Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Suzuki S-Cross je auto, které nepadne do oka, ale do ruky

Suzuki asi nikdy nepředstaví převratné auto. Ale ty, co staví, jsou prostě odladěné k dokonalosti. Tak, že padnou do ruky. Kompaktní SUV Suzuki S-Cross je s turbodieselem výrazně lepší než s letargickým benzinem. Za 480 tisíc korun dostanete velkou porci komfortní výbavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i20r51o25s18l52a93v 64P94a53v46l92í76k 2686957968133

So záujmom som si prečítal článok o aute, na ktorom jazdím (ALL GRIP 4WD S-Cross 1,6 DDiElegance+) od 4.3. t.r. a doposiaľ som najazdil 35.000 km, takže viem posúdiť, tak jeho jazdné vlastnosti, ako i spotrebu a komfort pre pasažierov. Dokonca viem porovnať aj neporovnateľné - jazdu na S-Cross verzus SX4 1,6 benzín r.v 2012 (na tomto som odjazdil do kúpy S-Crosssu za 16 mesiacov viac ako 88.000 km).

Musím povedať, že s S-Cross som veľmi spokojný. Vo viacerých príspevkoch som čítal o možnom porovnávaní s Dusterom - ale netreba miešať hrušky s jablkami. To sú úplne odlišné autá s odlišnými koncovými užívateľmi. Pre všetkých záujemcov o jazdu v prírode a na nespevnených povrchoch iba krátka informácia - na to si treba vybrať iný model od SUzuki. Tam kam som jazdil s X-Trailom (278.000 km) by som si netrúfal vziať SX4 a tam kde som jazdil s SX4 by som nenabral dostatok odvahy jazdiť s S-Crossom. Je to viac cestné ako terénne auto - nedostatočná svetlá výška. Našťastie posledného pol roka nemusím jazdiť v teréne, ale po cestách, kde je toto auto doma. Zarazil ma údaj o spotrebe dosiahnutej v teste - 6,2 l/100 km. Dva týždne po kúpe auta (kúpil som ho ako predvádzacie s nabehanými 3.400 km) som mal cestu po diaľnici v silnom protivetre 200 km, so silným bočným vetrom späť a tankoval som 5,9 l/100 km. To bola moja maximálna spotreba od kúpy. Ako príklad uvediem spotrebu na ceste do Chorvátska - 17 hodinová 920 km cesta (hodiny v kolónach, na diaľniciach 140 km/h na tachometri) - 5,19 l/100km; cesta späť cez Taliansko 1.260 km - spotreba 5,27l/100 km. Štandardne tankujem priemerne 4,5-4,7 l/100km v kombinovanej premávke - denne 100 km diaľnica, 30 km tlačenica v Bratislave. Štart-stop systém používam iba na 50%, pretože v kolónach to nedáva zmysel.

Argument, že Mits. ASX je väčšie auto by som nebral vážne- bol to manželkin favorit - absolvovali sme aj skúšobnú jazdu. Dobré auto. Ale nie s výbavou S-Cross a za cenu 20tis E. Skvelý ťah - 320Nm, tichý chod, komfortný podvozok.

0/0
5.9.2014 21:56

L69u33k17a94s 73B87u55c16h87t98a 8839600764147

Suzuki jsou skutečně povedená, známej koupil Kizashi 4x4 a musím uznat že auto mne uchvátilo. Starší nejde úplně dobře sehnat ale nakonec našel myslím v áčkách. Výbava je super- kůže, xenony, vyhřívané sedačky, tempomaty atd... ale to svezení le fakt samurajské.. myslím že říkal že za to dal asi 330tisíc. Jezdí s tím furt a zatím to moc půjčovat nechce jak se mu v tom dobře jezdí. Mám zkušenost se škodovkami, subaru, BMW, nissany.. ale toto se fakt povedlo. Ta SX4 v článku je prý taková lehce ovladatelná  a pro ženy..ale proč ne.

0/0
28.8.2014 18:53

L40u79k39á28š 98V94a97ň78u81r87a 1535794543823

Za 500tis se da sehnat Mitsubishi ASX 1.8 diesel 110kW. Je vetsi a lepe vybavene a s vetsim vykonem. S-CROSS je predrazene.

+3/−1
28.8.2014 10:29

T46o15m61á67š 18Z33e39m93a81n 3635138564515

Ale ne 4x4...

0/0
28.8.2014 10:32

L30u95k87á75š 95V68a85ň25u71r37a 1255674833263

1.8 jsou jen ve 4x4. Staci sledovat akce. Treba ted je do 30.8. za 420tis bez DPH.

0/−1
28.8.2014 10:36

J74i35ř38í 22S85c43h75w60a14c61h 8788974198956

což nějak nesouhlasí, když včetně DPH je to 540 tisíc....;-)

+1/0
28.8.2014 11:18

J17a49r44o45m44í90r 50K36r60á90l 4650139574239

To je základní cena možná s nějakou další výbavou.

0/0
28.8.2014 16:09

L60u88b89o40m91i65r 55M76a17c37h74o 2432650865297

a je skutočne väčšie?

0/0
28.8.2014 13:12

L36u70k44á89š 86V16a74ň30u75r32a 1475814823833

Da se sehnat do 500tis, je to zakladni vybava, ale ta staci. Ma i tempomat. Kamarad ted koupil ASX 2.2 v dieselu a s automatem a jezdi to paradne, me se v tom jede lip nez v Suzuki.

0/0
31.8.2014 9:35

J11a61r93o77m72í13r 89K11r88á18l 4780149504939

Ale ano.  Za 485 tisíc.

+1/0
28.8.2014 16:09

M66a38r16t26i17n 70T73e71p38l41a23n 9337720825243

No v akčním ceníku je za 540k a v akci se už dealerům nebude chtít moc snižovat. U toho s-crossu by něco ukecat mohlo jít. Navíc nechce se mi porovnávat výbavy, takže je otázka jestli tam nejsou rozdíly a hlavně ASX už je morálně trochu starší auto. Jak dlouho se vyrábí, 5 let? Takže tam si můžou dovolit jít i s cenou dolů.

0/0
28.8.2014 13:51

R20a25d42o18m94í33r 53J72a80h71o19d56a 8330797429116

Až na spotřebu souhlasím s tím, co je napsáno. Mám najeto přes 11 tkm, občas i s vozíkem, a ještě jsem nikdy nepřesáhl hranici 6l. Louda nejsem;-D

+1/0
28.8.2014 9:54

V78l36a70s78t81i65m18i74l 65T76e40n87c31e48r 4400880667380

Můj Trabant onehdá klidně sosal i 16 l/100km. Ale to měl nějakej do_dr_banej karburátor. Jsem se nestačil divit kam ten benzín mizí ;-D

0/0
28.8.2014 10:51

J15a93r68o87m18í84r 71K15r62á53l 4350989634249

Suzuki je spíše takový japonský Trabant.  Je řada lepších aut za nižší cenu.  A spotřeba přes 6 litrů ?  Za tolik jezdí řada větších aut.

0/−2
28.8.2014 8:43

Š15t60ě79p32á92n 56V53a40n43ě76k 3983309667757

Jakých lepších aut? To by mě docela zajímalo.

+2/0
28.8.2014 8:48

J42a92r49o70m25í44r 23K14r94á84l 4670819694959

Když už jsme u těch Japonců, tak třeba Mitsubishi.

+2/0
28.8.2014 9:21

P92a13v21e22l 50M40a33r17e42š 2789183442

Muj 12 let starej Focus 1.8 TDDi jezdi prevazne po Brne za 6.6 na sto.Mimo mesto si vezme i lehce pod pet, kdyz jedu sam a moc ho nevytacim.

U o dvě generace mladšího auta bych cekal kombinovanou reálnou spitrebu kolem pěti.

+1/0
28.8.2014 11:52

P44e58t49r 37B53ř40é84ť50a 47N86o20v42á59k 8920973706470

porovnávat spotřebu u  osobáku a SUVéčka ;-D

Ještě tu chybějí jedničkový oktávkáři kteří jezděj za 4,5

+1/0
28.8.2014 12:25

P75a36v18e87l 70M70a47r82e95š 2199543352

SUVčko není osobák?

Dobře pohon všech kol bude žrát víc, ale zase tohle má být moderní motor o obsahu o 200ccm menším.

Můj Focus má cca 1500kg , tohle nějak výrazně víc mít nebude.

Mimochodem jedničková Oktávka klidně za 4.5 jezdit může.

Turbodieselový dvoulitr si bere cca 5.5 ( to jsou data reálných řidičů, žádné marketingové kecy automobilky)

+1/−2
28.8.2014 12:33

M11a68r41t37i45n 35T78e68p46l44a40n 9387390205523

Hmotnostně to bude stejné jako ten váš Focus, problém u SUV versus auto typu Focus je výrazně horší aerodynamika + ten pohon všech kol, který sám zmiňujete. Vliv může mít taky elektrická výbava, která bude u vašeho 12 let starého auta asi o trochu horší (a nemusíte ji tedy krmit), nevím jestli máte nebo nemáte třeba klimatizaci, ta si taky nějakou tu decku zhltne. Navíc na poli dieselů už zas nedochází k takovým vylepšením co se spotřeby týká.

0/0
28.8.2014 14:00

P64e34t11r 18B80ř40é18ť71a 41N41o17v36á70k 8780663166570

SUV má vyšší stavbu karoserie, také větší odpor vzduchu než klasickej hatch nebo kombík.

Já jezdim s dvoulitrovym HDi za 5,7 (město dálnice občas okresky) a přijde mi to jako normální spotřeba. Takže u SUV 6,2L je velmi dobrá spotřeba.

0/0
28.8.2014 16:21

P88a41v92e60l 19B72r27n65a 1612443671166

Bohužel/bohudík Duster strčí do kapsy Jeti i tohle. Hlavně podvozek je spíše kostitřas a na D1 to musí byt peklo.

0/−2
28.8.2014 7:34

L89u72k56á41š 40V37a40ň40u83r52a 1275304383333

Jsem v Chorvatsku a Duster tu maji vsichni, Italove, Francouzi, Chorvati, Slovaci... Suzuki nikdo. Duster je super, francouzska technologie, ale maji blbe zprevodovani. Neni na dalnice. Sam mam starou Sportage a za S-CROSS bych nemenil, je male.

+1/0
28.8.2014 10:34

M64a14r92t70i42n 74T64e73p32l81a31n 9207710725913

Jestli tam není náhodou nějaký sraz Duster klubu, přecijen zas tolik se těch Dusterů neprodává, aby je měli všichni ;-)

0/0
28.8.2014 13:55

L45u63k74a55s 37B72u35c26h62t23a 8469350774267

Dastr je ok na vození materiálu na stavbu, na cestování to není, nic proti ale...

0/0
28.8.2014 18:59

Z57d56e49n43ě88k 43H92a10n57z51l 1961736242184

Vypada to pekne.Ale kdo chce ctyrkolku,pracovni naradi,bude Dastr dostupnejsi

+2/0
28.8.2014 4:54

J81a19n 58D16r30á68s21a60l 7804653630764

Přijet domů za rodinou s novým autem značky Dacia, tak budu jíst měsíc párky;-D. A to neříkám, že Duster je špatný, je to prostě pracovní nástroj pro nějaké nemovité lesníky, obrazně řečeno.

+1/−1
28.8.2014 8:51

J37a40n 67H54a79v61l27i48n53a 9644726629313

tak to Vas lituju, ze mate takovou fajn rodinu......mene bystrych

+2/0
28.8.2014 11:21

Z39d12e11n69ě73k 97H85a75n61z11l 1541406372754

zkuste usetrit 230tisic na Dastra.Pokud si to muze dovolit nemovite clovek dost pochybuju

0/0
28.8.2014 19:16

P71a95v87e45l 88B61ř32e79z25i72n26a 2822513931625

Moc mě pobavila věta o původu naftového motoru ("z vlastní dílny japonské značky"). A co v té dílně dělají? Asi seškrabávají nápis MultiJet a dopisují DDiS. Pokud vím, Suzuki se původem turbodieselů příliš netají. ;-D

+2/0
28.8.2014 2:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.