Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pírko na čtyřech kolech. Supersport muší váhy staví za českou hranicí

Zakázkové supersporty se posouvají zpátky tam, kde byla auta před desítkami let. Nikoliv výkonem, bezpečností nebo emisemi, ale hmotností. Roding Roadster R1 má váží pod tisíc kilogramů, což mu s běžným motorem od BMW stačí na výborné zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i45r97o30s12l47a84v 10Š26i21m16k33o 7285203272135

Kdyby tak začali něco takového vyrábět v Číně. Nenuselo by to být na takovéto technické úrovni, ale aby to tak vypadalo a bylo to cenově dostupné.

0/−1
1.4.2014 10:17

J89a75n 36Š51l82é33g44l 8562370878723

Nevyrábí se všechny supersporty za českými hranicemi? Prostě se vyrábí v cizině :-)

+1/0
1.4.2014 7:26

A14l66e23x92a53n86d48r 97K11o56s53t81k35a 5609946599656

Pěkná hračička. A nádherná ukázka, jakou cwestou se ubírat k úspoře na palivu. Máme daleko pevnější a lehčí materiály, takže je naprostý nesmysl, aby "lehké" auto vážilo 2* tolik než před 25 lety. A přitom třeba přední sklo je pevnější než tehdy a váží prakticky polovinu než vážilo. Ostatně všechna skla.. Třeba na předních světlech bývalo sklo, dnes je tam plast atd. Přitom rozdíl mezi spotřebou auta, které včetně náplní a řidiče váží 800kg a druhého, které má 1500 je obrovský. Například musí mít větší kola, mají větší valivý odpor, aby se to rozhýbalo, musí to mít silnější motor, jinou převodovku, spojku atd. V praxi možná 50% rozdílu váhy tvoří právě motor, převodovka, spojka, tlumiče, pára, osy atd, které jsou masivnější jen proto, aby se to vůbec udrželo pohromadě.

+1/−1
31.3.2014 19:24

V44á87c63l94a35v 46R56o36s14e29n62b16e11r51g 6929247732807

Nic ve zlém, ale Vaše představy o konstrukci automobilů jsou asi tak blízké realitě, jako představy Vladimira Putina o demokracii.

+1/−1
31.3.2014 20:58

A43l13e28x61a46n78d21r 25K55o45s92t11k90a 5869726779216

Nic ve zlém, ale používají se kvalitnější a lehčí materiály, načež je auto těžší o pár set kg. Takže je jistota, že je těžší o nesmysly, kurvítka a silnější pohonnou soustavu+podvozek, aby to utéhlo ty metráky navíc.

+1/−1
31.3.2014 21:19

J48i33ř76í 78S29c65h65w49a66c85h 5916109157604

To jsou takové "pověry" (a jsou bohužel i v článku),  že auta jsou dnes výrazně těžší než před 20 lety. Některá ano, např. Toyota Aygo....u malých aut se potřeba zvýšit tuhost karosérie projevuje asi nejvíce, navíc té výbavy je plno a výkony motorů jsou hodně vyšší, takže nadimenzovat převodovky a vše okolo taky něco váží, že.....

Ale například nová Octa váží v podstatě dnes tolik, co Mondeo Mk1 (1993) a to bylo o cca 20 cm kratší a 8 cm užší. Navíc se dnes uvádí hmotnost včetně 75 kg řidiče, což se dříve tuším nedělalo....a navíc samozřejmě ta dnešní výbava....

Napsat jedním dechem, že 4 metrové auto  před 20 lety vážilo pod tunu a srovnat to s dnešním hatchbackem  nižší střední třídy co vyšplhal na hmotnost 1,5 tuny je trochu mimo, On totiž ten 1,5 tunový hatch je asi o třičtvtě metru delší a má tak 2-3x větší výkon....

+2/0
31.3.2014 22:24

P67a61v78e61l 56Z46a81j51í83č83e19k 8904210436130

jenze tady mate i jine vlivy, cim vetsi rychlost a nizsi vaha tim mensi pritlak takze by se muselo zacat delat neco s areodynamikou, asi nikdo by nechtel auto co jede max 130

0/0
1.4.2014 8:59

R37o74b43e32r39t 53P90e96l11n24á46ř 3628221784

To se projevi az pri rychlostech daleko nad 100km/h. Naopak lehke auto nepotrebuje takovy pritlak - ma totiz mensi setrvacnost. Kineticka energie roste s druhou mocninou rychlosti ale na hmotnosti zavisi linearne..

0/0
1.4.2014 15:02

R92o29b25e49r84t 35P49e21l35n25á40ř 3398961484

naopak, pan Kostka ma docela logicky nahled se kterym souhlasim.

V sedumdesatych letech kdy se zacaly vyrabet skorepinove karoserie (veskutecnosti to bylo o neco drive) vznikaly ta nejkrasnejsi auta.

Treba skoda 110R. Na jednom tunningsrazu jsem byl svedkem zavodu kde to erko nehorazne nandalo ferarku a pak i dalsim nadupanejm strojum. V tom erku byl dvoulitr ale vazilo jen polovinu co to ferari... Z hlediska bezpecnosti je erko samozrejme rakev na ctyrech kolech...

U sportovnich vozu se uz kompozitni materialy pouzivaji dlouho... zajimava je treba technologie penovych bloku ktere se oplastuji kompozitem (treba kevlar nebo sklolaminat). Podobne se delaji treba ramy na superlehka kola - sikovnejsi kutil si to dneska vyrobi doma..

Kdo trochu neco vi o trakci tak je mu jasne ze hmotnost hraje skutecne klicovou roli... proc jsou tedy dnes auta tak tezka? Delaji to hlavne bezpecnostni prvky a s tim pak roste hmotnost celeho vozu. Dalo by se najit kolik procent hmotnosti automobilu dnes tvori motor, prevodovka a kastle...

+1/0
31.3.2014 22:30

J92a69k37u54b 32M45a39t21ě58j76ů 5755162751645

V sedumdesatych letech... to je pred 40ti lety, ne pred dvaceti peti. Pred dvaceti peti je nekdy kolem roku 1990. Kdyz vezmu ceske klasiky Favorit a Fabii, tak se jedna o 840kg a 1020kg, tzn. dnesni vuz (samozrejme to nejde zobecnovat) je o cca 20% tezsi. a vykon? 40kW vs. 44/51kW...

+1/0
1.4.2014 0:16

R77o47b20e83r69t 71P90e63l92n50á36ř 3178621254

20% je to i vzhledem ktem autum ze sedumdesatek. Jenze tech 20% dela hodne...

0/0
1.4.2014 21:49

M49i27l91a10n 55W51e13l41s85e90r 5402758498811

To je ten Roding, kde je ten dětský Bayern Park?

0/0
31.3.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.