovnani s konkurenci jako Toyota RAV4 nebo Honda CRV. Urcite spotreba tohoto faceliftovaneho modelu bude nizsi nez u predchudce diky snizene vysce auta. Podle stylu jizdy a typu silnic pocitejte s 8-10 litry benzinu na 100 km.

+1/0
31.3.2017 20:51

F36r74a45n32t88i28š24e88k 33M27i72c78h28a78l57i81c55a 8886658575106

S dvoulitrovou benzínovou předokolkou jezdím průměrně za 6,8

+1/0
31.3.2017 22:24

M11i49r37e89k 56G81a87j88e48r 5531216689380

Já s 2.5 čtyřkolkou za 7,8. Jenže nikdo jiný s tímhle autem nebude jezdit takhle úsporně. Letos už ho hodlám trochu víc provětrat, takže půjdu přes 8 l.

0/0
1.4.2017 0:02

V43í30ť16a 26K47r77u59t68i93š 1510134975117

Údaje reálných uživatelů dle Spritmonitor:

2.0 - 7,99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_e=165&powerunit=2

2.5 - 8,53

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_s=170&powerunit=2

+1/0
1.4.2017 22:57

P38e97t48r 90M28a55l15i11š70k26a 6441315491893

S boku vypadají všechny SUV podobně. Pokud je někdo odpůrce těžko ho to osloví.

+3/0
31.3.2017 15:21

R33o42b50i39n 83Ž39i74ž66k88a 2528224686586

tak nejde jen o design - je to zbytečně těžké, má to příšernou aerodynamiku, nevejde se to .. Ale evidentně to stejně jako třeba Stelvio už alespoň nabralo dynamiku podobnou normálnímu autu :-)

+1/−1
31.3.2017 15:53

J41a62k32u89b 68V94e14s77e88l87ý 9204540717765

Kdybych si měl koupit SUV, pak je toto jasná volba. Nicméně taková nová Mazda 6 mi přijde jako praktičtější a hlavně hezčí volba, která bude i lépe jezdit :)

+12/0
31.3.2017 15:09

M20i86r25e14k 54G30a42j37e29r 5141286709560

Muzu jen doporucit. Pokud nepotrebujete tolik vnitrniho prostoru, tak Mazda 6 je jiste o neco zivejsi a s mensi spotrebou. Mezi SUV je CX-5 porad muj favorit. Stale mne vyhovuje.

+1/0
31.3.2017 20:54

T71o53m68á73š 34V38a12l91d42e21r 7843810979

Nevím, nevím. praktičtější v čem? M6 je dlouhá, v kombíku nízký strop. Takže rozumně přepravovat zavazadla po roletu. CX 5 je krátká, ale kufr je po roletu vyšší a dá se v ní i převážet pes na rozdíl od M6 sporttoureru. CX3 je opravdu mrňavá. M3 tak akorát, ale CX5 má samozřejmě větší kufr. Bráno dle praktické zkoušky, ne teoreticky.

0/0
2.4.2017 18:43

M58i30r37e37k 71G49a94j29e29r 5941226429340

Jednou jsem s ni (CX-3) jel na cyklo vylet. Uvnitr 3 horska kola nalezato na sobe a 3 lidi pohodlne take uvnitr, jedne na zadnim sedadle, ktere zabira 40% sirky. Takze bez nutnosti kola prikurtovavat vne aute.

0/0
3.4.2017 0:13

T53o53m85á42š 89V61a49l90d85e17r 7413260659

Reagoval jsem na M6 v kombíku. Jaká praktičnost, když je delší a tím se hledá hůře parkovací místo ve městě. Ano do vozu se dá naskládat ledajaký náklad. Vezl jsem i náklad až jsem brousil výfuk. překvapilo mne kolik se toho do auta vejde. :-) Mám psa, který je metr vysoký a 1,5m dlouhá cca. A přesto jsem mu vymezil 60% kufru a 40% pro klasický korbový kočárek a další blbosti. (nižší střední třída) Příruční lodní kufr musel na zadní sedadlo, kde jej bylo potíž přikurtovat. Nedovolil bych si vozit nepřipoutaný náklad v kabině. Zvláště s dětmi. Pro mne by byla CX-3 malá, jelikož je tam pes stísněný. V M6 kombíku je jej nemožné vozit a tak zbývá CX-5 a jen tak tak M3 bez přepážky pouze přikurtovaného.

0/0
3.4.2017 18:38

J85a97k51u81b 84V32e71s43e45l60ý 9384690827895

Nechci se hadat ale meli jsme SUV a ten vyssi a kratsi kufr nam prisel jako daleko mene prakticky nez v kombiku. Kdyz jsme jeli ve ctyrech lidech na hory, vse se muselo skladat na sebe az po strop, zatimco v kombiku se to dalo lepe rozlozit. Psa prevezes v kombiku uplne normalne, stejne jako v suv, nechapu kde je problem. A ze je nizsi preci nevadi (krome nastupovani/vystupovani), naco 20cm vzduchu nad hlavou? Tim ze je nizsi naopak klesa spotreba na dalnici a nizsi teziste zaruci lepsi jizdni vlastnosti. Ale jak jsem rekl nazacatku, je to o osobnich preferencich. My jsme SUV uz zkusili a shledali jsme to mene praktickym (i hezkym). Prodeje ale ukazuji, ze jsme spise mensina :)

0/0
5.4.2017 7:01

D42o84m31i58n48i54k 39H26l69a67d88í66k 6970485187962

No nevím.. Mám CX-5 a když byla v servisu měl jsem půjčenou Mazdu 6 2.2l, no a když sem zas poprvé sednul do CX-5, tak sem si oproti šestce připadal jako bych si sednul do obrovského obýváku.. Prostě šestka byla oproti ní naprosto klaustrofobická a nepohodlná a ve městě měla aspoň pro mě horší jízdní vlastnosti.

0/0
5.4.2017 2:02

J80a46k51u64b 18V78e62s42e95l69ý 9604490307815

To verim, ze uvnitr bude asi vice mista v CX5. Nicmene jizdni vlastnosti ma urcite lepsi 6. Vy spis ale poukazujete na mrstnost ve meste. Nevim, prijde mi, ze jsou obe auta podobne velka. Ono se to nezda ale cx5 taky neni drobecek :)

0/0
5.4.2017 7:04

D52o95m39i32n79i18k 95H73l56a93d16í46k 6520225647242

No šestka je podle mě i delší, ale prostě jsem se v ní cítíl strašně stísněně. Člověk v ní leží jak za kulometem někde u podlahy a středový panel je vysoko snad někam k pasu. Pro ty co chtějí sportovnější auto je to asi úžasná volba, ale fakt mi přišla vevnitř malinká. Ale pro někoho kdo je zvyklý třeba na Passata tomu to asi vadit nebude.

0/0
5.4.2017 12:55

T64o81m75á47š 21K30o72v12a52n89d29a 2237797854211

Pěkný Japonec, ne jako naleštěná koncernová bída.

+17/−1
31.3.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz