Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejpokrokovější supersport k vidění v Praze

BMW i8 má sice v útrobách "jen" tříválec, i tak je to ale jedno z moderní technikou nejnabitějších aut. Hybridní supersport s udávanou spotřebou 2,5 litru je k vidění v Praze. Vůz budoucnosti za více než tři miliony se právě začíná vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a23k88u23b 25M21a46r40e22k 4483692428660

Kde jsou ty časy, kdy jste si u dealera objednali M3 s atmosférou a rwd..........  :-(

0/0
22.4.2014 19:13

P71e69t91r 87S88v10a15č95i43n97a 8116449661272

mám 3,3m a chci se povozit? Koupím tedy nový Nissan GT-R a 1m spálím v benálu na gumách atd.:-P Zeleným a EU nasr.t

0/−1
22.4.2014 14:30

R43a17d90e48k 81V56i52n29š 2910553761

Tak za 1. - není to supersport. Je tou pouhá snaha o vstup BMW současně do sektoru aut s motorem uprostřed a hybridní technologií. Výsledkem je pseudosportovní vůz, který má místo poctivého vysokoobjemového atmosférického motoru ubohý trojhrnek, který má sám o sobě tak mizerný zvuk, že vám do interiéru hraje umělý nahraný digitální zvuk osmiválcového motoru z reproduktorů, aby se řidič necítil až tak trapně Rv

Za 2. - nejpokrokovější není už vůbec, velmi úsměvné tvrzení, když existují taková mistrovská díla jako je Ferrari LaFerrari (atmosférický V12 - 800 koní + elektromotor 163 koní), McLaren P1 (V8 biturbo - 720 koní + elektromotor 183 koní) a Porsche 918 Spyder (atmosférický V8 603 koní + elektromotory 279 koní). Strojovny jak mají být, Ferrari je nejvíce puristické, poctivý dvanáctiválec s fantastickým zvukem, který je nejvýkonějším atmosférickým motorem na světě a právem považován za nejlepší pohonnou jednotku současnosti. Jinak všechna 3 auta mají aerodynamiku z jiného světa než BMW, to samé s použitými materiály, výkony a celkovou technologií a ideologií, se kterou byla stvořena. Všechna 3 jsou postavena pro to, aby díky hybridnímu ústrojí dosahovala ještě úžasnějších výkonů, nikoliv pro to, aby lezla do zadku ekošovinistům a dědkům z Bruselu jako to předvádí BMW. Takže nazývat i8 supersportem je drzost.

Navíc - cena je naprosto brutální a neadekvátní na to, co auto nabízí. Je to čirá zlodějna s přihlédnutím k tomu, co si pořídíte od konkurence i za polovinu ceny BMW: Lotus Exige S, Jaguar F-Type Coupe V8 S, Porsche Cayman, Alfa Romeo 4C - čili všechno sportovní vozy (což je pravá třída, kam i8 spadá), ale s pořádnými motory, jízdními vlastnostmi a ryzí duší.

BMW = Rv

+4/0
21.4.2014 14:08

J20a28k64u65b 18F16e58i26f52a95r 7129839106949

R^ naprostý souhlas, jen jsem neměl sílu se takhle rozepsat.

0/0
21.4.2014 19:42

T36o22m18á59š 25J86u78r58e92č12k32a 3313102879843

Chtěl jsem to napsat, pak jsem si všiml, že jste to už napsal.

0/0
23.4.2014 9:04

P24e51t76r 46H21o78f80m50a39n35n 6919514275240

Na poskakování po D1 u Chodova bohatě stačí i ten tříválec.

+1/0
27.4.2014 8:24

M30a41r33e90k 52K54l44u44f68a 3768674964606

Supersport a zrychlení 0 - 100 km/h za 4,5 sekundy?  Rv8-o;-D

+1/0
21.4.2014 11:47

O35n61d42r86e15j 69M40a37r53e34c47e88k 3260548710775

Mam trosku problem s koncepci 3valec a supersport doplnenej elektromotorem. Na druhou stranu nejde asi porad mit jen spalovaci motory a alternativni pohon se driv nebo pozdeji musi najit. Z hlediska estetiky to taky ma nejky chybky, ale jako celek to pusobi priste pekne... Za me prislo po dlouhe dobe pekne auto na pohled s asi rozumnymi naklady na provoz...

0/−2
20.4.2014 13:19

R34a32d45e61k 44V71i69n98š 2400563431

Kupte si ''supersportovní'' Fóbii kombi s trojhrnkem a vyjde vám to nastejno, včetně rozumných nákladů na provoz ;-DRv[>-];-D

0/0
21.4.2014 14:12

V50a79c81l10a77v 23M27a55t87u96s48k85a 2812867857764

To je fakt nadhera, jak z jinyho sveta (Tron). BMW rulesR^

+1/−1
20.4.2014 12:18

R16a85d11e36k 10V71i65n44š 2530323451

Vypadá to, jako by využívalo designového jazyka mobilů Samsung = přeplácaný kýč. Měli by se kouknout k Italům a Britům, aby se podívali jak na pořádný design (a na pořádná auta celkově)

0/−1
21.4.2014 14:18

M26a62r90t43i55n 58N36o88v57á70č34e68k 5749970987822

Samsung a designové mobily? Jsi upad ne? Vždyť nejde rozpoznat který je který...

0/0
28.4.2014 20:30

V80o85j46t63a 73P58r94o62s22e38c29k42y 6788230475559

neni lepsi tesla s ?

0/0
20.4.2014 11:19

M55i77r11o91s95l62a91v 36Š54i96m37k15o 7815273362375

Moc by mne zajímalo, jaká je životnost těchto pidimotorů s 200k na litr objemu...

0/0
20.4.2014 10:03

L11a87d84i58s17l67a70v 67K67v38a31s27n38i92č20k44a 1333777223955

Dostatečná, druhá půlka motoru je elektromotor...

+1/0
20.4.2014 10:52

M96i16r86o27s92l19a18v 75Š30i88m80k93o 7115903412895

Jaká druhá půlka? Ten tříválec má přes 150k na litr objemu. Když bude někdo to auto využívat na plný výkon :-/

0/0
20.4.2014 14:15

J37o88s47e86f 16Č42i34h67á41k 7731979600866

Hrozné spojení....supersport a tříválec :-)

+3/−1
20.4.2014 6:22

M92i81c13h14a39l 40K93r11e67j64č97í 1596940471773

Proč ne, když může Porsche závodit s dvoulitrovým čtyřválcem, který dává nějakých 500 koní...

0/0
20.4.2014 10:42

J56a36k25u46b 61F30e17i43f40a35r 7899639806289

jasně, ale ten motor je po jednom závodě rozebrán a repasován. takže tudy cesta pro běžný provoz asi nevede, že.

0/0
21.4.2014 10:23

A85l29e21x56a88n37d17r 77K89o70s60t46k87a 5689346499376

Docela by mě zajímala skutečná spotřeba při sportovním stylu jízdy. Hybrid nehybrid, 2,5 litru neudělá ani Smart s poklidným řidičem.

+1/0
20.4.2014 6:18

M21a94r56e21k 14K57r60o98l66l 5841472720780

Spotřeba bude stejná, jako u jiných aut. Ten fyzikální model se nemění. Má to standardní motor a když chceš koně, musíš jim dát nažrat. Trochu to sníží ten elektromotor, ale moc ne. Tady jde spíše o to, že na okruhu s tím asi bude jezdit málokdo a v běžném provozu to na limitech také nebudete honit pořád.

0/0
20.4.2014 7:38

J49a75n 23J81a80n45o86š12e15k 6198696787468

kdyz muze lupo 1.2TDi v automatu jezdit za 2,5, tak proc ne hybrid? ;-)

jinak bych to teda tipoval na nejakych 4 - 5 l/100 km pri normalni jizde...

0/0
20.4.2014 11:04

J54i85ř24í 41K47o19c89u96r77e68k 6335174805708

Jízdní odpory jsou víceméně dané a určuje je karoserie a valivý odpor pneu. Na ujetí dálničních 100 km je potřeba něco kolem 20 kWh mechanické energie pro běné os. auto. Spalné teplo benzínu je 33,5 kJ/l. Účinnost motoru v optimálním nastavení může být tak 40 %.

20 x 3,6 / 0,4 = 180 kJ, když to podělíme tak nám vyjde 5,4 litru na 100 km. Samozřejmě při provozu čistě na benzínový pohon a při běžných dálničních 130 km/h.

PS: Benzín-elektrický přenos výkonu použil snad jako první Josef Sousedík na motorovém voze Slovenská Strela v roce 1936

+2/0
20.4.2014 20:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.