Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme nejlepší elektromobil světa, Teslu Model S

Dostali jsme unikátní šanci pořádně potrápit nejlepší elektrické auto dneška. A dostalo nás, je skvělé. Až na tu cenu. Testovaný vrcholný model přijde na 3,3 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e82t48r 32N44o41v66á19k 8215139640

z jakeho duvodu elektromobil ?

1) je to zajimava technologicka hracka?

2) mam rad elektrinu ? 

3) nemam rad ropu ?  ... ... ... ... ... 

 -- -- -- -- -- --

1) ano take mam rad tech. hracky 2) take mam rad elektrinu predevsim jadernou (nesnasim "green" el. ktera nici prirodu a navysuje dluhy) 3) ropa umoznila uzasny rozvoj nasi civilizace / pokud nekdo nema rad araby ci jene dodavatele ropy (mozna neni pro ty dodavatele az takovy problem zkoupit  elektrarny, zbytek automobilek ... pokud jeste nejaka je bez jejich podilu   napr Skodovku (VW) vlastni z cce necelych 20% Qatar Holding ...

0/0
5.5.2014 1:09

M19i39c67h14a90l 45M16a75l44a49t 8710864448861

Zlaté komunistické značky jako Mototechna se vracejí;-D

0/0
2.5.2014 16:36

P24e29t75r 95M62i96c63h92a35l 2130554571872

Pěkné, ale trochu vyšší třída. Až se tahle technologie plně otestuje a pronikne běžně do aut nižších tříd, patrně i zlevní. Ale asi se nedostane na úroveň dnešních aut, přece jen ty baterie jsou docela drahé. Ale i to se může změnit. Hlavní problém vidím v tom, že jakmile dojde k masovějšímu rozšíření elektromobilů, státy budou mít velké výpadky v příjmech díky konci spotřební daně z paliv. A v tom okamžiku asi nastoupí vyšší zdanění elektřiny. Ale jak se to bude rozlišovat? Kdo dobije na "benzince", zaplatí elektřinu i se spotřební daní a kdo dobije doma, ten ne? Nebo se zvýší daň z veškeré elektřiny? Nebo se začne platit paušální silniční daň?

Každopádně ropa jednou dojde a řešení tohoto problému se bude muset najít. Teslu beru jako jednoho z relativně dobrých průkopníků.

+1/0
2.5.2014 3:07

R70a85d10i63m 60P48o46l97á96š46e74k 9466283969679

Otázka je, pokud se technologie akumulátorů nezmění, na kolik % elektromobilů  budou stačit dostupná naleziště lithia.

S výpadky v příjmu spotřební daně z paliv bych si starost nedělal, už dneska v nákladech na provoz každého auta nejsou zahrnuty všechny externality, které takový provoz vyvolává. Každý rok na údržbu jenom stávajícího silničního fondu chybí desítky až stovky miliard peněz, takže to stejně stát bude muset řešit, elektromobil neelektromobil. Skutečné náklady potřebné k tomu, aby byla silniční infrastruktura dostatečně udržována a kvalitní, vyjdou podle mně už dneska v průměru na "hezkých" 10 - 20 Kč na kilometr jízdy každého silničního vozidla. Podle mně bude hodně brzo zpoplatněn každý kilometr na každé silnici elektronickým mýtným. Technologie už na to dávno je.

0/0
2.5.2014 5:34

J48i18ř17í 47Z61ý18k25a 9659703551240

Lithia je na světě dost. I u nás jsou zásoby tak velké, že by to hravě pokrylo dosavadní spotřebu.

+1/0
2.5.2014 11:41

P48e71t83r 36N21o56v13á74k 8295759800

neprijde mi ze bych kazdy tyden ci mesic potkal elektromobil 8-o

pokud jde o dosavadni spotrebu

pokud by melo zacit jezdit treba 10-20 el mobilu mozna by byla spotreba trocha vetsi???

0/0
5.5.2014 0:20
Foto

J87a32r50o46m88í77r 54V38e76g65r 2397250832270

Na milion auťáků je Lithium u nás vytěženo na povrch, pod zemí ho je desetkrát tolik.

Není to jedovaté, ani nebezpečné, elektrolyt těchto baterií tvoří soli, nikoli kyseliny či louhy.

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:31

T65o93m48á72š 15K24n53o48p21p 1759628717855

10-20kc? To jako fakt? Jak jste k tomu číslu přišel?

0/0
30.7.2014 23:59

R88a70d71i97m 31P86o59l85á66š10e72k 9396703379929

Když   se počítá životnost akumulátoru 8 let, na tyto roky dává Tesla záruku a odhadovaná pořizovací cena akumulátoru do vozu za 3 milasy 1 milión Kč, vyjdou náklady na takové auto jen z titulu stárnutí akumulátoru asi 3500 Kč denně.

To se to potom jezdí "skoro zadarmo" jen za cenu nabíjeného proudu.8-o8-o;-D;-D

+1/−5
1.5.2014 18:36

J89a84r32o87s65l70a27v 17S40k69r15i31v41a76n55e86k 6735120

jak jste k tomu proboha dosel? 365*8*3500 = 10 220 000. Netrefil jste se o jeden řád ;-);-D

+4/0
1.5.2014 18:51

L87u82k65á78š 43Š51l65e97h60o64f30e19r 1123779315639

Navíc cena baterie není tak vysoká ;-)

+4/0
1.5.2014 19:32

R63a88d87i95m 11P67o81l39á12š92e10k 9546823399789

Máte pravdu. Moje chyba.

Ale i tak, 7 x 350 je 2450. Aby stál kilometr z pohledu nákladů na akumulaci elektřiny třeba jen 2 koruny, neboli 100 kilometrů za 200 Kč ( provoz dle redaktora článku skoro zadarmo;-D;-D)  je třeba každý týden najet asi 1200 kilometrů. A to je průměr, takže některé týdny bude třeba najezdit i víc.

Znamená to denně dojíždět na vzdálenost 120 kilometrů, pokud o víkendu auto stojí. A při našich cestách je to tak 4 hodiny denně každý pracovní den v autě, možná i víc, pokud se projíždí městy a zácpami na křižovatkách.

+1/−2
2.5.2014 5:19

J36i69ř50í 86Z70ý24k55a 9429663891150

Porsche za 3 miliony má záruku 3 roky. Pokud s tím najedete 200t km, je dost možné, že rozdíl v ceně "paliva" a servis dílů spojených se spalovacím motorem bude stát za tu dobu podobnou cifru jako výměna baterie v Tesle, tj. půl milion korun.

Nebo se podívejte na propad ceny třeba u Maserati Quattroporte. Nové za 3,5 milionu, osmileté za 600t Kč. A to má najeto jen 110t km.

+3/0
1.5.2014 20:31

R15a95d96i38m 90P83o67l76á86š67e89k 9716443169529

Elektromobily se vyplatí, když se s nimi hodně jezdí a prakticky každý den, protože baterie stárne, i když se nepoužívá. Jedině tak se dosáhne zaručovaný počet cyklů nabité vybití.

Na rozdíl od klasických aut.

+1/0
2.5.2014 5:58

J62a85r43o95s81l67a80v 37Z60a67h24r16a16d17n31í31č97e90k 7945700834111

Sakra, ta matika. ;-DRv

+1/0
1.5.2014 20:45

J20a18r41o77s94l71a87v 63Z35a44h43r17a37d21n45í83č31e33k 7765450394231

Některým doporučuji si koupit kolo, i přesto, že není úplně ekologické, ale zas na druhou stranu je nejvíce ekologické. :-) Pro nadšence ropné technologie jsou jiné články a klidně si můžou jinde vychvalovat, jak jsou úžasné a třeba probírat životnost motoru a ceny, popř. jak si budou hned kupovat ND na své super auta do dvou let. :-) A my druzí "blázni" budeme jezdit těmi děsně neekologickými elektromobily dál. :-)

+2/−1
1.5.2014 15:46

J84a76r60o54s65l68a98v 76S72k31r51i52v76a12n28e86k 6945920

No jo, to jsou profesionalni stouralove. Hlavne nic nemenit, vsechno musi zustat pri starem. Nic tezsiho nez vzduch nemuze letat, to da prece rozum. Je zbytecne stavet vlaky na rychlosti pres 40km/h, kazdy prece vi, ze pri takovych rychlostech clovek nedokaze dychat. Je blbost davat do aut jine motory nez spalovaci, jasna slepa ulicka, musime vsichni jezdit na naftu a az spalime vsechnu ropu tak chodit pesky... ;-)

+3/−1
1.5.2014 16:46

J73a34r33o79s98l78a94v 85Z46a75h67r27a35d54n86í35č41e80k 7335380134881

Však určitě takový šťouralové jezdí na naftu nebo benzín ve 100 let starých autech, přece pokrok je k ničemu. :-) Oni budou chodit pěšky a zbytek bude jezdit v jiných technologiích, to dá rozum. :-)

+1/0
1.5.2014 17:39

P86e62t22r 91N64o60v19á27k 8965359400

nechapu nejak tyto vyroky 8-o 8-o 8-o 

ale dochazi mi konecne :-) ze nejde o vecnou diskusi o moznych prinosech a zaporech elektromobilu

ale jen o nekriticke prejimani nekterych marketingovych sloganu ... ;-D :-/ 

Misto konstruktivni diskuse s vecnymi argumenty snůška... pro obhajeni si sveho pohledu? to mi prijde spis pod uroven Rv :-/ 

        

Pokud zde je nekdo kdo ma chut konstruktivne kriticky diskutovat necht treba napise aktualni klady a zapory elektromobilu napr. z pohledu ceny za nove auto, cekove naklady na 1/km, pouzitelnosti pro ruznou dopravu, ekologicky pohled ... ... ... ... ... v ruznych cenovych relacich (realne pouzitelne do 10 let pro cloveka s prumernym prijmem)

0/−1
1.5.2014 18:03

J13a21r15o43s84l97a64v 68Z28a91h40r58a46d76n63í26č45e30k 7945570914131

Vlastní reálné zkušenosti jsem už psal jinde. :-) Je s podivem, jak většina chce burácející spalovací motor a cítit vůni benzínu a ono hle, vůbec nejde cítit a jsou tichá a jezdí na smradlavou naftu. ;-D

0/0
8.6.2014 9:19

P86e71t20r 87N44o27v84á68k 8495509370

neberu vam vas nazor ale vidim to trochu jinak:

1) kazdy at si jezdi cim chce ale za sve

2) kazdy at si vyrabi co chce ale za sve

3) pokud se zamerne mlzi, prekrucuje, podvadi (za verejne penize) vetsinou se setkavam s tim ze to zajima i fandy vsech uzasnych technologii, novinek ... ... ...  mezi ktere se mimochodem pocitam 8-o 

Pokud ten clanek beru jako seznameni se s Green cistym autem a velmi dobre vim ze to je polopravda nebo dokonce chytra "marketingova" LEŽ

tak nebudu nekriticky zavirat oci ci dokonce glorifikovat neco nepravem. Jak jsem psal nize nikdy by mne nenapadlo ze budu obhajovat nazory nekterych zelenych typu pana Lomborga ale musim uznat ze On mne zaujal v knize Skepticky Ekolog nemalo 8-o (a i kdyz zdaleka nevidim vse jako on) tak mi urcite napomohl popupravit nektere nazory ci pohledy ktere ma vetsinou velmi jednoduse a logicky podlozene. Jak rekl myslim pan Čapek ze "diskuse je k tribeni nazoru" ...  ale prijde mi ze nekdo ma mozna obavu se podivat na neco co do ted bral jen jako pozitivum kriticky.  Ano nepatrim mezi nekriticke obdivovatele elektromobilu za kazdou cenu ;-)

+1/−1
1.5.2014 17:52
Foto

J24a23r48o53m50í43r 25V63e19g20r 2587380252450

co to je za své??? Je ropa jen pro nás bohaté?

Slunce a energie z něj je pro všechny a nemusí to být přes fotovoltaiku. zahřívá nám vodu, obydlí, umožňuje život - pro všechny   nebo "za své?"

Ropa patřila všem, jen my bohatí jsme ji za 100 let všechnu promrhali v motorech s účinností 20%.

Myslíte si, že si každý může vyrábět skutečně co chce, ale za své? Třeba zbraně, propagandu či  benzín z toho, co patří všem?

zamyslete se trochu.  Elektromobily mohou jezdit na obnovitelnou a volnou energii, podobně jako pračka či bedna.(tedy dnes už placka?)

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:39

A38n47t25o88n32i48n 42B36l26a49z94e54k 4508792797101

Nadherne auto. Mel jsem stesti a projel jsem se s Teslou, protoze mi ji kamos v USA pujcil. Zaplatil za auto 80 000 dolaru. Holt to mel levnejsi, nebot v Evrope mame o hodne vetsi dane. Ale to auto bych bral vsemi deseti. A vse na tom aute je made in USA.

+6/0
1.5.2014 15:33

S78v51a13t43o32p37l20u75k 11S14i40l47n81ý 4542586559738

Vše ne, baterie vyrábí panasonic.

0/0
13.8.2014 22:52

T59o95m12a94š 46P11o17k10o97r73n52ý 6978985622453

Předražený krám nic víc.

+3/−9
1.5.2014 15:18

J63o40s67e55f 93P91o18r27t71i23k 8837909104

Vás bylo škoda také živit a učit. Také předražený krám.

+5/0
1.5.2014 15:49

J60a81r66o92s31l94a53v 76Z83a62h76r44a12d45n58í83č21e75k 7475680754171

Máte tříkolku? ;-D

0/0
1.5.2014 15:55

P24e98t63r 62M64a41r34e87č21e54k 1113551289408

Jako většina amerických aut. Je to jen ekoteroristická imageovka . Není nad krásný zvuk motoru a vůni benzínu. :-)

+1/−1
1.5.2014 17:37

R79a31d12e54k 85H60o10d62a32ň 9526587431333

Zvuk si pusťte z rádia :)

+1/0
1.5.2014 20:50

M16a94r74t24i25n 91V45o82k13o40u65n 9638293873726

revoluce resp. prvni auto 3 tisicileti :)

0/0
8.5.2014 0:32

T18o75m88á83š 14K77u62c18h31a61ř 3187741538911

1835!! Holandsko dojezd elektromobilů až 70 km.

Elektromobil Torpédo KID, rok 1905!! rychlost  167 km/h.

A to vše se srandovními olověnými akumulátory a motory motanými pomalu na koleně.  Upřímně, za víc než jedno století bych si uměl představit trošku větší pokrok.

+7/−2
1.5.2014 14:56

P55e15t29r 41N35o38v23á95k 8395189200

DOMNIVAM se i z techto indicii ze pokud neprijde skokovy vynalez 

tak ze se Asi ZEL jedna o zcela slepou cestu  ;-€  ;-€ 

ale nepopiram ze se na ni s dotacemi (uplatky) neda slusne vydelavat tak jako na rade jinych veci ... :-/

          ---

predpokladam pokud by to byla v horizintu let nadejna ci schudna cesta

byla by rada firem ktera by bez uplatku od politiku a zpet do toho investovala vlastní rizikovy kapital ... a ne kapital danovych poplatniku...     --- --- aktualne to spis vetsina automobilek pouziva marketingove protoze kazdy musi jet na IN, green, coool  vlne   z niz neskutecne nektere kompany, lobyste ... profituji ale samozrejme to muze byt pro ty spinave seredne automobilky take super PR ... ... ...  mozna podobne jako je treba pro VW tezce prodelecny Bugatti Veyron  asi spis marketingovy ci PR nastroj nez smysluplny (ziskovy) projekt   (jako vyvojovy projekt by ho koncern vw nepotreboval)     Fascinuji mne technologicke "hracky", napady ... ... ... a moc jim fandim!!! ale

+1/−2
1.5.2014 15:27

M44a37r49t65i48n 35K96a87r91á86s43e68k 9548653708968

No kdyby ten elektromobil mel jet tak jako ten z roku 1835, tak s dnesnimi technologiemi klidne ujede 700, nejspis i nekolikrat vic.

+1/0
1.5.2014 15:42

J73. 23V16y49d48r53a 4369975203340

Ropní magnáti byli nejmocnější v 19 a 20. století, takže se postarali o to, aby elektrické automobily neuspěly. Vždyť v době převratných vynálezů jako jsou počítače auta pořád používají motor jehož principy jsou 150 let starý. Prostě primitivní kapitalizmus, co chcete. To je jako diamanty, deBeersové nakecali blbejm ženskejm že "diamanty jsou nejlepší přitel žen", a ty krávy to pořád kupujou za superhorentní ceny, i když diamanty jsou velice běžné a je jich spousty.

+3/−2
1.5.2014 16:19

R38o89m74a75n 78H67o77r48n76í37k 2955692954641

Co se týče rychlosti a jízdních vlastností, tuhle hračku strčí do kapsy Kaz Eliica.

Má 8 kol, pro každé 60kW elektromotor s vlastní převodovkou. Přestože váží ~2400kg, má perfektní akceleraci a díky 8 kolům a díky bateriím v podlaze, a tedy těžišti proklatě nízko u pasu, perfektní stabilitu.

Každopádně lze s masovým nárůstem elektromobilů očekávat prudké zdražení el. energie.

+1/0
1.5.2014 14:48

P30e82t65r 58N85o59v63á69k 8375649100

rekl bych nez zdrazeni tak spis zdaneni

respektive mnohem vetsi zdaneni nez zdrazeni ;-€ 

kolik by stala nafta na 100km pokud by 50% ceny nebyly dane???

vysoke dane jsou vzdy rajem pro MAFII která vzdy BUDE paradoxne lobovat za vysoke DANE 8-o ;-€ 8-o 

btw cituji:

České daně představují 54 procent ceny benzinu, hůře je na tom jen Slovensko U benzinu představují všechny české daně celkem 0,758 eura na litr, tedy 54 procent z celkové ceny www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/209387-dane-u-tuzemskych-pohonnych-hmot-jsou-nejvyssi-z-novych-zemi-eu/

+2/0
1.5.2014 15:38
Foto

J89a89r68o65m17í39r 38V40e19g44r 2317220232290

Elica není seriové vozidlo, je to koncept, stejně jako koncept Mate Rimaceho nazvaný Concept ONE.

Naše o.s. ukazuje jak to jde , již dva roky jezdíme v autě, které ujede přes 500 km, najeli jsme přes 60 kkm a během příštího měsíce najedeme dalších 20 kkm. Tesla a Mate Rimac to ukazují ještě lépe, ale stálo je to více peněz. Zvu Vás všechny na náš web , naše akce a již 8.mý mezinárodní sraz, jeož součástí je i sraz TESLA KLUBU.

Kdo nejel v elektromobilu, nemá ponětí o čem to je. To není o tom, co je levnější (Slunce je zatím pro všechny zdarma), co je rychlejší ( na elektrický pohon žádnej čmoud nemá) nebo co je nejekologičtější. Je to o srdci, směšně jednoduché technologii a účinnosti.

Dejte se k nám, dozvíte se více. (nebo přijďte 24.května odpoledne na Václavák. My tam budeme.)

elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 10:09

M64a30r76t37i73n 36M77a57c85e65k 6815946503477

nádherný R^ bohužel na mě zatím moc drahý :-(

+3/−1
1.5.2014 14:35

J56a64n 10K34ř74í84ž 2876973224404

Pěkný dokument o fabrice Tesla atd. R^

https://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

+1/−1
1.5.2014 13:27

P47e97t65r 59N60o42v17á69k 8465929650

Lukáš Šlehofer 

 dekuji za i za zaporne hodnoceni nize

mohu pozadat o jediny vecny argument proti (svete div se) zelenemu Lomborgovi?

(nenapadlo by mne nikdy ze budu obhajovat zeleneho 8-o 

ktery  troufam si rici  premysli vice ci racionalneji nez 3/4 populace

(o prolobovanych politicich nemluve)

0/0
1.5.2014 13:09

V81o35j94t10a 86T51r14a33n85t70a 4667907813753

Je tady nějakej elektrikář, kterej by mi vysvětlil, proč prostě auta nemaj velkou, ale fakt velkou baterii, která by se prostě u čerpačky plnila elektrolytem? Takže by se použila současná infrastruktura, jen by se do cisteren cpal elektrolyt a na všech pumpách je stejně zavedená elektřina,takže by se tam prázdnej elektrolyt rovnou dobíjel?

0/0
1.5.2014 13:09

P19e19t56r 36N34o30v52á88k 8395389180

nejsem elektrikar

netusim zda se pouzivaji klasicke elektrolitove aku ... ... ...

netusim jak silne el. vedeni by muselo byt k pumpam ... ... ...

ale pokud by se podobna technologie rozsirila predpokladam ze by na ten elektrolit byla uvalena stejna dan jako je ted na nafte ci benzinu ... s tim ze elektromobil znecistuje zivotni prostredi cca stejne jako auto na naftu/benzin  viz třeba Lomborg

DOMNIVAM se ze pokud by to byla pouzitelna ci schudna technologie uz by ji asi nekdo nabizel  minimalne pro nejake treba taxikare, dopravce ...

0/0
1.5.2014 13:17

J76i26ř25í 77Z94ý45k11a 9839643311680

protože takové baterie mají prozatím špatný poměr W/kg. I když vývoj jde dopředu a už se začínají objevovat první použitelné prototypy

0/0
1.5.2014 14:12

M10a47r33t79i64n 22V50o72k55o26u88n 9508513853806

treba protoze nabita baterie neuklada energii v elektrolitu, ale na povrchu elektrod?

+5/0
1.5.2014 14:24

P45e25t50r 76M52a95r85e33č70e35k 1363371509698

Ano , je to o elektrochemické reakci mezi elektrodou a elektrolytem. Sama výměna elektrolytu nic neřeší. Ale na benzínkách by mohli měnit vybité sestavy baterií za nabité :-) ..

0/0
1.5.2014 17:32

J82i36ř60í 16Z18ý71k32a 9569693181110

jak pak funguje toto?

http://auto.idnes.cz/nanoflowcell-quant-e-sportlimousine-koncept-zeneva-f93-/automoto.aspx?c=A140305_155016_automoto_vok

0/0
1.5.2014 19:51

P25a83v22o28l 35K74u39b96r59a29n 6599170220342

No hej - ale je tu jeden problém. Pokiaľ viem, tak zatiaľ to nikto nevyskúšal a nejaké podrobnosti o technológii nie sú známe. Ak by to ale fungovalo ... Ďalší problém vidím v tom, že sa tento pohonný systém asi hodí iba do veľkých áut. Prototyp má dve 200 l nádrže na 400 - 600 km jazdy (asi podľa podmienok), Ak by malo menšie auto, povedzme na nejakých 200 - 300 km dosahu dve 100 l nádrže - kde ich do menšieho auta dáte?

0/0
2.5.2014 21:32

R81a75d75i96m 52P36o70l80á89š28e65k 9816413789629

Chce to trošku si přečíst teorii o akumulátorech.

0/0
1.5.2014 16:28

J33i74ř17í 49Z60ý67k83a 9679963951950

zejména o flowcell akumulátorech ;-)

0/0
1.5.2014 20:13
Foto

J39a77r30o19m74í24r 35V33e42g94r 2357130432460

u těchto  ,ale i většiny baterií to tak nejde. Na uložení náboje se podílí i kladné a záporné desky.Existují systémy, kde by to šlo a tyto jsou zatím ve stádiu zkoušek. Ale, současná technologie je na dostatečné úrovni. Celou baterii lze v tomto modelu TESLA vyměnit dvakrát rychleji, než se natankuje AUDI. ( video you Tube) Baterii lze dnes nabít za půl hodiny, aniž by jí to vadilo, za 10 minut to už poněkud zkracuje životnost.

Elektromobily ale mohou jezdit na obnovitelnou (zatím volnou) energii ze Slunce. Je zajímavé, že účinnost přeměny je srovnatelná s účinností spalovacího motoru.

Naše el. síť je dostatečně robustní, aby zvládla přechod na elektřinu, stejně jako výroba. Pokud by se všechny čmoudi nahradily elektromobily, byla by spotřeba elektřiny cca 10-15% současné výroby a byla by pod hranicí jejího vývozu.

Technologie, která je dostupná, je vyhovující již v současnosti. Osobně jezdím elektromobily již 30 let a posledních 10 let výhradně.

0/0
15.5.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.