Diskuze

Autofotka týdne: Krásná simca slavného politika ČSSR

Při prohlídce bratislavského autosalonu potkáte starší a nenápadný vůz. Simca 1301 byla jediným autem, které vlastnil Alexander Dubček. Osobně na něm dokonce provedl několik úprav. Nesmírně elegantní sedan dnes už neexistující značky se v Československu prodával v 60. a 70. letech minulého století.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V té Simce Arondo jsem se v r. 1964 a později často svezl. Na svoji dobu krásné auto, ale rezavělo už na prospektu. Takže přežily jenom ošetřované, garážované exempláře. Koroze byla ještě horší, než u Moskviče.

Pokud jde o nehody u Humpolce, tam svádí dlouhý úsek z kopce, zakončený zatáčkou. Kdo ovšem dodržuje 130, ten tam sotva vylítne. Ani dnes tam ovšem dodržování rychlosti nevidíte. Rychlost omezují jenom vlny na povrchu, ne zákony.

0 0
možnosti

P37e88t96r 80K72r36a57t11k32ý

13. 4. 2014 16:30

Pěkná Simca. To byla doba kdy ještě nebyli airbagy a Česká kancelář pojistitelů http://www.antickp.cz/index/

1 0
možnosti
Foto

Milý pane, airbagy nemělo žádné z mých aut před r. 2000. Třeba Spartak, současník té Simcy, později Fiat 850, Ford Taunus GT, Fiat 124S, Citroen dó švó- 2CV, Mercedes 220/8, Mercedes 200D, potom 240D, Mercedes 250DT W124, teprve v Mercedesu E270CDI z r. 2000 dva airbagy byly. Jak vidíte žiju, jako mladík jsem doslova dodrbal dvě Jawy 250, ty mně naučily, co je mokrý dekl, kolejnice nebo olejová skvrna. V autě jsem si už dával pozor.

Sešívali mně jenom jednou na hlavě, dvakrát na nohách, ale bez následků.

V autě jsem se nezranil nikdy. Dnes ve věku 76 si užívám jízdu v Yeti 4x4, kvůli páteři už ani do BMW nebo Mercedesa nevlezu, do Škodovky ale v pohodě.

Když sečtu všechny kilometry, zcela jistě jsem najel přes 3 milióny km autem bez nehody, když nepočítám bouli na nárazníku při couvání nebo odřený nárazník na parkovišti.

0 0
možnosti

Z té doby bych bral Maserati Ghibli 4,7 L, Delon se v něm proháněl v Bazénu:)  Teď jsem googloval, Belmondo dal v roce 1969 35 000 franků za Maserati: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet389299-35.htm Ještě zjistit, jaký by tak byl kurz mezi tehdejší československou korunou a frankem:)

0 0
možnosti

no ono je to celkem jedno, jaký byl kurz, protože dostat se tehdy k takovému balíku cizí měny bylo legálně nemožné.

0 0
možnosti

na te prvni fotce ma vuz pravostranne rizeni, na ostatnich je vuz s levostrannym rizenim. takze bud to nebyl jeho jediny vuz, a nebo prosel zasadni prestavbou - coz se mi nezda... 8-o

0 0
možnosti

L43u23b53o 28M67a82c16h95o

13. 4. 2014 12:53

tiež som si všimol, že to nie je fotka, ale nejaká koláž. Auto samotné je zrkadlovo otočené - volant napravo, stierače naopak, nápis na kapote tiež zrkadlovo - a ŠPZ domontovaná správne otočená.

1 0
možnosti

SPZ má ale Babišovu.

0 0
možnosti

E75d84a 75H11a13n84s

13. 4. 2014 11:27

Jeden děda tuhle vzpomínal, že tahle Simca bylo super auto. Koupil si ji na autosalonu v Brně asi v 1968 nebo 69 tuším za 9 tisíc TK. Prej to šlo koupit docela v pohodě a na rozdíl od škodovek a wartburgů bez front, pořadníků a handrkování. Prostě přišel, vybral, zaplatil a odjel. Ale hlavně to prej byl ohromnej fór, protože za 4 roky když to auto prodával tak mu lidi dali úplně stejný peníze, jako když to za ty TK před lety kupoval. Díky tomu deformovanýmu trhu to takhle tehdy platilo. On pak šel a koupil si Chryslera 180 - dvojlitr (viz film Pumpaři od zlatý podkovy). To prej bylo taky super auto. Pak Simca-Chrysler šel do kytek, tak přešel na švédský a německý auta.

0 0
možnosti

J97a19n 41J86a42n75e35č80e15k

13. 4. 2014 13:28

Ten jeden děda byl evidentně pěknej soudruh :-P

6 0
možnosti

jo simca, dedek mel jetou 1501, to byly jizdy - razeni pod volantem, jeden obrovskej kulatej budik, zadny pasy a velky lavice na sezeni. deda me vozil na kline a ja jsem porad troubil tim prstencem dole...

0 0
možnosti

Auta z těchto dob byla většinou hezká. Dnes, když se objeví na silnici, tak se každý jen ohlédne.

1 1
možnosti

Ono ta stará auta mají něco do sebe. Kamarád míval žigula, v bílé, s pěkně zachovanými chromovými doplňky, tmavé sedačky, nablýskané. Vůbec to nevypadalo jako auto pro socky, jak je na něj dnes pohlíženo.

0 0
možnosti

Jestli to byla první čtyřreflektorová patnáctistovka... A jízní výkony měla skvělé i na dnešní poměry. Z 0-100 to byl šrumec. Akorát ta spotřeba přes 10 litrů :-/

0 0
možnosti

Ta zadní traverza je brutální, nechtěl bych, aby mi tím nacouval na auto :-)

0 0
možnosti

Každá "koule" na přívěs bolí, když do vás s ní někdo zacouvá. I ta desetkrát homologovaná a oficiální.

0 0
možnosti