Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz někteří konkurenti prezentovali jako novou generaci. Na pohled i na dotek je to o dost jiný vůz než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T17o36m17á93š 15V63a25l89d38e61r 7853600929

Líbí se mi. Uvažuji o možnosti Mitsibishi ASX nebo Mazda CX-5. Už nechci žádné evropské současné auto. Atmosféry s manuálem mě nevadí, protože s nimi umím jezdit. A kdejaký turbáč mi v zatáčkách, či v technických úsecích doslova překáží. Při zrychlování nemusím mít pocit jako na raketovým křesle a když se s atmosferickým benzínem podřadí, taky dokáže pěkně zrychlit na předjíždění. Baví mě jezdit a řídit stroj.Jízdně asi vyhraje CX-5.Ale musím vyzkoušet.

+2/−1
2.4.2017 18:57

J25i21ř41í 71S15c73h90w16a24c16h 8398634978446

V ASX je jediná atmosféra a to 1.6 MIVEC. Motor sice spolehlivý, ale pro ASX prostě slabý. Podřazovat a vytáčet je prostě nutnost. Ale i s tím podřazením a vytočením to auto bohužel nestačí ani Octávii s "flinstone" pohonem 1.0TSI.;-)

+1/0
2.4.2017 19:44

T26o38m70á49š 48V73a29l48d46e79r 7783100819

To je možné. Jak ovšem v provozu vidím, málokdo chce při předjíždění podřazovat. Vidím to na jejich šílené akceleraci. ASX je zajímavá s LPG pohonem se zárukou od výrobce. A určitě dokáže správným řízením držet krok v provozu a ve správný okamžik předjet. Záleží jaké má převody. Možné je jiné Mitsubishi. Právě v předjíždění mne naučil můj první vůz se slabým motorem. A i dnes předjedu bezpečně mnohé váhavce v provozu. Pak mne předjíždějí na plné ve 120-130 km/hod :-) CX-5 je prý zase velmi dobrá v řízení, kde ovšem bude težké, ne-li nemožné naroubovat LPG, či CNG. Je ovšem pěkná. Ještě se podívám na Nissan X Trail. Jak jsem několikrát zmínil, turbo nepotřebuji. Nemám zájem jezdit plyn-brzda jak vidím řidiče před sebou, když jim na můj vkus až moc často svítí intenzivní červené světlo.

0/0
3.4.2017 18:24

J74i92ř44í 56S75c68h23w62a23c91h 8288284668376

se způsobem jízdy brzda-plyn nemá turbo absolutně nic společného. Tam je "problém" mezi sedačkou a pedály....

+1/0
3.4.2017 20:28
Foto

J17i10r21k10a 64V51a64n79o73u10r90e46k 6217294948720

Okouzli i odpurce SUV? ... Tak pekne autoto celkem je, ale SUV?? To ne

0/0
1.4.2017 6:52

V94í90t 35S73t19r40o31u71h82a86l 1382317623242

Nenašel jsem světlou výšku, pro SUV dost zásadní informace. Jinak super, že mají 2,0 a 2,5L benzíňáky. Akorát nechápu proč jako konkurenci autor článku nezmínil Subaru :D

+1/0
31.3.2017 21:51

M77i30r30e16k 90G41a45j68e77r 5451406199220

Pokud byste si vzal cx-5 čtyřkolku, tak pořád to není v terénu či na sněhu pro Subaru konkurence.

0/0
31.3.2017 23:54
Foto

J70i56r84k32a 11V43a28n29o33u36r40e63k 6977684898380

Asi tak :-D

0/0
1.4.2017 6:52

T81o63m35á58š 20V84a22l26d90e23r 7133410589

A proč ne? Když už ani Subaru běžně neprodává pevné 4x4 spojené diferenciály, ale pouze spojené mezinápravovou spojkou. Navíc benzíny mají CVT převodovky a to už není taky co bývalo. Ano jezdí skvěle, měl jsem je v ruce. Subaru vozy jsou dobré. Ale modla už to není, co bývalo.

+1/0
2.4.2017 18:16

P56e38t77r 30H19o11r36á11k 1169303299954

Proč? Subaru bylo vpředu, že měli pohon 4x4, teď ho má kdekdo. Tak je po náskoku.

+1/−1
1.4.2017 13:38

M57i95r93e74k 37G43a76j77e49r 5621756839620

Přečtěte si o rozdílu mezi stálým pohonem všech kol u Subaru a o ostatních systémech označovaných AWD.

+2/−1
1.4.2017 14:57

P59e70t72r 16H19o30r24á87k 1739133829354

Ty awd fungují lépe.

0/0
2.4.2017 21:18

M29i47r80e37k 55G62a29j38e90r 5881636299960

Ale jen kdyz je nepotrebujete, protoze jsou vypnute a mate tak nizsi spotrebu. Pri sjizdeni kopce na ujezdenem snehu musi byt Subaru lepsi.

0/0
2.4.2017 23:39

T47o75m96á81š 53M17i74c12h46a55l50í64k 9388103203985

Tady si v angličtině můžete přečíst něco o iActive AWD od Mazdy a jak vyšlo jejich srovnání i se Subaru.

https://insidemazda.mazdausa.com/the-mazda-way/cars-for-drivers/mazdas-ice-academy/

+1/0
1.4.2017 17:06

M80i69r32e89k 91G12a23j38e96r 5221176239630

Tam jsem se toho moc nedozvedel. Je to jen reklama, kterou si stvorila Mazda pro sebe. Tvrdi tam, ze u Subaru pri rozjezdu do kopce zpocatku nezabirala zadni kola, coz snad ani nemuze byt pravda. No mozna muze s dodavanou CVT (lineatronic) prevodovkou. Subaru totiz pouziva nyni nekolik ruznych verzi symetrickych AWD (https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/). Mazda neuvadi, zda test provadeli s Forestrem s manualni prevodovkou nebo se CVT. Vsadim se, ze to bylo CVT a ze ten s manualem by proste jel na tom snehu lepe.

0/0
3.4.2017 0:01

T34o68m81á18š 86V21a81l48d89e90r 7583750599

Jenže manuál se k některým motorům vůbec nedodává. Takže smolík. :-) Diesel opravdu nechci.

0/0
3.4.2017 18:27

J27a10r35o85m89í34r 29K27r90á17l 4930959174549

Subaru je poněkud jiná liga.

+1/−2
1.4.2017 8:26

P72e83t53r 56H94o66r87á81k 1309813819294

To ano, v Subaru se s designem vůbec netrápí. Řekl bych, že ani nemají designéra.

+3/−1
1.4.2017 13:36

T22o97m26á41š 78Z40e40m26a51n 3955378714355

Světlá výška není u SUV zásadní - je to SUV a je tedy vyšší a terénější než osobák, to stačí. Zásadní je jak jezdí po silnici..

0/0
1.4.2017 20:25

M27i88r44e16k 76G73a23j89e14r 5371756169470

Tenhle facelift prinasi nektera zhorseni.

1. Predne sirsi A-sloupky, ktere uz tak byly dost siroke, ze se za ne schovalo auto prijizdejici zleva nebo zprava, vidim jako velky problem.

2. Prodlouzena kapota pri stejne delce vozu znamena mene mista uvnitr.

3. Displej s dotykovou obrazovkou, ktery byl pekne v horni casti pristrojove desky, ted prekazi vyhledu a proti svetlu bude spatne citelny.

4. Snizena vyska auta zmensila vsechna okna a zhorsila vyhled. Nepruhledna cast dveri je ted moc vysoka. Ja vim, designeri to maji tak radi, vypada to hezky na obrazku i z venku na parkovisti, ale vyhled trpi a nehod kvuli tomu pribyva.

Jinak snizena vyska zlepsi manevrovatelnost a snizi aerodynamicky odpor. Jeste kousek a budeme zpet u klasickeho kombiku a SUV se to bude oznacovat jen podle toho, jestli na tom bude cerne plastove lemovani nebo ne.

+1/−1
31.3.2017 21:25

T12o79m92á38š 28V14a14l17d14e16r 7293740759

Dovolím si trochu odlišný pohled na Vaše názory.

Bod 2. nemusí být až tak pravda. Záleží jak jsou uloženy přední sedadla a palubní deska. Bod 4. je pouze opět pocitový. Jestliže při řízení ležíte a ne sedíte, dám vám za pravdu. Pokud budete v Mazdě sedět správně, aby jste si vychutnal jízdní vlastnosti, sedíte rovně nahoře a výhled máte. To platí u každého vozu pokud nemá příliš masivní C sloupky. 1. nemohu posoudit u třetího bodu je to obecný problém. V mém voze je níže malinko utopený a stejně za sluníčka na něj nevidím. Ještě, že se tam ovládají pouze doplňkové funkce.

+1/−1
2.4.2017 18:25

M25i65r75e38k 30G86a25j83e69r 5491986479240

Ten bod 4 nevim s urcitosti, muzu se mylit, ale pocitam, ze budu mit brzo prilezitost si 3 roky stary a novy model CX-5 porovnat pekne vedle sebe.

0/0
3.4.2017 0:07

M14a18r15c32e92l 88K65u71r91k37a 6456587665199

Me vseobecne u tehle clanku chybi uvedeni o realne spotrebe, kolik zaplati zakaznik za servisni prohlidku atd.. tohle je spis jak opsani informaci, ktere popise prodejce a instruktor pred jizdou, ale co vlastni popis? Napr. Autor ma 185 cm. 100 kilo a vejde se do sedacek, najel 500 km a nic ho neboli nebo mu neco vadi. Tlaci ho silnej stredovej tunel? Jsou zadni sedaky bizko nebo se sedi fajn...

0/0
31.3.2017 19:38

M67a30r19t83i38n 86K12a97r97á33s38e97k 9548283328278

A co je to ta magicka "realna spotreba"? Problem je trochu v tom, ze kazdy ma tu "realnou spotrebu" nekde jinde ze....

+1/0
2.4.2017 18:11

J20i52ř38í 79S88c10h98w97a82c35h 8858194528726

mně tedy "okouzluje" uvádění rébusových informací typu:

....Auto se snížilo o 35 mm....

....Vrcholový turbodiesel se 175 koňmi okouzlí rozsahem využitelných otáček....

Chceš vědět více? Tak hledej "šmudlo".....;-)

https://www.youtube.com/watch?v=PyIT1EO8bKM

+2/0
31.3.2017 19:29

A47n92t71o30n16í26n 49S40e24b19e36r12a 7193178970649

8 leta fabie nerezne, mazda ano. Jelikoz uz nikdy nechci resit korozi mazdu nemam. Kupuji starsi auto na hodne let....

+2/−6
31.3.2017 19:23

M89i21r52e69k 20G35a16j37e38r 5771296209850

Pokud vim, tak koroze se tykala hlavne mazdy 6 v obdobi tak pred 13 lety. Vybirejte z novejsich modelu a nestane se vam to. Neslysel jsem, ze by mela mazda cx-5 problem s korozi.

+4/0
31.3.2017 20:48

F54r61a25n87t55i59š89e15k 82M97i25c10h69a22l24i70c62a 8966888905836

Má, tak jako již bohužel každé nové auto. Před cca deseti lety to automobilky řešili poctivě, dneska je auto jako spotřebák na cca 5 let. Doporučuji na každém novém autě udělat spodek a dutiny.

+2/−1
31.3.2017 22:21

J69o94z97e10f 13K37o66s64t91e77l48a29n29s38k63ý 8745852319616

Tak toto je asi najzvláštnejší facelift aua od "faceliftu" Škody MB1000 na Škodu 100. :-)

Podvozok nechali viac-menej rovnaký - s rovnakou dĺžkou auta aj rozvorom 2700 mm. Ale tá kapota dlhšia o 10 cm a iný sklon predného okna by skôr hovorili o novom modele.

Som zvedavý na proporcie dverí. To je u mňa jednoduché pravidlo na odlíšenie faceliftu od nového modelu. Pokiaľ sú dvere a okná rovnaké, tak je to len facelift, Pokiaľ tam nastala zmena, tak je to nový model.

Najlepšie to vidieť na autách Golf 5 vs. Golf 6. Hoci sa zdá, že je to len facelift, zadné dvere, resp. ich tapacírung majú dosť odlišný tvar.

Zaujímavá je aj obchodná stratégia mazdy, keď to prezentuje len ako facelift. Keď volkswagen niekedy v roku 1999 predstavil novinárom facelift Passatu B5, tak slovo facelift absolútne nepripúšťal. Novinárom dokonca povedal, že pokiaľ v novinárskych článkov uvidí, že je táto novinka označená ako facelift, tak že si nechá prestreliť hlavu guľkou. :-)

Mazdu som mal, šestku. Je to skvelé vozenie, ale. Mazda zo všetkých automobiliek asi najmenej dbá na protikoróznu ochranu. Paradoxne asi práve preto, že sa jej autá vyrábajú v Japonsku a tam o agresívnom solení ako je u nás nemajú ani tušenia (to mám informácie priamo z autosalónu Mazdy). A obávam, že dodatočný nástrek podvozka moc toho nevyrieši. Na podvozku hrdzu totiž nevidno, ale na lemoch blatníkov doslova svieti. Čo mám informácie, tak ani nové, menšie modely mazdy ako CX-5 si s tým zatiaľ poradiť nevedia.

+3/0
31.3.2017 17:23

J48o73z84e37f 54K54o19s64t92e23l66a24n31s30k93ý 8705902309896

A ešte jednu výhradu mám k mazde - jej dieslovým motorom. Ja som mal ešte prvú generáciu po facelifte, a každých 60.000 km som musel meniť olejové čerpadlo. Až pred 200.000 km sa prišlo na to, že problémom nie je olejové čerpadlo, ale odierajúci sa vačkový hriadeľ, z ktorého sa pomaly odlupujú kovové šupiny, tie idú do olejového čerpadla a v ňom doslova zbrúsia zuby. Radšej som vymenil celý motor a auto predal. Od chlapíka, čo sa špecializuje na mazdy, mám info, že podobné problémy majú vraj aj tretie generácie šestky. A tie motory sa montujú aj do CX-5-.ky. Ako som kúpil (infošku), tak predávam...

0/0
31.3.2017 17:23

M54a56r62c47e27l 15K47u60r50k91a 6846177865219

Jo tak presne asi tohle bohuzel je nejaka typicka zavada Problem s lehem, cerpadlem a cidlem resi znama v servisu take

0/0
31.3.2017 19:40

J67i39ř45í 95S19c69h55w58a27c12h 8718784208336

Ano odírající vačky a kovové piliny v oleji je typický a dost velký průser první série skyactiv dieselu, tuším, že cca po roce byl vyřešen.

+1/0
1.4.2017 19:03

M96a98r43e92k 83M64a40l16ý 1902218471200

Ono i u Mazdy 6 první a druhé generace byl diesel jen do počtu. Co mám informace z fóra i od mechaniků, tak do Mazdy jedine benzín.

A pořád to platí, I pro nové modely, I prodejce vám spíš doporučí benzín.

+1/0
2.4.2017 14:17

M48a16r57c24e10l 37S58t37a20r62ý 9648344943219

nepřehlídnul jsem spotřeby těch 2 a 2,5 litrovejch zázraků? jako z venčí líbivé, uvnitř prťavé klaustrofobické s obrovských středovým panelem ubírajícícm místo pro nohy. možná jako "stylofka" pro manželku podnikatele do města, ale já bych se v tom necítil.....

0/−7
31.3.2017 17:09

M29i98r97e44k 45G54a36j36e37r 5521926519240

Tahle mazda ma nejmensi spotrebu v porovnani s konkurenci jako Toyota RAV4 nebo Honda CRV. Urcite spotreba tohoto faceliftovaneho modelu bude nizsi nez u predchudce diky snizene vysce auta. Podle stylu jizdy a typu silnic pocitejte s 8-10 litry benzinu na 100 km.

+1/0
31.3.2017 20:51

F13r55a36n33t54i83š71e59k 16M51i69c86h70a50l60i95c86a 8456778675886

S dvoulitrovou benzínovou předokolkou jezdím průměrně za 6,8

+1/0
31.3.2017 22:24

M53i21r16e91k 76G11a64j21e79r 5301716179850

Já s 2.5 čtyřkolkou za 7,8. Jenže nikdo jiný s tímhle autem nebude jezdit takhle úsporně. Letos už ho hodlám trochu víc provětrat, takže půjdu přes 8 l.

0/0
1.4.2017 0:02

V44í34ť63a 35K41r79u20t49i68š 1920564745577

Údaje reálných uživatelů dle Spritmonitor:

2.0 - 7,99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_e=165&powerunit=2

2.5 - 8,53

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_s=170&powerunit=2

+1/0
1.4.2017 22:57

P82e84t74r 40M64a56l72i55š23k12a 6251265611173

S boku vypadají všechny SUV podobně. Pokud je někdo odpůrce těžko ho to osloví.

+3/0
31.3.2017 15:21

R69o94b94i70n 48Ž25i63ž63k26a 2718324206466

tak nejde jen o design - je to zbytečně těžké, má to příšernou aerodynamiku, nevejde se to .. Ale evidentně to stejně jako třeba Stelvio už alespoň nabralo dynamiku podobnou normálnímu autu :-)

+1/−1
31.3.2017 15:53

J87a77k13u51b 23V45e11s52e80l35ý 9144880167595

Kdybych si měl koupit SUV, pak je toto jasná volba. Nicméně taková nová Mazda 6 mi přijde jako praktičtější a hlavně hezčí volba, která bude i lépe jezdit :)

+12/0
31.3.2017 15:09

M23i88r20e61k 20G24a27j13e78r 5731966849350

Muzu jen doporucit. Pokud nepotrebujete tolik vnitrniho prostoru, tak Mazda 6 je jiste o neco zivejsi a s mensi spotrebou. Mezi SUV je CX-5 porad muj favorit. Stale mne vyhovuje.

+1/0
31.3.2017 20:54

T42o29m31á58š 68V42a46l35d66e45r 7973720139

Nevím, nevím. praktičtější v čem? M6 je dlouhá, v kombíku nízký strop. Takže rozumně přepravovat zavazadla po roletu. CX 5 je krátká, ale kufr je po roletu vyšší a dá se v ní i převážet pes na rozdíl od M6 sporttoureru. CX3 je opravdu mrňavá. M3 tak akorát, ale CX5 má samozřejmě větší kufr. Bráno dle praktické zkoušky, ne teoreticky.

0/0
2.4.2017 18:43

M26i15r26e24k 68G65a59j18e13r 5501366609690

Jednou jsem s ni (CX-3) jel na cyklo vylet. Uvnitr 3 horska kola nalezato na sobe a 3 lidi pohodlne take uvnitr, jedne na zadnim sedadle, ktere zabira 40% sirky. Takze bez nutnosti kola prikurtovavat vne aute.

0/0
3.4.2017 0:13

T98o31m69á74š 34V77a25l59d75e20r 7613140559

Reagoval jsem na M6 v kombíku. Jaká praktičnost, když je delší a tím se hledá hůře parkovací místo ve městě. Ano do vozu se dá naskládat ledajaký náklad. Vezl jsem i náklad až jsem brousil výfuk. překvapilo mne kolik se toho do auta vejde. :-) Mám psa, který je metr vysoký a 1,5m dlouhá cca. A přesto jsem mu vymezil 60% kufru a 40% pro klasický korbový kočárek a další blbosti. (nižší střední třída) Příruční lodní kufr musel na zadní sedadlo, kde jej bylo potíž přikurtovat. Nedovolil bych si vozit nepřipoutaný náklad v kabině. Zvláště s dětmi. Pro mne by byla CX-3 malá, jelikož je tam pes stísněný. V M6 kombíku je jej nemožné vozit a tak zbývá CX-5 a jen tak tak M3 bez přepážky pouze přikurtovaného.

0/0
3.4.2017 18:38

J30a73k23u86b 31V73e63s47e20l11ý 9964620597385

Nechci se hadat ale meli jsme SUV a ten vyssi a kratsi kufr nam prisel jako daleko mene prakticky nez v kombiku. Kdyz jsme jeli ve ctyrech lidech na hory, vse se muselo skladat na sebe az po strop, zatimco v kombiku se to dalo lepe rozlozit. Psa prevezes v kombiku uplne normalne, stejne jako v suv, nechapu kde je problem. A ze je nizsi preci nevadi (krome nastupovani/vystupovani), naco 20cm vzduchu nad hlavou? Tim ze je nizsi naopak klesa spotreba na dalnici a nizsi teziste zaruci lepsi jizdni vlastnosti. Ale jak jsem rekl nazacatku, je to o osobnich preferencich. My jsme SUV uz zkusili a shledali jsme to mene praktickym (i hezkym). Prodeje ale ukazuji, ze jsme spise mensina :)

0/0
5.4.2017 7:01

D28o74m34i25n80i31k 17H71l46a14d95í69k 6730945877662

No nevím.. Mám CX-5 a když byla v servisu měl jsem půjčenou Mazdu 6 2.2l, no a když sem zas poprvé sednul do CX-5, tak sem si oproti šestce připadal jako bych si sednul do obrovského obýváku.. Prostě šestka byla oproti ní naprosto klaustrofobická a nepohodlná a ve městě měla aspoň pro mě horší jízdní vlastnosti.

0/0
5.4.2017 2:02

J39a16k62u63b 20V39e44s89e62l14ý 9864160617205

To verim, ze uvnitr bude asi vice mista v CX5. Nicmene jizdni vlastnosti ma urcite lepsi 6. Vy spis ale poukazujete na mrstnost ve meste. Nevim, prijde mi, ze jsou obe auta podobne velka. Ono se to nezda ale cx5 taky neni drobecek :)

0/0
5.4.2017 7:04

D68o77m70i28n85i40k 10H84l45a33d33í22k 6110755827352

No šestka je podle mě i delší, ale prostě jsem se v ní cítíl strašně stísněně. Člověk v ní leží jak za kulometem někde u podlahy a středový panel je vysoko snad někam k pasu. Pro ty co chtějí sportovnější auto je to asi úžasná volba, ale fakt mi přišla vevnitř malinká. Ale pro někoho kdo je zvyklý třeba na Passata tomu to asi vadit nebude.

0/0
5.4.2017 12:55

T13o88m51á32š 43K67o55v96a74n18d45a 2887357274261

Pěkný Japonec, ne jako naleštěná koncernová bída.

+17/−1
31.3.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.