Diskuze

Pírko na čtyřech kolech. Supersport muší váhy staví za českou hranicí

Zakázkové supersporty se posouvají zpátky tam, kde byla auta před desítkami let. Nikoliv výkonem, bezpečností nebo emisemi, ale hmotností. Roding Roadster R1 má váží pod tisíc kilogramů, což mu s běžným motorem od BMW stačí na výborné zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdyby tak začali něco takového vyrábět v Číně. Nenuselo by to být na takovéto technické úrovni, ale aby to tak vypadalo a bylo to cenově dostupné.

0 1
možnosti

J87a87n 66Š38l33é39g53l

1. 4. 2014 7:26

Nevyrábí se všechny supersporty za českými hranicemi? Prostě se vyrábí v cizině :-)

1 0
možnosti

Pěkná hračička. A nádherná ukázka, jakou cwestou se ubírat k úspoře na palivu. Máme daleko pevnější a lehčí materiály, takže je naprostý nesmysl, aby "lehké" auto vážilo 2* tolik než před 25 lety. A přitom třeba přední sklo je pevnější než tehdy a váží prakticky polovinu než vážilo. Ostatně všechna skla.. Třeba na předních světlech bývalo sklo, dnes je tam plast atd. Přitom rozdíl mezi spotřebou auta, které včetně náplní a řidiče váží 800kg a druhého, které má 1500 je obrovský. Například musí mít větší kola, mají větší valivý odpor, aby se to rozhýbalo, musí to mít silnější motor, jinou převodovku, spojku atd. V praxi možná 50% rozdílu váhy tvoří právě motor, převodovka, spojka, tlumiče, pára, osy atd, které jsou masivnější jen proto, aby se to vůbec udrželo pohromadě.

1 1
možnosti

Nic ve zlém, ale Vaše představy o konstrukci automobilů jsou asi tak blízké realitě, jako představy Vladimira Putina o demokracii.

1 1
možnosti
Foto

To je ten Roding, kde je ten dětský Bayern Park?

0 0
možnosti