Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž zpomaluje, ve velké části města se bude jezdit třicítkou

Pokud to není známý obchvat nebo hlavní tahy městem, stejně se po Paříži moc kvapně jezdit nedá. Buď stojíte v koloně, nebo jedete úzkou uličkou, nebo obojí. Pařížská radnice ale i tak systematicky snižuje povolené rychlosti, kterými je možné po dvouačtvrtmilionovém městě pod Eiffelovkou jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T45o73m83á44š 42M73i61h52a87l38i81k 1409724623525

Proste vyspelé krajiny to chápu, len u nás a v Česku by každý chcel jazdiť vo vlastnom pruhu v meste 130, vonku čo to dá.... ešte sa musíme veľa veľa učiť...

0/−2
31.5.2014 11:55

M70a66r29t77i72n 82Š28t65ě14p85á16n14e80k 3297973983881

Vliv na ovzdusi je vcelku jasny. Auta na to nejsou (zaplatbuh jeste) stavena a tak jsou emise vyssi a znecistovani vetsi.

Ale oni daji prikaz francouzskym znackam a ty zacnou delat prevodovky pro Pariz, prvni 4 prevody budou 0-30km/h a petka bude zbytek...

+1/0
29.5.2014 14:36

M67a36r44e88k 80H44r61u86b92y 6737522871338

Koukam, ze postupuji stejne jako v Praze. Namisto snahy o vyssi plynulost dopravy - serizeni semaforu, pripojovaci pruhy, siroke silnice - jenom omezuji a "zklidnuji". Jejich zajmem je stejne jako v Praze problem resit, ale nikoli vyresit :-/

+3/−2
29.5.2014 13:41

M28a73r93k29e69t82a 76B66a93n67k27o18v79a 8585363695809

Jasně, široké silnice. Nejlépe z Václaváku udělat další magistrálu a rozšířit uličky Starého města, aby i tam mohly stát kolony. Chodcům zakázat vstup do ulic. Turistům rozdat roušky a špunty do uší - i když do mrtvého automobilového města už jich stejně moc nebude jezdit.

0/−4
29.5.2014 14:09

M32a88r38e92k 71H46r27u62b89y 6327672891788

Nikdo do mesta nejezdi jenom pro zabavu. A pokud ma mesto okruh a dostatek P+R, uvidite ve meste jenom ty, kteri tam skutecne patri. Akorat nebudou stat hodiny v kouricich kolonach.:-P

Tricitka ve meste je k nicemu, kdyz je prumerna rychlost 7,5 km/h. Jenom vzbuzuje dojem, ze urednici neco delaji.

0/0
29.5.2014 14:38

D19a74v76i80d 66R41y19c60h58e25t32s32k73ý 9676261800110

Vlhký sen mrtvé strany zelených.. To bych se poblil. U nás to zavedl Karlín a milion dalších omezení se chystá, aby z toho byla škvára a práce pro měšťáky. Hudečkovi auto neodtáhnou.

+3/−1
29.5.2014 1:40

E84d34a 27D22r50á62b59e39k 7569362763667

Je fakt že tam motoristé na lidi ohled vůbec nebrali, přechod bylo spíš doporučení kde přejít abyste došli k úrazu s menší pravděpodobností.

0/0
28.5.2014 12:22

J79a60r19o75m25í58r 52K40r97á90l 4930599304739

Inu - pokrok nezastavíš ! ;-)

0/0
28.5.2014 12:16

M73i16l70o97š 77N11e80r87a46d 4425728653677

Nikdy jsem o Francouzích neměl vysoké mínění, ale v poslední době svými excesy atakují v trapnosti hranici možného. Co kdyby si rovnou vzali za vzor následující starý zákon pocházející z Anglie?

1865 The Locomotives Act (28 & 29 Vic., c. 83)(druhý Zákon o samohybech), nazývaný též „Praporkový zákon“ - obsluhu vozidla musí tvořit tři lidé, z nichž jeden musel jít před vozidlem ve vzdálenosti do 60 yardů (cca 55 metrů) a nést červený praporek. Rychlost omezena na 4 míle (6,4 km) za hodinu, v obcích 2 míle (3,2 km) za hodinu.

+3/−1
28.5.2014 10:58

D21u27š50a19n 15P42e92š77e63k 3235559574180

Ve článku zmiňované snížení znečištění je nesmysl, auto jedoucí 30 na dvojku má mnohem vyšší spotřebu i emise.

+11/0
28.5.2014 10:51

Ř73e49h13o93ř 40V66l91a76s87á52k 2684584571746

To závisí na tom, jak je konstruované. A některé tam může mít jako ideál trojku. A nemalou část dopravy v Paříži, alespoň pokud je mi známo, tvoří jednostopá vozidla.

0/−4
28.5.2014 10:54

J84a91n 24F75r13o58l90í40k 6236570815884

Mám to nejslabší co se dá koupit, litrový tříhrnek. 30 km v hod. pro mne znamená střídat jedničku s dvojkou. Ideál trojky by mohl mít nějaký vůz z třicátých let 6 válec dvoulitr možná ještě s SV rozvody. Nejlépe třeba BMW 326:-P

0/0
28.5.2014 10:57

K27a36r94e20l 92M25a49t69o36u41š84e52k 7128152730896

Ty jezdíš jen do kopce nebo vzíš kufr plnej cihel? 30km a střídat jen 1-2 to tomu dáváš.:-/

+1/0
28.5.2014 11:14

J32i74ř81í 59K56o66c17u85r49e46k 6515984265428

Karle, to opravdu chcete říct, že litrový tříhrnek ve 30 km/h pojede* na trojku? Ano vím, s dvoulitrovým TDI se takto dá jezdit.

*) Teda pokud litrový tříhrnek vůbec nějak pojede, ikdyž ... pokud vozidlo váží do 400 kg, tak ano, pak i ten litr pojede jak z praku.

0/0
28.5.2014 12:26

K36a54r21e50l 48M64a80t77o58u53š19e87k 7488532170716

Já jezdím HTP a po rovině 30km/k na trojku naprosto v pohodě. Nevím jak litrovej tříhrnek, o tu trojku nejde, ale to že bys musel 1-2, to ti fakt věřit nemůžu.

0/0
28.5.2014 12:59

T72o97m84á11š 17Z47e74m31a42n 3605298194695

1.9tdi, 30km/h a trojka se moc nesnesou..

+2/0
28.5.2014 12:27

R55o72m49a52n 93H14o39r40n61í65k 2185182534251

1.9D to samé, stejně tak i 2.0i Twin Spark, 1.2i atd. I u Trabanta, co si pamatuju, se muselo kvaltovat mezi dvojkou a trojkou, protože trojka není při tak nízkých otáčkách akceleraceschopná.

0/0
28.5.2014 19:55

V38á50c67l27a62v 78K77a73f53t23a25n 7345879793896

tak se zakáže akcelerace a bude to :D

0/0
29.5.2014 11:25

R18o86m45a71n 18H12o79r68n44í54k 2495762414211

Řehoři, ale my se bavíme o autech, ne o čtyřkolých motorkách!

0/0
28.5.2014 19:51

M41a76r91t63i31n 46S79t73e43r65n 3392914814294

Hlavně jak jsem měl možnost vidět, jak se řídí v Paříži (a obecně ve Francii), tak oni nejsou schopni vymáhat ani současné předpisy. Tak se zavadou nové, které taky nebude nikdo kontrolovat a vymáhat ;-D R^

Na nehodovosti možná bude mít snížení rychlosti efekt pozitivní (ale to jenom možná, protože za prvé by to muselo být kontrolováno, což se ve FR neděje, a za druhé většina nehod má zcela jinou příčinu než rychlost, možná leda snížení následků nehod).

Ovšem na znečištění bude mít snížení povolené rychlosti (pokud by to bylo skutečně dodržováno) efekt zcela jistě negativní, jako obecně každé omezování plynulosti provozu, nesmyslné kruhové objezdy (na to jsou francouzi taky specialisti) apod.

+4/0
28.5.2014 10:45

M35a36r68k25e59t49a 53B77a71n46k45o23v57a 8805323725239

To je rozumné řešení, kéž by takhle osvícení byli i v Praze. V Paříži si každý může místo auta půjčit na každém rohu elektrokolo, což je lepší než si vozit tloustnoucí pupky v autech.

+2/−7
28.5.2014 10:43

J11a45n 62D21l46o33u70h65ý 8426200433530

Můžete zavést tutu službu ... ;-D

+1/0
28.5.2014 10:47

M79a41r25e30k 60H42r17u84b33y 6277912671628

Pariz - a to mozna pro vas bude prekvapeni - je narozdil od Prahy docela placka. Takze podminky pro cyklistiku diametralne odlisne. A take podminky vykupu zelezneho srotu, puvodne elektrokol ;-):-P

0/0
29.5.2014 13:39

M27a18r87k97e51t69a 52B38a55n28k17o88v13a 8965583265399

Proč myslíte, že to bude pro mne překvapení? Myslíte, že jsem tam nebyla? Montmartre tedy zrovna není placka. A proč by kopce měly vadit používání elektrokol, na kterých nemusíte šlapat? Jde asi spíš o to najít důvod přiživovat tloustnoucí břicho ve smrduté koloně aut?

0/−1
29.5.2014 14:04

M19a33r91e14k 29H91r96u48b24y 6867882821538

Zminujete jediny kopec v Parizi - v Praze jich je o poznani vic:-P A jak jste prisla na to, ze na elektrokole nemusite slapat? A vazne si myslite, ze lide stoji v zacpe pro zabavu?

Prispivejte prosim, az nabydete nejake prakticke zkusenosti ze zivota - tohle plane teoretizovani riznute ideologii nema valny smysl :-P

+3/0
29.5.2014 14:43

R58o42m77a52n 56H54o21r90n83í36k 2135692124531

Víte, jaký je rozdíl mezi 50km/h a 60km/h? Při padesátce má vozidlo klidně o 20% vyšší spotřebu než při šedesátce.

+5/−1
28.5.2014 10:33

P53a14v86e73l 11H61o57r39á22k 8501963265902

Ale o to přece nejde. V našich podmínkách 50 znamená, že se rychlost v obci ustálí kolem šedesátky. Když bude 60, tak to bude kolem sedmdesátky. A opravdu bych nechtěl bydlet s rodinou na vesnici, přes kterou mi auta jezdí 70 a každý druhý řidič si myslí, že by to zvládl i stovkou.

+2/−5
28.5.2014 10:38

R59o36m81a62n 54H11o33r58n55í34k 2535122714281

Kéž by to tak chápala alespoň polovina řidičů!

0/−1
28.5.2014 10:48

J27a49n 64F10r59o89l53í93k 6206980245814

Ve skutečnosti se (kromě Prahy a středních Čech) rychlost ustálí na nějakých 42-45 km/hod. Vidím to v praxi každý víkend na Moravě. Stréci s KAI a Hyundai asi jezdí na jedničku, jinak si to vysvětlit neumím.;-)

+3/0
28.5.2014 11:02

T91o47m29á30š 37Z55e40m63a60n 3645118724585

Porobha jen nikdy nejeďte do rakuoska kde v obcí mnohde tu 70 i 80 mají.

+3/0
28.5.2014 12:29

R67a77d94e96k 78N43e71u39m43a39n88n 5562492478365

Aha.

A až ve městě povolí 270, tak budou všichni jezdit 280?

0/0
29.5.2014 21:31
Foto

O47n64d26r81e48j 71V19a84l38o35u96s97e70k 4180661627471

Správně, jen tak dál. Toto je jediná možnost jak donutit lidi cestovat mhd nebo jezdit na kole R^ EU

+1/−10
28.5.2014 10:29

R90o51m91a21n 57H95o40r65n51í52k 2575172394721

... a lézt po stromě a žvýkat bobule a kořínky.

P. S.: F*CK THE EU!

+7/−3
28.5.2014 10:34

R86a17d14e25k 94P47r29o34c85h57á92z65k71a 2803449118

Schválně, kdo z pařížského magistrátu má maturitu z matematiky ;-D Spotřeba, a tedy i emise, jsou dány vzorcem kx+q (ti co maturovali i z fyziky, si doplní kvadratický člen). Znamená to jen to, že od nějaké hranice dalším snižováním rychlosti spotřeba neklesá, ale roste. A každý kdo má auto ví, že je to výše než oněch 30 km/h. Jinými slovy, důvod může být jakýkoliv, ale emise to určitě nejsou ;-D

+4/0
28.5.2014 10:17

V31e76r75o51n64i96k54a 24M88a68r84t25í95n28k61o76v98á 1613203890

Trocha matematiky. 30kmujedu rychlostí 30km/hod za 60 minut. pokud pojdedu rychlostí 50km/hod ujedu tuto vzdálenost za 36minut. optimální otáčky vcelku úsporné počítejme u osobního automobilu 2500ot/min. Motor auta jedoucího 30km/hod se tedy musí za celou cestu udělat 150tis. otáček, motor auta jedoucího 50km/hod udělá 90tis. otáček. Je to rozdíl 40%, přitom poměr ideálního poměru paliva a vzduch na jednu otáčku jsou prakticky stejné (myšlena tím spotřeba benzinu na jednu otáčku) Můžeme ke spotřebě přidat nutnost vyššího výkonu kvůli odporu vzduchu a ten sice roste kvadraticky, ale rozdíl mezi 30 a 50kmúhod zdaleka není 40%, já osobně počítám kolem 10%. A zbyde 30% o které bude mít auto jedoucí rychlostí 30km/hod vyšší spotřebu než auto jedoucí 50km/hod. Vivat ekologie!!!! A to vše jde do vzduchu.

+12/−2
28.5.2014 9:59

R66o91m70a25n 28H65o64r44n28í91k 2345592314501

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

Jen taková drobnost- při 30km/h je třeba drtit na relativně vysokých otáčkách dvojku, kdežto při padesátce je možné krom trojky zařadit i čtyřku.

Jsem jen zvědav, kolik bude mínusů.

+2/−1
28.5.2014 10:04

R31a80d41e86k 18P89r62o88c36h36á61z13k38a 2663949258

Takové BMW 750 to utáhne i na pětku ;-D

0/0
28.5.2014 10:24

R65o20m70a53n 43H39o15r60n33í97k 2415202954951

To umí BMV 601 taky (teda na čtyřku). Se sežranou spojkou. A navíc má na čtyřce volnoběžku! :-P

0/0
28.5.2014 10:41

J43a35n 93D54l96o80u45h21ý 8536300373760

a fabka, nejběžnější auto u nás? ;-)

0/0
28.5.2014 10:46

J64i44ř62í 24P37e97l48n13á36ř 6245873776169

V tom ovšem převodovka odmítne takovou koninu provést...

0/0
28.5.2014 11:22

N91i74k80o63l 19R57e52s91s40o92v36á 1189831695247

30 je jasná 3, to při padesátce se pohybujeme mezi 4-5... Každé auto neni jako Vaše a za to, máte mínus;-)

+2/−2
28.5.2014 10:31

R78o53m65a50n 25H65o73r70n96í18k 2705432704921

Vy zřejmě jezdíte multikárou či nákupní taškou s maximálkou kolem stovky, nebo motor šeredně podtáčíte.

+2/−1
28.5.2014 10:39

Ř68e29h46o26ř 47V14l15a64s57á43k 2714844831336

Viděl jste někdy nákupní tašku?

http://www.bagin.cz/nakupni-taska-na-koleckach-reisenthel-foldabletrolley-folklore-black/d-70749/

0/0
28.5.2014 10:49

P51a35v16e53l 37H34a33l81b57i47c61h 6509272146829

Buďto mluvíte o závodním kole, nebo máte vážně auto a já vaše auto lituju...

Každopádně každé auto je jiné, ale v průměru a vzhledem k českému vozovému parku, je 30 na 2, 50 na 3-4 a ta 4 jen velmi málo. pokud totiž nemáte přeplňovanej diesel, tak motor nemá moc velký výkon a jakýkoliv pokus o zrychlení na tomto stupni nadměrně zatěžuje celé pohonné ústrojí vozidla.

Samozřejmě 5 litrovému bavoráku to pojede jinak než fábce 1.2 HTP.

0/0
28.5.2014 11:41

K54a48r23e80l 98M70a72t88o91u45š64e18k 7248942310776

Co je optimální záleží na tom jak jedu, co vezu, jestli potřebuju zrychlit atd. Pro klidnou jízdu po rovině, když nepotřebuju zrychlovat a jedu sám nebo ve 2, tak pro HTP je 4 úplně v pohodě, i ta 5 tam jde dát a otáčky nejdou pod 1500, což pro klidnou jízdu, kdy nepotřebuji žádný výkon stačí. Při zrychlení nebo když to jde do kopce samozřejmě podřadit, zvednout otáčky atd.

0/0
28.5.2014 12:06

K40a80r50e28l 71M12a27t15o46u68š85e70k 7988632960866

měl jsem na mysli při 50km/h

0/0
28.5.2014 12:13

P10a80v12e94l 58H13a84l61b77i45c23h 6179722256199

Já co jsem jel v 1.2 HTP ve dvou lidech, tak 4 v 50 nic moc a přišlo mi, že motor podtáčím. Nicméně se asi shodneme, že toto kvantifikování je hodně subjektivní a mohli bychom se o tom hádat do aleluja. Vždy záleží na konkrétním autě a konkrétním řidiči, protože každý má jiné návyky a tak, kde já bych už dávno podřadil, tak jiní to nedělají apod.

0/0
28.5.2014 12:34

M86a35r68t31i68n 76S84t21e52r30n 3172444394834

Jo, no. Jezdíval jsem po městě 50 na čtyřku na nízký otáčky (diesel), odešla mi spojka (a v servisu mi sdělili, že můžu být ještě rád, že to byly jenom lamely, protože dvojhmotový setrvačník nízké otáčky velmi nerad).

Od té doby 50 (dle GPS, tachometrových 56) zásadně na trojku (cca 3.500 ot.) - výhoda je i lepší reakce na plyn v případě potřeby, protože už je roztočený turbo (na čtyřku pod 2.000 otáček se turbo ještě netočilo). Spotřeba na 100 km je ale samozřejmě vyšší.

0/0
28.5.2014 10:51

J12a89n 37B48á77r18t43a 3910366298

Není to spíš na dvojku? Na diesel se mi to zdá nějak moc otáček. 

Já mám na 3 v 50-ti cca 1800 otáček, na 4 už je to hodně podtočené a kdyby mě napadla taková blbost jako vrazit tam 5 tak jdu pod volnoběžné otáčky.

0/0
28.5.2014 16:46

V36á95c87l50a35v 87P19o42u30s59t98k45a 3400421382

Ještě asi záleží na výkonu.

0/0
28.5.2014 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.