Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Žhavá duše motoru z Mladé Boleslavi

Mladoboleslavská automobilka letos slaví padesáté jubileum své slévárny a kovárny. Provoz byl otevřen v dubnu 1963 kvůli přípravě výroby důležité Škody 1000 MB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27l48a78d87o 21S23e15d27l80a11r 5260563587330

"První tavicí pec uvedli do provozu 3. října 1963, v roce 1964 se pak rozběhla výroba motorů a převodovek pro Škodu 1000 MB. Nové díly se vyráběly v té době unikátním patentovaným procesem, který byl Evropě na samém počátku. "Do výroby motorů jsme zavedli tehdy revoluční proces tlakového odlévání hliníku," říká člen představenstva společnosti Škoda Auto Michael Oeljeklaus. "

prý "jsme zavedli"... oni teda rozhodně nic nezavedli ;)

0/0
3.4.2014 13:01

J65i76ř23í 33B58o50č18e66k 6329734755196

Tak to bude klika na veleúspěšnou jednotku 1,4 MPI...

+1/−1
30.3.2014 21:53

M84i81r61o20s67l79a63v 74S73i98n88d51e97l72a85r 2375867304302

To rozhodně není....

+1/0
31.3.2014 13:11

J30i20ř86í 45K92o52c65u58r18e54k 6945734135778

K článku: Tlakové lití hliníku je patentem Josefa Poláka z roku 1927. Vynález samotný je o 5 let starší.

0/0
30.3.2014 16:38

V36í40t 52H16o22l31l61e81r 8837332752346

podle mě byl motor vzadu na jízdní vlastnosti super, jezdilo se i v zimě do kopce na sněhu ale vůz jako užitečné zařízení nanic tj. malý kufr ve předu do kterého teklo a vzadu za sedáky a pod sedáky to už nezachránilo - pětidveřák je nejlepší

0/0
30.3.2014 12:31

J25i60ř72í 22K31o46c11u53r64e32k 6485874195548

Přesně. Na ježdění je lepší zadohrab s motorem vzadu. Na přepravu věcí je zase lepší všecko vepředu (nebo motor vepředu a pohon zadku).

0/0
30.3.2014 16:34

J18a70n 18M79o10h95y21l25a 6662299789251

Nejlepší na ježdění je motor vzadu? Když už, tak uprostřed, ale rozhodně ne vzadu:-D

+2/0
30.3.2014 22:42

J65o67s48e45f 85B20r20o77ž90k92a 6454862178927

Příčinou zatékání do kufru bylo nedbale po obvodě přilepené těsnění hrany zavazadelníku a následně špatně provedený spoj těsnícího profilu na horní hraně. Prostě odfláknutá práce člověka, která šla obtížně zkontrolovat. Některé série servisy odstraňovaly přelepováním jak na běžícím pásu.

0/0
30.3.2014 19:16

T30o47m55á86š 52K43u61c14h59a52ř 3117831378641

Děkuji redakci, že mi hned po ránu nezvedá tlak a na fotce není klika tříválce..

+8/−3
30.3.2014 9:45

M19i57r41o92s96l64a78v 62D17i78o22p37a20n 2276609718832

Není to sice tříválec, ale to uložení na třech ložiskách? Tak hlavně že si to dokázali zdůvodnit, že to je to pravé vořechové.:-P

0/0
31.3.2014 2:16

M11i85r78o58s64l37a24v 84D26i21o16p24a46n 2616589548112

Óó tak pardon. Koukal jsem na to znovu a je to klika na pěti ložiscích. To je tak, když na to člověk kouká v době, kdy má dávno chrápat.;-D

0/0
31.3.2014 9:36

M29i59r98o48s32l38a39v 22S67i43n59d41e26l11a41r 2745517254142

Bráno optikou toho, že se ta 3x uložená klika montovala asi 40 let, to úplný krok vedle nebyl.

0/0
31.3.2014 13:14

J78i10ř80í 43S55c76h85w58a63c26h 5556299667364

mno rozhodně to nebylo žádné technické plus ;-)

0/0
31.3.2014 15:37

M89i66r60o33s61l72a55v 66S89i30n77d81e68l25a78r 2405727314572

Ohledně toho, ze chtěli mít kratký blok to plus bylo. Pochopitelně své nevýhody to má. :-)

0/0
31.3.2014 16:12

R79o54b29e84r14t 32M61a72c73h23a66l48a 8751331516584

Klasická recyklace článků.

+1/0
30.3.2014 8:35

J49a17n 23B78í68l46e87k 7784132614853

Nebylo to výročí 50 let spíše vloni?;-D

+2/0
30.3.2014 5:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.