Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Fiatu: Prosím vás, nekupujte si už naše elektrofiátky

Ředitel italsko-americké automobilky slavných jmen Fiat Chrysler Automobiles má krutý smysl pro humor. Případným zájemcům o elektromobil Fiat 500e totiž Sergio Marchionne vzkazuje: "Nekupujte si ho."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91a60v28e53l 85O30d87r12a57z19i29l 6374119637960

Pěkná reklama. Pro méně bystré: kdyby nechtěl dotovat výrobu, tak to prostě nedělá, nemusel by prosit zákazníky, aby to nekupovali ;-D

0/0
5.6.2014 13:55

A94l68e74x31a50n27d75r 43K11o18s21t32k37a 5499696669286

Nebylo by rozumnější používat prostě co nejúspornější spalovací motor, ale lít do toho ethanol? Zrovna USA má obrovské, ale opravdu obrovské úrodné oblasti, kde by se dala pěstovat kukuřice či obilí a pálit z toho ethanol. Což krom toho, že (při zpracování blízko sklizně) je opravdu eko, by přineslo XY pracovních míst a značně snížilo dovoz ropy. Tam to není jako u nás, kde je 2 km silnice a vesnice.. A místní zemědělec má 10 hektarů a obdělává je večer, protože přes den musí někam do zaměstnání. V USA je běžné, že z městečka do městečka je to 50+ kilometrů a mezi tím jsou 2-3 farmy, každá o rozloze stovek hektarů.. Z čeho ale ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.. Nemluvě už o tom, že by podobné hospodaření znamenalo okamžitý odbyt pro doslova statisíce oněch traktorů, které také musí někdo vyrobit, dodávat jim náhradní díly atd.

+1/−3
25.5.2014 22:43

P43e75t41r 50M48o42t41y90č77k65a 2812348410199

Pěstovat monokultury v podobném rozsahu je "eko"? Cpát do půdy v neskutečných kvantech hnojiva, protože podobná produkce ji za pár let vyčerpá? Tohle všechno zavlažovat, protože ty rozsáhlé prázdné oblasti jsou většinou prázdné proto, že se tam nic pěstovat nevyplatí, třeba kvůli suchu? Co všechna ta technika, která k tomu bude potřeba? Ty statisíce traktorů budou také jezdi na špiritus? Továrny, kde se budou vyrábět budou poháněny zelenou pravdoláskou?

Tento text mi něco připomněl: "ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.." Mohu vám něco doporučit? Přečtěte si Hlavu XXII, tam si přečtete třeba tohle: "Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto vydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat" A tohle, mezi námi, zcela přesně a nadčasově popisuje, co přesně se vyplatí zemědělci, když dojde na podobné perverze, jako je například povinnost podporovat biopaliva, nebo nesmyslné elektromobily, za každou cenu.

Když budou mít Američané pocit, že chtějí být více "eko", mají k dispozici spousty plynu. A mezi námi - poslední, co chce Američan řídit, je nějaké homoautíčko s minimální spotřebou, co jezdí na jakési legrační palivo. Američan chce pořádně velké, silné auto, na které se dá spolehnout.

0/0
4.6.2014 23:22

P36a17v98e25l 75O14d59r54a73z83i84l 6514779197640

Homoautíčko? Proč argumentujete tak dementně?

0/0
5.6.2014 13:48

J73i17ř49í 62K18o66c86u65r86e55k 6365424405718

Proč je elektromobil tak drahý? Protože potřebuje speciální výrobní linku. Náklad ny výrobní linku se pak rozpočítávají do 1000 kusů, ne do 100.000. Díky tomu bude náklad na vyrobení elektromotoru 10x vyšší ikdyby byla výrobní linka 10x levnější.

A že vláda USA :rví trh, to je věc smutná. Mantra etatisty: Funguje to? Zdaň to! Ještě to funguje? zregeuluj to! Ještě to funguje? Nařiď vyrábět neprodejné zboží! Krachuje to? Dotuj to!

0/0
25.5.2014 12:32

R61e92g18i69n98e 83M24a38r34t93i61n 6672878120568

Nejdražší je provoz akumulace elektřiny. Takže i když si koupím předražený EM, tak náklady na provoz jsou mnohonásobně horší než u fosilních motorů. A nejhorším způsobem uložení el. energie jsou akumulátory.!!!RvRvRv

Zde pár článků:

http://www.nazeleno.cz/energie/energetika/ukladani-elektriny-z-fotovoltaickych-a-vetrnych-elektraren.aspx

http://3pol.cz/470-jak-ulozit-energii

+1/0
26.5.2014 7:06

J65a95k64u32b 36Ř13í58h42a 4715329512481

To je otázka. Samozřejmě, náklady na zprovoznění výroby auta zcela odlišného od předchozích modelů jdou do miliard korun. To je pravda. Na druhou stranu, Fiat 500e určitě bude mít mraky shodných dílů s Fiatem 500. Možná s nějakými drobnými změnami. No tak se tu přidá tvarovka, tu upínka, které budou funkční jen pro ty upravené plechy. Nicméně to není nic, co by se nedalo implementovat do linky pro pětistovku.Takže náklady na zprovoznění výroby elektrické verze njakého auta nebudou nějak moc vysoké. Spíš mnohem víc stojí pohonná jednotka takového auta. Motoru, který je vyvinut speciálně pro toto auto (ano, tady se náklady opravdu rozpočítávají mezi těch pár prodaných kusů, a náklady na vývoj motoru budou hodně vysoké), akumulátory, které prostě něco stojí v porovnání s palivovou nádrží.

0/0
30.5.2014 8:53

P51e21t68r 49M70o29t82y21č90k75a 2812778340499

Nemáte pravdu. Elektromobil se vyrábí na linkách, které jsou v podstatě stejné, jako pro skutečná auta. nebo vy si opravdu představujete, že automobilka pro každý nový model vybombarduje fabriku, všechno postaví znova a začíná se s náklady od počátku?

Elektromobil je technologicky prakticky stejné auto, jako skutečné auto, poháněné spalovacím motorem, bez ohledu na to, jaké palivo používá. Liší se motorem, troškou příslušenství kolem a pak samozřejmě tou obrovskou neefektivní baterkou, co k tomu potřebujete. A nabíječkou.

Problém s cenou spočívá v tom, že technologie, kterou dnes ovládáme, je prostě drahá. Baterie s potřebnými parametry jsou extrémně drahé. Suroviny jsou drahé. Příspěvky na likvidaci toho neekologického krámu jsou velké. Drahé je zaplatit všechny ty ekologické škody, které výroba komponent pro elektromobily způsobí:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3503&id_c=98493

Elektromobil je špatná a nesmyslná cesta do doby, kdy budeme disponovat bezpečným jaderným reaktorem ve velikosti kbelíku. Mezitím bychom se měli soustředit na využití v podstatě nekonečného množství vodíku, který máme k dispozici.

+1/0
4.6.2014 23:42

P45a81v54e10l 50O78d84r19a31z58i70l 6204149677130

To je ale snůška keců.

0/0
5.6.2014 13:43

J59o46s47e57f 44B72r26o64ž53k90a 6484152898657

Jste-li potrefeni elektroautomobilem, hybridem či jinou alternativou pohonu tak si počtěte na:http://www.hybrid.cz/tagy/elektromobily, nebo na: http://kcc-hho.webnode.cz/.

Je tam toho daleko víc.

0/0
25.5.2014 9:36

M89a24r85e96k 85H67r75u86b71y 6817712631418

Hmm, pokud to spravne chapu, tak vyroba techto predrazenych ekonesmyslu je odpustek za vyrobu jeste porad normalnich aut?EURv

+1/0
25.5.2014 1:51

T89o19m77á59š 24V24a18l40d39e44r 7303890759

Pomatenci. Nejprve zlikvidují EV1 i když jej chtějí majitelé odkoupit. Nyní nutí druhý dotovat  to co sami vyžadují. Je jasné, že malý EV bude technologicky podobný velkému EV a tak ani cenový rozdíl nebude tak velký. Rozdíl v železe není tak propastný. Pokud se bude u EV jednat pouze o baterie a nebudou se hledat jiné možnosti,  pořád se bude jednat o hračky pro movité.

0/0
24.5.2014 22:02

J28a27n 11K19r11p72e94c 5536413444842

no a takhle to dopada, kdyz politik kvuli lacinemu populismu chce porazit fyzikalni zakony.

+7/0
24.5.2014 20:16

V23í27ť10a 37K71r74u65t84i80š 1410364545747

"A podle kritiku i delce dojezdu"

Samozrejme, to neni o kritice, ale potrebe velke casti ridicu obcas ujet i delsi vzdalenost nez je 150km v kuse, bez ohledu na to, jestli je venku -20 (topoim) nebo +30 (chladim), jestli jedu pianko po okresce ne 140 po dalnici, bez potreby vytrestenych oci na meric dojezdove vzdalenosti. Uz beznych 300 km je dnes pro bezny EM vcelku problem.

+9/0
24.5.2014 18:01

J40a33n 89F80r34o59l79í64k 6166190485574

Nebo stojím večer v zácpě na dálnici a potřebuji bohužel alespoń obrysová světla, by´t LED:-P

+1/0
24.5.2014 18:47

T85o61m79á97š 67V87a58l74d92e45r 7953240809

To se nepovedlo.

+1/0
24.5.2014 22:05

J67a63k77u45b 19Ř44í90h71a 4355779762821

Led, které žerou jednotky, nebo zlomky wattů za hodinu? Ouk, to hodně baterku vymlátí, že?

0/0
30.5.2014 8:55

M24a28r80t63i29n 17V17o60t78a85v22a 6848858221525

Tenhle ekoterorismus s elektromobily je šílený. Všichni tvrdí, že elektromobil nevydává žádné emise, což je pravda pouze částečně. Pokud nebudu brát v potaz fakt, že ta elektřina pro jeho provoz se někde musí vzít, pak největším problémem elektrovozů jsou baterie. Jejich výroba a doprava a zničení po skončení jejich životnosti zatěžuje planetu mnohonásobně více než jak dokáže obyčejný automobil se spalovacím motorem. Toto ale už nikdo z ekoteroristů neřeší. Prostě se tomu nekouří při jízdě z výfuku, tak je to super.

Prosím Vás, ekoteroristé, vzpamatujte se ...

+12/−2
24.5.2014 16:35

P77a79v81e93l 36O74d10r66a94z11i29l 6964749567850

To jsou tak neskutečné lži, že se vůbec divím, že to je nejenom někdo ochoten poslouchat, ale také papouškovat, jako vy. Baterie není nic super eko, ale na rozdíl od ropy ji stačí vyrobit a převézt jednou. Navíc jsou často velmi dobře recklovatelné. Ten, kdo vám nakukal to, co píšete, byl pěknej kecal.

0/0
5.6.2014 13:48

P60e83t12r 25V53o68d76i20č72k38a 5878622125

Je samozřejmě blbost, aby takové prdítko stálo vyrobit 3/4 milionu, když benzínová verze stojí třetinu. Ovšem pan ředitel by rád stále prodával spalovací motory, protože to je ta součást auta, ve které je skryto největší know how. Díky tomu mu nemůže sebrat kšeft kdejaká čínská fabrika. Kdyby se ale začaly prodávat 500e, utíkala by mu nemalá část zisku k externím dodavatelům baterií a to se samozřejmě musí zarazit všemi prostředky.

+2/−12
24.5.2014 14:22

P80e51t91r 59M95a90r23e91č53e82k 1493171239608

Řekl bych , že nemáte tak docela pravdu. Elektromobil s dostačujícím dojezdem , ca. 500km , prostě vyjde moc draho právě kvůli bateriím. Takže postavit cenově dostupný vůz  je prozatím utopie. Nehledě na ekologickou zátěž z výroby a následné likvidace elektrických článků.

+6/−2
24.5.2014 15:44

P84e62t10r 20V42o13d91i35č37k82a 5698672825

Ja jsem nic o dojezdu nepsal. Psal jsem, ze 500e se soucasnymi parametry nestoji tolik, kolik tvrdi reditel. Jen se mu nelibi snizovani marze. To, ze jsou predrazene, je holy fakt.

+2/−1
24.5.2014 20:53

P10e68t18r 65M48o21t96y84č53k18a 2682108820439

No a teď si položte otázku, proč v tom případě daleko levnější kopie nesekají Číňani, Indové, Korejci, když jinak dokáží za dva měsíce obšlehnout cokoli. ;-)

Vykládáte nesmysly. Pokud spočítáme náklady na výrobu neekologických, neekonomických a neefektivních nesmyslů z dílny ekologistické církve, včetně veškerého příslušenství, tak to prostě stojí třikrát tolik.

A ještě jeden detail na závěr - pan ředitel reálně vůbec o ničem nerozhoduje. Pokud by to šlo vyrábět prodávat mnohem levněji ve velkém množství, už dávno by ho k tomu přinutili akcionáři. Přečtěte si zde:

http://technet.idnes.cz/tim-cook-apple-nejde-nam-jen-o-zisk-akcie-fc6-/tec_technika.aspx?c=A140303_154212_tec_technika_mla

... jak hezky může ekonáboženství zvyšovat firmám náklady a jak arogantně se pak jejich fanatičtí zastánci brání, kdykoli jim to někdo připomene.

0/0
4.6.2014 23:59

P93a16v10e61l 17O39d18r91a57z72i28l 6554599197550

A vy jako víte, že ty kopie nesekají? ;-D

0/0
5.6.2014 13:56

P24a19v88e37l 17R22i32e44d27l 4114947251759

Na tom, co říkáte, asi něco bude. Řekl bych, že slyšíme první výstřely další revoluce, kdy nové technologie nahrazují ty staré. Elektromobily, a zatím jen opatrně, začaly svou (asi vítěznou) jízdu.

Elektromobil není jen inovovaný 'benziňák', kdo k němu takto přistupuje, zákonitě skončí. Samozřejmě, že je předělávka dražší než nový výrobek a funkčnost nic moc. Když chci vyrábět elektromobil, a uspět, musím jej od začátku taky navrhovat. Prostě je čas pro technické inovace, je třeba vyrazit na univerzity, získat mladé mozky, spojit zkušenost stáří a neotřelé nápady mládí, prostě trochu zariskovat dokud mám na to ještě peníze. Staří bardi neriskují, už se moc bojí neúspěchu a proto taky nic revolučního nevymyslí...

Pokud to 'Fiatové' nepochopí, budou smeteni.

+2/−4
24.5.2014 19:37

R41e53g40i19n59e 69M97a28r36t30i61n 6382748180218

1. EM zde byly od začátku motorismu (snad i před spalovacím motorem v autě). Dokonce držely rychlostní světové rekordy. Takže žádná "revoluce".Rv

http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

2. Je spočítáno, že lidstvo již vlastní velmi levný zdroj energie pro pohon. Mikrojaderný. Dnes běžně v kosmických zařízeních. S obrovsky levnou energií. Údajně v přepočtu desetina nákladů na fosilní palivo. ALE!!! Je strach z jaderné energitiky. A zatím zákony žádné vyspělé země neumožňují běžné užívání.Rv Něco v angličtině

http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,2050039,00.html

Hyperion Power - uslyší o něm naše generace??

+3/0
24.5.2014 21:11

R44a47d91e61k 87H39o39d98a79ň 9716747311703

Jaké nové technologie? Vždyť elektromobil je starý 180 let, před 100 lety se normálně vyráběly v automobilkách a běžně jezdily. Jenže je převálcovala "nová" technologie což byl právě spalovací motor - protože se začala rozšiřovat silniční síť, objevila se nová naleziště ropy a hlavně později přišel Ford T který elektromobily totálně zrušil.

+1/0
2.6.2014 10:27

R70e82g59i22n23e 41M60a13r41t18i94n 6882208360868

Nejsem ekoterorista, ale zatím elektromobil je utopický sen (a novinářský tahák), na to co se od něho očekává. Dokud se nevyřeší cena akumulátorů (či jiného e.zdroje). EM je tady co vznikla první auta, a spalovací motor ho stále přebíjí svými nízkými náklady na provoz. Zkuste se podívat na životnost akumulátorů a cenu při jejich nové koupi. Protočí se Vám bulvy. Neřeším jedovatost výroby a kam s odpadem.

+9/0
24.5.2014 14:10

R87e36g98i41n13e 21M98a78r18t42i37n 6462128540608

Zkuste si malý nenákladný model s elektro-kolem. Vypadá to pěkně, ale po ukončení životnosti aku, bude nový nákup aku ruinovat vaši peněženku.

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/baterie-a-nabijecky

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/elektrokola

0/0
24.5.2014 14:15

B47o83ř47e37k 56Ž53a69n49d24a 1430576179136

Nechápu, co je na elektromobilu dražšího, když baterie obvykle nejsou zahrnuty v ceně.

+2/−6
24.5.2014 11:15
Foto

T38o96m71a77s 12K51w20o52l71e42k 4279594700135

Baterie (resp. akumulatory ) v cene automobilu zahrnuty jsou, pochopitelne.

+7/0
24.5.2014 12:28

B51o78ř85e94k 58Ž58a80n69d21a 1510826799436

Jak kdy: http://www.auto.cz/renault-zoe-elektromobil-pouhych-350-000-korun-74040

0/0
24.5.2014 13:33
Foto

T28o85m84a97s 55K13w95o49l21e69k 4599444590435

Ja myslel, ze diskuze je o autech a ne Renaultech :-(

+8/0
24.5.2014 13:40

J17i75ř51í 29D76v84o49ř28á70k 5378473988580

Asi tady chybí polský maluch.

0/0
24.5.2014 14:36

P31e68t85r 30M93a31r18e91č66e85k 1433711569748

Přesně R^! Renault lze nazývat autem jen díky základní definici. Peugeot a Citroen na tom nejsou o mnoho lépe.

+3/0
24.5.2014 15:46

P62e39t18r 36M60a97r25e73č93e69k 1313151939928

No tak to je opravdu výjimka potvrzující pravidlo. A zřejmě je to právě kvůli tomu , že s bateriemi by ta piksla byla neprodejná. Rv

+3/0
24.5.2014 15:39

F98r25a56n60t56i54š74e80k 35S49c64h22l50i51c50h88t17s 9575302201865

Máte tam chybu! FIAT není italsko-americká společnost. Vlastní ji údajně nějaký mongolský podnikatel. Tak by se slušelo napsat, že se jedná o mongolskou společnost! Stejně, jako např. Volvo je čínské.

0/−6
24.5.2014 10:58

T88o62m11á85š 10H42u57d73e25č97e88k 5371258917518

Stejně jako Škodovka je Německá, ale pořád se všichni ohánějí nějakými českými auty..

+9/0
24.5.2014 11:10

D38a82v25i11d 10H80o13l67m71a48n 7565735333159

Jedním slovem : Ekoterorismus !

+9/−2
24.5.2014 8:17

J61i73ř83í 83K16a20č62í55r73e56k 5210266176

Spojene staty tlaci na vyrobu elektroaut kvůli škodlivosti emisí, přitom oni sami jsou největší spotřebitelépohonných hmot vyrobených z ropy. Taky ze všech států nejvíc bojují až nesmyslně proti rasismu, přitom to byli oni kdo si tam přivezli černochy a udělali s iz nich otroky. Jejich vlastní kultura je ta nejubožejší na světě, ale nejvíc ze všech prosazují multikulti. Ať jdou někam...

+13/−4
24.5.2014 4:02

M14a53r19c81e88l 82Š18e68v88č82í73k 9925273951630

jedna z krajín, ktoré nepodpísali Kyótsky protokol

+2/−1
24.5.2014 9:14

P31e24t34r 55T38y41č64k72a 6115342679262

Jedna ze zemí která skutečně a fakticky snížila množství emisí. K čemu je že Německo podepsalo nějaký papír kdyz vypíná JE a nahrazuje je uhelnými a emise rostou.

+2/0
26.5.2014 20:09

M36a13r51t91i47n 55P26r70á40š26e75k 8195761240723

Aha takže místo snahy zefektivnit a spotřebu snížit, mají raději dál držet hubu a plýtvat ? Tak jste to myslel ?

+3/0
24.5.2014 10:29

M39i37r40e90k 75T42u82r30e53č10e23k 4343912480792

Takze to je dobry duvod zakazat vyrobu elektroaut.

+1/0
24.5.2014 11:52

T17o56m30á65š 81V64e47s90e35l47ý 5105348320159

proč zakázat? není náhodou, že ekonomie a ekologie mají stejný základ slova.

0/0
24.5.2014 21:08

E48v24a 77K23a68š35p45á69r43k91o82v52á 7810971919342

Před 1000 lety byly otroci Slované a ti slavní Přemyslovci s otroky vesele obchodovali....

0/0
24.5.2014 13:18

T31o34m32á60š 18Z28e88m21a42n 3185918464145

Bohužel Amerika už blbne stejně jako EUropa..

p.s. nemělo by elektroauto být výrazně jednodušší a tedy levnější? Přeci všichni tvrdí jak je skvělé že má jen jednu pohyblivou součástku oproti spalovacím motoru..

+6/0
24.5.2014 1:04

J53i74ř18í 59K25a15č84í44r21e32k 5230446476

hlavně kvůli akumulátorům to tak není. Ty nejen že jsou drahé jako hrom, ale navíc ani nevydrží věčně, mají jen určitý počet cyklů na nabití. Pokud nejsem už pozadu, nejvýkonější aku dneška jsou LiPol. Např. 4Ah / 14.8V LiPol stojí 1000,- . Auto potřebuje mít výkon aspoň 35kW. 35000W / 14.8V = 2364A!!! Aby vám jelo auto aspoň půl hodiny při tomto výkonu, musel byste mít takových baterek  2364 / 4 = 591... Pokud vím, vydrží cca 400 cyklů. To jsou velmi hrubé počty, ok, je to jen pro představu.

+3/−2
24.5.2014 4:09

R38o81m38a81n 49H97o11r25n75í12k 2715952304341

No tak u elektrovozítek se používá několikanásobně vyšší napětí, právě kvůli co nejmenšímu potřebnému proudu. Samozřejmě se musí jednat o napětí bezpečné, tedy tuším do 60V=. Při těch 14.8V by musely být kabely silné jak ruka v předloktí ;-D.

+1/−1
24.5.2014 7:13

R66o80m59a43n 98H65o88r26n74í91k 2665912164891

Jinak výhodnější by bylo pohánět každé kolo vlastním elektromotorem, jako je tomu třeba u Kaz Eliica, která má sice 8 kol, ale na každém vlastní třífázový elektromotor o maximálním příkonu 60kW. Samozřejmě dávat prdítku typu FIAT 8 kol a celkem 480kW je blbost, to by při šlápnutí na plyn házel salta ve vzduchu, ale třeba 4x 9kW namísto 1x 36kW by šlo.

0/0
24.5.2014 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.