Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW Golf málem nevznikl, nelíbil se šéfovi. Ikona dnes slaví čtyřicítku

Rok 1969 se chýlil ke konci, když Giorgiettu Giugiarovi zazvonil telefon. Ohlásil se importér volkswagenů do Itálie Gerhard Gumpert. Designérovi, který dva roky před tím otevřel v Turíně své studio Italdesign, nabídl práci na novém modelu. Giugiarovo "sí" dalo vzniknout ikoně jménem Volkswagen Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a67r25e67k 65H69r39u75b68y 6387852671438

Je priznacne, ze to zasadni u VW prichazi od Italu;-)

0/0
31.3.2014 23:37

M22a84r20t91i26n 41B45á39r87t63a 5740837116678

Golf IV považuju z hlediska vnějšího designu za jedno z nejlepších aut. Přední i zadní světla, ale především dokonale pravidelný C sloupek, za kterým se snad vždy otočím. Bohužel v posledních letech, kdy se všechny modelové řady jednotlivých automobilek začínají navzájem stále více podobat, už to není úplně ono.

0/0
31.3.2014 13:10

V54á53c67l19a42v 43V28á97v36r59a 5926839421587

V USA neprodejné auto. Neoslovuje žádnou věkovou skupinu zákazníků, nemá to myšlenku a na první pohled je to absolutně tuctové řádně předražené auto. Vzpomínám když si Golfa kupovali význační sportovci jako značku luxusu.

A tak si všímám že v Evropě je prodejné všechno a za jakýkoliv peníz. Stačí když to má ZNAČKU.

Mercedes je ovšem zrovna tak neprodejný. Poněkud lépe je na tom BMW, Audi, Porsche.. Nic z evropských aut ovšem nefiguruje v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu. jedině VW Jetta figuruje někde kolem 27.místa. A americký trh je obrovský.

VW se na něm podílí necelými 3%.

0/−8
29.3.2014 22:12

D90a19n17i71e57l 30K55r24o33n48e35r 7554904296107

Radsi ani nechtejte vedet, jak jsou na tom americke vozy v Evrope...;-)

+13/0
29.3.2014 22:25

P13e49t83r 64M12i83c32h11a29l 2520334241242

;-D R^

+1/0
29.3.2014 22:38

P58a59v97e41l 98T86o47m77a56n 1125356801219

No a? Tady jste ale v Evropě. Já jsem třeba momentálně na pobytu ve Vietnamu a nevěřil byste tomu, že se zde prodávají hlavně korejská a japonská auta, ale předefším skútry :D

+1/0
30.3.2014 14:50

P40e30t28r 82F86e52i97g96l 5328203190292

Tak na amerických autech je fajn maximálně motor V8...vše ostatní za Evropou (a dost i Asii) co se týče designu zaostává...takže asi tak...každému, co jeho jest...;-)

0/0
1.4.2014 15:23

P39e74t68r 18S86t29e34j15s41k65a72l 3499928554136

Tak jsem se uz dlouho nenasmal:

"a hádejte, co tam bylo. Rozmontovaný Fiat 128."

"V původním návrhu byla přední světla obdélníková, ale levnější byly kruhové lampy."

"Zadní světla jsem kvůli úspoře nákladů musel zmenšit,"

A vrcholem je:

""Ale na to mi ale řekli, že bych si ty hliníkové štítky musel všechny zaplatit sám." Potřebovali by jich čtyři tisíce denně." ;-D Nemci vedi, jak udrzet naklady v mezich. To vyvojovy tim Skodovky kdyz se pred uvedenim Fabie 1 a Octavie 2 prochazel skladem koncernovych dilu, tak vybiral z kazde police neco. Nebo Italove, kdyz navrhovali posledni Alfy, furt nekdo priletl z ulice a zacal vypravet co vsechno tam musi byt, ze BMW ma tohle, Audi tamto, historicky musime mit toto a do budoucna tamto. Nez to pan Ucetni spocetl, bylo pozde.

0/0
29.3.2014 20:54

Z81b32y56n46ě58k 83J90e53h11l82i45č64k79a 8264268359491

das shit jako obvykle

0/−7
29.3.2014 19:36

P88e22t68r 22M77i68c68h82a10l 2740784731562

Jo. A proto se toho "shitu" prodalo v první verzi skoro 7 milionů a ve všech celkem 30 milionů. Moulo. ;-D

+3/0
29.3.2014 22:40
Foto

J77a89n 40Č49e26r74m75á72k 4609458485307

nj, VW je VW a buďme rádi, že právě do této společnosti se dostala i Škoda... 

Kde by asi byla např. s Volvem, které také bylo žhavým kandidátem na její převzetí...

+2/0
29.3.2014 18:53

M67a35r50e64k 54H88r25u39b32y 6607802861908

Zhavejsi byl Renault, ktery dokonce za tu fabriku nabizel i nejake penize;-) A Dacie, kterou koupil misto Skody, na tom dnes neni vubec spatne, i pres podstatne horsi startovaci pozici...

0/0
31.3.2014 23:39
Foto

M13a62r86e62k 57B18a21š78i53s14t55a 7333402983500

Moje první auto ze západu, neskutečný držák s motorem 1,1 . Spotřeba přímo neuvěřitelná, s karburátorem Weber raketa na kolech. Dodnes nostalgicky na toto auto vzpomínám.

Uráží mne ovšem ta reklama na korejského Žuka před videem.

+4/0
29.3.2014 18:40

M59a75r38t75i30n 90J20e43l28í28n55e85k 9636444347277

Souhlas. Za mě VW II 1.6 Td nejlepší starší auto co jsem měl.

0/0
30.3.2014 20:48

P18a53v57e23l 22Š87e19d12l36b37a51u23e30r 7938401232885

Škoda, že jste neměl Mazdu... Bylo by překvápko. Podstatný rozdíl...;-) Jestli je Golf "Ikona," proč jsem byl se dvěma auty té značky pořád v servisu? Už nikdy více. Musím se smát, když čtu o "německé kvalitě." Nic takového není, jen to nacpali lidem do hlav. Co jsem měl německé, se mi pokazilo, od zahradních strojů k autům, kromě pračky Miele, ta se ale pokazila kamarádce hned po záruce... Ach jo.

0/0
30.3.2014 23:33

M73a79r55e32k 14H65r10u91b28y 6687442111328

Nemecka kvalita skoncila s 20. stoletim :-/

0/0
31.3.2014 23:40

P57ř44e29m86y47s78l 82Č85u38l70í66k 8350493912480

Poslední 3 odstavce článku jsou doslova totožné s článkem v lidovkách http://www.lidovky.cz/golf-zachranil-volkswagen-a-stal-se-etalonem-sve-tridy-aut-pno-/auto.aspx?c=A140327_104333_ln-auto-aktuality_ape

!!! fuj !!!

0/0
29.3.2014 18:39

R96a22d33i86m 41H95o88r63č77i93č13k86a 7566307923292

Měl jsem jettu II.  1.6i r.v.1991,vzpomínám na ni dodnes. Vynikající svezení s malou spotřebou.

+2/−1
29.3.2014 16:54

J73a11n 13S79l17a92d43k56ý 1618403120451

Moje první auto po revoluci. Samozřejmě bez dokladů. Při proražení převodovky ještě 3000 km bez oleje a s tím jsem auto prodal a asi 2000 km kamarádovi ještě jezdilo. Neskutečná výdrž. A pořizovací cena 2000 kč;-D

+3/0
29.3.2014 13:39

A19n88d96r63e73j 60K94r16á44l 7575686355675

Golf se samozrejme nelibi nikomu.

0/−15
29.3.2014 12:45

D79a51n91i43e90l 35K65r44o50n91e33r 7464224416137

Od konce 90. let az po cca rok 2005 byl Golf v CR ikonou zamrzlých pubertaku. To bylo strasne v tomto obdobi potkat něco takového na ceste. Samozrejme ne všichni majitele Golfu v te době byli vypatlanci, ale jakmile jste na voze objevili nalepku NO FEAR, uz to byla jistota...;-)

+11/−5
29.3.2014 10:30

M77i75c35h11a93l 53H54o87r96a48k 2234955357862

Neuvěřitelný blábol, zřejmě jsme každý žili na jiné planetě, rozhodně nesdílím Váš názor, že by nejvíce ,, vypatlanců,, jezdilo Golfem. Nevím jak jste k tomutu nesmyslu přišel, ale pokud máte pocit, že inteligence člověka se pozná podle toho v jaké autě jezdí tak to budete asi opravdu ,,kapacita,, . (myšleno samozřejmě ironicky) Vás bych tedy potkat opravdu nechtěl.;-)

+3/0
29.3.2014 20:04

D83a26n41i76e21l 36K51r51o23n69e15r 7464104676967

Jak je videt, dalsich 7 lidi si mysli totez...cim to asi bude? Nahoda asi ne, ze? Ach ty potrefene husy...

0/−1
29.3.2014 22:09

P72e27t60r 29M90i37c68h32a67l 2410244351622

Bude to asi tím, že nejsi sám, kdo je schopen takový blábol vyprodukovat. To ale neznamená, že máš pravdu.

+1/0
29.3.2014 23:35

D94a93n77i38e39l 57S66v74o91b68o10d14a 6615362621649

Blbců je spousta...

+1/0
30.3.2014 15:56

P94e56t52r 85S90t33e30j61s76k44a59l 3259928724456

Na Balkane je to kultovni vozidlo, nebyt Mercedesu, ktery je tam vniman jako vytvoren bohy, tak v nem jezdi i prezident.

V 90tych letech byl cerny Golf IV u nas vniman jako mafianske vozidlo. To mu u mne priznam se, dost skazilo image a proto jsem si Golfa ani nekoupil. Neco podobneho je BMW, cim vic let a horsi stav, tim vetsi posuk uvnitr.

0/−1
29.3.2014 21:00

J96a11n 88K56o28n91v75a17l51i11n31k79a 5580601241385

Souhlasím s vámi, že výběr auta je do značné míry signifikantní pro typ osobnosti. Již dlouho postrádám sociologický průzkum v této oblasti. V čem nesouhlasím, je poslední Vaše věta. Mám čtrnáct let staré BMW řady 5 (mimochodem černé a s černými skly) a nepřipadám si ani jako mafián, ani jako pošuk. Prostě jsem to auto chtěl, tak ho mám.

0/0
1.4.2014 9:17

P10e15t67r 71S84t70e48j70s70k72a25l 3619948974506

Vinimky se najdou vsude. Stale ale tvrdim, ze pokud date kriminalnikovi nekolik 100 tisic, tak si koupi neco jako BMW a ne napr Toyotu Prius.

0/0
1.4.2014 16:57

J81a28n 33K13o12n71v79a44l72i29n49k10a 5840681521715

Protože Toyotu Prius si koupí akorát tak pošahaný eko-maniak. Nedávno jsem mluvil se známým ze servisu a ten mi povídal zajímavou věc. Zrovna, když jsem si poprvé přivezl své BMW. Řekl mi, že kdybych si místo bavoráka za pár desítek tisíc koupil Oktávku za půl milionu, tak to bude naprosto normální a nikdo si toho nevšimne. Tím, že jsem si koupil tohle, jsem rovnou pasován do role veksláka, gaunera, lupiče nebo pasáka. A mně to nevadí ;-D

0/0
2.4.2014 7:04

O11t61a 15B58a20r35t11o59s 7356627271

Zajímalo by mě, zda takový "vrcholný manager", který se "předvede" takovou fatální chybou, je následně odměnen doživotním ztrátou přístupu k podobným pozicím ...

---

Historicky je známo mnoho takovýchto "úspěchů": dokonané nebo téměř dokonané likvidace takových firem, jako IINFORMIX, HP, NIKON, ... vše vlivem chybného rozhodování vrcholného managementu.

0/0
29.3.2014 9:27

L85u54k75á24š 22V53a59c49u61l35a 5561210659301

první série má úžasné nárazníky. Celkově je zajímavé sledovat vývoj cen u MK1 a MK2. R^

0/0
29.3.2014 7:36

M70i93c52h45a69l 62H12r27u11b23o10š 4880497402565

Ešte by som dodal, že jednotkový Golf sa až nápadne podobal na prototyp Trabant, ktorý sa nikdy nedostal do výroby. Bližšie info ale v dokumentárnom filme "Auto sa dolar".

+6/−1
29.3.2014 7:22

L27a72d76i49s54l92a88v 95K14v37a56s35n29i90č46k54a 1493487373495

Nesmíte věřit všemu co říká soudruh dedeer a když ukáže plastikové autíčko z hračkářství, technické detaily by měl mít stále v hlavě, ale to bylo ticho po pěšině. První taková auta s tímto typem karosérie se začala objevovat koncem šedesátých let. No a automobilky zjistily, že je o to zájem, tak to skoro všechny začaly postupně vyrábět, na rozdíl o soudruhů z NDR a spol., kteří se na to nikdy nevzmohli.

+2/−4
29.3.2014 8:36

M40i57c24h64a98l 25H68r53u62b23o32š 4140297912445

či tomu verím, alebo nie, jedno isté, niektoré diely z jednotkového Golfu pasujú na Trabant 601, ktorý je technicky o dosť starší a pochádza z päťdesiatych rokov a nemám na mysli zrovna stierače :-)

Ako vravím, stačí si pozrieť spomínaný film...

+2/0
29.3.2014 12:19

J61i78ř71í 21N37e80u97m47e18i23s37t81e35r 2642685593491

Tak určitě. Koumáci za komunistů tady taky pasovali třeba brzdové destičky na auta z dovozu z vozů socialistického bloku. Jasný důkaz, jak kapitalisti kopírovali co se dalo. :D

+1/0
29.3.2014 13:47
Foto

J25a68n 58Č22e49r39m34á45k 4439908145527

obzvlášť, když jim vzhledem k nemožnosti sehnat originální díl a vzhledem k jeho ceně nic jiného ani nezbylo... 

Viz porevoluční Cuba...

0/0
29.3.2014 18:49

L15a36d56i83s74l77a37v 10K67v41a19s16n51i71č42k42a 1873927633815

Právě že jsem ho viděl. Také tam vyprávěl jak se účastnili tehdejších rallye, prý byli "úspěšní".

0/0
29.3.2014 19:31
Foto

J91a38n 76V74a13l66č31í80k 7125448645560

jj, z toho je hezky vidět, že nejvyšší šéfstvo se nemá rozhodovat podle subjektivního líbí-nelíbí a nechat to na odbornících... potažmo se vůbec nemontovat do aspektů, kterým nerozumí.

+2/0
29.3.2014 7:08

V31i60k76t59o81r 80K18o55š55k96a 4332760627129

Golf je legenda nic víc nic miň............ DAS AUTO!:-)

+7/0
29.3.2014 5:38

E80d50u86a63r18d 98M80y69s79l16o92v25i60č 6961531839202

Tatraplán měl eleganci, ale vše, co vyšlo z dílen italského dizajnu je přijatelné. Konzervativní linie Audi bych doporučoval neměnit. A6, A8 to je dáma v kostýmu nádherných proporcí a elegance. Gürtle do aut možno vyrábí jedna firma. Deset let pozpátku a VW měl funkční pásy, ale u fiata Ducato hodně mladšího to zadrhávalo. Zároveň mohu říci, že Fiat Marea st. Moritz měl vše co Passát, ale ta cena (dokonce ne každý Passát má 4 x el.okna).Je v nás dílem snobárna, dílem neznalost. Akcelerace Fiat  2002  1,986 l JTD 110 HP lepší od 140-150 HP nových modelů jiných značek.

0/0
29.3.2014 1:39
Foto

M86i24r29o80s19l53a94v 95S98t85e35i65n24e97r 6168954493875

V rodině jsme tehdy měli jak Fiaty, tak Fordy a VW, takže můžeme srovnávat tyto výrobce z r. 1970. Dceři jsem koupil Pandu, tehdy úplně nový Fiat. Řazení zlobilo od začátku, po najetí asi 48 tis. km byla veškerá ložiska v kolech na výměnu, v 52 tis. km se vylágroval motůrek (750 ccm).

Dcera dostala potom ojetý Golf I. diesel, 1,6l, ten jí vydržel až do r. 1995. Kromě karoserie, která silně korodovala, to auto byl neuvěřitelný držák, 230 tis. km. bylo na tu dobu už dost. Karoserii jsme nechali dvakrát svařit, náhradní plechy byly za babku a celkově to bylo auto s nejmenšími provozními náklady ze všech.

Ford Taunus 1600 GT Coupé byl 1970 krásné auto, podobné Mustangovi,  ale při asi 36 tis. km se ulomil výfuk přímo na přírubě na motoru, 400 km od domova, na cestě na dovolenou k Jadranu. Přešel jsem pak na Mercedesy diesly, s těmi jsem dojel vždy.

+2/0
29.3.2014 8:06

J36o19s37e48f 50B55r61o79ž70k65a 6664292208127

M. j. máme doma Toyotu Corollu linea terra 1,33 l.  r.v. 1998. Najeto 238 tis. km. Absolutně bez koroze - negarážovaná. Vyměněny rozvody, 2 x před. kotouče + destičky, zad. obložení brzd, tlumiče pér., výfuk, akumulátor 2 x.  No a pravidelný servis. STK vždy bez potíží.

0/0
29.3.2014 13:45

E71d85u45a61r43d 31M71y96s91l66o18v23i55č 6131651179862

Panda nemohla zastínit Topolino a zdaleka  ne 600.  Já akcentuji cenový rozdíl jiného segmentu Fiat a VW. Propastný. Merrcedes Viano nelze stavět vedle Doblo. Cenově ani náhodou. Samozřejmě,  od syna bych to Viano bral i po 300 tisíc km raději než nové Doblo.

0/0
29.3.2014 15:38

P28e21t18r 27S74t82e48j73s72k28a39l 3829388394786

Skuste dojet dneska nekam na ojetnem diselu, leda tak na reklamaci odelenie 3A auto ;-D

0/0
29.3.2014 21:02

P74e32t93r 37M62i53c62h27a26l 2390264691392

Neuvěřitelné kecy. ... A nauč se česky, kdo to má louskat.

0/0
29.3.2014 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.