Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většině úmrtí v autech v rámci EU by šlo podle odborníků předejít

Počet mrtvých řidičů a jejich spolujezdců na silnicích v Evropské unii se v roce 2012 oproti předchozím letům snížil, ale je nutné a možné ho dál výrazně zmenšit. Většině těchto úmrtí by podle odborníků šlo předejít a EU by měla v tomto směru rychle jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e32t48r 84M40i22c26h52a23l 2770564631282

Ono by šlo dost radikálně snížit počet úmrtí ještě dalšími dvěma způsoby:

1. Důslednou kontrolou starých shnilých vraků na STK, případně "aut" posvařovaných po těžké nehodě ze dvou a více kusů (takové "perly" se při další nehodě, která by pro normální vůz znamenala jenom "plechařinu", okamžitě bortí a stává se z nich rakev).

2. Zrušením výroby tzv. mini aut, která sice získávají 4 - 5 hvězdiček v testech Euro NCAP, ale při kontaktu s nějakým normálním autem (nedej bože s MPV, SUV nebo vyšší střední třídou) dopadají velmi podobně jako výše zmíněné vraky. Případně takovým zázrakům povolit jízdu pouze v obci. ... A když jedu po dálnici skoro 130 a předjíždí mě Smart, tak si říkám, jestli ten člověk za volantem se chce zabít i se spolujezdcem, nebo je to prostě takový hlupák.

0/0
1.5.2014 11:40

J70i97n57d28ř82i18c10h 28Š58k80o61p30e14k 4305441430195

dokud můžeš vzít zadek z jednoho auta a předek z druhého a dát to dohromady, těžko tě s tím můžou z STK vyhodit :-)

0/0
1.5.2014 16:17

J66a88n 63K20u22t52m36a18n 9334499340

Jsem rád, že mě Miloš Zeman přesvědčil, že každý odborník, je ve skutečnosti pěkný d.b.l :-P

0/0
1.5.2014 6:51

F43r31a71n66t59i26š60e60k 61M25o77s58s 8942423559509

Koukám, že mediální kampaň za zpřísnění pokračuje.

Něco se asi chystá.

+1/0
30.4.2014 20:25

K85a64r35e91l 81F19a13i20t 1678103188572

Někdo si sedl a zamyslel se. Kdyby se jezdilo podle předpisů a ukázněně, tak se nebourá. NA to nepotřebujeme odborníky, na to přijde i 5ti leté dítě. Ale hlavní je vykazovat činnost, o tom to dnes je.

+1/−1
30.4.2014 10:07

J55i31ř19í 59K68o75c83u37r19e94k 6695874685828

Ale to bychom museli do předpisů dát několik dalších paragrafů:

- je zakázáno přehlédnout

- je zakázáno udělat chybu

- je zakázáno zapomenout

- je zakázáno dostat se do nepředvídatelné situace

- je zakázáno mít poruchu A doporučení: - nevyjet na letních pneu, když hrozí krupobití - nejezdit na kole i motocyklu za větru silnějším než 15 m/s

+2/0
30.4.2014 12:46

F80r93a87n39t67i77š65e11k 49M53o96s56s 8522343279609

Nejvíce nehod se stává chybou řidiče např. nepřiměřená rychlost (což většinou není vyšší než povolená), nedání přednosti, špatný odhad, atd. Jak byste zákonem ošetřil toto?

0/0
30.4.2014 20:22

R97a59d17e12k 15N40e15u28m89a29n57n 5282412898935

"nejvyšší dovolená rychlost" - ani nenapíšou kolik mrtvých, ale hned vyhrožují měřením Rv

+1/0
29.4.2014 21:44

J47a32n 97M37o18h32y37l42a 6402909539801

Klid, tato organizace je vůbec zvláštní.

0/0
29.4.2014 22:00

J65a61k21u32b 59N19o57v95á20k 8790663770502

Ať si měří. Já rychlost dodržuji.

0/0
30.4.2014 8:36

M88i69c49h47a29l 47P68a58v58l58á34t 9533963194389

No tahle kolonka v tech statistikach nefiguruje. Figuruje v nich "neprimerena rychlost". Ale asi neni prekvapenim, ze pochybne instituce Evropskeho svazu ani spatni novinari tyhle dva naprosto rozdilne pojmy zcela ucelove nerozlisuji.

+1/0
30.4.2014 9:47

M70a26r76t20i60n 59P49o65s78p96í96š18i83l 8935831676657

jenže nepřiměřená rychlost nejde změřit tak mají cajti, zvláště eMPíci svoje fleky kde to sype, pěkná rovínka na koci města a hned mají čárek za zvyšovaní bezpečnosti

+2/0
30.4.2014 11:10

M30a86r29t61i86n 93H20a53v84l31í16k 4120855777623

Navíc nepřimeřená rychlost nemusí být překročení povolené rychlosti. Stačí mlha, déšť a podobně. Běžně potkávám řidiče, co v mlze předjíždějí, za deště jedou jako za sucha.

0/0
30.4.2014 11:32

J10i29ř35í 92P12š55e26n89i49č13k70a 6504317382849

Podle mě je blbost, aby bezpečnostní pásy byly povinné. Samozřejmě, že je to s nimi bezpečnější, o to se přít nebudu, ale myslím si, že tohle by mělo dobrovolné. Bez pásů ohrožuji jenom sám sebe, nedovedu si přestavit, že bych tím mohl nějak ohrozit někoho jiného, takže kdybych se kvůli tomu snad zabil, bude to jen můj problém. Sám jsem se rozhodl, sám jsem si nesl následky.

+5/−3
29.4.2014 21:16

R64a74d90e67k 33N19e88u75m83a32n65n 5662752378425

teoreticky ano

prakticky bych chtěl být nevinen, pokud zaviním nehodu a bude těžce zraněn/mrtvý někdo bez pásů

stejně tak zdravotní pojišťovny by mohly protestovat

a nepřipoutaný vzadu může zabít cestujícího/řidiče vepředu

+4/0
29.4.2014 21:48

J63i91ř28í 44P18š64e67n89i64č19k13a 6954797582259

U zdravotních pojišťoven by se to dalo udělat tak, že když není připoután, tak mu bude vyplacena menší pojistka.

U sedícího vzadu asi máš pravdu, tam to bude jiné. Ale u řidiče si neumím představit, jak by mohl někoho ohrozit, kór když jede sám.

0/−1
29.4.2014 21:53

R53a88d24e10k 66N41e20u27m54a52n20n 5522512708455

"vyplacena menší pojistka" = nebude léčen?

+2/0
29.4.2014 21:54

J88i50ř62í 16P49š78e31n86i30č29k95a 6834367582299

Uh.. tak si třeba bude muset něco doplatit ze svýho, vim já ;-D

Ne, opravdu svůj návrh nemám promyšlený do posledního detailu, včetně přesného znění příslušných zákonů. :-)

0/0
29.4.2014 22:01

J23i19ř27í 67S77c76h52w75a69c11h 5526739737914

nepřipoutáš se, zabiješ se, zraníš se, ale máš manželku a děti a ...... státe postarej se....

+2/0
29.4.2014 22:04

J97i21ř26í 29P29š30e62n42i72č18k46a 6314127922799

Je hromada dalších činností, při kterých hrozí zranění nebo i smrt. Zkrátka nemám rád, když mi něco vnucováno pro moje dobro.

+1/−1
29.4.2014 22:12

J69i56ř83í 68S34c39h11w35a83c91h 5676469737914

aha, takže pokud náhodou lezeš po skalách tak zásadně sám a bez jištění ;-)

+2/0
29.4.2014 22:16

J15i96ř14í 57P93š31e18n78i64č17k38a 6654797452189

To nelezu, ale určitě bych to nikomu nezakazoval. Přestože to sám považuju za magořinu. :-)

+1/0
29.4.2014 22:20

L30u55d74ě58k 95N10ě54m67e14c 5495611962854

Stejně hloupý argument jako nezakazovat manipulaci se zbraní. Ano. Každý učitel na podobných zákazech trvá a pokud je někdo nedodržuje (horolezec nebo střelec), je z dalších organizovaných aktivit vyloučen. Přičemž organizace jsou minimálně dva.

+1/0
29.4.2014 22:29

J42i36ř60í 82P87š50e67n21i41č73k17a 6714717902909

Ať dělám co dělám, nemůžu pochopit, co tím básník chce říci?8-o?

+2/0
29.4.2014 22:36

L76u40d67ě58k 64N26ě62m46e92c 5875771912604

Básník chce říci, že člověk, který nedodržuje dohodnuté zásady, by měl být exkomunikován z kolektivu. Jezděte si nepřipoutaný a děsně rychle někde v příslušné rezervaci. Neohrožujte ostatní. Nebudeme Vám to zakazovat. Jinak... pokud se zase budete obracet na tom, že nechápete básníka, kolektivem může být rozuměna i společnost řidičů na veřejných komunikacích.

+6/−2
29.4.2014 22:44

J39i10ř17í 42K34o31c45u38r55e54k 6765394765968

Mohu se zeptat jakým způsobem ohrožuje bezpečnost provozu nepřipoutaný pasažér v autě nebo v autobusu MHD?

0/−1
30.4.2014 12:22

L87u80d67ě86k 33N18ě62m89e73c 5805131412694

Popravdě nevím, jestli se opravdu ptáte, nebo se jen hloupě snažíte dělat z někoho blbce. Ale zkusím první možnost. A hned máme několik možných odpovědí. Třeba tak, že jako nepřipoutaný bude mít větší pravděpodobnost závažného zranění. Nebo svým setrvačným pohybem při krizové situaci ztíží řidiči reakci. Určitě si dokážete najít i jinou možnou odpověď. Pokud jde o možnost dva, tak mi vlezte na záda.

+1/0
30.4.2014 13:03

L79u88d67ě94k 20N57ě17m81e41c 5655731462494

V podstatě tím říkáte, že se budete případně podílet statisticky adekvátně na vlastním léčení. Protože prostě statisticky průměrně jsou následky nepřipoutaného účastníka nehody nákladnější na léčbu.

+1/0
29.4.2014 22:23

M54a61r31t84i89n 29P87o29s74p64í34š11i53l 8825961486357

pro pásy jsem, pípáky bych zrušil. Šlak mě může trefit když popojedu, třeba jen na dvůr a řve to jak blázen. A kdo se nepoutá tak ho nedonutí ani pípák neb to prostě má zapnuté za zády nebo tam vrazí jen tu koncovku.

0/−1
30.4.2014 11:13

J36a39n 92K60r65p48e87c 5596663804692

je treba zajkazat kychani. na kychnuti umre taky spoooousta lidi.

0/−2
29.4.2014 21:06

L25u55d25ě92k 49N82ě63m11e68c 5885901822534

Hlavně by se hodilo nějakým způsobem eliminovat debilní příspěvky, podobně Vašemu.

+3/0
29.4.2014 22:30

J50a14n 34K42r93p65e74c 5206423164392

no tak uz to proste chodi... radsi sem placnu nejakou jinou hovadinu, abych se EU byrokracii zavdecil, trebaaaa s EU na vecne casy a nikdy jinak.

+1/0
29.4.2014 23:39

J44i52ř88í 87D22v42o35ř32á48k 5278133288490

Naprostá většina lidí umře v posteli.Z A K A Ž T E  P O S T E L E !!!!! Jinak trochu vážně .Nenašel jsem počet úmrtí způsobených státem.(Špatná kvalita  silnic , špatné nebo nečitelné silniční značky .....)

+4/0
29.4.2014 20:36

J40a60n 69J28a95n79o46š45e55k 6488206607248

to je zakomponovany do kategorie prekroceni rychlosti ;-) nebo neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky... moc bych se v tom nestoural, nebo vam daji k uhrade poniceni diry v silnici ;-)

0/0
29.4.2014 20:38

J54a65n 11M16o59h82y49l84a 6572959939751

Špatná silnice není vina státu, to je vina přírody, to zaprvé. Zadruhé, správce poměrně logicky odpovídá jen za škody a nehody způsobené neočekávatelnou závadou vozovky. Pokud jedete po polňačce, taky nepojedete kilem a pak nebudete žalovat zemědělce, že to má hrbolatý.

0/0
29.4.2014 22:03

L87u35d62ě67k 44N35ě46m85e84c 5125421942554

Abych tak řekl... úmrtí při dopravní nehodě je určitým způsobem násilnou smrtí, což o posteli obyčejně neplatí. Ty vaše argumenty jsou na úrovni učitelky v první třídě.

+2/−1
29.4.2014 22:26

K24a61r68e93l 88F13a77j36t 5978862691313

A kdybysme chodili pěšky, tak by se zamezilo nehodám na silnici úplně nejvíc ... jen se obávám, že by neúměrně narostly úrazy na chodníku ...

+9/0
29.4.2014 19:34

J41o67h30a77n 63Z81i63n74g52e17l 2531825766201

Masáž o dobrotivosti eCall začíná.

+6/−2
29.4.2014 19:23
Foto

M23a73r74e38k 52B32a15š59i44s30t79a 7903682913260

já do našeho vozu eCall nechám namontovat, tedy pokud bude za rozumnou cenu. Ze šmírování nemám strach, nejezdím jako bruf. ;-O

+1/−2
29.4.2014 20:51

J48o88h48a92n 45Z12i66n25g17e30l 2291785296121

Svata prostoto.

+11/0
29.4.2014 20:55

J16a17n 85J26a77n89o14š61e68k 6448466267818

a je to tady, eCall vymyvani mozku zacina prinaset ovoce... :-(

+4/−2
29.4.2014 21:06

J32i98ř97í 72P23š70e58n13i28č15k89a 6414187552579

Nechtěl bys třeba bezpečnostní kamery do bytu? Jistě tam nevyvádíš nic špatného, takže se není čeho bát. Bylo by to ale pro případ, že by tě třeba skolil infarkt :-P

+9/0
29.4.2014 21:42

L66u18d32ě52k 84N56ě38m23e93c 5735891122224

Že by taky mohlo být na rozhodnutí dotyčného kdy, kde a za jakých okolností mu nevadí být šmírován? Řekl bych, že ti taky nevadí, když se na tebe běžně lidi dívají, ale když sedíš na WC, tak za sebou ty dveře zavřeš. A teď srovnej oko s kamerou a jseš doma.

0/0
29.4.2014 22:34

J86i29ř14í 55P29š30e44n25i19č57k16a 6174707982879

Kdepak, já mám naopak rád, když mě někdo pozoruje na WC.

0/0
29.4.2014 22:40

L12u95d84ě69k 44N55ě94m60e21c 5935401342934

Tak si ty kamery do bytu můžeš dát. Jenom nechápu, proč je ostatním doporučuješ jako retardované řešení.

0/0
29.4.2014 22:46

J85a13n 97K32u68t46m26a97n 9114439210

Mě přijde, že lidi vůbec nějak umírají. EU by to měla regulovat. Nejlépe lidem vůbec zakázat umírat;-)

+11/0
29.4.2014 18:35

J86o21h41a56n 60Z26i44n24g57e50l 2211975886301

A za neuposlechnutí trest doživotí.

0/0
29.4.2014 20:57

M67i65c90h67a92e61l 87M95e49n39s16i58k 8821486330812

Nikoli většině,

ale VŠEM úmrtím v rámci EU by šlo předejít!

 

Zrušením EU.

+28/0
29.4.2014 17:59

K88a11r61e73l 81F32a23j48t 5108932581263

R^ ;-D;-D;-D

0/0
29.4.2014 19:34

L75u53d74ě15k 19N12ě10m79e35c 5395171802324

Menšíku, už jste s tím všichni trapní a pořád krafete, i když vám z EU tečou prachy. Jako ti prosťáčci koušete do ruky, která vás krmí.

+1/−3
29.4.2014 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.