Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než vyjedete na D1, přeměřte si auto. Dodávky musí jet v pravém pruhu

Dálniční pruh musí být široký aspoň 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský kamion může mít návěs dokonce o deset centimetrů širší. Právě 2,5 metru budou úzké pruhy na dálnici D1 v místech, kde se začátkem dubna začnou opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a66n 48F44r87o83l81í70k 6626130435524

Poprvé jsem se se zúženým pruhem setkal na dálnici kolem Salcburku v roce 1990. Moje Š 120 měla už slušnou vůli v řízení a tak jsem měl plné ruce volantu. I tak to ale nebyl zas tak hrozný zážitek. Jen ta rychlost 80 co všichni dodržovali byla pro mne v danné situaci docela hodně:-P

0/0
27.3.2014 15:36

P84e85t75r 41N51e87s71v36a68d40b75a 2644225816969

Největší hrozbu v takto z úžených místech budou chroničtí čumilové. Zakouká se na bagr kterej se rýpe v zemi, auto před čumilem přibrzdí ten se lekne a začne zmateně auto honit v pruhu aniž by k tomu byl důvod....

0/0
26.3.2014 21:20

P60e65t68r 52U33r33b20a82n 1722565192201

Chybná šířka u Škoda Octavia III - Má 2.01 metru včetně zrcátek ( http://www.caricos.com/cars/s/skoda/2013_skoda_octavia/1280x960/98.html )

0/0
26.3.2014 15:00

P11e13t21r 98U86r79b88a31n 1182615162941

Mi totiž bylo trošku divný, že by byla širší něž Audi A8... :P

0/0
26.3.2014 15:03

P60e89t49r 68M36i71c79h75a12l 2830464121472

Ve 2,5 metru širokém pruhu se fakt moc dobře nejede. Zvlášť, když je dělící čára do té šířky započítaná. Pak stačí kamion, který jede v pravém pruhu blíž k té dělící čáře a je problém ho předjet. A nejhorší je, že tak většinou jede ten, co jede nejpomaleji.

0/0
26.3.2014 12:38

J74a98n 60S61l65o57v78í41k 3629267660368

Proto se často na západě setkávám s tou tzv. střídavou jízdou. Tam kde je to podobně těsné a řidiči osobáků by se báli používat levý pruh (zvlášť, když mají vlevo od sebe betonová svodidla), tak je levý pruh jen 2 metry, zakázáno předjíždění a povinnost jet v odskoku - ne vedle sebe. Sice nemůžete předjet kamion, ale protože i on má více místa, tak jedou všichni spokojeně těch 80 a netrpí fóbií :-).

0/0
26.3.2014 12:48

P64e65t34r 12M17i12c52h13a61l 2570724431692

Psal jsem to už v reakci níže. Nemám s tím problém. Obávám se ale, že se vždycky najde nějaký idiot, který se bude snažit vynutit si předjetí za každou cenu.

0/0
26.3.2014 12:55

P24a46v83e38l 43O98d28r73a95z48i14l 6884709557950

Tak to je pak otázka, na co tam jsou dva pruhy, že.

Jinak jsem jel s Passatem v Rakousku dvoumetrovým pruhem (mezi těmi nízkými betonovými svodidly) a šlo to, i když to zrovna extra příjemné nebylo.

0/0
27.3.2014 13:26

T58o25m28á36š 33V12a98l16d24e50r 7983760439

Na D1 schvaluji střídavou jízdu. Je tam velký provoz. Nehody jsou každý den minimálně dvě a mnoho řidičů všeho druhu (od miniaut přes limuzíny až po dodávky) neumí jezdit v úzkém pruhu. Pokud se pojede pomaleji, ale plynuleji a odpovědněji, určitě se sníži nehodovost. Zde by "psí smečky" měli ubrat a vzít v potaz hustotu provozu.V režimu střídavé jízdy by mohla být rychlost pokud to situace dovolí i 80km/hod. a to není přílišné zpomalení provozu. chce to jen zachovat disciplínu a ti co nemají jistotu v úzkém pruhu by se tam neměli cpát a policie by neměla kašlat na tyto krizové úseky, ale dohlížet a jednat. Jinak je tu jen pro buzerování.

0/0
26.3.2014 11:06

J58a43n 23S51l87o28v94í43k 3429567340818

Pokud by se čeští řidiči "střídavou souběžnou jízdu" naučili, bylo by pak možné podobný systém zavést i v místech, kde u nás pokračuje dál jen jeden jízdní pruh. Odpadly by tím dlouhé poskakující kolony. Oba dva pruhy se daleko před omezením nenápadně neustále zužují a pomalu nutí řidiče v obou pruzích nejet těsně bok po boku vedle sebe, ale odskočeně. Lehkým zpomalením. Nakonec jsou auta tak hezky seřazena, že před zúžením do jednoho pruhu splynou mezi sebe bez nějakého nárokování zipu. Největším problémem totiž je, když se řidiči zařazují mezi sebe jen na jednu stranu, ke všemu daleko před omezením.

0/0
26.3.2014 12:36

P66e18t89r 68M85i96c27h41a95l 2160134411532

Svatá pravda. Vždycky mě fascinuje, když půl kilometru (mnohdy i víc) před zúžením "řidiči" zjistí, který pruh je průběžný a všichni se do něj začnou cpát. Na druhou stranu pro řidiče je to dobré, protože ti pak pokračují tím v dálce končícím pruhem až k tomu zúžení a tam se zařadí do zipu. :-)

0/0
26.3.2014 12:40

J17a45n 21S46l76o23v91í98k 3519407460148

Jenže ten zip správně nechápou. Ano, aby zip fungoval, musí se v končícím pruhu dojet bezpodmíněčně až na jeho úplný konec, ale to samo o sobě nestačí. Pokud jedu v končícím pruhu, nesmím se přihnat na konec, jako kdybych chtěl všechny předjet, protože mě tam pak schválně nechtějí pustit a tím se to celé zarazí. Správně by měly oba pruhy dojíždět až k místu zúžení stejnou rychlostí, nelepit se tomu před sebou na zadek, ale předem si vytvářet větší rozestupy, aby mezi sebe auta potom bez zastavení "zalezla". Ale vždy může jen to jedno auto na konci pruhu, dřív do toho proudu aut vjíždět nesmím, jinak se zip zhroutí a děje se, co se děje. Určitě by pomohlo, kdyby se kilometr před zúžením střední čára označila kužely, aby se auta do zipu řadila až úplně na konci - za značkou ZIP.

0/0
26.3.2014 13:05

P90e47t81r 37M10i24c82h71a11l 2510444891262

Samozřejmě máš pravdu. Ale to by nesmělo být u nás. Začneš nechávat rozestup - okamžitě se tam začne někdo nacpávat (aby se vzápětí vracel zpět, protože je tam další mezera). Je to totéž jako s průjezdním pruhem pro vozidla IZS - necháš ho volný a někdo tam najede začne předjíždět. To je na zabití. A úplně ideální jsou pitomci, kteří se v koloně na dálnici otočí do protisměru a sjíždějí pak z dálnice na nájezdu místo normálěn na sjezdu.

0/0
26.3.2014 21:52

J55a64n 11S58l11o62v37í19k 3199447210588

Jo jo, proto by tam musely být uprostřed ty kužely, aby se nepřejíždělo z pruhu do pruhu cik cak jako v Tetrisu. S tím průjezdním prostorem pro IZS máte pravdu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že když čeští řidiči dojedou ke stojící koloně (i u žel.přejezdu), automaticky by se stavěli ke straně co nejblíž k čáře (vlevo nebo vpravo), aby mezi nimi mohl IZS projet. Když to udělám já, blbec za mnou to stejně nepochopí a postaví se doprostřed pruhu. Pak jede sanitka a všichni najednou začnou zmatkovat a poskakovat ke straně. Všichni si zřejmě myslí, že sanitky mají jezdit po odstavném pruhu, jenže to není pravda - tam by správně vůbec jezdit neměly, protože hrozí, že za zatáčkou bude stát odstavené auto anebo pruh končí (pod nadjezdem, na mostech) a sanitka dojede do slepé uličky. Možná by stálo za to, kdyby si ŘSD nebo MD pronajalo bilboardy a tyto pro západ běžné věci lidem vtloukala do hlavy :-)

0/0
27.3.2014 8:46

L32a94d78i21s88l67a66v 59M31i80k16a 1791599684154

Problém je v tom, že všichni co jedou osobákem si myslí, že musí jet v levém, přece nepojedou mezi kamiony, ale potom se mu to zdá moc úzké, bojí se předjet a zdržuje celej pruh. Vždycky bych z takového mantáka vyrostl, když vidím jak přidá, přibrzdí, přidá přibrzdí a pořád dokola.

+2/0
26.3.2014 9:38

P87e58t80r 15M93i76c56h60a66l 2370964911382

Všichni ne, ale je jich dost.

0/0
26.3.2014 12:40

K83a76r80e37l 46V26a51c91h86u91t 9893612769323

A článek je zbytečně dlouhý - stačilo napsat - kdo se necítíte dobře v úzkém levém pruhu, použijte vždycky širší PRAVÝ PRUH...  ;-) ... a hotovo! R^

0/0
26.3.2014 9:14

J65a34n 83E94n78t51e92r 5314315604637

U aut KIA a Hyundai uvádíte nesprávné údaje o šířce se zrcátky. Skutečná šířka je vyšší (např. H i30 202 cm) Rv

+2/−1
26.3.2014 7:32

J16a63n 54K48o27s53t61k69a 9744307469136

Já jedu ráno, tak uvidím. Tento týden to bude nejspíš parkoviště, ale až dostaví ten dělící pruh, tak odhaduju bouračku a stojící dálnici každý druhý den:-(.

0/0
25.3.2014 22:29

V34l51a23d52i63m94i71r 87M24e42z98e33r93a 5429536129237

Stejně minimálně 75% toho dobytku co se po silnicích pohybuje tam nemá co dělat a být větší hustota policie na silnicích,dávno by byli bez řidičáku.Prostě je to tak.Přejedu hranice - 1x za měsíc jezdím do čech - a hned na čáře to začíná.Hotovej nervák a než dojedu do Plzně,tak můžu vyždímat propocený triko,co všechno jsem přežil a čeho jsem byl svědkem.Lepení se na p**el,v obci aspoň 70-tkou,jo to jsou borcí panečku.Potřebovali by přes držku a ty jejich oktávky sešrotovat.O polských kamionech ani nemluvit,to je kapitola sama pro sebe.Špína evropy.Říkám, toto je potřeba řešit a pak teprve kraviny kolem šířek aut.

+4/−2
25.3.2014 22:08

K86a90r55e59l 75V82a19c86h46u48t 9743462109163

Souhlas. - Policajtů je na silnicích žalostně málo - a podle toho to u nás taky vypadá!!!  ;-O ;-€ :-(

0/0
26.3.2014 9:12

L57a45d86i80s70l36a37v 49M66i36k88a 1741909314554

To pocení bude nejspíše nemoc, pravděpodobně srdeční, Mezera by měl ihned odevzdat řidičák a už na našich silnicích neohrožovat.

+1/0
26.3.2014 9:41

J24a32n 21S18l67o61v42í55k 3569747750408

Neohrožovat koho ? Borečky, o kterých píše ?

0/0
26.3.2014 12:05

M42i76c57h32a23l 77P42a92v74l58á54t 9723403854599

Neohrozovat nikoho! Na borecky se.e Bilej tesak.

Pokud bez tehle efektu nedokaze jezdit po silnici, fakt by to proste delat nemel. Kdyz je nervak, muze jezdit v klidu vlakem.

0/0
28.3.2014 12:33

D50o88m32i86n18i28k 64R90y33b51i35c91k47a 2953122418332

Tohle je vazne bulvar.

Co je to za clanek? Autor ma problem ze zakladnim prevodem m/cm/mm a toto se verejne publikuje - good luck autor!

Jezdim Praha/Brno Brno/Praha 2x tydne. Jsem ostuda, regulerne ostuda. Nejdrive bych jak ridice, tak vedeni D1 nakopal tam kde to moc rado nema a teprve pak byvh neco resil. Jedni nadavaji na kamionaky, jedni na vedeni d1, jedni na levicaky, dalsi na pravavicak.

Kez by kazdy v tomto state zacal u sebe a v nekolika pripadech si vystrcil hlavu z...

Pro autora clanku, na nekolikra castech nejsou ani dva pruchy, vse je stahnuto do jednodo pruhu - ted jsem campoval u Brna asi hodinu.

0/0
25.3.2014 22:03

J94a60n 96K17o89s77t65k60a 9234887619496

A není to proto, že autor popisuje stav, který nastane po vybudování dělícího panelového pásu, kdežto teď ho teprve staví a proto je to jenom v jednom pruhu?

+3/0
25.3.2014 22:12

J73a65n 45S36l74o82v14í67k 3519877320248

Přesně tak, ten jeden jízdní pruh tam je dočasně jen cca do konce týdne, než se předělá značení na ty 2+2 omezené pruhy během celé sezóny.

0/0
26.3.2014 12:40

J21o66s98e71f 52N49o54v78á55k 6233480452359

dokud nebudou stupidní kamioňáci, kteří před zůžením blokují levý pruh, ve kterém ni nemají co dělat, dostávat pořádné pokuty, jsou takovéto články k ničemu a zprávy o dlouhých kolonách budeme slyšet každý den

+5/0
25.3.2014 21:48
Foto

I61v43a98n 54K30o56p15t75a 5387822761687

jj, jeden je i na te fotce

0/0
25.3.2014 22:58

L56u21b31o29m36í65r 52V71r74t91a77l 6210657871701

No. Ministra dopravy bych nakopal do míst kam slunce nesvítí, protože kdyby měl alespoň IQ umožňující reagovat na světlo, u D1 by si PROSADIL možnost jezdit po tom tankodromu BEZ dálniční známky s odůvodněním, že tam řidiči musí mít opravdu pevné nervy.

+1/−2
25.3.2014 21:35

I48v17o 70B28a52r95t90e48č31e70k 7685953664748

Ještě bych si zkusil projet rakouskou A2, kde podobná omezení již pár let fungují. Hlavně doporučuji vyzkoušet všem "profíkům" v kamionech  rumunské a turecké národnosti, že se do levého dvoumetrového pruhu opravdu nevejdou. Kolapsy na D1 totiž způsobují pouze dvě skupiny řidičů; výše uvedení a ti, co si myslí, že s ohrkanou audinou letí dost vysoko ;-)

0/0
25.3.2014 23:27

I19v44a37n 26P94a82p 9928432

hlavně nezapomeňta na dálniční známku jedete přeci po "DÁLNICI";-D;-D;-D;-D

+1/−1
25.3.2014 21:04
Foto

P56a36v85e82l 91P63o86k50o30r43n64ý 2686444370312

To jsem zvědav, jak to dopadne, až na naši dálnici širokou 2,5 m vjedou cizinci. Opravdu bych tam dal na začátku něco, co je před tunely nahoře, třeba 2 hromady pneu vysoké jako auto 2,5 m od sebe. A za chvíli to popadá...

0/0
25.3.2014 19:39

J22o58s26e59f 29B81r97o65ž96k55a 6144102828427

Jak kteří? V r. 1994 jsem se s tím setkal ve Francii. Pruhy vytyčené betonovými mobilními bariérami. Ovšem musím podotknout, že ty boky bariér byly plné stop od pneumatik. Až mi nešlo do hlavy, kudy a jak to ti řidiči jezdí. Dobrý pocit pro jízdu s autem š. 2 m. to nebyl.

0/0
25.3.2014 20:38
Foto

I82v49a92n 86K54o72p23t90a 5657232981847

Treba nemci na to jsou celkem zvykli. Takove zuzeni je tak relativne casto, nehody se Moc nekonaj a dalnice jede plynule.

0/0
25.3.2014 21:54
Foto

P44a30v47e62l 12P16o73k17o15r13n45ý 2666434230742

No jo, jenže Němcu umí jezdit a když si přečtete třeba tento příspěvek,  http://video.idnes.cz/?c=A140324_102616_praha-zpravy_bur&idVideo=V140324_105607_tv-zpravy_krr

tak se můžete jen děsit, abyste tohle nepotkal na silnici, jak může někdo s takovým IQ dostat řidičák? Proto si také ti horší Němci jezdili dělat řidičák k nám, u nich by ho nedostali.

0/0
25.3.2014 23:23
Foto

M38i30r84o45s58l86a66v 87Z59a24p74l56e81t57a98l 3667595468303

Tak ono stejně nebude proč předjíždět, omezení je na 80km/hod, kamiony jezdí 80-90. A rozhodně jsou lepší dva pruhy kde se předjíždět nedá než jet v jednom pruhu sic širokém. V jednom pruhu by měla mít auta od sebe bezpečnou vzdálenost 50m, pokud jsou pruhy dva a pojedou střídavě, bez předjíždění tak i tak bude počet vozů dvojnásobný, budou v těch 50m mezerách.

0/0
25.3.2014 19:21

J95i63n44d58ř92i12c92h 19Š34k77o46p56e30k 4215591470625

nevím, proč se zmiňují v článku kamiony, když ty mají objíždku značenou a pokud není změna, na opravované úseky nesmmí

0/−1
25.3.2014 18:59
Foto

M45i37r62o36s57l63a59v 12Z86a40p27l35e56t14a77l 3177955928773

6ádná objízdná trasa pro kamiony není. Ani pro osobáky.Aneb pokud chceš, najdi si sám.

+1/0
25.3.2014 19:22

J74i84n36d51ř56i92c57h 62Š81k77o28p36e69k 4975601140235

asi pro náklaďáky existovat musí. Z hlediska fyziky není možné, aby se do pruhu o určité šířce vešel předmět širší než je ten pruh...............

0/0
26.3.2014 8:35

A18n66t69o16n80í98n 89S24e62b90e98r30a 7413778220249

Stejně mám dojem, že českým stylem to po opravě bude stéjná tragédeie jako před opravou.Rv

+1/0
25.3.2014 18:39

P66e68t87r 59R11u20m79p63l16i95k 4309197219893

pěkně napsaný, nic se nebude pokutovat, ani rozměry natož omezená rychlost . Zase jenom pro otrlé a piráty.;-O

0/0
25.3.2014 18:24

T64o58m52á73š 92N86o35v18á68k 3147363610413

na co to ale pak je ten pruh kdyz 80 procent aut se tam nevejde... vzdyt to je pak absolutne k nicemu...

0/−1
25.3.2014 18:17

Ř39e65h62o60ř 45V49l23a55s41á90k 2264624171556

Prostě pro těch 20 %.

+2/0
25.3.2014 21:08

J88o51s74e13f 68B14r50o11ž44k71a 6874142298367

A to má být něco nového? To bylo na dálnicích při uzavírkách již dříve. Pouze o tom žádný novinářský Kolumbus neinformoval. Jinak, když jsou na boku mobilní betonové bariéry, jízda vedle kamionu není dobrý pocit.

0/0
25.3.2014 18:08

J40a60n 28B55á74r58t47a 3340496428

On i ten zůžený pruh je v pohodě, pokud je tak jak má být. V praxi ovšem bývá přenosné dopravní značení doslova náhodně poházené včetně onoho betonového prahu mezi pruhy, ten zase bývá zvlněný jako had. Reálně tak jsou místa, kde jen sotva projede auto o metr užší než je teoretická šířka pruhu (praktická logicky nikoliv).

+1/0
25.3.2014 18:02

L69u72k71á75š 19V26a61ň56u39r79a 1785284263383

Přesně tak. Proto jsem navrhoval udělat jen jeden široký pruh bez omezení rychlosti. Navíc se kamióny bojí jet moc vpravo a tak posouvají značení mezi pruhy a tam kde má být 2,2metru je stěží 1,8metru. Už jsem zažil, kdy levý pruh šel do protisměru a vjela tam dodávka a bylo posunuté značení a dodávka nemohla projet a vše stálo. Z dodávky se báli vystoupit a tak tam jen stáli.

0/0
25.3.2014 19:23
Foto

M33i91r37o88s63l28a87v 56Z45a93p28l10e40t96a17l 3427965518273

tak přenosné je rozházeno pravidelně projíždějícími vozy které o něj zavadí a posunou. jak tomu chcete zabránit, netuším.

+1/0
25.3.2014 19:25

V34l69a98d40i78m34í35r 55V36o56n88d56r61á41k 5113262514665

Článek vůbec nevypovídá o šířce vozidla, naopak vypovídá o neschopnosti autora vytvořit ucelený přehled, který by měl nějakou vypovídající hodnotu.  Místo přeměření auta by si měl autor přeměřit IQ. Některá auta se zrcátkama, jiná bez, jinde zase autor má matematické znalosti na úrovni zvláštní školy a navíc i vadu zraku, jelikož dle katalogu je šířka octavie 2017 mm, podle autora 216 cm, takže superb je, podle autora, proti menší octavii,  jen úzká plechovka...

+7/−1
25.3.2014 17:50

J20i45ř85í 24H80o26v35o81r89k25a 2316597320461

Asi vás překvapím, ale testoval jsem vnitřní prostor a Octavia III je skutečně širší než Superb. Důležité vědět, když potřebujete vozit 3 lidi nebo 3 sedačky. Vnější rozměr jsem pravda neřešil :-)

0/0
25.3.2014 19:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.