Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než polovina řidičů stále nepřezula na letní pneumatiky

V současnosti stále jezdí více než polovina řidičů na zimních pneumatikách. Přes 12 procent motoristů bude v létě dojíždět zimní obutí. Vyplývá to z průzkumu prodejce Pneumatiky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i32ř57í 42K20r40a77m90p56l 4166294976416

a ten, kdo už přezul teď klouže. Tak si vyberte přezout nebo nepřezout. Každý by měl uvažovat sám kam pojede a co je vhodné

+2/0
15.4.2014 10:58

M51i55r44o65s25l57a37v 56B28u56d70a 9172542237472

Tedy to už je na palici, za chvíli nám dají na přezutí 24 hodin a kdo to nestihne, zaplatí. A to má zítra na horách sněžit !!Mediální masáž nezná mezí a nikomu najednou nevadí, že ráno bude kolem nuly!! Přezuji nebo nepřezuji podle toho, jak to JÁ uznám za vhodné a nepotřebuji k tomu přiblblé články. Na jednom autě mám už letní a na druhém dojedu zimní protože mají těsně nad 4 mm a na vyhození rozhodně nejsou.

+1/0
14.4.2014 12:50

J37a77n 51F96r66o27l41í35k 6186630935684

ČTK ví všechno. I kdo ještě nepřezul na zimní gumy. ;-D

0/0
14.4.2014 10:10

R93i22c19h54a85r51d 52K90a46p28e21r46a 7436635462366

aneb už zítra na D1...

0/0
14.4.2014 6:10

J73i30ř84í 91S82m17u82t11n91ý 8812693630984

V zemi, kde vám za 62 km/hod dají body a za 110 berou řidičák je jedno na čem jezdíte. Mimiochodem v r. 75 jsem koupil na svou dobu úžasné žiguli a pneumatiky, které na něm byly namontované by dnes nezkousl nikdo. Přest jsem nikdy neboural a zastavil jsem, kde jsem potřeboval. Je to jen o způsobu jízdy.;-D

+1/0
13.4.2014 17:44

M57i76l48o83š 32S28e92t33í87k 3769939444670

Jo, ale kolik bylo tehdy aut a kolik  jich je na silnicích dnes, že. A to podstatně výkonnějších, než tehdy. :-(

0/0
14.4.2014 15:09

J60i85ř34í 60K60o48c15u93r90e54k 6275674935738

Včera jsem jel okolo Březové na Svitavou. Kolem 8 ráno byla ve stínu stále ještě jinovatka = mrzlo. Na jednu stranu je špatně jezdit při teplotě nižší než +7 °C na letních a na druhou stranu je špatně nepřezout, když po ránu ještě mrzne

Imbecilita regulacemi posedlého systému začíná narůstat jak atomových hřib nad atolem Bikini.

+1/0
13.4.2014 15:48

J36a27n 71F78r67o50l97í63k 6576570475844

Máte v Březové souvislou vrstvu sněhu a ledu? Pokud ne můžete jet na letních.:-P

0/0
14.4.2014 10:11

M85i97r52o51s11l91a67v 94B40u87d66a 9332302837382

Tady jde o to, že nám vtloukají do hlavy hovadiny. Jednou je to dobře a za týden zase špatně8-o

0/0
14.4.2014 12:52

L48u96k38á42š 88V41a73ň74u64r93a 1125674263953

Řešením pro většinu řidičů jsou celoroční pneu, které se začínají dělat s více lamelami a s kombinovanou směsí. Díky tomu se v létě tolik nesjíždí, ale v zimě mají dostatečný záběr. A pokud jde o jízdní vlastnosti, tak testování pneu je tak komplikované a s tolika vlivy, že se použitelné výsledky jen těžko hledají. Většina testů je totiž laboratorních a v praxi jsou podmínky hodně odlišné. Jezdím již několik let na celoročních pneu (jezdím v terénu a tam letní moc nefungují) a nikdy jsem neměl větší problémy než ostatní na zimních. Ukázka navýšení počtu lamel je třeba zde http://celorocni-pneumatiky.hledejceny.cz/data/images/329/img_329553.jpeg, http://www.ipneu.cz/datafiles/778/pic.jpg, http://www.ipneu.cz/datafiles/930/pic.jpg

+2/0
13.4.2014 12:44

J81i27ř83í 61P96u89d57i56l 8150678293258

Tak za prvé, jaký je rozdíl mezi dobrou zimní a špatnou zimní , nebo dobrou letní a špatnou letní pneumatikou ??  Za druhé,doporučuje -li se životnost cca 4 roky,to by mohlo být cca 50-60 tis km, odskoušeno u celoročním provozem zimních pneu,je přezouvání neekonomické a vyhodíte napůl sjeté pneu. Za třetí, větší spotřeba  je v běžném provozu zanedbatelný faktor, protože jde o to jak lehkou máte nohu a kde jezdíte. A za čtvrté, z vlastní zkušenosti,zimní pneu v létě jelikož je měkčí, lépe brzdíí !!! Jinak,  článek je dobrej,ale na objednávku !! Bohužel,tuto republiku řídí lobby......;-€

+2/0
12.4.2014 23:48

J51a71n 44F58r75o47l79í83k 6736430735294

Rozdíl mezi dobrou a špatnou letní znám. Ta špatná byla OR 11 z gumárně Púchov, která na silnici moc nedržela a po 15 tis. km byla sjetá. Dobrá je moje Michelinka co dodal výrobce Citroenu. Sedí jako přišitá a po 50 tis. km ještě nejsem pod limitem výšky vzorku. ;-)

0/0
14.4.2014 10:15

J98i87ř57í 64N62o20v36o27t13n10y 2378301493369

Nevím jak OR 11, ale OR 34 co měli 742 a OR 37 a OR 52 na Favoritech a Feliciích neměli problém najet 80000 km

0/0
17.4.2014 19:11

V47l65a54d85i98s47l83a42v 35A15d55a49m51e40c 2325678291438

Vždycky se zimáky dojížděli v létě a budou se dál dojíždět v létě. Ať si píše co kdo chce.

+1/0
12.4.2014 21:49

R47a98d87o62m26í38r 57A26l19b63e61r41t 1446271552759

Ano, já plně souhlasím. Minulý rok jsem měl ještě na svém Ferrari 458 Itália obuté zimáky. Hasím si to tak po D1 něco kolem 280 km/h. Začal jsem mít žízeň. Říkám si, že zastavím na nejbližší pumpě a něco si koupím. Tu najednou se šílenou rychlostí blíží čerpací stanice. Tak dupnu na brzdu, ale co se nestalo, zastavil jsem až na té další pumpě. Ano zimáky strašně prodlužují brzdnou dráhu. ;-)

+4/0
12.4.2014 18:30

M20i58l44o46š 94S17e73t22í87k 3209809304830

Po D1 280km/hod... :-D ... A pak jste se probudil s rukou v nočníku, co? Nu,. aspoň jste měl příjemný sen.

0/0
14.4.2014 15:12

J30o70h62a58n 96Z96i81n16g13e27l 2541975466311

Po létech mediální masírky na přezouvání na zimní pneumatiky se lidi zařídili podle toho a začali jezdit na zimních celý rok. Nyní tedy přichází masírka na přezouvání na letní pneumatiky.

+9/0
12.4.2014 11:03

J55a84r19o95m91í87r 20K94r15á21l 4530339884639

Já bych měl na letních problém vyjet k převaděči po mokré trávě, nebo po rozbahněné cestě.  Takže pro mne jsou zimní jasná volba i na léto.

0/0
12.4.2014 12:34

J50o67h18a63n 44Z37i98n82g40e56l 2231555916271

Hlavně by si to měl každej řídit sám, podle místních podmínek, podle počasí, geografický polohy...    ne, aby se to nařídilo šmahem od Aše až po Jablunkov, bez ohledu na teploty.

+6/0
12.4.2014 13:03

P23e60t62r 39N90e88s29v24a51d88b34a 2444745346789

A kdo vám co nařizuje?8-o Pokud vím tak není povinné mít zimní pneu na celém území ČR:-P

0/−1
12.4.2014 16:11

J74o47h12a91n 69Z62i79n38g89e56l 2771225916501

V podstatě nikdo, ale je to udělaný systémem chytré horákyně. Když mě bude chtít fízl buzerovat, tak může.

+1/0
12.4.2014 18:25

P80e95t18r 56N62e80s59v28a36d20b37a 2114205756289

Nikdo Vás buzerovat nebude. Stačí mít odpovídající obutí, nic těžkého že:-P?

0/0
12.4.2014 20:03

A44n29t84o20n57í95n 80S87e76b27e78r21a 7683928760219

Já žádné zimní gumy letos dojíždět nebudu. Mám je nové a mají ještě 7 mm vzorku. Prostě na nich odjezdím léto a pak druhou zimu. O dojíždění nemůže být řeč.

+1/0
12.4.2014 9:38

R60a38d66i73m 75H41o93r93č38i69č27k84a 7306427503352

Je to jenom reklama na letní pneu, na podzim tu bude reklama na zimní pneu, atd.

+1/0
12.4.2014 8:30

M69a11r88t46i12n 93H57o30r94ň85á59k 7601811912

Levá přední-Zimní, pravá přední-Letní, levá zadní-Letní, pravá zadní-Zimní a je po problému s přezouváním.

+2/−1
11.4.2014 22:16

P81e11t57r 97N68e18s42v64a67d16b62a 2214435266119

Ti co ještě přezuto nemají tak učiní do dvou týdnů. Velmi malé procento řidičů dojede už nepoužitelné zimní pneu. Jen na příští týden máme již 10 objednávek na zítra 5 a to ještě jako každý týden přijede X náhodných. Stačí jezdit normálně a rozdíl mezi zimní a letní v létě je minimální.....

+3/0
11.4.2014 21:54

J86i59ř16í 98N93o89v36o51t51n50y 2588481303709

Stačilo by alespoň zrušit ten nesmysl se 4mm na zimu a je to. Myslím, že by stačilo aby zimní nebyli povinné, ale pouze doporučené.

+1/−1
11.4.2014 20:06

P81e83t73r 97N51e19s66v12a38d59b49a 2764705426809

Problém je v tom že co není v ČR povinné jako by to nebylo :-/. Nechat to na zodpovědnosti nezodpovědných ?

+1/0
11.4.2014 21:41

J13i46ř36í 51N67o82v52o43t59n93y 2418751113639

Pro mě za mě ať si jezdí každý s čím chce a na co má. Miliony řidičů odjezdili na jednom dezénu celoročně bilióny kilometrů v tzv. horších autech (tzn. nejen těch východních) a šlo to. Takže to chce klídek, pohodu, kdyžtak paralen a mokrý hadr na hlavu a hlavně nevěřit všemu o čem se nás snaží přesvědčit soukromé společnosti, které lobbingem dosahují legislativních změn z nichž mají prospěch (ofïciálně pro ovce to je kvůli bezpečnosti).

0/0
12.4.2014 21:03

P18e41t65r 90N23e18s66v41a49d60b41a 2364875186969

Doba o které píšeš je tak trochu dávno pryč. Auta nedosahovala takových výkonů a hlavě pneu byly trochu jiných konstrukcí a směsí:-/. Hlavně byl pětinový provoz co je dnes, a trefit auto když ses roztočil bylo spíš "štěstí"  Na OR 34 se dalo jezdit celý rok na Š105 na jsme je měli a v Beskydech nula problém na Fáčku už to taková hitparáda nebyla. Ale jak jsem již psal ty doby jsou ta tam.....

0/0
13.4.2014 14:46

J42i90ř61í 75N11o73v78o26t66n26y 2348551423169

Zdaleka nešlo o naše Škodovky ř. 742, na západě to byli Golf I, II, Audi 80,100, Peugeoty, 205, 309, 405 a i tyto měli jen jeden dezén celoročně. Tyto vozy byli ještě před 10 lety  (jsou vidět i teď) hojně zastoupeny a provoz nebyl o nic menší.

0/0
13.4.2014 17:24
Foto

J25i98ř74í 17U18n95č83o48v23s62k10ý 8249212323279

To je pravda zčásti, časem pneumatika tvrdne, kdo z nás ujede za zimu tolk,aby musel měnit pneumatiky za 4 roky ? Potom podle odborníků není funkční, protože je ztvrdlá, podle mně vhodná na léto.

0/0
11.4.2014 19:16

J83i35n43d90ř12i32c16h 33Š77k68o72p55e65k 4645271440915

nikdy neztvrdne tak, aby se tvrdostí přiblížila letní, resp. byla v zimě nepoužitelná. Mnohem důležitější než stáří je hloubka dezénu

+3/0
11.4.2014 19:17

P98e24t25r 15N98e30s72v18a31d34b82a 2654915626599

Tak to jsi asi ještě neviděl ztvrdlou zimní pneu:-/

+1/0
11.4.2014 21:35

J26i25n52d14ř11i37c58h 80Š81k17o72p83e11k 4715151790505

ano, neviděl, protože tak tvrdá, jak se někteří snaží přesvědčit, neexistuje. Měl jsem necelý 4 roky starý zimáky s 4 mm a dovoluji si říci, že jsem na nich na sněhu vyjel méně než na druhé sadě přes 5 let staré, která měla vzorek přes 6 mm (koupil jsem je s autem a majitel na nich příliš nejezdil)

+1/0
12.4.2014 17:06

P16e44t59r 93N87e35s83v20a27d84b13a 2124435246569

Jak říkám neviděl.

0/0
12.4.2014 20:02

J43i89n89d72ř12i66c27h 75Š56k19o23p77e49k 4495891100585

vždyť to přiznávám, neviděl (protože tak moc ztvrdnout ani nemůže, není možné ji vidět)

0/0
13.4.2014 12:17

P49e80t92r 86N81e19s20v80a91d20b23a 2124735696639

Samozřejmě že je. Jsi jen další s pisálků kteří dost možná neviděl ani novou pneu. Čtyři roky staré zimní pneu jeté cca jednu sezonu vzorek  6 mm válející se za garáži, byly tak tvrdé že se s nimi nedalo jezdit ani v létě po dešti jelikož to bylo stejný jak s letní na sněhu. Vzorek byl tak tvrdý že se na hranách dal téměř "odlomit"

0/0
13.4.2014 14:57

J32o69s81e67f 56B58r45o60ž25k71a 6574372708597

V obchodním sdělení zástupce firmy Continental se říká, je-li nová pneumatika správně skladována za předepsaných podmínek, lze za novou pneumatiku považovat i tu ve věku 5 let stáří od data výroby. Ale běžná praxe je, že se nedrží skladem déle než 3 roky. Takže max. 8 let stáří od data výroby. Pro bezpečnost.

Já pouze vím, že jenom pneumatiky na novém autě odpovídaly datu výroby auta. Jinak každé další měly min. rok zpoždění. Sezónní pneu jsou vystaveny nepříznivým podmínkám pouze 1/2 roku, jinak by měly být dále správně skladované.

0/0
11.4.2014 19:43

P36a10v14e17l 62J62e52ř24á96b92e18k 7951852294567

Má to háček.

Koupím 5 let starou pneumatiku, kterou výrobce stále uvádí, že má vlastnosti nové, protože byla dobře skladována a byla stále chráněna ochrannou vrstvou. A následně za dva roky mne v zimě zastaví silniční kontrola a začne tvrdit, že mám 7 let staré pneu, což není dobré.

Myslím, že stáří 4 roky u zimní  v předpisech není direktivně stanoveno, ale srážka s iniciativním blbcem vždy bolí.

0/0
11.4.2014 21:49

T17o93m64á98š 10V74a74l78d36e77r 7873670239

Přesně tak, není nařízeno a tím pádem nemá co kecat. Leda by mi je zaplatil. Nařízena je pouze výška vzorku, ostatní je doporučení. Ono také závisí na technilogii výrobce a každý si směs vytváří speciálně. Mám zimní více než 5mm. Vyjedu vše, jezdím, abych ubrzdil a stáří kolem 6-ti let. Další zimu nejspíše koupím nové. Už pro nový typ pneu. Který bude určitě lepší než UG6. 

  Tento typ článku je evergreen. Nic nevyřeší a vše vidí černobíle. A každý rok se může opakovat na jaře a na podzim. 

  Pokud někdo jezdí normálně mezi vesnicemi, proč by nemohl dojíždět zimní gumy. Ve městě, kde vám někdo může skočit pod kola je to už riziko, nebo když někdo jezdí v hustém a rychlém provozu např po dálnici..

0/0
11.4.2014 23:09

J46i37n45d58ř93i19c44h 81M51i52t47t69e59r 6241160293243

Ano je to tak. Zimní guma musí být čerstvá jinak ztvrdne a ztrácí přilnavost. Ale zda bude vhodná na léto si nejsem jist, ale s opatrností bych ji dojel.

0/0
12.4.2014 1:34

A42n60t52o51n29í84n 37S79e63b64e71r10a 7133418860829

Na každé gumě je rok výroby, než koupím, tak si to ověřuju. Vždycky jsem koupil gumu vyrobenou přes několika měsíci.

0/0
12.4.2014 9:41

J26i45n18d35ř93i59c57h 82M97i22t84t29e26r 6571320373193

To je jasné, já jen nevím jak se chová starší zimni guma s dobrým vzorkem v létě.

+1/0
12.4.2014 9:53

J75a62n 80D48l98o13u76h92ý 7164749330169

WTF?! Pane redakore bezte se rano podivat treba v takovejch 6:30 kolik je venku na teplomeru.... To je totiz ten duvod proc nekeri znas jeste neprezuliR^

+2/−1
11.4.2014 15:27

J12i87n86d74ř68i55c82h 29Š45k97o95p51e27k 4565681370535

kdybych přezouval podle ranního teploměru, tak jezdím na zimních ještě v červnu a už v půlce srpna ;-D

+4/0
11.4.2014 19:22

D80a50n79i52e83l 54S18c59h73a49c81h36e85r94l 9553805892906

...a ani to nemám v plánu...;-)

0/0
11.4.2014 15:17

K47a60r22e24l 68S45t61r50ž29a79n61o12v10s17k34ý 1748595155

Přes týden jezdím v Praze a okolí, o víkendu v Liberci a okolí a za poslední dva týdny mě tam dvakrát přepadlo sněžení. Říkal jsem si, jakou mám kliku, že jsem ještě nepřezul.

+3/0
11.4.2014 15:07

L94u61k30á47š 17V32a84ň11u73r69a 1715584243253

Včera jsem byl v Hraběticích a vesele tam sněžilo. Naštěstí mě přezouvání netrápí, jezdím totiž na celoročních a je to paráda!

0/0
11.4.2014 15:41

V40r60a23t56i63s89l12a28v 39D68i85v72i96š 5327294116749

jsem v branži 50let. O tom, že zimní gumy v létě hůře jezdí a více "žerou", se dá dlouze diskutovat. Každopádně zimní guma s 4 mm vzorkem se nevyhazuje. Slouží i v létě dobře. A ty bolševické kecy, které o kousek níž přednáší pan Dlugosz, to jsou úplné hámotiny. Navíc pneu na Favorita stála v roce 1988 cca 700,- Kčs (Or 37), prakticky totéž stojí dnes, při podstatně vyšších platech. Na závěr, čínskou gumu obuje jen šílenec.

+7/0
11.4.2014 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.