Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh lásky a nenávisti: drsným defenderem do jeho domoviny

Na nákup náhradních dílů na britského klasika jsme se vydali za kanál La Manche. Na 3 500 km po dálnicích jsme si vybrali snad to nejpitomější. Milovník landroverů popisuje odysseu se slavným defenderem. To auto možná přežije atomový výbuch, ale cestovat s ním je o nervy i o zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O84n24d12ř25e48j 50Š95i65r71o79k74ý 2750758243398

Mám Defendra několik let a procestoval jsem s ním nejen celou Evropu, ale i část Afriky, Asie a dojel s ním až do Indie. To nepohodlí je v článku trochu zveličeno, sám mám maximální denní nájezd 1400 Km. Při cestě do Indie jsme ujeli 7000 Km za 10 dní. Na Gibraltar běžně dojedu za 2 a půl dne.

Je to trochu o zvyku a přizpůsobení si auta. Defík je prostě úžasné auto a pověsti o jeho poruchovosti jsou pověry. Mám 200 tis a vždy mě dovezl (kamarád má 400 tis bez problémů).

Pokud si někdo pořídí terénní auto a každí týden ho "drtí" v nejhorším terénu je jasné že časem něco upadne, při slušném zacházení vydrží víc než ostatní.

Když ho miluješ není co řešit. :-)

+2/0
22.4.2014 15:56

I71r40e58n81a 77P16l49a25c71h78e86t68k46o38v45á 1446434236710

super clanek o uzasnem automobilu. btw nam dvere licujou, asi ste koupili neco co slo pres strechu. jinak VR^

0/0
21.4.2014 15:50

M38i77c77h77a15l 54Z77e56t88e88k 3908442550427

Zvláštní. Mercedes svoje Géčko prodává bez problémů i nadále, včetně různých úchyláren a la G55AMG. Což jae kreatura, kerá do terénu v životě nezajede....:-/

0/0
20.4.2014 14:08

T85o68m68á34š 67V72a72v45e98r40k46a 7601810592374

Pořádnej teréňák má dva fofrklacky a tři uzávěrky......

0/0
19.4.2014 20:41

V35á44c40l62a13v 85V61á92v61r53a 5376989591607

V terénu nikdy v celé historii nikdo nevyhrál nad teréním Jeepem. Nikdy. Tím méně Land Rover a jeho příbuzní  které patří k nejporuchovějším a nejméně spolehlivým vozům na světě. Ostatně k těm patří všechny britské "výtvory".

O bezpečnosti (včetně amerického Hummeru) nemluvě.

http://www.youtube.com/watch?v=HxTUz1j-weE

+1/−6
19.4.2014 16:48

J35i79ř43í 41V35o60g69e75l 6202752506988

Mohu vědět, co si mám představit pod pojmem "vyhrát nad teréním Jeepem"? Ůspěchy v motorismu? V prodejích? V nějakém testu? Ve válce? Kdo to vyhodnotil? Pokud to řeknete takhle obecně, tak mám pocit, že žijete z nějakého pocitu získaného u Youtube videa.

+3/0
19.4.2014 17:56

P91a78v47e40l 53J72e28ř29á62b54e60k 7811512564347

Obávám se, že terénní prototyp Škody který byl vyroben jen v několika kusech byl hodnocen lépe než Jeep. Co jsem viděl ukázky této Škody na srazech vojenských veteránů, tak se domnívám, že to hodnocení může být celkem reálné.

0/0
20.4.2014 20:54

J74i16ř79í 39S72c22h84w72a60c13h 5296559987664

Auto do africké savany a podobných terénu...

0/0
19.4.2014 12:26
Foto

V59á34c64l21a14v 92K81a55r31e10š 5646805400961

V malajských Cameron Highlands je 15 z  každých10 aut Defender :-), těch 5 stojí odstavených vedle silnice jako zdroj náhradních dílů.

Unifikace v praxi ;-).

+2/0
19.4.2014 11:19

J80i29ř60í 88V78o35g93e68l 6392452766858

Defender mi přijde jako nádherná kára.

Nicméně z hlediska expedic kamsi do řitě světa je třeba zvážit jednu věc. To co se na Defenderu oceňuje je jednoduchost a opravitelnost, která převažuje nad evidentní nepohodlností, nevelkou spolehlivostí (!) a také prachmizernou pasivní bezpečností. Jenže u nově vyrobených Defenderů nám už odpadá i ta opravitelnost. Emisní limity dohnaly výrobce k tomu, že nakupuje motory u konkurence, takže nové Defendery disponují takovými vychytávkami, jako je třeba DPF filtr a celý motor je jedna velká "elektrárna". Proto si cestovatelé raději repasují starší kusy.

Jinak co se týče průchodnosti terénem, tak Defender je super, ale zase bych nepodceňoval ostatní konkurenci. Tvrdit, že moderní offroady nezvládnou velký terén je absurdní. Vynechme SUV, ale třeba Disco 4, LandCruiser, Hilux, G... to jsou auta, která po pár úpravách zvládnou podobné věci jako Def. To že tyhle vlastnosti zpravidla ocení až druhý, či třetí vlastník, který auto již získává za takovou cenu, že se toho terénu nebojí, to je věc jiná. Ale ta auta jsou dobrá taky.

+4/0
19.4.2014 8:38

M17i15r86o36s33l26a29v 61Š13i29m94k69o 7475623512285

Takže "gazík" je lepší řešení :-)

+2/0
19.4.2014 14:06

J84i79ř74í 91V81o86g91e40l 6522402766728

Lepší řešení čeho? Tedy z jakého pohledu je podle Vás lepší GAZík?

0/0
19.4.2014 14:47

M71a89r93i28a44n 27B85a75r68t93e76k 1477611776937

Land-Rover drive v Africe neprekonatelny ale ty doby jsou pryc.Ale jeste to muzes koupit docela za malo v SA I ty hodne stare.Jinak tady jsou nejvic Toyota.

0/0
19.4.2014 8:01

S60i33d89n50e25y 83S75i83s59k69a 3847142302225

Jedine auto co v pohode nastartuje pri -50 st. C.

+1/0
19.4.2014 5:51
Foto

M55i83r91o49s55l88a22v 35S76t35e30i76n74e58r 6898134373395

Pokud má benzinový pohon.

Tady v Bavorsku jich jezdí ještě dost, na venkově se hodí třeba na dopravu bedniček piva pro turisty na almy v horách.

Dcera bývala  po Range Roveru trochu zblázněná, ale brzo to přešlo. Anglická kvalita požadovala mít sebou kovářskou dílnu a ten šestiválec žral množství oleje- ovšem paliva také. Na sněhu a ledu nebezpečné vozidlo, mělo sklon k vybočování.

Do pouště jedině s Toyotou Land Cruiserem, s tím jsem si zajezdil v Tunisu.

+9/0
19.4.2014 7:41

S13i91d41n17e62y 89S60i88s95k16a 3437582592225

Kdyz delate v Oil&Gas business tak vas troche oleje a benzinu nevytrhne ... ;-D 

.

A na snehu a ledu jezdi dobre - jen to musite umet.

+1/0
19.4.2014 7:46

P64e63t23r 20Č83e96r15n87ý 2808349564632

Když chcete někam daleko do opravdové divočiny, tak jedině Land Roverem! Jestli ale náhodou chcete dojet i zpátky, tak je tu Toyota...

+9/−1
19.4.2014 3:06

S29i48d18n26e92y 56S41i54s10k37a 3807472312115

No ne v severske divocine ... tam Toyota ani nenastartuje.

+1/−4
19.4.2014 5:52

J88i66ř92í 16V90o27g74e18l 6212212456798

V Defenderech startují od roku 2007 motory Ford. Já bych to s těma legendama o nich tak nepřeháněl.

+2/0
19.4.2014 16:21

S28i39d34n25e21y 17S60i97s70k21a 3797782232865

A? Ono zalezi tez jak jsou napojene a podobne ... Ja pisi ze sve pracovni zkusenosti z Bohem zapomenutych mist jako Mackenzie River Delta ci Tuktoyaktuk ...

.

Ale vy jste asi "znalec", ze?

0/0
19.4.2014 19:06

J42i38ř88í 21V36o95g80e23l 6372122296848

No v autech se trochu vyznám a staršího Land Rovera vlastním. Ta auta mám rád, ale snažím se věci vnímat objektivně.

0/0
19.4.2014 19:12

S69i94d83n38e69y 90S45i31s85k30a 3457732312185

A byl jste s nim nekdy na severu v -40 a hure ... ono jse Japonci na ten trh snazili proniknout a moc neuspeli. Dale si opravdu myslite, ze by Oil&Gas firmy pracne ziskavaly vyjimku od Transportation Canada na provoz techto aut, ktera nejsou homologovatelna v Kanade a muzou se normalne prodavat jen 15 let stara jako veterani??? V USA dokonce 25 let stara.

.

Jinak pro osobni pouziti bych si Defendera nekoupil ... mam ho dost z prace.

0/0
19.4.2014 19:24

J59i83ř82í 97V10o58g24e84l 6372202186878

Tak Kanada není jediné studené místo na světě. Když se podíváte na to, čím jezdí třeba v Rusku... konkrétně třeba v Jakutsku, kde zimní teploty běžně dosahuji -45 a občas -50 stupňů, tak tam jediného Defendera nepotkáte. Všichni tam jezdí v té zimě především benzínovýma autama, dříve GAZama, Nivama  a nyní ojetýma japoncema. Aby bylo jasno, já netvrdím, že je Defender špatné auto, ale tvrdit, že se mu nic nevyrovná je blbost. Tím spíše, pokud se bavíme o odolnosti v zimě.

Mimochodem, Defender se v poslední době dělá výlučně jako diesel (identické motory s Fordem Transit), možná nějaké speciálně upravené malosérie mohou být na benzín, ale to je rarita. Docela se divím (čímž si to ale nedovoluji zpochybnit), že by naftové auto bylo v arktických podmínkách upřednostněno před benzinovým. Vám to jezdilo na naftu, nebo benzín?

Tím si dovoluji tuto debatu z mé strany ukončit. Přeji Vám pěkný večer.

+1/0
19.4.2014 19:41

S91i79d43n63e80y 10S65i24s80k91a 3137252912545

Tak tady jezdi benzinove. Olej zerou cca 1 L/den, jinak ruzke UAZ ci US vojenske HWW se tu zkousely a byly v pohode ... Nivy pouzivaji tak farmari v Saskatchewanu - byla to super levna off-road auta. Jak jsem psal vyse - Japonce tu zkousely a moc nefungovaly.

0/0
19.4.2014 19:46

J86i84ř67í 73V30o80g35e93l 6892342496628

Neudržel jsem se a ještě odpovím :-)

Tedy pokud Vám to jezdí na benzín, tak máte nějakou zakázkovou stavbu, protože Land Rover tam benzíny už hodně let nedává. Tedy pokud máte zkušenost s totálním atypem, nemůžete (obvzláště co se startování v mrazu týče) přenášet zkušenost na běžné Defendery, které jsou v tomto ohledu zcela odlišné.

0/0
19.4.2014 20:02

S44i93d89n43e41y 26S85i77s66k43a 3517722392185

Ono tady na severu jsou vsechna vozidla "atypy" - prave upavene pro mistni podminky ... i ti Japonci byly upravena auta a ne seriova vyroba.

0/0
19.4.2014 20:07

J32i50ř69í 47V57o64g88e83l 6492432566778

Pak je to však především o schopnostech úpravce a nikoliv výrobce.

Mimochodem v tom Jakutsku běžně jezdí sériové stroje všemožných značek. Průměrná lednová teplota zde je -40. -50 nic vyjímečného. Lidi tam jezdí i Octávkama, Carinama, Vitarama... . Tedy obecná proklamace, že auta z Japonska v -40 nestartují, je přitažená za vlasy.

+1/0
19.4.2014 20:13

S46i39d95n96e88y 18S24i27s64k70a 3347462602855

Japonci dodali vzorky na otestovani - ty spatne startovaly a mely i jine probleblemy ... Defendery a HWW fungovaly a funguji OK ... Tady nikdo nechce travit cas opravami taty plati - Time Is Money. Jinak v Rusku na severu jsem taky delal - tam se pracuje tak 20-30 % casu oproti praci na severu Kanady ci USA ... a v tom to asi bude. Tam maj cas na neustale opravy ...

0/0
19.4.2014 20:17

S38i24d87n52e43y 94S43i21s58k84a 3337512762835

Jinak ty upravy delali vyrobci ... takze Japonci meli sanci to upravit.

0/0
19.4.2014 20:17

J73i59ř53í 55V86o62g78e55l 6812682536428

Myslím že Vaše zkušenost není v souladu se zkušenostmi lidí ve zbytku světa. Navíc jak jsem psal, benzinové Defendery se nevyrábí. Dobrou.

0/0
19.4.2014 20:20

S57i21d52n60e26y 33S86i70s35k73a 3957952102605

OK tak to byly Toyoty s nalepkou Defender ... ;-D;-D;-D

0/0
19.4.2014 20:21

P44a34v80e21l 73J47e41ř39á53b14e26k 7771582964167

Dobrý zážitek.

Ale zkuste si v Čechách najít někoho, kdo převážel po vlastní ose traktory z Brna třeba do západních Čech. Znal jsem jednoho co traktor převážel. Ale ten už vypravovat nemůže. Možná, že by se ale ještě našli ti co přejížděli s kombajny až na Slovensko či kdo jezdil dálkové trasy Pragou V3S.

Ale v článku je smutné konstatování, že dnešní moderní offroady (nemyslím SUV - to nejsou auta do terénu - maximálně na lehce blátivou "polňačku") jsou už našlapané elektronikou, s minimální možností opravy auta někde uprostřed povrchového lomu na uhlí, v lesích apod.

Defender pro mne asi navždy zůstane spojen s dokumenty z Afriky, kde významně pomáhal správcům národních parků. V Čechách zas úžasem nad jeho cenou, kdy za jeho cenu se nechalo sehnat víc jak tucet Gazíků / UAZů) z vojenských rezerv. Taky se nechal opravit provázkem, kladivem a kleštěmi.

+2/0
19.4.2014 0:55

D82a42d28a98k 10P46e31t68r 7961670104648

Cestu ruským kombajnem SK 4 z Hané na Slovensko, Šala, Sladokovičovo mám za sebou. Dva dny, bez doprovodu. V tu dobu byly silnice takřka prázdné. Tak se ještě jeden našel.

+1/0
19.4.2014 6:05

Z16b58y98n63ě57k 54J35e28h54l74i69č94k16a 8114288679471

Petře ještě děláš pro pojišťovnu nebo už užíváš důchod

0/0
19.4.2014 7:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.