Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkum: Češi přiznávají, že překračují rychlost i že jezdí opilí

Téměř všichni čeští řidiči přiznávají v průzkumu agentury STEM/MARK, že překračují rychlost, desetina i jízdu pod vlivem alkoholu. Za dodržování předpisů se staví jen dvě pětiny lidí. Že by se předpisy měly respektovat, si myslí nejčastěji ženy a řidiči, kteří vozí děti. Naopak proti důslednému dodržování zákona jsou většinou mladší motoristé ve věku do 29 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65l54a94d72i73m91í87r 74F15i79b59i64g43e20r 5574501491294

S rychlostí mi občas noha ujede tedy hlavně na nesmyslných 30tkách, ale mimo obec se snažím dodržovat rychlosti a musím říct že si připadám jak d***l když dodržuji. Zrovna minulý čtvrtek jel jsem z kopce pohodlně 90 a za mnou se přiřítí nákladní auto jak šílené musel jet přes 100km i když podle předpisů by měl jet max 80. Nevím ale 90tka stačí, lepšíjet těch 90 než styl brzda plyn, stejně se ušetří možná tak 1-2 minuty. Větší spotřeba a když předjíždí nadoraz a musí rychle zabrzdit tak zpomalí všechny ostatní. Samozřejmě když se někdo plazí 70 tak předjet jakmile to jde ale kolem té 90 to je v pohodě.

0/0
12.5.2014 7:54

B90o43n13i68f96á80c 89H16o51n72z48í51k 5672479653640

Jinak 509 respondentu z cely CR, to je opravdu relevantni vyzkum;-D

0/−1
11.5.2014 22:39

B50o64n61i85f88á37c 63H92o56n49z88í19k 5632599863640

to snad neobstalo ani v seminarce na zakladce ;-D

0/0
11.5.2014 22:39

F15i74l82i21p 74T26ř13e37b34a 6173360478196

Zajímalo by mě, jak byly formulované otázky, že 97% lidí nevadí za volantem chlast, a nepozornost, která je zodpovědná za většinu nehod, ale budiž.

Bezpečná rychlost nemá nic společného s tou dovolenou, závisí na stavu auta, silnice, provozu, počasí a řidiče. V našich podmínkách to může být klidně 170, mnohem častěji ale o stovku méně (Ať už kvůli stavu řidiče, auta nebo silnice).

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jezdím tak, abych nikoho nezabil, a aby nikdo nezabil mne.

+2/−1
5.5.2014 14:25

J53a93n 70D37l78o26u11h10ý 8606200363820

reaguji na poslední větu: taky tak jezdím, ale policajtům se to někdy nelíbí ;-D

0/0
5.5.2014 14:43

K26a14r90e15l 16B93a75r56t45a23k 9426401385276

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jak toto víte, jak by se zachoval?

0/0
5.5.2014 14:58

J41a21n 66D25l60o58u47h91ý 7554889770819

A me se nikdo neptal, tak at si ten super pruzkum strci do (|) R^

0/0
4.5.2014 0:12
Foto

R79a42d81e73k 98U68c87h44y28t80i88l 8934932787191

Jeden malý detail. na úsecích hlídaných radary stoupá nehodovost protože si řidiči místo okolního provozu hlídají tachometr. Ale o tom dopravní experti nepíší.

+4/0
3.5.2014 13:40

P15e97t85r 77M19i78c40h33a54l 2210814371562

Ano, to dělají troubové, kteří běžně nerespektují pravidla a pak s tím mají problémy.

0/−1
4.5.2014 21:20

K49a43r40e90l 46B27a59r57t75a56k 9296471605296

Pane Uchytil. Vy nedokážete jet např. 50 km/h aniž by jste sledoval okolní provoz, protože máte neustále "přilepené" oči na tachometr? To je mi vás líto. Za kolik jste si ten řidičák koupil, protože ten jste nemohl získat v autoškole. Takovému trdlu by ho totiž nikdo dát nemohl.

0/−2
5.5.2014 14:53

V21l43a34d88i16s81l27a23v 46B43u16r50y35š39e97k 1519812627504

řidiči se rozdělují na dvě základní skupiny, jedna o porušování předpisů ví, nestydí se za to, často jezdí bezpečně a bez nehod a druhou, menší, ale nebezpečnější, která o svém protiprávním jednáníí neví a nechce vědět, ráda za porušování peskuje skupinu první,  volá po drakonických trestech, myslím že průzkum tohle jen potvrzuje

+4/0
3.5.2014 9:49

J38i85ř51í 33V69o55t43o59u96p71a72l 6967719365614

Pamatuji doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec. Žádné omezení nezabrání pitomci, aby jel rychleji, než dovoluje dopravní situace. Bohužel, když projíždíte Českem, kde chybí obchvaty, každé dva až tři km je obec, pak přejezd 200 km zabere dvojnásobek času, než např v Rakousku. Takže na volném úseku jet stovkou, není žádný problém. Místo kritizování rychlosti by bylo vhodé zvýšit povolenou rychlost na dálnicích na 160, na silnicích prvé třídy na 100 a PČR by se měla zaměŕit na správné dopravní značení, silničáři na kvalitu vozovek a obnovu vodorovného značení. Městská policie by měla mít oprávnění měřit jen u škol, nákupních centrer, nemocnic a pod.  Vůbec by neškodilo vzít si příklad z Polska, kde obec začíná až v místě, které označuje souvislou zástavbu.

+4/0
3.5.2014 9:24

P27e86t20r 15M41i11c26h51a91l 2570384951882

V principu s tím zvýšením rychlostí nemám problém. Jenže většina řidičů není schopná rozeznat silnici první třídy od silnice druhé třídy. Spousta si jich plete i čtyřproudovou silnici bez směrového rozdělení s dálnicí a klidně na ní nezdí 130 a víc. Nechci si ani představit, jak by dopadla čelní srážka rodinky ve Fabii na výletě jedoucí 90 km/h s magorem v nějakém sinějším autě, který si to žene 160, protože nepozná typ silnice.

0/0
4.5.2014 21:24

K72a15r51e85l 72B14a11r31t49a69k 9376261785306

Pane Votoupal, když pamatujete doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec, mohl byste nám o tom napsat něco podrobnějšího? Jak to tehdá na těch silnicích vypadalo apod. Dík

0/0
5.5.2014 14:57

M10a36r36t38i73n 48L19u87k16e93š 3536651601655

Škoda že taky nenapíšou článek o tom, že vzhledem k tomu, že v mnoha zemích Evropy je povolena určitá míra alkoholu v krvi, tak tady se kriminalizuje i jedno dvě pivka, který na zkušeného řidiče prostě nemají vliv.

Ať žije buzerace a povinnost každého zastaveného řidiče nesmyslně podrobit dechové zkoušce. Rv

+2/0
2.5.2014 15:04

F79i10l46i95p 50T41ř37e57b11a 6443790928166

Pokud s vámi dvě piva NIC neudělají, máte zřejmě vážné zdravotní problémy. Někdo ztrácí rovnováhu i vidění po dvou pivech, někdo po dvanácti, reakce se ale zpomalují všem, a alkoholu na to stačí velice málo.

0/0
5.5.2014 14:30

P60e89t60a81r 40D92i91m37i44t97r13o71v 3441339916153

V Bulharsku máme povolených 0,5 promile alkoholu.Tady jsem dostal za 0,5 promile 3000Kč pokuty, 1000Kč správní poplatek, 1500Kč mě stály psychotesty a půl roku jsem měl zákaz řídit a navrh jsem ještě dostal 7 trestných bodů.Docela krutý ;-D R^

+1/0
2.5.2014 11:24

V14l89a31d71i72m73í47r 35L56o33u71d68a 8197757536962

Lepší je řídit střízlivý...

+2/−2
2.5.2014 14:04

V80l55a80d53i18s89l81a31v 37B72u74r95y56š73e78k 1689632197754

tak půl promile a střízlivý je jedno a to stejný, takže souhlas

+3/−2
3.5.2014 9:51

J86a55n 30K46o50n24v16a83l58i46n20k83a 5360171311505

Nevím, ale kdykoliv se snažím jet předepsanou rychlostí, bývám nejpomalejší ze všech. Třeba od Cukráku ku Praze. Krom omezení u pumpy je tam 80. Jedu 90 a předjíždí mě i náklaďáky. Nejlépe se mi jezdí v Rakousku. Tam jízda podle předpisů není považována za trapnou. EU

+4/−2
2.5.2014 10:44

Z16b59y26n18ě56k 25J52e13h18l63i71č47k10a 8134358289941

nevím kde v Rakousku jezdíte, ale já tam jezdím dost často. Jízda podle předpisů kolem Vídně taky není ze strany domorodců moc dodržovaná a připadám si jako blb. Asi znají kde si to můžou dovolit

+3/0
2.5.2014 16:01

J68a68n 47L44a44k96o27m10ý 7671405245774

To se sice říkává, že v Německu a Rakousku se jezdí podle předpisů, ale nějak jsem si toho poslední dobou nevšiml. Zejména v létě, kdy je plno omezení, protisměrných provozů a podobně na dálnicích, tak je to tam jako teď u nás na D1. Omezení na 80 a i při 100 předjíždějící auta v levém pruhu. Nebo teď v tunelech okolo Drážďan kde je 80 a kde i podle navigace jedu 90 a zezadu se přiřítí žlutý autobus ADAC Postbusu (německá firma s pravděpodobně německým řidič na německý dálnici).

Stejně tak u nás když jsem jezdíval v noci po I/6 na té 4 proudé části od letiště 160 a stejně mě předjíždělo jedno auto za druhým včetně dodávek.

+5/0
2.5.2014 16:26

F55i66l49i40p 30T74ř59e98b47a 6383850528936

Můžu potvrdit, že při svých nemnohých cestách po Německu jsem se svými 140 na stovce také brzdil provoz.

+1/0
5.5.2014 14:34

V28l54a54d46i45s24l11a23v 65B35u49r90y36š38e13k 1599682267944

já mám s Rakouskem opačný zkušenosti

0/0
3.5.2014 9:53

B77o53n19i26f42á60c 57H18o16n72z50í32k 5322339433310

Tak hlavne v Rakousku je povoleny kilo takze 110 tacho je tam v klidu, coz vyrazjeni prijemnejsi cestovni rychlost nez 90. A u mene obydlenych oblastech, ktere jsou jeste soucasti obce, je treba povolena i 70 - 80. Takze vas trapne netahnou padesat az za posledni opustenou kulnu jak v CR. Nejradsi mam kdyz dojedu nekoho, kdo pro jistotu aby ho nahodou nezmerili jede jeste o deset min, takze 80, pred kazdou obci na metru zabrdi na 50 a v obci brzdi a po odboceni tprve dava blinkr. A tokovejch je mraky. Takovej ridic je pro provoz nebezpecnejsi, nez kdyz nekdo jede 120. Proto nejradsi jezdim v noci. Exoti jednoho ci druhyho extremu jsou doma, kamiony se snadno objeduo a da se to plynule valit bez nervu a jeste jako bonus lepsi spotreba.

0/0
11.5.2014 22:38

J40a90n 60K76o14n84v73a95l97i33n45k52a 5310501821145

Já se vždycky nejvíc vytočím na dálnici. Čas od času se najde nějaký "vychovávač" který se usídlí v levém pruhu a jede 125  a neuhne, i když má vpravo místo. Pak ještě čumí jako puk, když ho předjíždím. Víc než kde jinde se v čr projevuje mentalita lidí v tom, jak jezdí na silnici.

0/0
12.5.2014 7:21
Foto

P76a38v43l87a 55N14o32v23á 7228800788815

Jsme holt národ plebejských blbců... [>-]

0/−2
2.5.2014 0:01

J74i74ř72í 85V50o64t17o60u44p79a51l 6557129355214

Každý je tím, čím se cítí.

+2/0
3.5.2014 9:25

P64e31t23r 30M60i67c27h18a20l 2520634481652

Dva smutné poznatky:

1. V tom průzkumu se ukazuje, proč je u nás na silnicích takový bordel.

2. Tady na diskusi je to samý Rainman - taky si každý z těch expertů říká: "Jsem výborný řidič."

+3/−1
1.5.2014 22:34

A26n87d90r63e30a 66N44o62v52á 8934951286245

Opilá jezdím zásadně jen povolenou rychlostí. Ten průzkum je nějaký divný.:-)

+4/0
1.5.2014 10:14

R70o48m55a24n 23K37a87c86h24l13í69ř 7263391261580

Řídím se jedním pravidlem - neomezit, neohrozit...ostatní beru spíš jako doporučení...

+11/0
1.5.2014 7:38
Foto

I86v80o 31C29i97l71i97c91h 1850542361864

Přesně R^ A možná proto jezdím bez nehod (ale i bez pokut)

0/0
1.5.2014 8:30

J63o72h19a17n 10Z91i72n80g13e14l 2501355336321

Přesně tak. Důležitý je se taky chovat zřetelně pro ostatní.

+5/0
1.5.2014 10:13

A17l38e16x68a43n32d93r 46K70o65s48t69k40a 5609976389476

Ohledně požití alkoholu: Česká policie hrozně ráda zaměňuje stav: "jedno pivo k obědu" za stav "opilý". Ostatně, moc ráda buzeruje i lidi, kteří mají onu fyziologicky neprůkaznou hranici 0.25 A podobně je to i s ostatním. Postihovány jsou prkotiny, zatímco nebezpečná jízda, která se ale špatně dokazuje, je ignorována.

+9/−1
1.5.2014 6:37

J24i30n64d16ř82i19c62h 43Š91k17o19p29e80k 4225871960135

ano, jelikož je u nás povolená nula, tak i hladina v neprokazatelné výši či v míře neovlivňující řízení se bere za opilost. Proto jsou čísla tak zkreslená.

+1/0
1.5.2014 10:00

M34a36r35t47i84n 94L36u64k43e71š 3926781371655

Bohužel se toho nesmyslně chytají média a vnucují tak společnosti, že problémem číslo jedna na silnicích je alkohola za volantem, což je pochopitelně nesmysl a čirý alibismus.

+2/0
2.5.2014 15:06

P96e93t51r 16M43i26c23h86a57l 2920794461292

Jestli číslo jedna, to bych se neodvážil tvrdit. Ale problém to rozhodně je. Nalitých lidí chytí policajti jenom u nás ve městě s ani ne 10 tisíci obyvateli několik týdně. A zrovna ve čtvrtek jsme řešili nehodu, kdy řidič s dvojkou v krvi nabořil odstavené auto, protože ho prostě nedokázal objet.

0/0
4.5.2014 22:11

J69i19ř44í 28Š63e73j14n94o64h66a 4532443924983

Subjektivně: Striktní dodržování  předpisů je hloupost. Vždy záleží na konkrétních podmínkách a  zdravém rozumu.

Objektivně: Jakési mantinely jsou nutné, protože mnoho lidí  postrádá  jakoukoliv soudnost.

+14/0
30.4.2014 22:26

A18n88t66o55n10í74n 92S31e70b86e41r50a 7773428240919

Já jezdím podle GPS rychlosti.

Na dálnici jedu 140 podle tachometru, ale tak doopravdy jedu 130 GPS. Takže když pojedu 145 podle tachometru, tak je to ještě v normě. R^

V obci to dělá rozdíl cca 6km, takže když pojedu 60 podle tachometru, tak je to OK.

0/0
30.4.2014 22:26

D16a82v21i90d 40P10r76a27ž57á85k 6384562182366

By mě zajímalo, v jakých křápech to všichni jezdíte, že vám ukazuje tachometr diametrálně odlišnou hodnotu od navigace. Moderní automobily již žádné výchylky tachometru nemají. Prostě na tachometru mám 130 a na navigaci "překvapivě" taky 130

+1/−15
30.4.2014 23:35

A95n16t67o33n91í26n 69S60e39b68e85r54a 7273378450529

Tak když máte na autě povoleno rozměry pneu od 14" do 17". A jeden tam má 14 a druhý 17, tak to těžko může ukazovat stejně.

+8/−2
1.5.2014 0:04

A81l72b94e86r48t 95K58á64m51e10n 9614708489421

R14, R17 je predsa vnútorný priemer pneu. Lenže ostatné rozmery pneumatiky na R14 sú iné než na R 17. Sú vždy také, aby vonkajší priemer oboch pneu a teda aj ich obvod bol zhodný. Samozrejme hovorím o rozmeroch pneu pre to isté auto.

A p. David Pražák má pravdu. Aj mne tacho na desaťročnom aute ukazuje presne. Pri 60, 90 aj 150. Jediná odchylka je medzi novými a zjazdenými pneu a podľa mojich pozorovaní je rozdiel cca 2 km viac na tachometri pri zjazdených pneu. Ináč údaj tachometra a GPS je zhodný.

+2/−3
1.5.2014 2:35

J51a11r15o11s36l12a81v 90L87e96b63e70d40a 3386279457220

Myslím si, že mezi obvodem pneu 14 a 17 může být docela rozdíl, tedy že výška bočnice není snížena o zvýšení průměru ráfku.

Jinak u sebe vím, že v naprosté většině rozsahu je rozdíl oproti GPS přesně 7 km/h. Takže kdybych tachometr nějak sledoval (což téměř nečiním - mám v navigaci "zvukový tempomat"), jezdím prostě o 10 víc.

+1/0
1.5.2014 10:19

A38n31t98o30n85í56n 55S65e56b73e25r31a 7853248430589

No třeba na moje auto je rodíl obvodu mezi povolenými 14" a 17" celých 2,8 %.

+1/0
1.5.2014 19:26

F56i76l97i57p 62T65ř14e23b64a 6373810588276

14" a 17" palců je průměr ráfku, tedy kovové části kola. Pneumatika 205/55 R13, má stejný obvod, jako 205/55 R18 (asi 1,17m).

Co se ojetí pneumatik týče, pneumatika s 3mm dezénem má o cca 19mm větší obvod, než ta samá sjetá na pletivo, což nám dává rozdíl v naměřených rychlostech asi 1,6%.

0/0
5.5.2014 14:44

F95i37l77i94p 53T95ř23e74b26a 6293240898666

Jinak některé analogové tachometry (tedy nulová přesnost tak jako tak) byli v minulosti konstruovány s posunutou stupnící odpovídájící konstatní odchylce cca právě těch 7 km/h.

0/0
5.5.2014 14:48

M76a54r14t92i39n 44K97o66v26á72ř 2891630639216

Tachometry nesmí mít zápornou chybu, tj. nesmí ukazovat nižší rychlost než je skutečná.

0/0
6.5.2014 21:28

R34o70m52a89n 12K58a51c81h57l95í17ř 7953571651130

Tohle dělá spousta aut...nejvíc to pozoruju u starších škodovek (je jich furt moc), když se za nima vleču po dědině 40, protože si jedou svých 50 tacho...já jezdím 60 tacho a radary po dědinách mi ukazují 50-55...

0/0
1.5.2014 7:45

A51n83t67o23n64í98n 86S49e73b72e27r47a 7913348840869

Přesně tak, nechápu ty pitomce. Snad vidím kolik mi ukazje cedule měření rychlost. V tom okamžiku se podívám na tachometr a hned vím kolik můžu jet aby to bylo podle přerdpisů. Nechápu ty blbce co se po městě vlečou pod 50 tacho. Rv

V zákoně je 50 v obci, ale 50 GPS. ;-)

0/0
1.5.2014 19:28

J92a93n 53K40o27n30v21a27l42i11n73k12a 5300351261785

Teze o naprosté shodě GPS a mechanicko-elektronického měření rychlosti je nesmysl. Vždy bude +- odchylka v řádu jednotek či desetin. Všechna auta, co jsem kdy měl, měla odchylku 5-10% v závislosti na rychlosti. Mé poslední auto mě překvapilo tím, že proměřuje tak 1-3 %,

0/0
2.5.2014 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.