Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moje první motorka. Vybírejte podle své výšky a váhy stroje

Výběr úplně prvního motocyklu je možná důležitější, než byste sami čekali. První dojmy, které v jedné stopě získáte, vám pomohou si jízdu na motorce zamilovat, ale mohou vám ji i znechutit tak, že už za řídítka nebudete chtít nikdy usednout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a10n 18V23e81l11e20b19a 7153338379859

No kdo to nedělá tak se lépe řídit nenaučí, jen abs se vypnout nedá takže to chce občas vzít do ruky něco staršího.

0/0
17.5.2014 8:41

B69o21h80u63s95l86a78v 20B17i63n65k78a 1569896808480

V dávnověku jsem jezdil fichtla, před měsícem jsem koupil hondu pcx (výběhovou řadu 2013 - 125-ku) a mohu říct, že to je skvělé. Nestojím v kolonách (Brno), jede krásně a přitom je skutečně příjemná na řízení i manipulaci. Spotřeba mezi dvěma a třemi litry. Prostě zábava i pragmaticky vynikající věc. Jediný co mě kazí radost je přejíždění tramvajových kolejí za mokra. To je o hubu.

0/0
15.5.2014 11:58

J98a69n 64V27e41l95e68b47a 7473208519929

Tvrzení že stabilizační systémy a podobný chujoviny naučí člověka lépe jezdit je blbost. Nejdřív je třeba umět jezdit se slabším strojem bez jakýchkoli stabilizátorů a abs a až potom sáhnout po něčem lepším....

+3/0
13.5.2014 12:50

Z51d40e39n31ě34k 13W86e71r49n51h62a76r98t 6987965142308

No, možná ještě hůř - člověka ukolébá představa, že všechny ty asistenty zajistí, že se mu nic nestane - a dovolí si hodně. Ale fyziku nepřelstí a  pak si hodně rozbije ústa...

+3/0
13.5.2014 13:49
Foto

L44u71k93á55š 52N35o76v46o15t31n69ý 6516257468648

Tak samozřejmě by bylo nejlepší se naučit jezdit na pionýru a postupně přesedlávat na silnější stroje. Na druhou stranu není důvod zavírat oči před evolucí techniky a nevyužít možnosti, které na trhu jsou běžně dostupné. To je jako kdybych si v autě vypínal stabilizační systém, abych se naučil lépe řídit...

+1/−1
13.5.2014 16:39

J89i19r71i 68R53u23s85n15o59k 4515262747653

No tak jsme se dozvedeli, co si nemaji porizovat skrcci, ale chybi mi info, co si maji poridit vysoci chlapi.

Ja mam 2m, 120 kg, tak by me to zajimalo.

0/0
13.5.2014 11:40

Z77d54e90n54ě15k 70W48e21r54n88h30a94r67t 6377775592608

Klasiku. Goldwinga přece

0/0
13.5.2014 12:07

J94i13r46i 40R17u56s83n60o48k 4395352107343

Ja teda spis premyslel na R1200RT

0/0
13.5.2014 13:59

V12l38a49d71i85m62í15r 93B84ř46e91z72i45n13a 7107307412689

Báva jsou fajn,ty ceny za ně už moc ne :) Já jsem taky v klubu bumbrlíčků ,ač mi teda do dvou metrů chybí 2 centimetry :) Poměrně slušně se dá poskládat na 900 Ninju,ale pro mě dost na hraně. Pohodlně se cítím na 1400 GSX nebo 1300 XJR,to je fajn. Kupodivu se mi dobře sedí i na V-Maxu,ale to je hroznej blázinec.Většina cesťáků o vyšších objemech je taky už pohodlná,případně na vyblbnutí motard. Nejvtipnější jsem si připadal na Monsteru,když ho pořídil kamarád.Tam to dopadlo tak,že jsem si tam hodil rovnou 3 a objel jen blok,protože jsem tam prostě nebyl schopný zkroutit nohu tak,abych dokázal zařadit. To už jsem se snad líp poskládal na R1 :)

0/0
13.5.2014 21:56

R95o83m63a83n 88K96r15a27t58o87c18h74v62í90l 6376927496904

Dvoumetrový začátečník - také nevím.......

0/0
13.5.2014 14:04

K69a66m13i75l 31C21h33r26a82m35o23s71t47a 7670758937319

přesně tak, přidávám se do tábora, 2m, 130 kg. Nechal bych si poradit.Snad BMW GS 1200 v plné výbavě...

0/0
13.5.2014 16:00

M98a13r69t68i52n 86H32a78v26l96í78k 4280425837373

To doporučení motorek je pěkně jednostranný. Kde je nějaké endůrko, motard, skůtřík.

+3/0
13.5.2014 10:11

M38a47r38i14a74n 55K92a93r26a84b30a 4833161350712

Súhas, naviac všetko sú to nové stroje. To je fajn, ale motorku spoznáte až sa v nej vŕtate... :)

+2/0
13.5.2014 11:22

M34a49r49t29i89n 34H73a95v48l67í98k 4150615677453

Tak na to je nejlepší si koupit čínu, tam se člověk vrtá víc než jezdí :D

Ale musím souhlasit, já se na to vrtání těším, ale musí to být tak akorát, prostě měnit spotřebák a občas něco seštelovat.

0/0
13.5.2014 18:58

P93a13v18e26l 92Š28e35b90e65k 8914603742650

no u mě se nejedná o lásku ke dvoum kolům ale beru to jako nutnost kdysi dávno jsem odložil svou JAWU 250 stím že 4kola jsou 4 kola ale loni jsem se přestěhoval do Bubenče a tam jsem zjistil pokud budu jezdit dennodenně autem tak po 20 minutovém křižování okolních ulic a zjištění že všude parkují naši středočeši a podobní tak jsem oprášil myšlenku jezdit opět po 2 kolech a pořídil jsem si skútra 600 no oprášil jsem své dovednosti a každý den jezdím z Bubenče do Braníka a celá cesta je jen cca 15min a zaparkuji také vždy .Někdo sice může namítnout ale skútristi nejsou motorkáři ale 15 min z bodu A do bodu B a nemám potřebu si někde něco dokazovat je to prostě přibližovadlo

+5/0
13.5.2014 9:31

V92l95a93d37i62m40í75r 94F22i17b22i12g87e97r 5194241491814

Taky jsem stoupencem skůtrů. Je to pohodlné, ovladatelné a rychlé přibližovatlo co chtít víc. Když není kde zaparkovat prostě se práskne vedle stojanu na kola a hotovo. V koloně se dá prokličkovat(i když já se už docela bojím dřív jsem byl drzejší). Mám tedy sportovnější menší skůtr Runner 200 je malý ale rychlý ta 600 to předpokládám bude nějaký Burgman nebo Honda.

Číňana jsem měl ale už nikdy více. Sice to je přibližovadlo a vždy jsem dojel ale stále nějaké drobné poruchy a žalostně slabý motor i když s nízkou spotřebou.

+3/0
13.5.2014 9:41

P95a55v58e85l 24Š31e47b88e77k 8304403322360

jj je to honda měl jsem pred tím tgb tapo 50 jezdil bez problému ale už to nestacilo a hlavně jsem byl celkem častým terčem vtipů kolegů v praci kdy mojich 190cm a 130kg jsem slýchaval hele cirkus Berousek jede atd no a ta honda to je jiná káva ale musím říci jsem se již smířil se spotřebou vice než 6l na 100km a horší ovladatelností ale je to lepší pocit než když na J.spojce kličkujete na bonbonu

0/0
13.5.2014 10:58

P71e98t82r 40H55o16f33m49a68n70n 6519654505770

Taky se uz nemuzu dockat parkovacich zon v Praze.

0/−2
13.5.2014 11:16

J49a96n 15D28l77o63u14h62ý 7654519520249

Haha, si radsi prejte at tam na sestce zadny zony nejsou. Parkovacich mist bude stejne, s tim rozdilem, ze ted budete platit za moznost, ze mozna zaparkujete, omezi vas to na vlastnictvi jednoho vozu a pripravte se na sikanu mestaku, ktery ani neznaji nalezitosti doravniho znaceni. Pak se pripravte na kazdorocni frontu na odboru dopravy a na odmitani remelsniku a opravaru jezdit do takoveto lokace vam neco opravit. Popriprade nutnosti zajistovat za 400kc jednodenni parkovani pro takoveto pripady (opet dojit na urad). Vasi kamaradi ci pribuzni k Vam prestanou jezdit atd. Vim o cem mluvim, bydlel jsem tomhle marastu nekolik let! A uz nikdy!!Rv

+2/0
15.5.2014 9:08

R96o81m14a53n 60K72r73a28t43o80c56h74v81í51l 6506977656984

Skůtr 6ti kilo? - není to zbytečně moc?

0/0
13.5.2014 14:06

P51a61v74e62l 76Š46e21b79e62k 8814383652800

no jak se to vezme ted zjištuji že i slabší by stačil ale uz jsem ho koupil jen ta spotřeba je to víc než moje auto ,ale co zase si zaparkuji kdykoliv se vracím z práce

0/0
13.5.2014 14:18

R14o75m50a53n 67K97r25a56t54o83c46h33v88í34l 6406107446814

Kolik to žere?

0/0
13.5.2014 17:24

P56a86v82e98l 12Š26e41b81e61k 8914853192960

momentalně 6-6,5l na 100km myslím že je to dan za 2 válce a hlavně za variátor

0/0
13.5.2014 18:03

J80a31n 11D93l91o53u85h69ý 7924889580979

Mno nevim, ja jezdim s 3,5 metrovym autem a nema problem zaparkovat, Vzdycky je nekde dira;-D. Zere to stejne jak ten skutr, akorat jsem pekne v pohodli. Ale jinak Prahu obcas brazdim na moto-kolobezce 50ccm ale sis nez kvuli parkovani, tak kvuli casu dojezdu ve spicceR^

0/0
15.5.2014 9:11

K93a75r47e30l 91F37a42i38t 1928133358802

Mě táta v 8mi posadil na pionýra a ve 13ti na motokrosovou čz250 a jel jsem. Držkopádů bylo x...protože jsem dosáhl s bídou na stupačky. Za měsíc jsem lítal v Kramolíně po trati. Jo to byli krásný začátky. Dnes mám KTM 640 a neměnil bych :-).

0/0
13.5.2014 8:55

M65i83c98h23a40l 23M11o84u41c12h24a 9438289223794

Především vybírejte podle svého věku, rozumu a řidičských zkušeností za volantem.

.

Jinak si může dovolit vybírat 40ti letej chlap, kterej už to má v hlavě srovnané a je zkušeným řidičem. Pro toho je nesmysl utrácet peníze za nějaké 30kW bzučítko, protože ho za týden přestane bavit. Ten může jít s trochou opatrnosti rovnou do litrového endura nebo cesťáku a za měsíc to má pod kontrolou v ruce. Na druhou stranu mladej nevyblbnutej kluk se zkušeností pár tisíc km za volantem mámina auta může na stejném 30 kW bzučítku druhej den skočit do lesa a u něj je třeba i ta 125ccm na místě (i když si bude myslet, že je to ostuda)...

+3/−1
13.5.2014 8:47

Z62d94e39n23ě42k 32W51e33r63n97h20a71r76t 6887935682658

No, řidičské zkušenosti za volantem auta se samozřejmě hodí, ale jen z hlediska přehledu provozu, předpisů, znalosti silnic a podobně. Netvrdil bych ale, že kdo je dobrý a vyježděný řidič auta,musí být automaticky dobrý i na motorce, to je opravdu něco úplně jiného...

+1/0
13.5.2014 9:07

M98a49r60i88a33n 94K64a42r19a76b34a 4883781360572

To je pravda, ale viac sa koncentrujete na motorku a všímate si okolie, predvídate automaticky. Neplašíte.

+3/0
13.5.2014 9:21

M96i89c88h90a61l 57M23o40u69c53h85a 9808189703774

Řidičské zkušenosti z auta se hodí velmi, protože člověku dají předvídavost. Člověk se dostane do různých, více či méně krizových situací, způsobených chybami svými, chybami ostatních i shodami okolností. V autě má samozřejmě podstatně větší šanci je zdárně řešit (větší stabilita, lepší brzdy) a také přežít v případě, že je nezvládne (pasivní bezpečnost). Zkušený řidič potom na motorce dokáže předvídat rizika a vyhnout se jim nebo se na ně připravit.

.

Jezdec se tak může více zaměřit na technické zvládnutí jízdy, tedy ovládání motorky, což je ta druhá stránka věci, kterou samozřejmě auto nenahradí.

+2/0
13.5.2014 9:49

Z30d42e91n52ě65k 39W27e21r95n95h89a61r53t 6977555682308

No, vždyť jo, zkušenosti z auta pomůžou při orientaci v provozu, to není sporu. To přece píšu. Samozřejmě, že zkušený řidič, který už za volantem "všechno zažil", dokáže mnohem lépe řešit situace. Ale technika jízdy na motorce je úplně jiná, tak jsem to myslel.

0/0
13.5.2014 11:02

J43i47ř86í 20J67u20r68á18š60e68k 8367755810337

Tak když už je to článek "Moje první motorka...", tak bych asi doporučil začít jezdit od 15-ti let od nejmenších kubatur a postupně se zkušenostmi zvyšovat výkon motorky. Ideální případ. Pak už je jezdec ve 20-ti pořádě vyježděný a pokud mu to figura dovolí, může usednout prakticky na všechno. ;-)

0/0
13.5.2014 8:32

V65l89a53d80i17s57l36a63v 97N45o35h32e39j11l 7448737638331

asi tak. kdyz se zacne ve vyssim veku, tak ten postup muze byt rychlejsi, protoze ma clovek treba uz praxi z provozu z auta a muze se vic soustredit na narocnejsi ovladani motorky. ale je to o hlave, kdo ma maly pud sebezachovy, sebekontrolu, tak se zabije i na fichtlu a naopak znam nekolik pripadu, kdy skoro prvni motorka byla litr a vic a dotycny jezdi v pohode X let.

+1/0
13.5.2014 8:36

M37a19r25i19a98n 54K58a14r78a28b59a 4113371860382

Moja prvá bola CBR600F, a to bola parádna mašina. Je ale pravda, že ako každý som pár krát aj na nej prestrelil. Začínať na litrovom superbiku je bláznovstvo, ale 600ccm je v pohode. Dobré je zvoliť si univerálny stroj, s motorom ktorý je síce silný ale predvídateľný.

0/0
13.5.2014 8:26

V92l26a32d73i44s58l32a52v 93N15o13h19e82j14l 7208247438131

je to uplne jedno jestli litr nebo 600, i 600 dnes jedou 290 dle tacho (napr 636). podstatny je co ma clovek v hlave, coz v nizkem veku clovek sam jeste nevi. kazdopadne mensi, lehci a slabsi motorka toho odpusti mnohem vic.

+4/0
13.5.2014 8:31

M45a79r88i96a11n 66K26a71r91a48b36a 4183481410552

Samozrejme, doležité je pri tom myslieť a predvídať, ublížiť si možete aj na babete. Ale nesúhlasím s vami, že je jedno či 636, alebo akýkoľvek liter. Práve ako píšete, menšie motorky odpustia viac. A mozete to mať zrovnané v hlave ako chcete, keď nemáte skúsenosti može byť banálna chyba, zlé podradenie alebo pridanie plynu pre vás na litry osudné.Veľa tých čo začínajú na litry a uvedomujú si riziko sa "boja" jazdit, a nakoniec jazdia o dost horsie ako ty na slabsich masinach. Nenaucia sa techniku a nakoniec len na rovinke tahaju za plyn. Česť výjnimkám ;-)

+2/0
13.5.2014 9:11

J13a78n 10K16r85p35e39c 5206853504732

zapomel jsem dodat, VTR 1000 a nikdo me z ni nedostane dokud jeden z nas nezemre, a ja minim zit dlouho.

0/0
13.5.2014 8:22

J50a32n 16K20r72p25e50c 5276333764232

vsechny ty gej blbinky jsou naprd, pokud masinu nenaklopi do zatacky a pak ji v panice prebrzdi, a muze tam mit i katapultovaci sedacku s 8mi airbagama a je to uplne jedno. nejtezsi je se naucit v sobe poprit pudy sebezachovy a nezmatkovat kdyz jde vsechno do kopru. a hlavne, to ze ma nekdo ridicak na motorku neznamena, ze ji umi ridit, pri trose stesti na to prijde zacatenik o par let pozdeji. hlavou o svodidla si zaslouzi trotlove, kteri se na novacky vytahuji a posmivaji se, ze maji chicken strips, a zbytecne nekoho hecuji, nastesti takovych nedomrdku je malo. kdo si koupi motorku kvuli rychlosti nebo z frajeriny pred holkama, je v podstate v den koupe mrtvy, jen o tom jeste nevi.

+1/0
13.5.2014 8:20

M59i23c86h92a55l 61M30o85u77c42h20a 9708569943704

To není o popření pudu sebezáchovy, to je o zkušenosti. A ideální na sbírání takových zkušeností je koupit třeba starou babetu nebo pařeza, pořádně se obléct, vzít si helmu a dobrý boty a jít hledat hranice svých možností někam na štěrkovou cestu. To si člověk nejrychleji zafixuje, že v zatáčce se nebrzdí ;-)

+4/0
13.5.2014 8:50

J82a86n 98K65r79p81e20c 5756363154842

ale vzdyt to je prave ono. ze je naopak treba mirne pridat plyn misto brzdeni, presne obracene nez veli instinkt.

0/0
13.5.2014 9:41

M50i73c85h85a42l 31M81o87u38c81h82a 9198219793964

To není instinkt, to je zkušenost. Díky zkušenosti se naopak instinktem musí stát to, že když jsem dlouhej do zatáčky, tak to prostě držím a brzdit mě ani nenapadne. Dnešní gumy většinou udrží podstatně víc, než si běžný jezdec kdy troufne zkusit.

+1/0
13.5.2014 9:55

J98a57n 27K88r11p30e41c 5396143794702

no kdyz si to po sobe prectete znova, tak zjistite ze je to presne tak jak jsem napsal. tudiz nemame sporu. no gumy mozna udrzi neco navic na suchu, mozna, mozna i na mokru, ale na klacku/listi/sterku v zatacce udrzi stejny prd jako gumy vyrabene pred 10ti lety.

0/0
13.5.2014 10:08

M37i16c40h71a23l 30M22o72u50c54h58a 9718579693954

Když se nad tím zamyslíš, zjistíš že píšeš něco jiného. Pokud někomu velí instinkt v zatáčce brzdit, neumí na motorce jezdit. Stejně jako pokud někomu velí instinkt, aby se při útoku schoulil do klubíčka a zavřel oči, neumí bojovat. Boxer totiž taky nepopírá svůj instinkt, když se s otevřenýma očima začne bránit. Naopak, treninkem se právě z tohoto chování stal jeho instinkt, přirozenost.

.

Na listí nebo štěrku v zatáčce už nepomůže žádný instinkt. Tam už zbývá jen modlení, abych se trefil mezi stromy ;-D

+1/0
13.5.2014 10:16

J69a19n 37K61r14p21e37c 5976983114642

no... radsi toho nechme...

0/0
13.5.2014 11:07

Z55d18e85n92ě55k 96W83e22r88n51h82a58r21t 6557135792188

Pud sebezáchovy je naopak při jízdě na mašině to nejdůležitější. Ale jinak vcelku souhlas.

0/0
13.5.2014 8:53

J82a78n 44K53r47p56e70c 5696813444832

jo, kvuli predejiti krizove situace, naopak poslechnout tyto pudy v krizove situaci vse akorat zhorsi.

0/0
13.5.2014 9:42

Z10d27e77n78ě66k 12W92e24r73n49h88a13r62t 6717765492728

Ano, pud sebezáchovy brání, aby se člověk do krizové situace dostal. Pak už je to věc cviku a zkušeností. Když  to řidič neumí a neví, jak to vyřešit a nemá to vyzkoušené, nepomůže mu ani to, že je bez bázně a hany.

0/0
13.5.2014 10:54

A34l25e71x61a37n77d86r 53C97h83y47t35i16l 2574122585361

Prvni motorka bylo Yuki Sport, toho casu nova jeste za 60.000,-

No...a za rok jsem ji vracel kvuli ctyrem ruznym zavadam a penize dostal nastesti zpatky. Ty vibrace do riditek byly fakt utrpeni. Bolely me ruce az k ramenum po padesati ujetych km. Pak byla na tri roky Kawasaki ER5. To bylo za stejny penize jety, ale vhodnejsi pro dva a vibrace o dost snesitelnejsi. Ale pak mi zacaly taky vadit. Tak jsem poridil Hondu CBF 600 S .... a zatim nehodlam menit. Vykonove mi staci, po vzeti za plyn se nestavi na zadni, coz je pro me plus, vibrace do riditek jsou minimalni.

Dle meho nazoru respekt k motorce daji az kriticke situace, nikoliv postupne zvysovani vykonu. I kdyz jsem v podstate pro, aby se zacinajici motocykliste museli vykonem propracovavat.

0/0
13.5.2014 8:12

Z51d28e69n48ě74k 20W37e34r11n50h80a85r30t 6797975662678

První motorka má být fichtl. A nejlépe rozebraný a nefunkční, aby se mlaďas naučil, co to vlastně motorka je, co v ní je a k čemu to je dobré. A až si párkrát nabije hubu na šotolině v zatáčce a pozná, jak to bolí, dostane trochu respekt a můžeme se bavit o silnějším stroji. Nabízet jako první mašinu půllitr je absurdní a zavání to hřbitovem, každé nerozumné přidání plynu ho vykopne mimo silnici. Osobně mi trvalo skoro dvacet let, než jsem se z muzeálních padesátek a stopětadvacítek dostal k mašině kolem litru a pořád mám z velkého výkonu respekt a jsem na tom hodně, hodně opatrný. A to jsem na jedné stopě už projel velký kus světa. Začátky na jednoduchých a slabých fichtlech a podobných mašinkách považuji zpětně za to nejlepší, co mě u motorek potkalo...

+10/−1
13.5.2014 7:11

M16i20l66a43n 37K92r62á16l 8153738241371

To je slušnej blábol, proč by měl řidič hrabat se ve stroji a opravovat ho pokud o to nemá zájem, to je jako kdybych ti řekl že na net můžeš pod podmínkou že si zprovozníš rozebraný 20 let PC Pentium 60 aby jsi zjistil na co všechno ty součástky jsou. Myslím že začátečník udělá na silnici větší paseku s fichtlem než s novou 500 která jezdí jak jí řidič přidává plyn.

0/−3
13.5.2014 7:53

D64a29v47i24d 96J73a53v91o88r13s75k26ý 3725827964544

Přesně tak. Většinou to je to o hlavě a pak taky trochu o schopnostech ovládat nějaký stroj. Jsou mezi námi jedinci, kteří neumí pořádně jezdit ani na kole.

+1/0
13.5.2014 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.