Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně představili pneumobily, auta na stlačený vzduch

Závodní vozítka poháněná vzduchem z tlakových lahví zkonstruovali studenti Vysokého učení technického v Brně. Dvě lehká jednomístná vozítka, která jezdí rychlostí asi 40 kilometrů v hodině, vyšlou koncem týdne na závody do Maďarska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A46l66e49š 34K62o69č57í 5648187470306

Místo ocelové lahve tchýni s pumpičkou a JE TO.;-D

0/0
15.5.2014 12:08

I57v91o 96J41a93n98á37č15e89k 8803703971852

Si pamatuji před více jak 25 lety jsem jel párkrát na lokomotivě na stlačený vzduch. Bylo to docela fajn, na výfuku se dobře chladilo pití a osvětlení bylo řečení přes generátor, který byl napojen na turbínu a ta se pouštěla kohoutkem. :-)

0/0
14.5.2014 21:52

S73t49e93p92a69n 28T91o60t59h 8448849645798

ta v u nas jezdila do letoska...

http://usti.idnes.cz/akumulacni-parni-lokomotiva-v-ustecke-setuze-skoncila-pgk-/usti-zpravy.aspx?c=A140411_2055555_usti-zpravy_alh

0/0
15.5.2014 8:14

I45v44o 23J22a87n91á85č39e23k 8213553431412

Ale kdepak, psal jsem o stalčeném vzduchu, nikoliv o tom, co píšete vy.

0/0
16.5.2014 8:46
Foto

J29a25n 12K10o20l65e95n51k48o 3880293635711

já nevím, ale MDI funguje už minimálně od roku 2002 a za 7-8 tis EUR prodávají osobní a užitkové vozy poháněné stlačeným vzduchem. Mají dojezd až 300km a vyvinou rychlost až 100Km/h. 100km vychází na 15 Kč za elektřinu pro pohon kompresoru který Vám prázdné nádrže natlakuje za 6-7 hodin. Takže ještě chvíli mi vykládejte že stlačený vzduch se v autech neujal že je to neekonomické nebo nerentabilní apod....

0/0
14.5.2014 14:35

J47i28ř37í 95D42v61o55ř38á29k 5918693768670

To jsi našel kde?Levnější než elektromubil , větší dojezd ......?

0/0
14.5.2014 20:19

P81a15v98e43l 35F81o46l36t85á71n 4440562444

Pane Kolenko, můžete dát nějaký relevantní odkaz? Dle toho, co lze ohledně pohonu stlačeným vzduchem na webu nalézt, píšete nesmysly.

0/0
14.5.2014 22:22

S73t98e82p93a95n 34T92o33t30h 8488219855248

kdyz nedo on, muzu treba ukazat http://www.autonavzduch.cz/

http://www.hybrid.cz/tagy/mdi

...

to jen u nas. Staci pohledat

0/0
15.5.2014 7:42

P23a80v85e90l 94F20o39l43t96á23n 4450492544

Ano, bohatě stačí; toto už jsem viděl a četl dříve, proto byla má reakce taková, jaká byla.

První odkaz má dole: "Poslední úpravy: 8.8.2009".

Článek na Hybridu zveřejněn "14 Únor 2011" a od té doby "ticho po pěšině".

Ať se podíváte kamkoliv, všechny zmínky o "autě na vzduch" jsou několik roků staré a pak chcípl pes. Toto jsem měl na mysli.

Tím "relevantní", jsem měl na mysli informace letošní (máme už půlku květence) a ty se nevyskytují.

0/0
15.5.2014 11:37

R92a80d34e21k 42P64r61o85c27h80á38z45k96a 2733529748

To auto neexistuje!Je to něco mezi podfukem a zbožným přáním autora té konstrukce. Každý inženýr, který si ze školy pamatuje rovnici PV=RT a ještě úplně nezapomněl integrály, Vám dokáže, že je to nesmysl, přestože je ten motor tak báječně složitý a vypadá superzáhadně;-D

0/0
15.5.2014 9:27

L58u84k60á32š 49V66a33ň54u10r80a 1485454143403

Kdysi nějaký Ind zkoušel udělat motor využívající kombinaci stlačeného a nestlačeného vzduchu a mělo to teda lepší parametry.

0/0
14.5.2014 12:55

P12a69v57e55l 78S98ý51k94o36r77a 4304626362634

Vypadá to,že studenti Vysokého učení technického v Brně vymýšlejí spoustu zbytečností,po dostudování se naplaví do Prahy,aby je tu zkoušeli uplatnit.Bohužel.

0/0
14.5.2014 11:51

V14l61a59d22i64m89í31r 64F60i88b31i52g24e11r 5654411831224

Než se vymyslí něco převratného vyřádá si to stovky někdy i tisíce neůspěchů. Nejdřív tu technologii musí vyzkoušet a pak se mezi studenty najde nějaký geniálnější jedinec, který to zefektivní, zjednoduší, prostě zlepší a vynález bude na světě.

0/0
15.5.2014 15:58
Foto

J22a50r36o75m49í28r 72V75e16g88r 2337530292140

To už tady bylo. Byl jsem se na to podívat i na Ženevském autosalonu.(byla krize a nabízeli možnost vystavit kdekomu i firmě MDI, která to auto prodává již léta na celém světě)

I kdyby to nezamrzalo, stlačit vzduch spotřebuje spoustu energie, podobně jako CNG.

My jezdíme na baterky, nabíjíme ze Slunce (když to jde) a jsme spokojeni. Jak? Přijďte se podívat 24.května odpoledne na Václavák, nebo na sraz v červenci.

elektromobily-os.cz

0/0
14.5.2014 9:42

R95i90c95h29a88r32d 48T50r79e14f96i65l 4561555379930

Jako hračka dobrý. Jako technické cvičení taky. Jinak úplně na dvě věci.

+2/0
14.5.2014 8:49

O69n46d45ř50e85j 50S62t34a82r72o46c26h 5550583702654

Závod na 200 metrů?

+1/0
14.5.2014 8:48

J76i33ř19í 14J74u45r64á32š28e73k 8107555700517

S letmým startem ;-)

0/0
14.5.2014 10:26

P61e26t29r 77S93k62o17k82a62n 3209509423939

Nejefektivnejsi palivo bude stlacena kapalina. Uz se na tom pracovalo za C.K., ale jeste to technicky nikdo nedokazal dotahnout. Ale dle propoctu Prof. Jamneho to ma byt nejeefektivnejsi mozny pohon s minimalnimi ztratami.

+1/−1
14.5.2014 7:39

J16i58ř12í 33D34v55o35ř10á78k 5328273898940

Jako nápad dobré .Možná to má takový drobný problémek.Stlačit kapalinu.

+1/0
14.5.2014 20:21

A10l80e28x67a76n62d78r 22K31o84s10t35k79a 5769126699496

Na jednu natlakovanou láhev celých 10 km. A to jde o odlehčenou konstrukci, která má bez člověka jen pár kg. Auto s váhou tunu a čtvrt by na to patrně neobjelo ani blok baráků. Dokonalá demonstrace, proč se to nepoužívá.

+1/0
14.5.2014 7:17

J56i92ř33í 13D69v26o68ř70á75k 5318243258600

Z hlediska financí je stlačený vzduch nejhorší varianta pohonu.

+1/0
13.5.2014 19:27

J46a96n 59Š13p66e17c12i44á52n 2730780259929

Pokud si to natlakuju v praci,tak rozhodne ne :D

0/0
13.5.2014 23:41

J36a26r32o97m74í58r 97K19r81á70l 4960719954209

Počkejte, až Vám na půl cestě dojde vzduch. ;-)

+1/0
14.5.2014 7:56

V12á97c15l86a56v 96M15á34c63h38a 1302733449617

bude foukat

0/0
14.5.2014 16:40

S47t21a50n58i34s54l32a41v 53R52o32s48e66c62k36ý 9245879161949

21. století - století páry

0/0
13.5.2014 19:24

M20i90r42o53s68l91a67v 95D30i91o68p69a54n 2836629578442

Si děláte srandu, ale už v r. 1970 jsme měli v EL. Třebovice lokomotivu na stlačenou páru. Byla to jako parní lokomotiva bez kotle. Tam kde měl být kotel, tak byl zásobník na stlačenou páru. Tahala v pohodě 30 vozů s uhlím a vydržela asi půl šichty. Potom se jelo do výtopny a zhruba za půl hodiny byla natlakovaná.:-)

0/0
14.5.2014 16:19

M58a55r22t71i65n 78K65o60m43i33n57e48k 5700377231412

Akumulacni lokomotiva neni zadna novinka a na tahani nakladu po fabrice je to idealni. Ale dokazete si predstavit neco takoveho v normalnim provozu? :D

0/0
15.5.2014 9:29

R66a48d50e56k 78P95r89o41c85h35á20z60k83a 2623929818

Pára je ale něco úplně jinačího než plyn. Důlní lokomotivy na stlačený vzduch byly vlastně celé plné obrovských tlakových lahví a stejně vydržely jen pár desítek km. Nakonec se zrušily, protože jejich provoz byl finančně neúnosný a dnes se používají diesely s pokročilou filtrací spalin.

0/0
15.5.2014 9:33

J98i77ř79í 38D59v82o47ř35á62k 5868173588440

Koncem 80.let se prodával modelářský motorek na CO2.Účinost nic moc , a při teplotách kolem 10.stupňů zamrzal.é

0/0
13.5.2014 18:28

D48a81v30i41d 55R23y27c24h16e86t79s59k31ý 9396781530540

Do města by to mohlo být zajímavé, 10 km je poměrně málo a reálný dojezd bude nižší, ale "palivo" lze doplnit během několika sekund, třeba i během stání na semaforu.

+1/−2
13.5.2014 16:12

M98i59l70a63n 65P71o58k43o12r17a 6659132314262

ale docela mě pobavila představa, jak dojedou auta na červenou a všichni řidiči vyskakují s pumpičkou a doplňují "palivo"  ;-D

+5/0
13.5.2014 17:36

R18a81d82e51k 86P38r39o51c16h79á64z84k71a 2913589108

To nevím, jestli během několika sekund. Jestli jste někdy viděl plnit potápěčskou lahev (což je asi tak ekvivalent toho co mají v tom vozítku), tak to bylo vždycky tak na čtvrt hodiny, celou to dobu při tom běží kompresor který žere tak 5 kW a dělá kravál, že by se za něj nemusela stydět vytuněná motorka :-)

+5/0
13.5.2014 17:53

D60a18v55i18d 42R18y98c73h83e25t58s82k22ý 9216191570130

No pokud má ta nádoba na pohon třeba 30 atmosfér a na plnění budete mít 10x větší nádobu, která bude mít 33 atmosfér a ty propojíte (postupně, aby nebyl výbuch), tak to udělá vžúúúúm a máte v obou 30 atmosfér. Velkou nádobu pak dotlakuje kompresor. Možná je to kravina, nejsem fyzik ;-D

0/0
13.5.2014 19:34

M65i63c50h49a55e36l 65K26o68n17e63č83n11ý 6862853509529

30 Barů je málo , potápěčské láhve se plní na 200-300 barů(atm) a počítám, že u nich to nebude míň spíš naopak. Stlačený vzduch je díky tření a neefektivnosti komresorů jedním z nejdražších pohonných médií, bohužel.;-)

+5/0
13.5.2014 23:15

J17i14ř93í 74H17a75v73e83l 8776139221809

Jo jo, při stlačování se vzduch dost brutálně zahřívá (výrazné ztráty energie) a při rozpínání zase dost chladí a může různě zamrzat.

0/0
14.5.2014 13:44

J68i93ř67í 54D36v68o36ř93á58k 5218613298520

Ve druhé třídě ZŠ jsi mohl pít pivo.Už ti bylo 18.let.

0/0
16.5.2014 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.