Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Evropě je stále moc továren na auta

Evropa se stále potýká s nadbytečnými kapacitami pro výrobu automobilů. Automobilky by proto měly pokračovat v jejich snižování. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl generální ředitel americké automobilky Ford Motor Alan Mulally.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29ř44e64m73y48s17l 48H85r61o37m96a87d19a 2134656648741

Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se  dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu ;-)

0/−3
28.5.2014 14:35

P92a26v17e40l 28O27d96r66a62z49i38l 6634559277660

Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.;-)

+2/0
28.5.2014 15:34

J63a72r71o54s90l82a76v 11K25o19š15e61k 4389765610574

proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....

0/−2
27.5.2014 0:06

J69i68ř10í 39Z92ý64k53a 9119263661170

Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.

+1/0
27.5.2014 7:40

P85a67v20e31l 15K20a39l34e45n40d20a 9734918254253

Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....

+2/−2
26.5.2014 23:19

M90a31r23t64i68n 88S10e90d67o94n55a 2865736986299

Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.

0/0
27.5.2014 8:31

M69a37r33e75k 90H42r15u87b98y 6517972521268

Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku 8-o:-P

0/−2
26.5.2014 16:58

M26a59r94t18i24n 77K72a31r87á61s97e27k 9858753518358

No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....

A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).

0/0
26.5.2014 22:13

M59a32r65t35i25n 69S82e49d25o33n81a 2845426236239

Zalezi jake auto kupujete. Pred 2roky byla cekacka na Golf Variant (vyroba v Mexiku) 6 mesicu, ale na Grand Scenic 3 tydny.

+1/0
27.5.2014 8:34

P69e46t83r 73H18á10j46e72k 4940352961814

To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.

+9/0
26.5.2014 14:56

K75a35r58e15l 66J62a61n49í29k 9418262105564

No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?

0/−4
26.5.2014 12:40

J75a54n 91D90l94o87u88h74ý 8476380793120

tak jim to zakaž ;-D;-D

0/0
26.5.2014 12:45

J35i22ř59í 70K10o27c87u17r24e66k 6285254325808

Jenže Ford ty auta v evropě vyrábí, Focuse nikdo nebude vozit přes Atlantik. Mustanga ano, ale zájemců o koupi Mustanga je málo, druhak oni chtějí Mustanga a vzít jim právo jej vlastnit je cesta do totality.

+3/0
26.5.2014 13:16

M73a93r37t30i82n 27S41e54d54o80n98a 2475186166379

Kdyz mate takovy prehled, kolik aut rocne Ford exportuje z US do Evropy? Rekl bych ze to moc nebude, kdyz v EU sam vyrabi.

0/0
27.5.2014 8:36

K96a77r13e64l 28N36e36č68a70s 5263819670680

Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus  se tomu říká,milí přátelé.Rv;-D;-D

+1/−1
26.5.2014 12:37

M40a34r71t79i64n 17K11a53r10á59s28e83k 9128793678778

Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....

+1/−2
26.5.2014 12:49

B70e61n 19P80a78v27k88a 1257603137541

A ta továrna Škodovky v Číně je fatamorgána, ne?;-D

+3/−3
26.5.2014 12:59

J46i34ř66í 13E11r58b72e24n 1293194296817

To někdo tvrdí?

A "čínské" škodovky se prodávají v Evropě, nebo v Asii?

Ono totiž je o dost dražší vyrábět na jednom místě a převážet přes půl zeměkoule k potenciálnímu zákazníkovi automobil, než mobil. Do kontejneru se jich nevejdou tisíce.

+1/−1
26.5.2014 13:17

J11a15n 83K95r27p84e79c 5266553684902

jde o legislativní problém. auta nevyrobená v číně podléhají vysokému clu. navíc továrna musí být spoluvlastněna čínským subjektem.

+1/0
26.5.2014 19:44

M98a63r72t86i89n 23K45a56r28á61s62e63k 9288423558268

Mas problem s pochopenim psaneho textu?

0/−2
26.5.2014 14:08
Foto

I34v39a64n 48K68o50p79t18a 5747932301707

není ale tak tak stíhá vyrábět pro čínský trh. Tam vyrobenou škodovku v evropě (pokud to není individuální dovoz) prostě nekoupíte.

0/0
26.5.2014 17:28

J40i80ř85í 97K77o43c66u48r38e71k 6815114825618

V Číně ne, ale v Dácii ano. (Starořímský název oné země)

0/0
26.5.2014 13:21

V10i29k48t50o64r 62N70á67r54o86ž89n29ý 3319572838

Tak , tak..

I v Bulharsku již máme první čínskou automobilku v Evropě

0/0
26.5.2014 14:37

J63a21n 94K91r73p26e47c 5756633854842

v současnosti je čína největší automobilový trh na světě. a ano, každá automobilka která tam chce prodávat, tam má továrnu. ono je to totiž dané legislativou, která je poměrně stejná pro čínské vozy v EU a zahraniční vozy v číně. v číně je to ještě o něco přísnější.

0/0
26.5.2014 19:43

K75a16r87e62l 56N63e64č16a50s 5603699340380

Nemusí to být Čína. Stačí Ukrajina,Bulharsko nebo Chorvatsko. Také jako řešení nezaměstnanosti ve Španělsku. VW už tam jednal.

0/0
26.5.2014 23:23

L66a98d71i35s97l17a57v 21K18a64l73o60u85s 7185196451620

Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká.  Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.

0/−1
26.5.2014 11:58

J52i83ř63í 79E86r63b79e91n 1403364646257

Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.

+1/0
26.5.2014 13:21

L17a33d93i86s65l35a74v 53K21a76l55o38u72s 7665516231120

Jednoduchý úkaz přemíry zdanění. V USA se před lety prodávala Toyota Prius řádově za necelých 21 tis. US $, při kurzu ~18,5/1$. t.j cca 390 tis. Kč. Totéž u nás se prodávalo za 990 tis. Kč. T.j. to samé zboží se prodávalo 2.53x dráž.

0/0
27.5.2014 9:58

J69i55ř55í 69E86r17b84e69n 1583784446917

A v tom Německu na tom v témže roce byli s cenou jak?

Ono to je spíš dané tím, že prodejci zkoušejí,co vše zákazník snese... Třeba škodovku jste měl před třemi lety levnější v zahraničí než u českého dealera :-)

0/0
29.5.2014 15:36

P43a67v80e92l 95Ř10a41p78e72k 7302816439905

Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. 

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. !!Rv

+1/−2
26.5.2014 11:39

M50a74r38t35i17n 29K22a66r88á69s79e18k 9548303268198

No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...

0/0
26.5.2014 11:52

V27í17ť55a 39K61r77u19t74i44š 1750664195437

Tak jste si hezky pobrečel a předpokládám, že máte jiné, masově využitelné řešení pro individuální dopravu pro vzdálenost přesahující pár km pro miliony lidí denně jen v ČR.

A můžete prosím definovat ty statky, které jsou potřebné,ale nemohou se vyrobit právě kvůli produkci aut (které jsou jaksi tím, že seprodávají, statkem obecně žádaným)?

+1/0
26.5.2014 12:42

J38i49ř72í 21Z77ý46k41a 9569433501590

četl jsem ty jeho nářky pozorně, někde mezi řádky jsem našel, že se teleportuje ;-D

0/0
26.5.2014 14:53

J32i35ř53í 97K10o83c51u79r25e69k 6555224365148

Automobilismus je subvencován státem? Nato jste přišel jak, když polovinu ceny paliva tvoří daně. A výběr daně z automobilismu (90 mld Kč převyšuje státní investice přibližně dvounásbokem (33 mld pro ŘSD a po půl až jedné mld Kč z kraje). Plus 22% DPH při koupi čehokoliv. Plus odvody zaměstnanců automobilek (v miliardách).

0/0
26.5.2014 13:27

P39e71t65r 62M89a40r62e12č32e59k 1303171959758

Á tady někdo žije už v příštím tisíciletí. Kde teleportace lidí a zboží je naprostou samozřejmostí. A nebo naopak v tom minulém , kdy každý pracuje na vlastním políčku za chatrčí kterou obývá. :-) A vše co k životu potřebuje si vypěstuje nebo ukutí .

0/0
26.5.2014 18:31

M82i83c62h82a65l 95F17i36n33s21t73e59r34l85e 7939720823368

Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...

+5/0
26.5.2014 11:05

J46i17ř48í 73K74o92c52u20r95e29k 6125924765928

Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.

A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.

0/0
26.5.2014 12:58
Foto

I86v74a95n 40K17o71p56t40a 5967132481547

vy jste v poslední době slyšel o motoru který je potřeba generálkovat po nájezdu řekněme 200.000km?

0/0
26.5.2014 17:36

J88i40ř15í 75Z18ý59k76a 9929703881370

některá TSI umírají i dříve - na selhání řetězových rozvodů. Nebo dříve dci (tuším že do roku 2008) - ty umíraly kolem 150tkm na zadřená ojniční ložiska.

0/0
26.5.2014 19:05
Foto

I19v18a68n 40K55o98p87t33a 5397432801717

Vždy byl nějaký takový nešťastný typ motoru. I když ne všechny z nich, spíš se jedná o takovou obvyklou a více medializovanou závadu.

 Ale podkud mohu mluvit za sebe. Počínaje Favoritem jsem nikdy neměl s motory nejmenší problém a všechny se dostaly bez GO a u TDI i bez výměny turba atd bez problémů na nájezdy 400.000km a víc. I u toho dci vím o kolegovi který s ním má max spokojenost s akuálním nájezdem přes 500.000 km.

0/0
27.5.2014 8:12

P59a88v62e65l 20K79a16l19e44n35d30a 9144228144303

Ano, přesně tak.,Drevokocúrik ...

0/0
26.5.2014 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.