Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Socialistické křápy hvězdami tuningového srazu

Jsou to auta, která vládla československým silnicím, ale dnes už jsme na většinu z nich zapomněli. Zachovalý žigulík nebo wartburg už začínají být sběratelskými kousky. Úpravci aut se často pouštějí i do šlechtění těchto automobilových klenotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P23e80t60r 12H53e89j78n55ý 2692761333256

Na "žigulíku " jsem v letech 1976 až 1992  jsem najezdil cca 550 tisích kilometrů, nikdy mne nenechali na "holičkách" byly to dva  - VAZ  kombi o obsahu 1.200 a lada 1300.  používal jsem je na taxislužbu, od let jsem používal Mercrdes Benz typ 123 " piano" 300d zakoupeno dle stavu tachometru 320 tis. po 6 letech na tachometru  720tis. také bez problémů , šlo u obou typů vozu o výmenu brzd , olejů  atd. Prostě bez problémové vozy - když se chováte k autu dobře podle hesla " dej krávě do držky ona ti dá do dížky"  byla to auta bez zbytečné elektroniky , dnes my v autě každou chvilku svítí přístrojovka jako vánoční stromeček..... mám naježdeno na osobácích, autobusech,  dodávek a nakldních voech cca 2.500 000 km

;-)

+1/0
29.3.2014 12:23

M65i96c73h37a71l 60P29a58v66l83á48t 9553413734499

Tuning zadni nevidet. Pro tenhle druh niceni automobilu se pouziva nazev TUZING. S tim tuningem to nema nic spolecneho.

0/0
28.3.2014 11:06

J18a27r97o68s30l51a98v 12Z28a10h98r79a42d64n79í87č25e63k 7895670514231

Raději bych si koupil starou (novou, kdyby se vyráběla dál) škodovku R za 300 000,- než novou octávku, která nevydrží ani 10 let bez opravy.

0/0
27.3.2014 20:43

S18t53a73n18i66s76l55a95v 21J56a22n26d39e46r51a 9782643942

Není nad veterána v původním stavu a tunění veteránů by mělo být zakázané.

0/0
26.3.2014 22:15

M24i97c71h18a71l 60S48t25e11h14l59í39k 9774831801669

na fotce 13 je Wartburg 313Sport,ne 311.vyrobeno pár set kusů;-)

0/0
26.3.2014 20:29

J14i89ř24í 56D43o41u34t72n13á87č 2330307487505

BYLY TO KŘÁPY ... ono se komunistům to jejich doženem a předeženem nevedlo u všeho ... proč by měla být auta vyjímkou??? :-/

+6/−4
26.3.2014 13:18

J51i73ř83í 34S72c37h24w45a45c11h 5566279617544

přesně tak Warťasy, Trabi, Moskviče, Volhy i Škůdky byly křápy. VAZ-Žiguli byly výjimkou, protože to byla licence auta z "normální" Evropy a ač původem jenom "Ital" tak i po 5-10 letech spolehlivě deklasoval socialistické výrobky.....

+5/−2
26.3.2014 14:51

J90i60n26d43ř42i57c79h 47Š88k49o47p79e66k 4465451670725

jako křáp beru zboží či výrobek, který často sotva přežije záruku.

Auto, které bez produkce náhradních cílů jezdí 30, 35 let bych se tak neodvážil nazvat

+6/−3
26.3.2014 16:17

J25a93r61e63k 18K65a92l58i18v38o88d53a 7786553861236

Tohleto jsou ovšem výjimky... Z dnešní produkce se tohohle věku dožije určitě taky mnoho kousků.

Slovo "křápy" v nadpisu všichni, kdo tyto stroje pamatují, velice dobře chápou. Uživatelsky to byly křápy.

+4/−3
26.3.2014 18:25

J72o28s22e36f 17H85á16j91e70k 6368940849342

navíc se směšným nájezdem kilometrů... dneska člověk najede 100 tis. za rok za dva, tehdy to bylo za celou dobu životnosti těhle škopků:-/

0/0
31.3.2014 7:14

J57i57n98d98ř42i82c12h 66Š91k36o51p59e50k 4825481510585

dožije samozřejmě. Ale bude možné s nimi bez problému jezdit, udržovat v provozu ? Nebo se relé č. 751545846 již vyrábět nebude a bez toho moderní auta nepojedou ?

0/0
2.4.2014 8:11

P44e70t91e92r 52Z73a27m55f45i17r 5177553702475

Ty vado to je Nostalgie :-)

+1/0
26.3.2014 12:37

M39a96r73e82k 79F40l54e78k22a13č 1217152350841

křápy?? pane redaktore, kolik Vám je let..pravděpodobně jste žádným takovým autem nikdy nejel co?

+6/−6
26.3.2014 12:23

J84a56n 45F32r53o28l77í60k 6236420645154

Auta své doby, srovnatelná úrovní s výrobou pro retail na západě (dnes by se to značilo jako low cost). S technickou úrovní třeba BMV se to pochopitelně nedá srovnat. Když to ovšem hodnotím z dnešní doby (a jezdil jsem od Praga V3S a Praga RND po Spartak, MB1000, MB100, Š 1202 i 1203 a Š120) tak to byly křápy, kde bylo běžné (třeba 1203) vyřazovat šroubovákem dva zařazené kvalty naráz) a jiné radosti. Akumulátor, který měl životnost 4 roky byl zázrak. Dnes běžně 7 let. Prostě pokrok je úžasný.

+4/−1
26.3.2014 12:44

A34l81b86e46r94t 59K46á64m14e30n 9524198649701

Keď otec predával Wartburga, mal osem rokov a pôvodný akumulátor. Ja mám dnes 9 ročné auto a štvrtý akumulátor. . . .

0/0
30.3.2014 3:42

J27i89ř90í 78M88a41r67e90č69e60k 5593711326277

já bohužel ano

+3/0
26.3.2014 12:47

S28t61a46n59i50s25l35a29v 96A35u65g25u55s88t30i79n 2366914232870

Ty křápy bych si odpustil pane redaktore. Fotky jsou překrásné.

+8/−2
26.3.2014 11:11

T57o59m69á32š 62V74a72v65e90r26k85a 7441870232464

jo tahle fotogalerie je rozhodně lepší než ta první serie! Warťas v kabriu a Robur jsou best!

0/0
26.3.2014 22:40

O85s68k16a59r 24K55o90v69a93ř52í33k 8257223116497

Někdy ty křápy jsou stokrát spolehlivější, než vozy některých současných značek.

+12/−5
26.3.2014 10:51

R80o33m78a19n 39K70r11a75t37o86c50h61v62í15l 6196797806674

Fotky krásné, ale že bych chtěl aby se tyto auta vrátila - to teda ne.

+2/0
26.3.2014 10:44

M75i82r92o67s85l63a73v 11Š68i10m37k19o 7515573522885

Křápy? Žigulíci dokázaly najezdit statisíce km. A se zátěží. Známý měl kobíka a odvozil na něm celou chatu, když jí stavěl. Západní auta této kategorie té doby nebyly o nic lepší. Je tam foto warťase kabrio. Asi nejhezčí auto soc sektoru ! A ve verzi kombi také krásné... Akorát, že se jich moc nevyrobilo :-(

+9/−1
26.3.2014 10:36

J76i15ř21í 18S14c17h25w66a39c31h 5366159387164

Žigulík bylo ""západní" auto (Fiat 124) upravené na ruské poměry. Bylo řádově úplně někde jinde než Moskviče či Volhy a to díky té původní italské konstrukci, nikoliv díky úpravám pro Rusko.

+1/−1
26.3.2014 14:57

D87u43š52a44n 54P35e65š86e64k 3925559654680

Nebylo řádově jinde, jen vypadalo moderněji. Moskviče jsme měli, několika Ladami jsem jezdil a až na listová péra vzadu a z toho plynoucí rozdíl jízdních vlastností to zas tak veký rozdíl nebyl. Lada líp sedí v zatáčkách, Moskvič je pohodlnější na rovině. Poruchovost je přibližně stejná. Hlučnost taky. Spotřebu měla Lada lepší jenom cca o půl litru. A třeba ergonomii místa řidiče - nastavení sedadla k volantu v poměru se vzdáleností k pedálům a řadící práce měl Moskvič lepší. V Ladě, když se nastaví sedadlo k volantu, tak je problém se vzdáleností k pedálům a šaltpáce. U Moskviče ne.

+1/0
27.3.2014 13:52

M42i75r98o77s97l14a20v 26D41i74o68p58a70n 2756779108562

Autor: František Dvořák

Napište jakým křápem jezdíte vy. Jistě to bude Fabia hatlapatka.:-P

+7/−2
26.3.2014 10:26

J41a46r95e39k 92K49a75l97i22v97o63d20a 7276553251586

Tak to bylo stupid.

0/0
26.3.2014 18:28

M51i55r34o62s32l58a16v 33B95u71d11a 9772752957632

To bylo naopak velice trefné.

+1/0
26.3.2014 19:56

J89a18r64e45k 23K28a71l13i82v59o11d10a 7906213611316

Měl jsem F jedničku a bylo to dobré auto. Myslím, že p. Miroslav je jeden z těch HáTéPé - h. to pojede i. d. i. o. t. ů

+1/0
26.3.2014 21:57

R56a22d43i22m 34H31e75n92e19k 6879897159951

A jakým křápem nám asi jezdí autor tohoto článku, mimochodem některé ty křápy jezdí do teď bez zásadních oprav což se o současných autech říct nedá po 10 letech jsou zralé tak na šrot.

+13/−2
26.3.2014 10:08

J77o73s29e46f 11H98o29f19f90e78j 8440323832312

-zřejmě je sám křáp a o autech toho ví jako koza o galaxii Andromeda....

+1/−1
26.3.2014 10:21

T79o71m56á15š 41J83u19r79e31č62k61a 3513652869873

A ta slavná socialistická auta byla jako super truper? hnila většinou už po první zimě, člověk pod tím ležel každej druhej týden, při nárazu do stromu v padesátce Vás mohli vytahovat z motoru,  a lidi ta auta měli proto, že neměli moc na výběr a to auto prostě muselo vydržet. Jízdní vlastnosti byli katastrofální a kvalita při výrobě byla hrůzostrašná. Kdo to auto měl musel se stát automechanikem. Ano má to něco do sebe a nostalgie je dobrá, ale říkat, že ta auta byla lepší než současná je opravdu hloupé. A ano jezdí do dnes, ale kolik mají nalítáno? když mají víc jak půl mega, tak jsou většinou už po dvou GO.

+8/−1
26.3.2014 12:13

M52i14r40o81s96l86a80v 37B80u54d20a 9622112477312

No. Moskvič z roku 1958 nalítal bez GO 650000 km

0/0
26.3.2014 19:58
Foto

M63i76r11o47s54l23a46v 40S83t72e21i68n92e97r 6838484573635

Měl ho můj švakr, i když najezdil dost km, rezavěl snad už na prospektu Mototechny. Poslední dva roky to ale švakr vyřešil- oba práhy vylil betonem, tím zpevnil uchycení podlahy.

+2/0
26.3.2014 20:15

D32a13n35i39e91l 11S33o91b90o28t34a 9869734566780

Takže teď jsou z některých tuzerské křápy?

+1/0
26.3.2014 9:28
Foto

M83a41r97t73i63n 48G43u38l67a 4984969347742

Ty autorovy komentáře a popisky o zrůdách mě fakt iritujou. Když nemá úpravy aut rád proč o tom dělá článek? Ještě víc k pláči je, když nazve Ladu 1201 Záporožcem...

+1/0
26.3.2014 9:17

J22a44r81e69k 70K14a46l24i28v37o47d19a 7456303301556

Která je Lada 1201?

0/0
26.3.2014 18:30

J22a59n 84J46a21n23e23č52e50k 9820983820686

Docela mě děsí skutečnost, že na většině aut je platná značka a můžou tedy do veřejného provozu - zejména u těch "krasavců" s vyvrácenými koly :-P

+1/0
26.3.2014 9:09

M96i71r91o14s98l27a77v 82D51i26o13p51a41n 2686239698362

Nejsem fanoušek těchto aut, ale tito krasavci s vyvrácenými koly, mají vzduchové pérování a samozřejmě při jízdě nejsou vyvrácena.;-)

+2/0
26.3.2014 10:29

J54a13n 22J18a22n85e47č48e37k 9100303680276

...což asi nebude úplně košer úprava, že? ;-)

0/0
26.3.2014 11:56

J29a31n47a 41D58o40u74p26a41l31o12v76á 4382179674

Ten Wartburg 311 na foto č. 13 je překrásný, nádherný! Takový "socialistický křáp" bych chtěla mít domaV

+8/−1
26.3.2014 8:55

C43y69r81i53l 38P80a56v54e79l56k87a 4586162658605

iDnes se stává skutečnou žumpou. Není den, aby autor nebo editor buď nezasáhl do článku, že nedá číst nebo titulek je nesmyslný či naprosto zbytečně expresivní bez hlubšího významu a pravé podstaty. Opravdu to tady místy přesahuje úroveň nějakého bulváru. Ale tam to smysl má, tady leckdy vůbec. iDnes RvRvRv

To vypadá, že autor je mladý člověk. Slyšel jsem výklad dějepisu na gymnáziu a myslel jsem, že jsem do nedávna žil někde jinde. Ano, absolutně vše, co bylo do roku 1989 byl tak hrozné a špatné. A jak se jste tehdy mohli žít, zeptal se 21letý absolvent prestižního gymnázia... Vymejvárna mozků. A trochu se zapomíná na to, že bez ohledu na režim se za 30 let doba někam posunula, že.

+11/−1
26.3.2014 8:54

D88a76v62i82d 98P82š29t92r37o64s38s 9609379700894

Kdyby ty auta tolik nežraly tak v nich v klidu jezdím i teď. Jsem zvyklej si auto opravovat sám a tohle je krásně jednoduchý a třeba ten wartburg kabrio je krásnější než většina dnešních aut.

+3/0
26.3.2014 8:43

S15t44a57n40d79a 93C40h48v24o87s48t 1742928

Většina je horor, super jsou ta auticka dovedena do puvodniho stavu (robur, erko, wartas kabrio,...). Jenze to nejsou dila tuneru. To je proste renovace.

Nicmene, at se kazdej ve svy garazi bavi, jak chce, kdo si hraje, nezlobi :-)

+4/0
26.3.2014 8:42

P60a11v52e26l 20M75a70t23o10u75š34e68k 5590497878264

Nejsem automobilista a automobilismu nefandím, spíše jej odsuzuji, takže mne články tohoto typu jsou úplně ukradené, ale tentokrát mne zaujal nadpis. Ať mi někdo, třeba autor tohoto duchaplného nadpisu, laskavě sdělí, který z těch dnešních kapitalistických zázraků vydrží aspoň polovinu toho, co ty "socialistické křápy". Jinými slovy: proč do toho taháte politiku? Platí vás za tendenční články?

+13/−2
26.3.2014 8:37

P73a51v94e26l 19M65a82t23o58u35š79e94k 5460237678204

Pardon, omlouvám se za chybu, samozřejmě "..mně články tohoto typu.."

0/0
26.3.2014 8:38

V44í54t 10B76r62z85o44b27o94h29a91t44ý 7800162203431

no ehm ... nevím kolik z těch starých aut dokázalo ujet půl milion bez generálky, což dnešní auta vesměs dokážou. O tom jak škodovky rezly už pomalu v mototechně a každý řidič se musel stát tak trochu automechanikem ani nemluvě. Ano dříve auta mezi lidmi vydržela daleko delší dobu, ale to nebylo rozhodně díky jejich výdrži a spolehlivosti.

+3/−2
26.3.2014 9:19

M89i59r97o23s95l78a76v 51Š44i69m12k61o 7495893272635

Dnešní auta těchto kubatur vydrží půlmilion bez generálky? Jak jste na to přišel? A tehdy se nemusely co chvíli měnit brzdové kotouče. Dnešní auta jsou co se týká servisu pěkní žrouti peněz !

+3/−1
26.3.2014 10:41

V61í65t 58B24r94z87o49b21o65h59a97t23ý 7450892783761

Půlmilion vydržela svého času i moje služební oktávka a to se na ni měnili jen běžné věci. Fe firemním transporteru se do 700tisíc nic neměnilo sice pak praskla hlava, ale už i tak to auto dost přesluhovalo. Koroze na obou autech byla v porovnání s Vámi vychvalovanými naprosto nepozorovatelná.

+2/0
26.3.2014 10:52

D29u69š60a55n 63P69e95š48e74k 3335349274250

Octavia 1 byla skvělá. Pozink karoserie, spolehlivé auto a trvanlivé motory nezničené Euroemisními normami. Každé další auto po ní už bylo jenom horší a horší, co se týká spolehlivosti a životnosti a mnohem dražší po stránce servisu.

0/0
27.3.2014 14:00

V41á65c54l39a73v 80P28c49h61á28l94e71k 8576122391292

Jsou to krasavci ;-) Moc se mi líbí ten žigul v kombíku v modrobílé kombinaciR^

+7/0
26.3.2014 8:05

V77l37a97d78i32s83l30a29v 65C17h97a94l61u75p29a 2649248927497

Za ten název máte u mě pane redaktore vizitku kapitalistického pisálka.!!!!!!

+14/−2
26.3.2014 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.