- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby tak začali něco takového vyrábět v Číně. Nenuselo by to být na takovéto technické úrovni, ale aby to tak vypadalo a bylo to cenově dostupné.
Nevyrábí se všechny supersporty za českými hranicemi? Prostě se vyrábí v cizině
Pěkná hračička. A nádherná ukázka, jakou cwestou se ubírat k úspoře na palivu. Máme daleko pevnější a lehčí materiály, takže je naprostý nesmysl, aby "lehké" auto vážilo 2* tolik než před 25 lety. A přitom třeba přední sklo je pevnější než tehdy a váží prakticky polovinu než vážilo. Ostatně všechna skla.. Třeba na předních světlech bývalo sklo, dnes je tam plast atd. Přitom rozdíl mezi spotřebou auta, které včetně náplní a řidiče váží 800kg a druhého, které má 1500 je obrovský. Například musí mít větší kola, mají větší valivý odpor, aby se to rozhýbalo, musí to mít silnější motor, jinou převodovku, spojku atd. V praxi možná 50% rozdílu váhy tvoří právě motor, převodovka, spojka, tlumiče, pára, osy atd, které jsou masivnější jen proto, aby se to vůbec udrželo pohromadě.
Nic ve zlém, ale Vaše představy o konstrukci automobilů jsou asi tak blízké realitě, jako představy Vladimira Putina o demokracii.
To je ten Roding, kde je ten dětský Bayern Park?