Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nový český unikát. Speciál pro vozíčkáře se jmenuje Elbee

Zatím jich v bývalé loštické tvarůžkárně postavili pět, ale vše je připraveno na sériovou výrobu. Jednodveřový čtyřkolový speciál, který umožní vozíčkářům volnost pohybu na neomezenou vzdálenost, se po deseti letech vývoje představuje v plné parádě. Unikátem je přední nájezd do vozidla, to jinde nenajdete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i71c27h25a52l 72T43o88m19i65n83s73k50ý 9191265697834

Když se na silnici čelně střetnou takováto vozítka, tak mají podstatně větší šanci na přežití než když se čelně potkají dva kamiony.

Je to nejen o tuhosti karosérie ale i o hmotnosti.

0/0
21.5.2014 9:16
Foto

R91a47d21i59m 87K41r43o36u72t66i39l 7140711866289

Líbí se mi to. Fajn nápad. Má to jednu výhodu v tom, že tohle by se nemělo krást a invalidi pak nebudou muset řešit problémy vracení dotace, kterou dostali na běžné a upravené a ukradené auto.

+1/0
18.5.2014 9:13

L80u33d26v14í95k 27G59a11j80d27o97š43í90k 2785163594772

Pěkné.

Až na tu napálenou cenu. :-/ Inu na postižených se dělá těžký byznys. Počítá se s tím, že invalidi o výrobek hodně stojí, konkurence na trhu je relativně malá a že si na to postižení nakonec najdou nadace a sponzory a někdo tu nesmyslnou cenu jako charitu dá.

0/−2
18.5.2014 0:36

P95e38t49r 88S55k15o35k44a54n 3579239673709

Jedinej problem vidim v tom ze pri havarii se clovek v nejlepsim pripade zmrzaci.

0/0
17.5.2014 21:22

L12u90d83v59í56k 46G23a97j20d82o21š30í23k 2255953614372

Což vozíčkáře asi tak úplně netrápí. :-)

0/0
18.5.2014 0:37

J76i93ř70í 11D64v82o40ř22á55k 5888713568820

Má "TO" už homologaci?

0/−1
17.5.2014 13:31

S58t88a98n89i42s47l85a54v 65B17u49r94i83a17n 5353724594537

Technicky úžasné. Z hlediska běžného uživatele invalidy třetího stupně, tedy bobírajícího jen invalidní důchod, pro většinu invalidů vozíčkářů nedostupné. Je to jako s léčebným konopím, které sice bude jednou na předpis, ale cenově si jej žádný důchodce nebude moci koupit.

0/0
17.5.2014 10:57

S96t67e59p85a21n 13T86o71t77h 8388709845898

Verim, ze se na to da sehnat nejaka ta dotace pres magistraty mest...

Ja sem na schodolez pro mamku vybehal dotaci pres 150k... a to se bavime o dobe pred 18ti lety. Tehda byla dotace na auto nejakych az 60k... ted dostanou pres 200k.

Mamka, ta uz to bohuzel nepotrebuje :-/

+1/0
17.5.2014 11:41

L39u49c30i82e 31K87a75n39o50v95a 3300379988854

no časy se mění. Maximální dotace je 200 tis. na deset let a není automatická -  podle druhu a závažnosti postižení, více  záleží jak se schvalovací komise vyspí, kolik jim zbývá peněz, kolik už rozdali svým známých.. apod.

0/0
17.5.2014 12:08

M92a38r20t80i68n 57K30ř21í69ž 9703542110367

respekt. Smysluplný vývoj, řekl bych.

+2/0
17.5.2014 10:15
Foto

M21i13r75o11s64l35a66v 28S21t62e29i59n42e18r 6568764403595

Dveře vpředu s volantem mívala už BMW- Isetta v šedesátých letech. Myšlenka, použít tento princip pro vozíčkáře je jistě revoluční. Proti Velorexu opravdu obrovský pokrok.

+2/0
16.5.2014 21:31

P10a28v73e76l 90O18d80r49a72z30i68l 6934299567190

Jistě. Například v tom, že Velorex nikdy nebyl určen pro vozíčkáře (krom toho konceptu nedávno).

0/−1
16.5.2014 22:21

S83t98e38p85a69n 62T18o87t33h 8728789765718

To se pletes... Velorex byl prave vyvinut pro invalidy...

+3/0
17.5.2014 11:42

F21i79l89i61p 69B52.79.33. 1450127329358

Paráda.. Jen by mě zajímalo, proč tedy řešili tak složitou konstrukci - otevírání předku (viz. rozdělení řízení) a neudělali to najíždění zadem? Odpadl by nejen tento problém, ale také určitě konstrukční řešení mechanické pevnosti pro crash testy..

+1/0
16.5.2014 20:20

J38a44n 66J72e97l63í53n45e60k 8143325862246

Pakliže si přečtete ten článek, tak se to dozvíte;)

+1/−1
16.5.2014 23:11

F31i70l75i54p 94B10.28.95. 1100587209598

Četl jsem jej. Pro jistotu dvakrát. Ale není tam psán důvod, proč zvolili tuto složitou variantu, rozevíracího předku. Proto se ptám. Jestli umíte číst mezi řádky, podělte se s námi o tento důvod.

0/−1
17.5.2014 2:02

V25á23c95l20a16v 60M72r10á50z 9121894206346

Ve videu to autor konceptu zmiňuje, zamená to lepší parkování a především lepší výjezd. Vozíčkář díky výjezdu  vpředu vidí, kam pokládá rampu a nemusí při výjezdu z auta couvat, což by bylo jistě obtížnější než couvat do auta.

+1/0
17.5.2014 2:29

F79i37l27i71p 48B34.65.68. 1890927969838

Ok, díky. Na video jsem na mobilu nekoukal...

0/0
18.5.2014 10:33

J33i26ř15í 31K76a27č83í51r58e11k 5520466846

Výborně! Opravdu užitečná věc, kluci jsoy šikovní :-)

+4/0
16.5.2014 19:57

L86u14c81i84e 34K20a46n95o27v77a 3370799718444

Na jednu stranu - pro vozíčkáře co žije sám a chce být naprosto samostatný - úžasné.

Na straně druhé, z mého pohledu jakožto osoba na vozíku, si neumím představit, že si za ty peníze koupím něco takového. Nežiju sama, takže nevím jak bych tam nacpala alespon svoje nejbližší. Kufr se zdá být příliš vysoko. A všichni vozíčkáři co znám jsou natolik zdatní, že jim přelézání na sedadlo nedělá až takový problém. Podotýkám, že existují takové vychytávky jako např. sedadlo jenž se "vysune" z auta. A ti co nejsou dost zdatní a užívají el.vozík by se do auta asi sotva vešli. 

Nehledě na to, že stát přispěje maximálně 200 000 - když se posudkový krásně vyspí. 

Tudíž - ikdyž konstruktérům gratuluji za super nápad, z vlastního pohledu je to pro mně k ničemu. Za ty peníze prostě musím zakoupit něco kam se vejdu s vozíkem a s rodinou.

+2/0
16.5.2014 19:13

P89a30v66e27l 38O72d93r10a38z95i81l 6654609407180

Ano, to máte pravdu, jako rodinné auto to fakt nevypadá.

+1/0
16.5.2014 22:22

E80l42i52š39k66a 66K49u41č57e53r95o79v16á 7949462433863

po dálnici uhánět až 100 km rychlostí... bakeliťák... no pravda, vozíčkáři asi těžko vyhrožovat havárií, po které zůstane na vozíku, ale stejně. :-/

0/0
16.5.2014 19:12

L85u96c26i33e 29K38a58n45o55v90a 3320259338924

předpokládám, že kdyby mě v tomhle tom někdo "sejmul" tak si s nějakým žitím na vozíku nemusím dělat vůbec žádné starosti. Vlastně myslím, že bych si už vůbec nemusela dělat starosti.

+1/0
16.5.2014 19:15

V11á65c62l74a47v 70K22a32f12t41a75n 7705479323776

je to kapotovaná čtyřkolka ;)

+1/0
16.5.2014 20:58

M57a66r50t19i84n 49H36a21v79l31í96k 4950485447513

Nevím nevím. Za ty peníze je to docela drahý jako druhý auto do rodiny jen pro vozíčkáře. Kdyby do toho dělali i vyndavací sedačku, aby s tím mohl případně jet i někdo nepostižený. Taky bych rád viděl jak tam vozíčkář dává nákup, zadek mi příde dost vysoký. Ale vyvíjeli to dost dlouho, tak to asi lépe nešlo.

0/0
16.5.2014 18:51

J25i48ř56í 87D42v15o68ř34á34k 5218843548300

BMW ISETTA ?

+2/0
16.5.2014 18:35

M55a84r96t60i11n 78H14a81v46l75í96k 4800315437653

Když sem to viděl otevřené, přesně jsem si vzpoměl na tohle auto :D

+1/0
16.5.2014 18:42

O77l98d35ř69i17c63h 84L87e37b42e62d53a 5327555651640

Když vidím volant zvednutý s předními dveřmi, nevěřím na mechanický převod z volantu na kola. Určitě je to po drátě.

0/0
16.5.2014 18:13

M64i92c50h24a29l 30K27o90z66d97e75r28k67a 4340535751

Na pravé straně vedle pístu dveří je vidět teleskopická tyč. ...hádám že je jejím účelem udržet volant jenom v přibližné pozici a v kontaktu se zbytkem řízení, přičemž při dovření dveří se zablokuje, dopadne do západek, nebo tak něco, jinak vy měli v řízení dost velkou vůli.

Klidně by se ale mohlo i při otevření dveří rozpojovat. Ani v tom by nemusel být problém.

+2/0
16.5.2014 18:23

O36l69d97ř63i13c30h 69L42e27b52e43d17a 5777325481260

Podíval jsem se blíž na tu tyč a na 7.obrázku je jakž-takž něco vidět. Typoval bych tedy, že tyč je po složení namáhána na krut.

0/0
16.5.2014 18:53

M81i81c55h65a12l 23B47e86d41n37á92ř 6885951598434

už vim co mi tohle vozítko připomíná http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/04/pod_front22.jpg

0/0
16.5.2014 18:01

A61d15o92l54f 68Ř51í45h94a 7318745972806

Hm pěkný a jakej to má kreš test při srážce s tatrou?

+1/−2
16.5.2014 17:29

Š22t51ě94p52á49n 26F93r71a11n32c40l 8374499374700

Stejnej jako tvůj Golf na hlínách a s bublinkama na voknech - totálka...

+9/0
16.5.2014 17:40

D24a34v19i97d 65L47o50r61e19s 9804126312599

..no tuhle nedávno v televizi ukazovali jak se čelně srazila A8 s nějakým kamionem...posádka tý audiny, mám dojem nějaká dáma, bez zranění...:-P

0/0
17.5.2014 19:01

V16í57t84ě88z70s52l43a91v 21G98o26r94g36o12ň 4337659648832

Jako...dobrý! Ale , nebylo by daleko praktičtější udělat výklopný "zadek" ???  Vozíčkář by tam zajel prostě zezadu.  V přední části by tak byla zachována potřebná tuhost karoserie a odpadly by problémy s řízením atd.  Nějak mě to hlava nebere.Prostě - proč to dělat jednoduše,když to jde složitě......A ani bych toto vozítko raději nechtěl vidět při crash testech......  :-/

+1/−7
16.5.2014 17:23

V97á36c21l84a33v 19K59a39f59t42a23n 7495279653866

protože by při vystupování couval ;)

+4/0
16.5.2014 17:46

V24í25t42ě69z84s15l44a58v 69G97o39r81g95o42ň 4807849778202

No a takhle couvá při "vstupu" .... to vyjde nastejno .

+1/−2
16.5.2014 18:14

V53á90c46l36a96v 96K54a39f37t39a93n 7745549223116

tam ale ví přesně kam couvá a co tam má čekat, to někde ve městě na cizím místě neví

+5/0
16.5.2014 18:22

V78á93c41l47a60v 29K34a38f38t81a12n 7365759783546

a couvání nahoru je bezpečnější než couvání dolu, jak už někdo psal níže, už kvůli brždění

+2/0
16.5.2014 18:28

V81í32t69ě57z79s39l88a27v 69G13o41r55g21o69ň 4147579968592

No, na tom asi něco bude....Nicméně bych to neviděl jako zásadní problém. Je to otázka zvyku. Ale uznávám že couvání dovnitř je lepší než couvání ven.

0/0
16.5.2014 18:36

L87u63b93o30s 64K52u80b24i19c44e98k 4315275104

Zlate ceske rucicky. Takeve firmy by si zaslouzile nejake injekce z EU nebo od statu, ale ten radeji nacpe penize do nejake zumpy !!!!

+6/−1
16.5.2014 17:19

T57e15o68d45o93r 24Ř32í82p18a 2898983910484

Jen aby mistr Hanuš tu soustavu táhel a pák dobře seřídil. 

Jinak z toho bude speciál eugenický.

0/0
16.5.2014 17:16

L59u30c79i41e 31K23o71m80i57n88i38k50o54v47á 2454406679980

Opravdu se mi to libi, je to takove hezke mazane reseni ;-) Jen bych mela trochu strach z bezpecnosti (probehly crashtesty?) a ze z toho bude malo videt. Ale jinak je to moc pekny vozitko, konecne vzniklo zase v CR neco inovativniho a chytryho ;-)

+3/0
16.5.2014 17:03

M69i55c36h85a74l 75K88o34z23d51e97r64k12a 4800155321

Zmiňuje se Isetta a první Multipla.

Jejich otevírání dveří do strany ale bude nepraktické. Jednak by vozíčkáři překážel volant, hlavně by ale bylo náročnější umístit tam rampu. Odklápěcí střecha navíc bude alespoň částečně chránit při dešti.

Jen mě pobavila zrcátka ze 120ky. Ta se budou asi špatně nastavovat. Na druhou stranu s tím ale stejnak bude jezdit jenom jeden člověk, takže se jednou nastaví a pak si můžou v dané poloze klidně třeba zareznout.

0/0
16.5.2014 17:01

J11i82ř87í 30D36v49o69ř21á28k 5638243968570

Viděl jsi isettu?

0/0
16.5.2014 19:15
Foto

P83a63v82l48a 44N72o16v72á 7828400548275

Pro vozíčkáře vskutku povedné řešení a sympatické oprášení nápadu vstupu ze předu, jako mívaly některé vozy dříve. Oč mám trochu strach, je bezpečnost, na dálnici bych se s tím asi bála :-)

0/0
16.5.2014 16:48
Foto

J79á25c17h78y75m 82L15u49k70e59š 2249131283392

Moc pěkný! Chtěl bych v tom vidět Hammonda na tracku.

+1/0
16.5.2014 16:46

M57i36c71h70a77l 27K14o70z39d12e62r90k95a 4180315901

No, vzhledem k tomu, že je to ruční výroba, je ta cena naopak fantastická.

Bylo by super, kdyby se jim podařila spolupráce třeba s nějakou automobilkou a sériová výroba.

+12/0
16.5.2014 16:44

J55o64s18e15f 28C70í92s38a23ř 7247522470420

čistě technicky - paráda R^

+6/0
16.5.2014 16:40

M80i45l53a89n 18K10o44c94h 2655368832876

Zlaté české ručičky  trochu mi vadí vysoká cena, i když... otázka je kolik budou ochotny platit naše bohaté zdravotní pojišťovny, které jsou schopny na základě svých posudků udělat z vozíčkáře mírně chodícího, bez nároku....

+3/0
16.5.2014 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.