Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V neznačkovém servisu o záruku nepřijdete, musí ale dodržet pravidla

Více než dvě pětiny tuzemských řidičů se domnívají, že když opravu svého automobilu svěří jinému než autorizovanému servisu, přijdou o záruku. Takzvaná bloková výjimka, která lidem umožňuje navštívit i neznačkový servis, přitom platí již téměř tři roky. Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92í67ť17a 66N10o59v15á14k 1768693965171

3 roky u MB značkového servisu a jen dobry den s Nashledanou :-) Takže co bude další auto ? Je snadné rozhodování.

0/0
10.6.2014 23:06

P20a16v92e63l 16N66o93v11o30t79n95y 8199762517903

Je možné někde zjistit, zda určitý neznačkový servis splňuje podmínky pro blokovou vyjímku?

0/0
10.6.2014 22:47

P95e33t21r 69B21r35i42n49č87e13k 6976332165110

O tom by měl vědět příslušný servis. Nemyslím si, že o tom lidi neví. Servisy spíš špatně informují. Vertikální dohody jsou mezi servisy, prodejci náhradních dílů a výrobci automobilů.

Postupoval bych spíše tak, že bych kontaktoval výrobce (prodejce) náhradních dílů a zeptal se ho, kde mně ho oficiálně namontují.

0/0
18.6.2014 10:15

J72i37ř85í 82D24v30o95ř32á96k 5748123238700

Mám pocit , že bloková výjimka zkončila dříve . Četl jsem před asi deseti lety článek , který pojednával o případu z Německa , kde soud rozhodl , že nemusíte jezdit na garanční opravy do značkového servisu , ale musíte dodržet servisní lhůty.Nemusíte použít ani originální díly , ale použité díly musí odpovídat specifikaci výrobce.Jinak , automobilka nevyrábí olejové filtry , vyrábí je jiná firma , která část produkce dodáva značce a část dodává na trh pod vlastním označením.

0/0
9.6.2014 19:22

D93a35v73i16d 46R30y63c95h36e35t77s10k83ý 9986461810370

Jak je to se zárukou smluvní, tj. zárukou nad zákonné dva roky..? Můžou si diktovat podmínky tam?

0/0
9.6.2014 12:46

T73o26m15á97š 31B55a89r17á14k 1233152230196

Když už zvládnete rozkliknout diskuzi, zkuste si i přečíst nějaké příspěvky. Nemusíte moc, stačí aspoň jeden...

+2/−3
9.6.2014 13:22

D89a72v87i37d 66R46y73c41h13e96t41s94k35ý 9176321850860

Svůj příspěvek jsem měl rozepsaný když tam Váš ještě nebyl a když jsem kliknul odeslat, objevil se tam při aktualizaci ten Váš. Tak nemusíte být hned přemoudřelý.

+4/0
9.6.2014 13:52

T31o23m75á65š 41B42a30r19á67k 1173252730726

To je zas kvalitní novinařina. Článek dělá z lidí blbce, kteří neznají blokou výjimku a přitom je přinejmenším zavádějící. 

Tohle se týká jenom zákonné záruky 2 roky. Pokud chcete využít cokoliv nadstandardního, musíte dodržet podmínky výrobce. Jde například o prodlouženou záruku, záruku mobility atd. Nebo např. pokud prodáváte auto ještě v záruce, tak nový majitel už nárok na zákonou záruku nemá, takže tady taky přijdou ke slovu podmínky výrobce. 

Takže si rozmyslete, než uvěříte tomuto článku :-)

+4/0
9.6.2014 12:42

P87e32t21r 72S86t73e18j72s93k10a16l 3799408654276

"automobilky sice plní zákonnou povinnost a za poplatek zpřístupňují veškerou servisní literaturu, ale nezávislé opravny ji nenakupují. Co to znamená pro zákazníka, vysvětluje na jednoduchém příkladu Martin Hejral z Opelu: „Vaši pětiletou astru pravidelně prohlíží vesnický opravář a píše o tom záznamy do servisní knížky. Ale pokud se před tím nikdy nepřihlásil do našeho portálu Infotech, pak je jasné, že neměl k dispozici postupy předepsané výrobcem. Ať by byla jeho práce sebepoctivější, my ji uznat nemůžeme. A to se týká i protikorozních prohlídek.“

http://www.auto.cz/koroze-neni-vymycena-vime-jak-na-ni-81559

+1/0
9.6.2014 13:14

J58a57n 22Ř77e16z81n36í32č94e54k 3651241903790

To slyším poprvé, že když prodáváte auto v záruce, tak nový majitel nemůže využít záruky. Myslím si, že nemáte v tomhle pravdu. Záruka se převádí na nového majitele. !

+1/0
9.6.2014 21:12

J42i97ř82í 87Z73ý86k20a 9429583971630

záleží na typu záruky. Pokud jde o zákonnou dvouletou, tak ano převádí se. Ale pokud jde o rozšířenou, tak je nutné zjistit, jak to má nastavené daná automobilka. Některé mohou mít ve smluvních podmínkách, že smluvní záruka se ujednává mezi kupujícím a prodávajícím a není převoditelná. Některé, že je převoditelná jen pokud nový majitel nahlásí dovozci změnu majitele. A některé to prostě neřeší a berou to tak, že smluvní závazky vůči předchozímu majiteli přešli na nového.

0/0
10.6.2014 7:46
Foto

V82l54a44d48a 66V91a47n42e23k 9383366514968

Úroveň mechaniků ve "značkových "servisech většinou silně pokulhává za malými dílnami,kde pracuje majitel + několik automechaniků ! Ochota,odbornost ,kvalita  a cena je většinou někde jinde než u "značkových " měničů :-P

+8/−2
9.6.2014 12:22

T25o24m75á53š 15B90a59r51á23k 1283372840256

Záleží na konkrétním servise, ne na velikosti. Znám kvalitní značkové a naopak i příšerné neznačkové...

+4/0
9.6.2014 12:44

P98a96v67e44l 70O83b35d67r72ž32á38l67e21k 6986304748332

Základ je výchova a školení mechaniků. Velké značkové servisy to často řeší tak, že přijde kluk po vyučení nebo na praxi - pošlou ho na nějaké školení, kde dostane certifikát a pak ho pustí na auto.

Výsledek je, že umí hledat v dokumentaci, objednávat díly a vyměňovat je. Ale opravovat závady většinou ne.

Příklad - známý problém s centrálním zamykáním u některých škodovek, stačí výměna mikrospínače za 20 korun. Značkový servis automaticky vymění celý modul zámku za 3 tisíce... ano garantuje pak kvalitu (=tedy že když se to pos.. znova, tak to vymění bezplatně, ne že to 100% bude fungovat), ale kdo na to má?

+4/0
9.6.2014 12:54

V87l94a64d69i58m46í45r 22B27u44k32v19a77l63d 8843963536

Nemiusí platit vždy. Dnešní auto jsou už tak komplikovaná, že jsou potřebné docela drahé testery. A navíc i školení u výrobce. A na to mnohé malé dílny nemají peníze (nebo čas). A proto už z principu nemohou poskytnout tak kvalitní servis jako značkové opravny.

U Škodovky 1000 a 120 jsem si většinu oprav dělal sám. Dnes u  Ceedu nemám šanci.

+1/0
9.6.2014 13:42

J72i19ř57í 97Z39ý38k82a 9629543401490

co je na Ceedu tak složitého? Já si např. servisuji své Volvo sám. A to si troufám tvrdit, že i přes 10letý rozdíl mezi Vaším a mým autem, je toho "pod kapotou" Volva poněkud více.

+1/−4
9.6.2014 14:42
Foto

V85l42a67d31a 83V11a28n16e20k 9903216124128

Za +10 se hodně změnily  technologie ! Na novém moderním autě si můžeš tak maximálně dolít  směs do ostřikovačů ;-D

+2/−2
9.6.2014 15:13

J73i21ř47í 88Z54ý54k87a 9159573431450

v autech se hrabu každou chvíli, dokonce i v nových (Ford, Opel, Volvo), ale ty nové technologie ne a ne najít. Osvětlete mi prosím, co záhadného se pod těmi plastovými dekly nachází? Nebo víte co? Já Vám to prozradím - vůbec nic, pořád ta samá technika, co se dělá u lepších automobilek od 90.let. Motor je pořád to samé blok, hlava, písty, ventily, rozvody řemenem/řetězem, spousta čidel, spousta kablíků, u starších spousta podtlakových hadiček, mnohdy turbodmychadlo ... vždycky je to o tom mít k ruce patřičnou literaturu a základní znalosti. Ani nemusíte být automechanikem (já se profesně hrabu v PC, zejména v SW části)

Nebo, že by KIA měla něco zázračně jiného? Dva malé číňánky, co tam točí klikou? ;-D To se pak nedivím, že když chcípnou, tak se nedají opravit, jen vyměnit.

+3/0
9.6.2014 17:21
Foto

V45l77a79d24a 84V17a70n29e17k 9613596724138

No vidíš, pořád se hrabeš ve starých krámech a ani netušíš co všechno je dnes v novych autech za vychytavky ! Nastaveni podvozku, priprava palivovych směsí, proměnné časování ventilů, parkovaci asistent, ,hlidani pruhů ,bdělosti řidiče......:-P

0/−3
9.6.2014 19:53

J81i33ř44í 95Z63ý22k51a 9549133461170

el. nastavení podvozku je 20 let stará věc, příprava palivových směsí - taktéž, proměnné časování ventilů jakbysmet, parkovací asistent - dobře asi máte na mysli ten, co kroutí sám volantem. Ano tak ten ve Volvu nemám. Hlídání pruhů, nebo bdělosti řidiče - co na tom chcete opravovat? Kamera za sklem, řídící jednotka - oprava probíhá diagnostikou a výměnou dílu. Stejně jako v kterémkoliv servisu. Nikdo tu kameru rozebírat nebude, nikdo nebude zjišťovat jestli chcípl nějaký převodník, nebo rovnou snímač. 

Obávám se, že to jsou jen typické výmluvy, proč se mnozí majitelé nechtějí vrtat ve svých autech, i když to dělali na Š120, nebo na žigulíku. Lenost číst, lenost zjišťovat, lenost něco dělat. 

btw - fakt tohle ve svém "moderním" autě máte?

+1/0
10.6.2014 7:29

P28a36v80e87l 42O92b60d41r87ž78á25l35e67k 6826704418202

Ono ani u 105ky si člověk bez vybavení nenastavil předstih.

Zkuste si dneska v garáži třeba seřídit předvstřik palivového čerpadla, nebo jen seřídit klapky v klimatizaci.

0/0
9.6.2014 20:53

J95i26ř93í 13Z91ý39k37a 9939803841330

ani jedno není problém, dnes dělá klon originální autodiagnostiky každý Číňan a to za pár šupů (v podstatě za cenu cirka třech diagnostických prohlídek v autorizovaném servisu). 

Spíše bych viděl jako problém to seřízení předstihu na starém verglu. Ale s tím mají problém i v servisech - mnohdy již na to nemají vybavení (stroboskop), ani zkušenosti. Vlastní zkušenost cirka před 10lety s Opelem Astrou. Až sedmý servis měl na to vybavení. Ale stejně to seřídil blbě.

+1/0
10.6.2014 7:40
Foto

M34a97r49e80k 64B37a69š81i69s63t11a 7793802713400

Tak to si seřizuji zcela sám, stačí mi k tomu kabel a notebook do auta.  Co na tom hledáte za vědu VCDS vás u toho vede přímo za ruku. ;-D;-D

0/0
10.6.2014 11:53

J20i31ř91í 56P26o48s86p83í71š41i15l 8952310206858

Nějak mi nesedí ta čísla: 

Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Průměrná cena v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 korun méně než v autorizované provozovně.

0/0
9.6.2014 12:07

R84o50m62a33n 46C16a93e90s11a68r 9423880750827

co vám na tom nesedí? Průměrná útrata ve všech autoservisech je částka 1. Průměrná útrata v neznačkových částka 2. Průměrná útrata ve značkových v článku uvedena není.

+6/−1
9.6.2014 12:11

J36a43k33u48b 90F59e55i32f50a73r 7129429516329

U servisu je vždycky nejdůležitěší ten konkrétní mechanik, který tu práci dělá. Značkové servisy fungují v podstatě jen jako měniči dílů, kdy to někdy vyjde, někdy ne a závada se projeví znova, tak vymění zas něco jiného. Obzvláště u závad v elektornických systémech.

+11/0
9.6.2014 11:47

J42a77n 53S97v50e64t67l78i69k 8937859889579

3x sem byl ve značkovým servisu Škoda na Smíchově s banální závadou - problikávají mě světla. Až napotřetí když jsem se vrátil a donutil mechanika udělat zkušební jízdu zjistil, že je povolený kabel na uzemnění. Předtím jsem zaplatíl 2x asi 2000 za bůhvíco, pak přišlo dohadování, proč to bůhvíco měnili a že chci 4000 zpět. Nakonec dali 50% slevu napříště. Od té doby jezdím do malého garážového servisu.

+1/0
10.6.2014 8:45

P97e54t50r 32M56i84z25e38r52a 6384229949754

A to by mě zajímalo u kterých značek, tam není rozdíl

0/0
9.6.2014 11:38

J61a45n 59L12a76k23o64m30ý 7881685275204

Ovšem dnes už mezi tím značkovým a neznačkovým není u spousty značek až tak velký rozdíl. Oproti letům předchozím osobně vidím velký pokrok vpřed.

+1/0
9.6.2014 11:32

O56n97d39ř38e92j 68W79a21c89h60a45l 9601259149866

Předpokládám, že tato bloková výjimka se vztahuje jen na zákonnou záruku, nikoli nadstandardní prodlouženou, která má své vlastní podmínky.

0/0
9.6.2014 11:28

P11e10t84r 91T38y68č97k35a 6545832929422

Ano to je ta 7-mi letá záruka korejců. Pokud o ní nechceš přijít tak musíš jezdit k nim a za tu dobu zaplatíš za servis 2x tolik než třeba u Škody.

0/0
9.6.2014 11:53
Foto

V49l39a54d30a 41V84a12n67e26k 9973276944408

Jenže "nekorejci" ti dají záruku jen 2 roky,a pak si už vše cáluješ sám ! Takže se ti případné opravy pěkně prodraží ;-) a to už vůbec nekomentuji "kvalitu"  a životnost škodováckých turbomotorků ;-)Rv

+2/−1
9.6.2014 12:29

T82o65m82á92š 65V47e22s25e76l14ý 5145848800259

jo, zrovna vw motory jsou známé tím jak nic nevydrží ;-D

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t4-model-other-transporter-t4-tdi-7da1y2-braunschweig/194453337.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=33%2C47%2C48%2C49%2C23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=500000

Pravda, konkrétně tenhle se do škodovek nedával...

0/0
9.6.2014 13:36

M20a70r15t10i68n 94S42e34d37o95n28a 2945306706829

Pan psal o maloobjemovych turbo motorech. A je fakt ze 1.2 TSI si dobrou reklamu neudelal. Renault ma 1.2 TCE a tam uz se poucili z chyb VW. Ford ma zase svuj ecoboost a ten je na tom take dobre.

+1/0
9.6.2014 13:59

M55a25r96t27i74n 40K51o12v94á71ř 2272190483832

A přitom to má pouze jedinou příčinu. Namísto toho, aby se dělaly robustní a spolehlivé vysokoobjemové motory, vezme se motor z vysavače a doplní množstvím kurvítek, které snižují životnost a spolehlivost motoru. Ekofašismu zdar!

+7/0
9.6.2014 14:11
Foto

V91l41a14d63a 79V96a82n45e81k 9173346344818

Můj známý,provozovatel autoškoly, prodává fabie HTP po 90 tis km! Žádný motor v ní pry nepřežije 120 !;-)

0/0
9.6.2014 14:58

M96a86r59t40i19n 26K96o80v82á43ř 2111350109226

Jak často u nich mění olej? U HTP dochází k přehřívání oleje (z úsporných důvodů nemá chladič oleje), který pak nevydrží ani 10000 km. Doporučuje se ho měnit už po 7500 km.

0/0
9.6.2014 18:51

P53e39t69r 27M92i46z62e19r85a 6784219379384

HTP neni motor;-D, to je jen náhražka motoru;-D

0/0
9.6.2014 22:42

F77r90a44n98t44i39s57e43k 77S70a88l30a31j87k52a 6811258175816

Hloupost,mám HTP a ujeto 180 000 a pořád ok.Jen je potřeba se starat o údržbu, hlavně  o dobrý olej..

0/0
12.6.2014 7:36

J96i63ř80í 20Z81ý94k79a 9939213781930

k přehřívání oleje dochází hlavně z toho důvodu, že má katalyzátor umístěný v blízkosti motoru. Tuším že tam není ani nějaký tepelný štít. Běžné umístění katalyzátoru je pod autem.

0/0
10.6.2014 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.