Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dojížděných zimních gumách v létě zastavíte až o 20 metrů dál

Autoklub České republiky provedl zajímavý test, který v praxi potvrdil teorii, že ojeté zimní pneu dojížděné v létě jsou výrazně nebezpečnější než letní gumy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P43e71t34r 92M46a76t68o68u41l28e13k 6287530274

Zase zavádějící titulek :-/  V textu je jasně vysvětleno, že brzdná dráha na dojížděných zimních gumách je delší v případě vody na silnici, ale v případě silnice suché, je dojížděná zimní guma srovnatelná, ne-li lepší. Přeci jen je její směs měkčí, takže lépe drží.

0/0
14.4.2014 11:51

T13o71m97á28š 19L72í12p22a 8225426600153

Hm.. kdo si da caj, kafe nebo neco ostrejsiho? Tusiljsem to, vypalim do zitra jeste jeden sud. U me naval a v pneuprezuvkarne si kluci daj dvacet..:)

0/0
11.4.2014 20:28

F34i66l75i58p 72T71ř40e84b23a 6303130948576

Slovní úloha z matematiky:

Mám auto za 20 tisíc. Příští rok technickou ještě zvládne, dál ví bůh.

(U nás) Nestandartní gumy stojí každá 1300 kč.

Nádrž benzínu za 1500 mi vydrží cca 14 dní - měsíc.

A teď babo raď....

0/0
8.4.2014 11:50

F16i57l50i63p 28T41ř78e78b65a 6883240518556

Asi mám mezery ve vzdělání, ale neříká ta univerzální poučka, že letní gumy se chovají lépe, než zimní, za všech podmínek, kromě břečky, ledu, a extrémního mrazu? A test vychází zcela opačně? 8-o

+3/0
8.4.2014 11:28

F11r75a36n24t61i60š90e34k 63N36á18v35a92r46a 4525936531412

Ty čínské pneu co v testu propadli jsou jednoznačně kvalitnější než ty Continentálky.

Redaktoři pletou hrušky s jablkama.

Pneu v testu prezentují jako zimní, přičemž Continentálky mají jednoznačně letní vzorek, zatímto ty "nekvalitní" zimní činské pneumatiky mají zimní vzorek.

Pak je jasné že testy na vodě dopadli tak jak dopadli.

Fyzikálně je na zimu lepší ta čínská pneu, protože v testech měla větší valivý odpor.

0/0
8.4.2014 9:55

L41i22b14o88r 69G17o63n15d84e20k 2517163340957

Pokud dojíždím zimáky, je mi asi jedno, že zastavím o 20 metrů dál.

+2/0
8.4.2014 9:01

F79r17a82n25t43i66š28e36k 67N42á53v95a58r38a 4635156691522

v testech míchají hrušky s jablkama.

+1/0
8.4.2014 9:56
Foto

L71u51d71ě56k 12K69o44n24o20p72á90č 1829690585511

V článku je zásadní nesmysl. Zimní guma je zimní i v létě a tak musí mít tomu odpovídající hloubku vzorku. Zákon nezná letní a zimní hloubku, ale rozděluje to podle typu pneumatiky. Takže dojíždění je hloupost a v případě nehody to může být pro řidiče velký problém! ;-D

+2/−4
8.4.2014 8:28

M97a83r86t21i55n 23V46o57j25á78č47e69k 9423497301606

ne není to nesmysl v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum

+2/0
8.4.2014 11:02
Foto

L87u60d22ě52k 29K36o36n44o40p53á85č 1649580915531

Pneumatiky mají svoje značení podle druhu použití. Pokud to bude univerrzální, pak ano, ale pokud je to čistě zimní, tak ne. ;-D

+1/−1
8.4.2014 15:25

S32t79a15n75i67s15l62a71v 68J84a39n25d42e65r21a 9282443722

Jaké mají být pneumatiky upravuje Vyhláška č. 341/2002 Sb.v § 21, zejména odstavec 5, z něhož vyplývá, že stačí 1,6 mm, nezávisle na typu pneu, zimní anebo letní.

Vzhledem k rozsahu problému doporučuji přečíst §21 zmíněné vyhlášky celý, jelikož se tam dozvíte, jak a kde se ten dezén vlastně měří.

Pouze v zimním období upravuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích (Silniční zákon) 133/2011 v §40a 

 Provoz vozidel v zimním období a tak dál... Vyhledejte například na Google.

Vyplývá z toho jak píše pan Vojáček, v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum nezávisle na druhu pneumatiky, (zjednodušeně napsáno)

+4/0
8.4.2014 18:55

J13o57s43e48f 96P62e46t70r44á91s29e86k 4114265717913

Pro loudaly kteří si myslí že si můžou jezdit pomalu jak chtějí jen vkládám odst2 §8 zákona:(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

O sjetých zimních gumách tam není ani slovo, v dnešním provozu je to obravdu o nervy dojet takovýho retarda...

+2/0
8.4.2014 8:07

J81a21n 50P95o97k79o81r83n54ý 1463659630663

Add a) i b) je postaveno na subjektivním vyhodnocením situace. Co se jednomiu může zdát OK, jinému životu nebezpečné. Je opravdu o nervy potkat mistra světa, co si myslí že okolo jsou jen retardi. Rv

+1/0
8.4.2014 15:00

S59t11a37n52i98s46l72a18v 59J76a57n42d28e17r10a 9342973492

K Vašemu upozornění pro loudaly na bezdůvodně pomalou jízdu. Já Vás ještě upozorňuji na slovíčko BEZDŮVODNĚ. Zda je to důvodně anebo bezdůvodně ovšem neposuzujete Vy, coby řidič za bezdůvodně pomalým autem, ale někdo úplně jiný, tak na to bacha, ať nemáte kdysi malér.;-D

Taky s tím náhlým snížením jízdy anebo zastavení, pokud to nevyžaduje bezpečnost a tak dál...

V případě kolize nesete Vy důkazní břemeno, že řidič před Vámi dup na brzdy bezdůvodně. Mnohý příklad známe a dokazuje se to velmi špatně, někdy i kamera prd platná. 

Proto raději dodržujte vzdálenost, ať neplatíte loudalovi opravu auta, protože s vysokou pravděpodobností to pak půjde na Vaši pojistku;-)

+1/0
8.4.2014 19:06

M47a95r55t63i93n 55H52a89v91l16í46k 4500265797623

Dřív sem jezdil celou zimu na letňákách a taky sem dojel. Věděl sem na čem jedu a podle toho jsem se zařídil s rychlostí. Pak nařídili zimní.

Dned dojíždím zimní v létě a podle toho jezdím. Tak jsem zvědavý, za jak dlouho nařídí letní v létě.

Ale kdyby lidi nejezdili jak ho....., tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba.

+5/−2
8.4.2014 6:16

J25a96n 35P65o29k51o25r44n48ý 1823739760873

"tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba".... Ale bylo. Prachy jsou mooooc velká inspirace

0/0
8.4.2014 15:03

S47t13a34n51i35s38l65a38v 68J19a62n41d96e45r51a 9272643692

Jsou to všechno reklamní kecy Barumky a spol dalších výrobců a dovozců pneumatik.

Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec. Tak třeba já, nevím kdy jsem naposledy potřeboval brzdit a to spíše jen přibrzdit, než doopravdy brzdit. Jezdím s rozumem, dodržuji vzdálenost a problém mám s kotouči, které občas zreziví. Tak brzdím pravidelně i když brzdit nepotřebuji, když jedu ze svahu, zařadím nižší kvalt, přidám plyn a současně při tom brzdím, aby se mi brzdové kotouče obrousily.

Kecy o tom, že se nedá dojezdit zimní pneu v létě jsou jen reklamní žvásty obchodníků a majitelů pneuservisů. Pokud tedy nemáme bát národem závodníků.

Něco jiného je řidič lepič, který má potřebu jezdit autům před sebou na kufru. Tak ten potřebuje brzdy dobré a stejně mu to hodně často nepomůže. 

.

Nestačí jen dobře brzdit, třeba začít brzdit včas.

+5/−2
7.4.2014 23:19

G83a50b94r77i90e29l 71H81o52r22t39e36n 9211779213134

"Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec" - to je tak kolosální kravina, že by si to zasloužilo vytesat, ideálně do vašeho pozadí. Vážený pane dobrý řidiči, potřebu prudce zabrzdit nemusíte zažít nikdy, většina řidičů ale takovou situaci zažije a neexistuje nic, čím byste tomu mohl předejít, pokud chcete jezdit autem. Auto v protisměru, čerstvá pneumatika na cestě, opilý chodec či cyklista, požár v autě, smyk auta před vámi, nemehlo na motorce, cokoliv můžete prakticky kdykoliv zažít.:-/

+2/−1
8.4.2014 2:30

D16a27d39a58k 12P23e55t20r 7891670684378

Brzdit se musí, ale podle stylu jízdy. Někomu vydrží obložení brzd 100 tisíc km, jiný je mění po 20 tisících.

+3/−1
8.4.2014 6:00

L60u42k62á13š 51V47a31ň59u32r77a 1285834563573

Vždy musím jet takovou rychlostí, abych stačil dobrzdit tam kam vidím. Pokud jedu přes horizont, kam nevidím, tak se neřítím 150km/h, dokonce nejedu ani 90km/h, ale jedu tak, jako kdyby za horizontem stál odstavený tank.

+1/0
8.4.2014 9:40

S47t46a65n85i65s50l11a70v 33J72a16n60d62e65r20a 9452743772

Pane Horten, míváte potíže správně vnímat psaný text a potom se nevyjadřujete k tomu co jsem napsal, ale vyjadřujete se k tomu, co jsem nenapsal. Já jsem nenapsal, že dobrý řidič nepotřebuje mít v pořádku brzdovou soustavu auta, aby mohl zabrzdit v nepředpokladatelných situacích. Napsal jsem že dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec.

Všechno to, co popisujete, to jsou hrušky s jablkama. Já jsem třeba nepotřeboval ještě brzdit vůbec. V podstatě jen zkouším brzdy a servisně brzdím, aby mi nerezavěly brzdové kotouče. Vystačím si brzděním motorem, popřípadě lehkým dobržděním k zastavení. Nic k čemu bych musel mít nové gumy renomované pneu značky speciálního dezénu.

Auto v protisměru? Vždycky jsem se dokázal vyhnout a pruhy po pneumatikách od brzdění jsem neudělal. Čerstvá pneumatika na cestě? Neberte to doslova. No tak trochu přibrzdím a vyhnu se, popřípadě zastavím a pneumatiku uklidím. Smyk auta před vámi a nemehlo na motorce? Dodržujte vzdálenost a nelepte se autu na kufr nebo motorkářovi na zadní blatník. Opilý chodec, či cyklista. Koukejte pořádně před sebe. Požár v autě? Nevím, nemám zkušenost.

+2/0
8.4.2014 18:21

G73a60b91r83i52e12l 74H78o25r17t61e68n 9951799363344

Doufám, že vás nikdy nepotkám osobně.

0/0
8.4.2014 21:23

P93e70t63r 42M30i32c70h74a75l 2220114791232

V článku mi chybí jedna dost zásadní informace - jak staré byly ony ojeté zimní gumy? Ono u nich zdaleka nejde jen o vzorek, ale i o tvrdost směsi. A je známo, že směs pneumatik tvrdne postupně. Tedy pokud mám 4 - 5 let staré zimní pneu se vzorkem pod 4 mm, tak je naprosto v klidu dojedu přes léto a nemám s nimi problém. Řeším to tak už několik let a ještě jsem se do krizové situace kvůli gumám nedostal. Ani jsem nezaznamenal nestandardní chování auta, žádné problémy při brždění ani v zatáčkách. ... Jistě, chce to samozřejmě při jízdě používat mozek, ale to dělám už přes 25 let.

0/0
7.4.2014 22:30

J57o52s70e25f 61P72e20t81r69á71s14e92k 4814965987943

Takže stárnutí gumy mění zimní směs na letní? To jste taky vymyslel mozkem?? To si dejte patentovat! :)

+1/−1
7.4.2014 23:54

P54e57t97r 97M92i69c40h19a50l 2820124961582

Ty máš evidentně problém s chápáním psaného textu, co? Já jsem psal o tom, že vliv na vlastnosti zimní gumy v létě nemá jen hloubka jejího dezénu, ale také její stáří. A čím je guma starší, tím je tvrdší a tak se svými vlastnostmi přiklání na stranu letních pneumatik. ... A vůbec, až budeš mít řidičák, tak to možná pochopíš.

0/0
8.4.2014 1:57

J63o29s40e10f 12P13e16t80r55á47s36e64k 4184425977523

Zase jste napsal kravinu, nemúžete jezdit jak chcete-§8odst 2,(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. Já mám řidičák 35 let, ale divím se, že ho dali vám. A netykejte mi

0/0
8.4.2014 8:04

M59a60r59t66i80n 93V24o12j84á67č10e54k 9713327911416

a tyhle body do toho co píše kolega nad vámi motáte proč?

0/0
8.4.2014 11:09

F11i41l86i69p 17T44ř27e77b67a 6943520538906

Protože to patří do jiného vlákna o kus níže.

+1/0
8.4.2014 11:34

J27a47n 31N14o53v41á50k 9145538974135

Z článku si pozorně přečtěte pouze poslední odstavec - na zbytek klidně zapomeňte :-)

+3/0
7.4.2014 20:05

J68o73s29e18f 87P13e95t86r47á80s91e84k 4504655517283

Mě fascinuje kolik lidí dá za auto částku ve stotisících, a riskuje ji a pak aby ušetřili pár stovek nebo tisícovek na gumách... Podle mě je to slabomyslnost, a nerad bych měl takového šetřílka v kufru, až budu muset někde nečekaně zabrzdit..asi bych se neudržel a vysvětlil mu to tak trochu názorně...

+1/−5
7.4.2014 19:46

J72a89n 59N45o75v46á44k 9895258554625

On pak dostane pokutu za nedobrzdění a vy u soudu flastr za napadení, případně ublížení na zdraví - dobrá vyhlídka ;-D

+4/−1
7.4.2014 20:08

Ř54e84h69o37ř 56V98l45a64s62á45k 2244184931746

Ono zase tolik lidí stotisíce nedává. Když se podíváte na vozový park, tak docela dost lidí jezdí s auty do 150 tisíc.

+3/0
7.4.2014 20:33
Foto

I44v65a87n 30K60o83p33t61a 5557982471117

no 150.000 je částka v řádech stotisíců.:-)

+1/−1
7.4.2014 23:17

F79r39a78n23t82i41š51e68k 16C70h91l27o47u10p79e38k 1945280379343

Mám auto za 30.000,-,jezdím s ním každý den do práce 5km, uvědomuji si, že sjeté zimní pneumatiky mají horší jízdní vlastnosti jako letní v letním období, tomu přizpůsobuji jízdu. Mimo to, že ušetřím, se chovám ještě ekologicky. A jestli vás pane Petrásek budu mít náhodou někdy v kufru já (protože jezdím opravdu pomalu), tak věřte, že si s vámi taky rád"promluvím".

+3/0
7.4.2014 20:48
Foto

I95v10a60n 38K49o24p80t89a 5747332331847

Mohu se zeptat kolik kde ušetříte? při 10km/den Vám jedna sada letní + zimní vydrží tak 8 let. z vlastní zkušenosti jedna sada zimní + letní ca. na 70.000 -90.000km (podle auta).

A ekologie, možná ta guma ale co zvýšená spotřeba ca. 0,2-0,5 l/100km, takže vlastně i každý týden vyhodíte ca. 30,- Kč (jedna nová Barumka za rok).

0/−1
7.4.2014 23:25

J14i93n52d46ř27i60c64h 84Š38k79o91p12e23k 4295241880915

to je blbost, 70 - 90 tis tak max. pokud bude pneu jezdit na nehnané nápravě auta obsazeného pouze řidičem

0/0
9.4.2014 21:25
Foto

I15v24a55n 28K19o15p61t12a 5537272811797

Jde celkem o 8 pneumatik tedy ca. 40.000km na sadu (zimní letní).

Příklad Clio r.v. 2007 mám stále s originální sadou pneumatik (zimní letní) momentálně najeto 98.000km (letní už musím koupit nové).

Octavia - +/- to samé jen tech sad se za 460.000km vystřídalo víc, ale i tak to odpovída ca. 40-50.000 km na sadu. Nové zimní jsem kupoval listopad 2013 za 5 měsíců nájezd ca. 25.000km a jednu sezónu nejspíš ještě zvládnou. A s tou jezdím dost často naloženej.

0/0
9.4.2014 23:25

S23t28a91n89i11s52l23a76v 94T34v10r74z 4896177443449

Chyba výpočtu. Zimní pneumatika po 4 letech v zimě je určitě horší, než zimní pneumatika v létě.

Pneumatiky by se měly měnit dříve než jednou za 6 let. Takže při nájezdu pana Františka to bude něco jako dvě sady kupované jednou za 5 let versus jedna sada kupovaná jednou za 5 let. Ekonomicky těch 30,- Kč týdně je o trochu levnější než 4 letní pneumatiky. Ekologicky možná také.

0/0
4.5.2014 14:19

J75o98s69e31f 78P75e55t19r44á92s97e79k 4964275177543

Jezdit jako šnek je stejně bezohledné jako jezdit jak prase... Ale to vy asi stejně nikdy nepochopíte. A jednou za čas potřebuje zabrzdit o pár metrů dřív každý..

+1/−2
7.4.2014 23:50

M13a82r83t62i20n 31H10a10v32l98í89k 4620105777333

Nikde na obyčejné silnici není dána minimální rychlost. Takže si každý může jezdit podle toho, jak mu to vyhovuje a na kolik se cítí. Ale to asi nikdy nepochopíte ví. 90 je pro vás holt narízená rychlost, kterou se musí jet. Nejlépe o 10-20km/h více.

+1/−1
8.4.2014 6:19

F84i15l85i21p 46T81ř46e14b23a 6573690218356

Není, a je to chyba. Řidič nesmí bezdůvodně brzdit provoz, stejně jako nesmí bránit předjíždění (zejméná náhlým zrychlením), což jsou dva přestupky, které jsou u nás nepostižitelné a u některých lidí jdou ruku v ruce.

Agresivní řidiči nepadají z nebe, ale klidní řidiči se stávají agresivními, když na takového vola narazí.

+3/0
8.4.2014 11:39

S95t14a41n11i35s30l77a72v 98J88a41n92d24e17r21a 9562753542

A když na tebe vytáhne kvér, budeš se třepat jak ratlík a naděláš si do kalhot, hrdino.;-D

+1/−1
7.4.2014 23:23

M85a44r13t45i79n 28H92a32v49l27í70k 4470795727273

Stačí, když vyleze někdo s rukama jak lopaty ;-)

0/0
8.4.2014 6:20

R85i52c61h87a63r65d 95S46n32a58h84a 4171477476918

Ve zkratce - nešetřete a utrácejte co nejčastěji za pneu ;-D;-D;-D

+7/0
7.4.2014 19:28

J15a21n 98K49o58t63l58í51n 9279954965897

a hned jak koupí gumy, tak šup šup vyměnit na PC Win XP za osmičky, bo tam je taky veliké nebezpečí úrazu ;-D

+1/0
8.4.2014 12:13

B49l58a79ž75e49j 24M31o76t37y47č39k88a 8127337565480

nikde jsem se nedočetl jak se chovají v noci.

+6/0
7.4.2014 19:14

P78a82v81e69l 73J64e19ř33á10b87e67k 7161862124137

Dost špatně.

Když chovám jednu, tak ty tři žárlí. A všechny čtyři chovat najednou je celkem fyzická zátěž.

+7/0
7.4.2014 19:17

B33l15a24ž77e49j 35M68o44t57y67č70k52a 8907887325220

a co se stane když je upustíte?

+1/0
7.4.2014 20:49

J20i34ř69í 48D93v49o57ř20á65k 5768193128830

Pamatuji si dobu,kdy byl řidič rád , že sehnal nějaké pneumatiky.Ježdění v létě , nebo v zimě bylo hlavně o hlavě a ne o gumách.

+4/0
7.4.2014 18:52

J14o97s75e48f 79P33e12t10r29á32s43e64k 4154415447153

Ano??? A proč nám to říkáte?

0/−4
7.4.2014 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.