- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Místo ocelové lahve tchýni s pumpičkou a JE TO.
Si pamatuji před více jak 25 lety jsem jel párkrát na lokomotivě na stlačený vzduch. Bylo to docela fajn, na výfuku se dobře chladilo pití a osvětlení bylo řečení přes generátor, který byl napojen na turbínu a ta se pouštěla kohoutkem. :-)
já nevím, ale MDI funguje už minimálně od roku 2002 a za 7-8 tis EUR prodávají osobní a užitkové vozy poháněné stlačeným vzduchem. Mají dojezd až 300km a vyvinou rychlost až 100Km/h. 100km vychází na 15 Kč za elektřinu pro pohon kompresoru který Vám prázdné nádrže natlakuje za 6-7 hodin. Takže ještě chvíli mi vykládejte že stlačený vzduch se v autech neujal že je to neekonomické nebo nerentabilní apod....
To jsi našel kde?Levnější než elektromubil , větší dojezd ......?
Kdysi nějaký Ind zkoušel udělat motor využívající kombinaci stlačeného a nestlačeného vzduchu a mělo to teda lepší parametry.
Vypadá to,že studenti Vysokého učení technického v Brně vymýšlejí spoustu zbytečností,po dostudování se naplaví do Prahy,aby je tu zkoušeli uplatnit.Bohužel.
Než se vymyslí něco převratného vyřádá si to stovky někdy i tisíce neůspěchů. Nejdřív tu technologii musí vyzkoušet a pak se mezi studenty najde nějaký geniálnější jedinec, který to zefektivní, zjednoduší, prostě zlepší a vynález bude na světě.
To už tady bylo. Byl jsem se na to podívat i na Ženevském autosalonu.(byla krize a nabízeli možnost vystavit kdekomu i firmě MDI, která to auto prodává již léta na celém světě)
I kdyby to nezamrzalo, stlačit vzduch spotřebuje spoustu energie, podobně jako CNG.
My jezdíme na baterky, nabíjíme ze Slunce (když to jde) a jsme spokojeni. Jak? Přijďte se podívat 24.května odpoledne na Václavák, nebo na sraz v červenci.
elektromobily-os.cz
Jako hračka dobrý. Jako technické cvičení taky. Jinak úplně na dvě věci.
Nejefektivnejsi palivo bude stlacena kapalina. Uz se na tom pracovalo za C.K., ale jeste to technicky nikdo nedokazal dotahnout. Ale dle propoctu Prof. Jamneho to ma byt nejeefektivnejsi mozny pohon s minimalnimi ztratami.
Jako nápad dobré .Možná to má takový drobný problémek.Stlačit kapalinu.
Na jednu natlakovanou láhev celých 10 km. A to jde o odlehčenou konstrukci, která má bez člověka jen pár kg. Auto s váhou tunu a čtvrt by na to patrně neobjelo ani blok baráků. Dokonalá demonstrace, proč se to nepoužívá.