- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
So záujmom som si prečítal článok o aute, na ktorom jazdím (ALL GRIP 4WD S-Cross 1,6 DDiElegance+) od 4.3. t.r. a doposiaľ som najazdil 35.000 km, takže viem posúdiť, tak jeho jazdné vlastnosti, ako i spotrebu a komfort pre pasažierov. Dokonca viem porovnať aj neporovnateľné - jazdu na S-Cross verzus SX4 1,6 benzín r.v 2012 (na tomto som odjazdil do kúpy S-Crosssu za 16 mesiacov viac ako 88.000 km).
Musím povedať, že s S-Cross som veľmi spokojný. Vo viacerých príspevkoch som čítal o možnom porovnávaní s Dusterom - ale netreba miešať hrušky s jablkami. To sú úplne odlišné autá s odlišnými koncovými užívateľmi. Pre všetkých záujemcov o jazdu v prírode a na nespevnených povrchoch iba krátka informácia - na to si treba vybrať iný model od SUzuki. Tam kam som jazdil s X-Trailom (278.000 km) by som si netrúfal vziať SX4 a tam kde som jazdil s SX4 by som nenabral dostatok odvahy jazdiť s S-Crossom. Je to viac cestné ako terénne auto - nedostatočná svetlá výška. Našťastie posledného pol roka nemusím jazdiť v teréne, ale po cestách, kde je toto auto doma. Zarazil ma údaj o spotrebe dosiahnutej v teste - 6,2 l/100 km. Dva týždne po kúpe auta (kúpil som ho ako predvádzacie s nabehanými 3.400 km) som mal cestu po diaľnici v silnom protivetre 200 km, so silným bočným vetrom späť a tankoval som 5,9 l/100 km. To bola moja maximálna spotreba od kúpy. Ako príklad uvediem spotrebu na ceste do Chorvátska - 17 hodinová 920 km cesta (hodiny v kolónach, na diaľniciach 140 km/h na tachometri) - 5,19 l/100km; cesta späť cez Taliansko 1.260 km - spotreba 5,27l/100 km. Štandardne tankujem priemerne 4,5-4,7 l/100km v kombinovanej premávke - denne 100 km diaľnica, 30 km tlačenica v Bratislave. Štart-stop systém používam iba na 50%, pretože v kolónach to nedáva zmysel.
Argument, že Mits. ASX je väčšie auto by som nebral vážne- bol to manželkin favorit - absolvovali sme aj skúšobnú jazdu. Dobré auto. Ale nie s výbavou S-Cross a za cenu 20tis E. Skvelý ťah - 320Nm, tichý chod, komfortný podvozok.
Suzuki jsou skutečně povedená, známej koupil Kizashi 4x4 a musím uznat že auto mne uchvátilo. Starší nejde úplně dobře sehnat ale nakonec našel myslím v áčkách. Výbava je super- kůže, xenony, vyhřívané sedačky, tempomaty atd... ale to svezení le fakt samurajské.. myslím že říkal že za to dal asi 330tisíc. Jezdí s tím furt a zatím to moc půjčovat nechce jak se mu v tom dobře jezdí. Mám zkušenost se škodovkami, subaru, BMW, nissany.. ale toto se fakt povedlo. Ta SX4 v článku je prý taková lehce ovladatelná a pro ženy..ale proč ne.
Za 500tis se da sehnat Mitsubishi ASX 1.8 diesel 110kW. Je vetsi a lepe vybavene a s vetsim vykonem. S-CROSS je predrazene.
Až na spotřebu souhlasím s tím, co je napsáno. Mám najeto přes 11 tkm, občas i s vozíkem, a ještě jsem nikdy nepřesáhl hranici 6l. Louda nejsem
Můj Trabant onehdá klidně sosal i 16 l/100km. Ale to měl nějakej do_dr_banej karburátor. Jsem se nestačil divit kam ten benzín mizí
Suzuki je spíše takový japonský Trabant. Je řada lepších aut za nižší cenu. A spotřeba přes 6 litrů ? Za tolik jezdí řada větších aut.
Jakých lepších aut? To by mě docela zajímalo.
Bohužel/bohudík Duster strčí do kapsy Jeti i tohle. Hlavně podvozek je spíše kostitřas a na D1 to musí byt peklo.
Jsem v Chorvatsku a Duster tu maji vsichni, Italove, Francouzi, Chorvati, Slovaci... Suzuki nikdo. Duster je super, francouzska technologie, ale maji blbe zprevodovani. Neni na dalnice. Sam mam starou Sportage a za S-CROSS bych nemenil, je male.
Vypada to pekne.Ale kdo chce ctyrkolku,pracovni naradi,bude Dastr dostupnejsi
Přijet domů za rodinou s novým autem značky Dacia, tak budu jíst měsíc párky. A to neříkám, že Duster je špatný, je to prostě pracovní nástroj pro nějaké nemovité lesníky, obrazně řečeno.
Moc mě pobavila věta o původu naftového motoru ("z vlastní dílny japonské značky"). A co v té dílně dělají? Asi seškrabávají nápis MultiJet a dopisují DDiS. Pokud vím, Suzuki se původem turbodieselů příliš netají.