Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásná simca slavného politika ČSSR

Při prohlídce bratislavského autosalonu potkáte starší a nenápadný vůz. Simca 1301 byla jediným autem, které vlastnil Alexander Dubček. Osobně na něm dokonce provedl několik úprav. Nesmírně elegantní sedan dnes už neexistující značky se v Československu prodával v 60. a 70. letech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M30i89r53o84s90l47a32v 35S96t32e74i91n95e42r 6148984243555

V té Simce Arondo jsem se v r. 1964 a později často svezl. Na svoji dobu krásné auto, ale rezavělo už na prospektu. Takže přežily jenom ošetřované, garážované exempláře. Koroze byla ještě horší, než u Moskviče.

Pokud jde o nehody u Humpolce, tam svádí dlouhý úsek z kopce, zakončený zatáčkou. Kdo ovšem dodržuje 130, ten tam sotva vylítne. Ani dnes tam ovšem dodržování rychlosti nevidíte. Rychlost omezují jenom vlny na povrchu, ne zákony.

0/0
22.4.2014 22:11

P14e16t41r 29K97r44a55t63k18ý 1618247953827

Pěkná Simca. To byla doba kdy ještě nebyli airbagy a Česká kancelář pojistitelů http://www.antickp.cz/index/

+1/0
13.4.2014 16:30
Foto

M50i12r84o26s86l23a42v 69S28t42e30i72n97e82r 6928394323205

Milý pane, airbagy nemělo žádné z mých aut před r. 2000. Třeba Spartak, současník té Simcy, později Fiat 850, Ford Taunus GT, Fiat 124S, Citroen dó švó- 2CV, Mercedes 220/8, Mercedes 200D, potom 240D, Mercedes 250DT W124, teprve v Mercedesu E270CDI z r. 2000 dva airbagy byly. Jak vidíte žiju, jako mladík jsem doslova dodrbal dvě Jawy 250, ty mně naučily, co je mokrý dekl, kolejnice nebo olejová skvrna. V autě jsem si už dával pozor.

Sešívali mně jenom jednou na hlavě, dvakrát na nohách, ale bez následků.

V autě jsem se nezranil nikdy. Dnes ve věku 76 si užívám jízdu v Yeti 4x4, kvůli páteři už ani do BMW nebo Mercedesa nevlezu, do Škodovky ale v pohodě.

Když sečtu všechny kilometry, zcela jistě jsem najel přes 3 milióny km autem bez nehody, když nepočítám bouli na nárazníku při couvání nebo odřený nárazník na parkovišti.

0/0
22.4.2014 22:23

J64i94ř33í 69Š11v91e18h38l36a 1394694212116

Z té doby bych bral Maserati Ghibli 4,7 L, Delon se v něm proháněl v Bazénu:)  Teď jsem googloval, Belmondo dal v roce 1969 35 000 franků za Maserati: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet389299-35.htm Ještě zjistit, jaký by tak byl kurz mezi tehdejší československou korunou a frankem:)

0/0
13.4.2014 15:11

J48i84ř30í 54S39c29h81w36a41c70h 5466229857764

no ono je to celkem jedno, jaký byl kurz, protože dostat se tehdy k takovému balíku cizí měny bylo legálně nemožné.

0/0
13.4.2014 21:37

V70í57ť80a 25N31o90v84á27k 1938463805101

Frank býval za bura.

0/0
15.4.2014 23:00

R91o17m57a86n 13P98e16t40r80l87í76k 8378620209504

na te prvni fotce ma vuz pravostranne rizeni, na ostatnich je vuz s levostrannym rizenim. takze bud to nebyl jeho jediny vuz, a nebo prosel zasadni prestavbou - coz se mi nezda... 8-o

0/0
13.4.2014 12:16

L82u33b33o85m56i25r 24M46a80c55h23o 2482290255317

tiež som si všimol, že to nie je fotka, ale nejaká koláž. Auto samotné je zrkadlovo otočené - volant napravo, stierače naopak, nápis na kapote tiež zrkadlovo - a ŠPZ domontovaná správne otočená.

+1/0
13.4.2014 12:53

R90o82m73a39n 36P73e78t54r67l46í16k 8558950829794

ano, toho napisu na predni kapote jsem si take vsiml... no, skoda, ze si toho nevsimla redakce. !!

0/0
13.4.2014 13:00

J52i62ř21í 50S12c93h69w59a34c84h 5776699757404

podle mě je tam "domontovaná" i Dubčekova hlava

0/0
13.4.2014 21:54

V89l60a86d25i59m96í92r 63H32r82u75b13ý 1774651497502

Zrcadlově otočená je celá fotka, Dubček má taky na obleku kapsičku na kapesníček na pravé straně, jen tu značku museli otočit "domontovat" ručně. Nechápu, proč se s tím někdo piplal.

0/0
13.4.2014 14:28

P68e28t63r 11H12o59v36o78r23k37a 5309326487

SPZ má ale Babišovu.

0/0
13.4.2014 11:45

E54d58a 14H13a23n76s 5857282396459

Jeden děda tuhle vzpomínal, že tahle Simca bylo super auto. Koupil si ji na autosalonu v Brně asi v 1968 nebo 69 tuším za 9 tisíc TK. Prej to šlo koupit docela v pohodě a na rozdíl od škodovek a wartburgů bez front, pořadníků a handrkování. Prostě přišel, vybral, zaplatil a odjel. Ale hlavně to prej byl ohromnej fór, protože za 4 roky když to auto prodával tak mu lidi dali úplně stejný peníze, jako když to za ty TK před lety kupoval. Díky tomu deformovanýmu trhu to takhle tehdy platilo. On pak šel a koupil si Chryslera 180 - dvojlitr (viz film Pumpaři od zlatý podkovy). To prej bylo taky super auto. Pak Simca-Chrysler šel do kytek, tak přešel na švédský a německý auta.

0/0
13.4.2014 11:27

J85a85n 88J39a37n73e97č25e14k 9200833250586

Ten jeden děda byl evidentně pěknej soudruh :-P

+6/0
13.4.2014 13:28

J16i73ř37í 39S33c17h12w32a75c69h 5246779347714

no nevím, ale 9000 TK bylo cca 45000,- Kčs a za to se prodávaly Š1000MB, Š100. Takže věrohodnější cifra by byla 19000,- TK

0/0
13.4.2014 21:59

F10r64a87n62t31i39s81e77k 24M23i30k98e14s 8253217260222

V te dobe se prodavala R 16 za 16 000 Tk  takze ten mladicek trochu keca, ale ten jeho deda musel bejt fakt kovanej bolsan nejmene zastupce Bilaka.Rv

0/−1
13.4.2014 23:00

M64a38r98e97k 38H84r47u62b21y 6377232201258

Jo, Havel mel podobnou historku s Mercedesem ;-)

0/0
16.4.2014 15:01

F73r60a12n12t96i60š25e56k 61J85o75s38e58f 8245195336127

jo simca, dedek mel jetou 1501, to byly jizdy - razeni pod volantem, jeden obrovskej kulatej budik, zadny pasy a velky lavice na sezeni. deda me vozil na kline a ja jsem porad troubil tim prstencem dole...

0/0
13.4.2014 11:09

M85i20r58o57s58l49a35v 72Š71i78m50k10o 7195113682675

Auta z těchto dob byla většinou hezká. Dnes, když se objeví na silnici, tak se každý jen ohlédne.

+1/−1
13.4.2014 10:07

A98l48e68x95a12n27d60r 11K64o13s52t32k69a 5789706379386

Ono ta stará auta mají něco do sebe. Kamarád míval žigula, v bílé, s pěkně zachovanými chromovými doplňky, tmavé sedačky, nablýskané. Vůbec to nevypadalo jako auto pro socky, jak je na něj dnes pohlíženo.

0/0
13.4.2014 9:52

M18i50r13o60s67l25a21v 76Š38i35m81k73o 7565513832175

Jestli to byla první čtyřreflektorová patnáctistovka... A jízní výkony měla skvělé i na dnešní poměry. Z 0-100 to byl šrumec. Akorát ta spotřeba přes 10 litrů :-/

0/0
13.4.2014 10:10

M69i59l74a49n 37L10i67n58h57a92r55t 8954126137916

No... Dnešní škůdka 1.2 TSI turbo si těch deset vezme také! Z nuly na sto to už taky tak velký šrumec není, když to auto váží takovejch metráků...:-/

+1/0
13.4.2014 17:42

J17i22ř71í 11S59c64h16w40a33c56h 5286729917784

žiješ v krutém nostalgickém omylu. VAZ 2103 byl sice ve své době se svou patnáctistovkou "divoch", ale dnes se svými 75 koníky a 1100 kg (po připočítání řidiče) v dynamice na stovku za cca 14,5 sec stačí sotva na Fábii s HTP, na TSI 66kW (12 sec) už nemá a varianta se 77 kW (10,5 sec) je už opravdu hodně jinde. A aby jezdila za 10, to jen s opravdovým "hovadem" stylem brzda/plyn....

+2/0
13.4.2014 22:24

P36e18t60r 68M25i98c28h95a87l 2110184811532

TSI za 10 opravdu nejezdí (i když s deklarovanou spotřebou s tím jezdit normálně nejde, leda v nějaké eco rallye). Ale HTP, když s tím člověk chce trochu jet, tak ta si na tu desítku sáhne úplně v klidu.

+1/0
13.4.2014 23:42

M12i74c68h25a74l 35P42a73v60l84á50t 9333513634299

Ohledne toho HTP se mylite. Tahle spotreba by platila jen pro slabsi variantu toho motoru a ridice - naprosteho idiota. Jinak toho realne nejde dosahnout. (Takovou kombinaci jsem v praxi videl. Zajimavy zazitek..)

0/0
14.4.2014 9:03

J50i91ř18í 36S75c78h30w83a94c37h 5856149727204

HTP/51kW si vezme desítku tak na dálnici při rychlostech nad 130. to jo, jelikož to už točí hodně nad 4000 ot. V příměstském provozu na který je tento motor vhodnější se dá jezdit od 6-8 litrů podle "těžkosti" nohy.

0/0
14.4.2014 11:52

J34a69n 91K76o21n14v65a63l41i53n47k58a 5140741321195

To je to, co technicky nechápu. Mám v autě třílitr naftu 142 KW a v kombinaci mi to žere 8,8 - 9,4 podle toho, zda dávám víc město nebo dálnici. Jak může prdlavka s jedna dvojkou žrát tolik? Inu význam zkratky HTP je mnohoznačný.;-D

0/0
14.4.2014 12:10

J44i72ř45í 98S55c94h92w80a16c73h 5816899737864

No může.

Ale srovnávat benzínovou "prdlavku" s dieselem je trochu mimo, jelikož diesel je oproti benzínové atmosféře o dost účinnější. Kdybys měl benzínový třílitr tak bys zjistil, že ve městě se dostat pod 10 litrů je se sebelehčí nohou skoro nemožné, ta "prdlavka" to dokáže. Naopak na dálnici při zvyšující se rychlosti, se poměry začnou obracet ve prospěch silnějších motorů, zvláště pak těch co mají 6 a vícestupňové převodovky, takže při 130 třeba točí o 1500 ot méně....

0/0
14.4.2014 12:30

J87a30n 68K63o36n24v58a55l40i58n62k85a 5600641881265

Máš pravdu. Mám 5st. automat a při 130 točí něco pod 2000. Předchozí auto - focus 1.6 benzín točil 3800, což je propastný rozdíl.

0/0
14.4.2014 12:34

V74i54k61y85r 91B23o68h73u64m39i76l 20S70t46r32a75n89s53k64y 9267888506489

Měl jsem z 2. ruky Žigula 2103 r.v. 1974 /ventilátor ještě na řemen/, najeto cca 80 tis. a jel jak z praku. Když se jelo s lehkou nohou, adlo se /mimo město/ jet za 8,5 supru nebo 9,0 speciálu. Bohužel děsně hnily podlahy a přední "kapsy" blatníků, ale pohodlé sicy! Šel do třetí ruky ve 126000 km a pořád jezdil a nebral olej. Ovšem na ledosněhu na sjetých letních gumách /gumy nejsou, ptejte se...;-D/ s tím lehkým zadkem a náhonem vzadu to někdy bylo o ústečka:-P

0/0
14.4.2014 8:43

P18e59t87r 42S85v45o68b44o37d91a 9883983367384

Ta zadní traverza je brutální, nechtěl bych, aby mi tím nacouval na auto :-)

0/0
13.4.2014 8:38

A87l94e74x61a94n98d96r 47K47o84s93t36k86a 5959166109716

Každá "koule" na přívěs bolí, když do vás s ní někdo zacouvá. I ta desetkrát homologovaná a oficiální.

0/0
13.4.2014 10:10

V36á33c16l52a35v13e80k 81P37e94t93r 2485276803460

ale na druhou stranu, jak bys byl rád za tu traverzu kdyby někdo nedobrzdil na křižovatce ;-)

0/0
13.4.2014 10:25

J94i46ř12í 58D88o64u93t50n51á69č 2210137477585

A ta lidová cena ;-D

0/0
13.4.2014 8:37

B58o72h38u37s30l61a74v 30P84a62r90t93y78k 5663144120975

Do roku 1969 existovaly na auta pořadníky. V 1969 byly zrušeny, ale stouply ceny až o 100% (u zahraničních). Např. Volha 21 z 56 000 na 108 000 Kčs. Simca také cca z 50 000 na 100 000.

0/0
13.4.2014 14:02

S30t13e57p40a49n 92T56o20t17h 8428829635828

Vic jak padesatinasobek platu... Ted se da koupit auto novy za 10-15ti nasobek uplne v klidu, kdyz jsou novy auta za 199.999

Bazarovy si clovek muze koupit kazdy mesic. Ja za 125GLS daval za ojetinu 35000.

Za Jeepa granda limited taky ;-D;-D;-D;-D To jsou pomery ;-)

0/0
14.4.2014 8:40

P23e10t42r 33F78e32i65g20l 5968293700742

Jeste vetsi kouzlo by to auto melo, kdyby misto MPZ SK tam bylo CS...ale jinak krasnyR^

+2/−2
13.4.2014 8:13

M61a49r67t93i84n 36T46h48e71b90e98n 4891271181787

Tak to auto má práve bývalú komunistickú ŠPZ!!! EČMV je na súčasnom Slovensku úplne iné!

0/0
13.4.2014 16:45

B80o27h23u29s91l65a12v 48P90a61r55t87y81k 5453874320835

SR: Tabulka s Evidenčním číslem nahradila starší tabulky Státních poznávacích značek, které byly zavedené již z dob ČSSR a ČSFR. SPZ byly vydávány do 31. března1997, SPZ jako takové byly v provoze platné do 31. prosince 2004.

0/0
13.4.2014 21:46

K85a65r87e53l 88K26u31l15h45a25n21e31k 5102522151695

Jaký kouzlo, asi s tím vozem jezdil někdo i po rozděleni republiky.!

+1/0
13.4.2014 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.