Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch Škody před 80 lety odstartovala revoluce jménem Popular

Výrobou Popularu se stala mladoboleslavská Škodovka v polovině třicátých let nejvýznamnější československou automobilkou. Vedle obchodních úspěchů malé vozy dominovaly také na sportovním poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a24r65o80s85l26a75v 96Z78a40h52r54a66d53n15í35č94e17k 7985510704771

Nádhera, jsou pěknější, než ty nové plečky. :-)R^

0/0
1.5.2014 15:21

J49i81ř51í 67K29o26c41u20r26e42k 6275574295898

Jak je vidět, policajti jsou pořád stejní. Bác, pokuta, nezájem. Klidně budou pokutovat za porušení neexistujícího předpisu a nepřijde jim nutné se za neoprávněnou pokutu omlouvat a tuto dokonce vracet.

0/0
30.4.2014 14:00

D14a41v74i90d 17R91y20c98h31e71t35s73k30ý 9636641470200

Jak se to řešilo s absencí diferenciálu? Vím že existovaly auta a 1 poháněným kolem, ale to nebude ten případ. To muselo být skřípění při otáčení..?

0/0
29.4.2014 15:48

J88i66ř71í 74S83c39h28w95a58c65h 5676239197364

no proste guma jednoho z kol (nejspíše vnitřního) prostě prokluzovala, jelikož otáčení se neděje ve velké rychlosti a motor dělal poměrně velký hluk tak to nejspíše ani moc slyšet nebylo, jen ty gumy se více opotřebovávaly

0/0
29.4.2014 23:18
Foto

M18i34r25o30s63l42a17v 44S78t67e49i59n79e41r 6548954763555

Moje Liduška z konce 1938 měla už řízení na levé straně. Absence diferenciálu se projevila zejména drcením kamenů v kloubech zadní osy. U mé Lidušky byla i ta pohonná osa na jedné straně roztržená, svařování nebylo to pravé- za pár tisíc km se to roztrhlo zase. Většinu času to auto jezdilo s pohonem pouze na jedno kolo- to pravé vzadu.

Největší problém té doby- kolem 1957- byl dostat slušné pneumatiky. Moje "bouchačky" byly na mnoha místech vulkanizované a na cestu Jihlava- Ledeč/Sázavou jsem za horkého počasí potřeboval dvě náhradní kola.

Jinak to ale bylo hezké a pohodlné auto.

+2/0
30.4.2014 9:27

D78a32v37i90d 56R25y30c12h56e93t57s35k51ý 9856211440260

To byly časy. Uživatelé raných exemplářů Yeti 1,2 TSI zase na tu trasu potřebují dvoje rozvody..:-)

0/0
30.4.2014 9:36

T49o14m43á10š 15V12e54r86n14e34r 6339591857506

Krásný kousky [>-]R^

+1/0
29.4.2014 12:14

L62a88d22i44s86l98a27v 76S98l98a61n85i23n 9852523259635

jé, to byly tak nádherné auta

+1/0
29.4.2014 12:05

M47i44r25o15s90l42a54v 73Š29i82m13k52o 7905953522705

Docela by bylo zajímavé srovnání počtu vyrobených aut u nás a na Západě. U nás byly silnice prázdné, jak je vidět v dobových filmech. A pak, že 1. republika byla "zlatá"... Ale jinak byla naše auta hezká, v tom srovnání se světem snesla.

+1/0
29.4.2014 10:39

M52a93r46t39i51n 34H45o98r71ň15á43k 7481291882

jednou budou naše děti číst o HTP a TSI

0/0
29.4.2014 9:30

T67o44m87á70š 85M24a69c45e71j55k67a 6701672257247

U HTP  možná v souvislosti s tím kudy cesta opravdu nevede a u TSI nevím.

+1/−1
29.4.2014 15:34
Foto

V33l18a13d19a 24V69a90n16e84k 9213236974258

O poruchových turbech,a motorech co mají problém přežít 100 tis Rv!!;-)

0/−1
29.4.2014 18:16

T42o84m98á15š 54M39a25c68e64j29k20a 6371102177327

Pekny clanek, palec nahoru.

+2/0
29.4.2014 8:43

J90a70n 80P65e30k84a 5483953403

Nádhera... A ta verze Monte Carlo... spadla mi brada

+6/0
29.4.2014 8:39

D38a14n28i76e37l 12T58o72m25e54k 8129855558616

Na Škodu jsem pyšný jako na současnou páteř českého průmyslu.

Ale pokud jde o situaci první republiky, tak si nejsem jistý, že ve srovnání s ostatními výrobci byla Škoda nejlepší. Škoda, že tehdy se ještě auta netestovala a nebyl automobilový žurnalismus. Mohli bychom si číst staré srovnávací testy...

0/0
29.4.2014 8:21

P25e37t10r 54M68i87c91h81a24l 2620674251242

To je potěcha pro oko.

+2/0
29.4.2014 1:18

I40v56a77n 40D93u88c68a75r 4493219474400

Když jsem byl malý (1970+), soused Lubojacký jako teenager pořád rekonstruoval červenou aerovku, vrtal se v tom snad několik let, občas jsem mu pomáhal něco podržet, za odměnu nás vozil po Svinově. Tehdy mi nedocházelo, co to má pod rukama za skvost :-)

+4/0
29.4.2014 1:10

V61l70a47d21i55s14l46a44v 19N64o38h29e39j78l 7188477568881

ten Sport a Roadster, to je nadhera R^

+1/0
29.4.2014 0:59

A64l18e22x87a28n26d47r 23K17o96s86t84k75a 5269616249176

A ještě ta verze Monte Carlo. Náhdera.

+2/0
29.4.2014 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.