Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault Clio: kombík je fešák, tříválec si důkladně vyzkoušejte

Přijde dáma do "renaultárny" a vyskládá prodejci na stůl dvě stě padesát tisíc korun se slovy: "Jedno clio." Takový fenomén mezi malými auty je ten malý renault. Mezi malými kombíky navíc není moc velká tlačenice, i proto je clio úspěšné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P33a48v25l57a 53N20o95v49á 7618430208855

To auto vypadá vcelku dobře, ale vadí mi, že je zde klasický tachometr nahrazen budíkem, který ukazuje stav nádrže paliva a rychlost se ukazuje jako číslo na displayi. Klasický tachometrový budík mi přijde daleko intuitivnější...

+1/0
10.6.2014 16:06

P88e47t76r 38V91i52n83t48r62l70í68k 3666194961

je to o zvyku...

+1/0
10.6.2014 16:08

J10a95r17o86m39í32r 44K52r39á67l 4420529644229

Ani ne.  Analogový údaj odečtete daleko ryvhleji, i když s menší přesností.  Ale stejně běžně nepotřebujete vědět rychlost s přesností na desetiny.

0/0
10.6.2014 16:41

A87l25e52x 53Š13t47a18j84n76e26r 7121644795483

Jo jo, na koukání byli frantíci vždy fajn...;-)

+1/0
10.6.2014 14:59

R98i61c85h83a53r85d 52M11i43k23u78l41e59n25k41a 1859627837514

Pěkné, ale malé, s mými 190 cm prostě ne. Myslím pochopitelně jako auto do města, ne na delší cesty...

0/0
10.6.2014 14:30

F94r96a58n79t50i66š52e56k 62S86o32b19o22t29k79a 1727903684790

Ty s podpuštěním "uprděné" dýchavičné třívalce s turbem mě štvou. Švagr si koupil jeden, byť český, no ale hrůza. Proto ať dlouho vydrží na trhu mazda či toyota s normálními atmosférickými čtyřválci.

+1/0
10.6.2014 14:24

V66í80ť68a 11K72r50u20t89i68š 1760344615837

Skutečně by mne zajímalo, jaký to český tříválec s turbem máte na mysli ....

+4/0
10.6.2014 14:29

F25r12a94n95t13i64š37e13k 12S28o98b54o80t35k55a 1317473944610

Fabia 1,4 TDI nafťák. S tím slovíčkem "dýchavičný" jsem to přehnal, jak se to zahřálo tak to  celkem  jelo. Ale od začátku se to hrozně třepalo, řvalo, zejména v nízkých otáčkách. Už to raději prodal......

+1/0
10.6.2014 21:12

P23e70t24r 71T38y26č88k77a 6765262429662

To dělá každé TDI.

0/0
10.6.2014 23:33

P93e20t96r 57M37i14c76h76a94l 2650244381762

TDi neznamená tříválec. Mně se čtyřválec netřepe ani za studena.

0/0
11.6.2014 13:36

M82i73c95h39a63l 22P55a86v65l32á12t 9403803344739

A svagr je spokojen?

+1/0
10.6.2014 14:33

D48a47v34i34d 12R65y87c85h24e57t73s19k90ý 9836461750580

Rapid 1,2 TSI mi přijde jako lepší nápad za podobné peníze. Vyšší životnost a jedna dvojka turbo (byť jinak naladěná), která je u Clia až s automatem. Clio s 1.2 16v dobře poslouží někomu, koho nezajímá dynamika a nebude ho provozovat 10 let.

+3/−1
10.6.2014 13:53

P56e10t49r 33K94u13l30i13c12h 9800641202905

ona i Fabia kombi v dobré výbavě bude prostorem lepší než to Clio. o motorech a podvozku nemluvě, tam Clio prohrává na plné čáře.

+2/0
10.6.2014 14:27

D15a11v46i94d 69R90y75c89h51e40t79s18k17ý 9526481630800

Fabie je ale takové důchodcovské auto - úzká a vysoká. Rapid mi přijde mnohem praktičtější a hezčí, pobere luxusně 4 lidi a milion bagáže.

0/0
10.6.2014 15:00

P77e74t47r 65B64ř31é76ť73a 98N24o39v31á81k 8610853156590

s tim luxusem bych ubral ...;-)

+1/0
10.6.2014 16:05

K47a81r14e89l 47V50a15c67h79u20t 9963912249933

Už snad jediná značka, která ještě do aut dává MOTORY, je Mazda...  ;-)

+1/−1
10.6.2014 13:04

K22r60y62š27t82o42f 26L66a44n80í73k 1919270765745

a toyota

+4/−1
10.6.2014 13:44

T22o18m97á55š 31M47a88c25e98j72k84a 6981252587637

a Honda

0/0
10.6.2014 15:31

J95a63n 11K32u24t36m68a11n 9334869760

Byl jste někdy v USA?;-)

0/0
14.6.2014 12:45

M15i64c46h54a65l 75M22a50r13e44k 7849821262480

Hrozná socka uvnitř

+3/0
10.6.2014 11:46

P90e23t73r 11M82i68c41h67a29l 2320204951622

Když to shrnu, vyjde mi tohle:

- vzhledově to jde, pokud se na přední masku hodí celta, bude to hezčí než Fabia,

- vnitřní prostor na svou třídu slušný,

- podvozek průměr, není to na divočení na silnici, takže dostačující,

- motor 0,9 turbo je tragédie a výrobce bezostyšně lže o kombinované spotřebě 4,9 l/100 km

- pro mladou rodinu jako začátek se to asi vyplatí (rozhodně bych tam ale dal motor 1,2 16V), jinak jako rodinné auto nic moc, po 5 letech to ztratí cca 55 - 65% ceny a po 10 to bude za pakatel. Takže když už to někdo koupí, tak na 4 - 5 let a pak prodat někomu méně movitému.

+5/−1
10.6.2014 11:00

V75í52ť96a 80K39r53u97t59i21š 1200434365397

Když to shrnu:

- jde o malé auto, které rozhodně nelze v evropském vnímání nazvat rodinným

- o spotřebě lžou všichni výrobci naprosto stejně, neb je měřena ve standardním cyklu NEDC, který je definován jak je definován

¨- po 5 letech ztratí přes polovinu hodnoty každé auto, stejně tak je každé za 10 let za pakatel v porovnání s původní kupní cenou

+8/0
10.6.2014 11:06

P43e48t45r 23M92i28c25h48a97l 2870774871592

- jistě, je to malé auto. Ale to je i Fabia a jezdí v tom rodiny,

- jenže Renault lže nějak moc. Já mám na dvoulitrovém turbodieselu psanou kombinovanou spotřebu taky 4,9 a jezdím dlouhodobě za nějakých 5,1. Ale jestli se tohle při kombinovaném provozu a běžné jízdě vejde do 6 litrů, tak sežeru řidičák.

- běžné auto ztrácí po 5 letech cca polovinu ceny, ale tenhle verk i díky značce ztratí víc. Jinak já jsem prodával 11 let starého Leona a šel za 82 tisíc, nájezd 140 tisíc km. Pořizovací cena přitom byla necelého půl mega. Tnz cena po 11 letech klesla na nějakých 20 % a na to to Clio nemá šanci. Jestli za něj majitel v 10 letech dostane 30 tisíc (a o tom bych si dovolil pochybovat), bude se tetelit blahem - a to bude nějakých 10 % původní ceny.

+3/0
10.6.2014 11:29

V84í92ť46a 33K78r35u43t65i26š 1860364915877

Klidně řidčák sežrat můžete. Protože když siporovnáte Vaši extrémně nízkou spotřebu vůči průměrné spotřebě Vaší motorizace dlereálných uživatelů (neznám typ, ale tipuji okolo 6,1) a průměrnou spotřebutohoto Renaulta (6,23), tak při Vašem stylu jízdy se se pod 6 litrů musítedostat levou zadní …

Cenu po 11 letech ještě musíte očistit o inflaci(za 11 let činí cca.30%), takže jste taky reálně dostal možná 13%. A to, jestlidnes za auto v ceně okolo 300tKč dostanu za 10 let 20, 30 nebo 40 litrů je s ohledemna veškeré jiné náklady vlastnictví a provozu auta vskutku naprosto zásadnírozdíl

+5/0
10.6.2014 11:51

P11e85t94r 91M62i61c90h48a41l 2110334791852

Nejsem s tou spotřebou zdaleka sám. Těsně nad 5 litrů s tím autem jezsdí většina lidí. Nedávno jsem byl ve Francii, plné auto (4 chlapi) a včetně pojíždění po bojištích Verdunu jsem měl spotřebu těsně nad 5,2 (a to jsem v Německu pod 130 kromě omezení prakticky nejel). Takže nejsem žádná výjimka. ... Jo, je to Oktávka II.

Kolega jel totéž s Mercedesem 2,2 CDi, spotřebu měl asi o deci nebo dvě vyšší. Takže to není o extrémně nízké spotřebě, ale o solidních motorech i autech.

Pokud by mělo totéž absolvovat to nové tříválcové Clio, tak se nevejde do 8 litrů ani omylem.

Inflace je stejná jestli prodávam Seat, Renault nebo Škodu, takže ji neberu v potaz. A je rozdíl prodat staré auto za nějaký peníz a mít část investice do nového, nebo to prodat za pakatel a na celé nové muset našetřit, nebo přeplatit drahý úvěr.

0/−1
10.6.2014 12:24

V96í12ť44a 59K13r98u92t60i65š 1480744275727

Tak zde jsou ty reálná data o spotřebě (dle tankování, ne dle PC), další komentář asi netřeba. Jen tam nějak nevidím tu většinu ....

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2012&power_s=140&power_e=140&powerunit=2

Pokud jednou za 10 let kupuji nové auto, tak je mi jedno, jestli je ta zůstatková +/-10tKč. Pořád je to "pakatel" vůči ceně auta nového a navíc, při rostoucích platech a klesajících cenách aut i ten pakatel bude čím dál méně významný.

+1/0
10.6.2014 12:34

P20e57t14r 10M82i29c35h65a36l 2370464211922

Cože? Jsi slepý? Na první stránce tam začíná spotřeba na 4,26, na desáté je 5,79. Já neříkám, že každý jezdí se spotřebou jako já, mluvil jsem o svých známých, o svém okolí. A valná většina z nich jsou slušní řidiči se zkušenostmi z nákladních aut (to dělá na spotřebu hodně, jet tzv. "economy run"). A když jsem psal o spotřebe, neměl jsem na mysli údaj palubního počítače, ale reálnou spotřebu dle tankování (spotřeba/km*100).

Pokud jednou za 10 let  kupuju auto, tak mě 10 tisíc opravdu nerozhodí. Ale třeba 50 - 60 tisíc rozdíl už je docela významná částka - aneb prodat za 100 nebo za 40, to si asi rozmyslím, co koupím. Nemluvě o tom, že auto s dobrou pověstí se taky mnohem lépe a rychleji prodá. (Ten Leon, o kterém jsem psal výše, nebyl v bazaru ani dva týdny).

0/−1
10.6.2014 14:42

O85n34d96ř92e54j 14R31a54z55ý56m 2685246525757

Vpravo nahoře máš celou statistiku.. průměr je 6,31.

0/0
10.6.2014 16:20

P87e87t18r 35M38i53c87h43a27l 2370824961332

Viděl jsem. Nicméně statistika je přesná věda s nepřesnými čísly:

1. Poslední v řadě je auto se spotřebou 21,5 litru. Chybí mu záznamy o kilometrech.

2. Ke konci jsou auta se spotřebou kolem 8 litrů a to jsou irelevantní data. Evidentně jsou buď špatně zadávána, nebo je řidiči úmyslně falšují (třeba firemní auta a tankují do svých), případně to jsou tzv. řidiči-dobytci, kteří jezdí brzda - plyn. ... A pak tam bude sem tam nějaká ta výjimka, co pořád pocukává po městě, každou chvíli někde stojí a nevypíná motor, protože by měnil startér tak dvakrát do roka.

0/0
10.6.2014 18:53

V96í66ť70a 45K17r32u65t87i10š 1740404505807

Vazeny pane Michale, nez zacnete nekoho osocovat, tak laskave zkuste pochopit statistiku. Tech stranek je tam totiz asi 40 a uzivatelu skoro 800. To, ze i pouze ctvrtina z nich jezdi pod 5,8 jasne vypovida o tom, ze ta Vase spotreba "lehce pres 5" je statisticky naprosto raritni. Tudiz pokud s jednim autem pri economy runu (coz rozhodne neni typicky vetsinovy styl bezne jizdy) jste schopen jet 20% pod vypovidajici prumer, tak i u Renaultu pojede obdobne.

A mluvit o rozdilu 60tKc pri prodeji auta stareho 10 let je nesmysl, pokud se bavime o beznych autech srovnatelne tridy, puvodni ceny, stavu a najezdu. I u Okty nebo Fabie to bude tak 20-40, coz je celkovych nakladech na auto za 10 let (0,75 - 1,0M) zanedbatelne ...

0/0
10.6.2014 19:49

P72e68t88r 13M58i52c23h15a82l 2880474481382

Psal jsem o realitě, ne o hypotetických a neověřitelných číslech z internetu. A jednu realitu přidám. Jel jsem nějkých 150 km a měl jsem naspěch. Část po dálnici, trvale na hranici limitu (občas i přes), část po silnicích 1. třídy, byl celkem provoz, dost jsem předjížděl, bylo teplo a celou dobu jela klimatizace, žádný economy run. Výsledná spotřeba podle palubního počítače byla 5,4 litru, tedy v reálu 5,6 - 5,7. Jel jsem ve 4 lidech, takže auto bylo celkem naložené. Pokud s tím někdo jezdí za 7 a více litrů, pak jsou tři možnosti (viz výše): špatně zadané údaje, permanentní jízda po městě bez vypínání motoru při stání (typicky taxík), nebo služební auto a při tankování řidič vždycky vezme 5 litrů do kanystru do svého auta domů.

Mimochodem, i moje manželka, která není bůh ví jaký šofér, jezdí se spotřebou podobnou jako já.

Ten rozdíl při prodeji je reálný. Desetileté Octavie se prodávají kolem 100 tisíc, za ten Renault ale nikdo víc než 40 nedá.

0/0
11.6.2014 13:49

J85i63ř41í 46C62v74r26č31e33k 8300576890973

A to nemáté starou dobrou jedna devítku v tédéíčku ;) Ta by jela ještě levněji, byť je tedy trochu línější, ale pořád jede slušně.

0/0
10.6.2014 12:43

P77e44t53r 32M10i17c59h96a12l 2170704581472

To byla podařená motorizace, ale na dálnici při 130 k/h je trochu žíznivější, bere něco přes 6 litrů (dvoulitr díky šesté rychlosti je úspornější). Ale na běžných silnicích při rychlostech kolem 90 neměla problém jezdit pod 4,5 litru.

0/0
10.6.2014 14:44

L79u48d80ě82k 60N86o56v69ý 2831369113451

No, třeba u Škodovek, které jsou u nás největší konkurencí, ta poslední odrážka neplatí. Ty si drží nesmyslnně vysoké ceny docela dlouho i přes to, že je jimi trh zaplaven. S odrážkou o spotřebě souhlasím. Ta metodika je hodně nepřesná. Slouží jen pro velmi hrubou představu.

0/0
10.6.2014 11:37

V42á93c87l15a55v 46P65a81v10e61l25e36k 1480456246474

Souhlasím s níže napsaným. Auto je krásné, má agresivní rysy, sportovní vzhled... Ale ty motory? To je co? Existuje nějaké podobné auto s normálním motorem? 1,6 nebo 2,0 v benzínu? Sám jsem měl Fábii 1,2 TSI a pro jednoho člověka pro cesty po rovinách ano... ale nedej bože, když jste ji naložili. Tady ty motory s vysavače, kde veškerý výkon taahá turbo... Ne, děkuji.

+1/0
10.6.2014 10:19

M31i35l65a39n 38Š90v25a78g50r83o49v74s38k20ý 9312739695948

Ty bys´ koupil Clio s 2 l motorem?

+1/0
10.6.2014 10:45

V97á70c26l13a23v 11P25a21v81e96l48e28k 1670346486204

Raději bych Clio s motorem 2,0 než 0,9. Lehce vyšší spotřeba kompenzuje vyšší pocit bezpečí a delší životnost.

0/0
10.6.2014 10:53

T54o45m15á75š 79Z12e64m95a88n 3765958804415

V reálných podmínkách ani nebude spotřeba vyšší.

0/0
10.6.2014 10:57

M35i32r14o15s73l75a29v 49Š59i18m62k26o 7375753142965

Mám 18 let starý Hyundai coupe 2,0 a při pohodové jízdě venku bere 6 litrů. A nezadýchává se do kopce, točit se nemusí :-) A když člověk potřebuje, tak opravdu jede se spotřebou do 10ti litrů.

+1/0
10.6.2014 10:59

P52e45t31r 16K14u70l20i29c34h 9890321902235

to je prostě dnešní realita, do malých aut se dvoulitry nedávají. to se poohlédněte po Laguně...

+1/0
10.6.2014 11:01

M47i27r21o48s25l10a65v 22Š94i62m28k74o 7445353952555

Laguna je velká a těžká. V té ten dvoulitr žádný zázrak také nebude. Docela by mne zajímalo, jak je velký rozdíl v ceně tříválcového turbo litru a atmosférického obyčejného čtyřválcového dvoulitru. Asi dost, jinak by se na ty piditříválce nepřecházelo. Vlastně k tomu musí být patřičně dimenzovaný podvozek atd. Akorát jsem zvědav jakou životnost tyto malé motory budou mít. Za pár let jich budou podle mne plné bazary.

0/0
10.6.2014 11:23

P66e26t85r 37K30u84l79i52c44h 9190281272435

jo, máte pravdu, spíš jsem jako příklad měl použít Megana. prostě jde o účel auta, a v cvrčkovi jako je Clio bych výkonný motor nehledal.

jinak životnost turba oproti atmosféře bude jistě nižší, na druhou stranu, auta s možným nájezdem nad 500 000km se dnes už v podstatě nevyrábějí a řekl bych že ani zákazníci je vyhledávají....

0/0
10.6.2014 11:33
Foto

V93l53a51d38i26m67í93r 25V97o25z37á87b 3958866326360

Já viděl nadávno Fábii 2,0 benzin,85kw

0/0
10.6.2014 12:28

C52y85r95i75l 93P37a43v65e74l37k19a 4956362678725

Já v tom jezdil v octávce, tam ten motor stál za prd.

0/0
10.6.2014 12:52

4640559938763

Přesně tu mám (akorát nejezdím na benzín, ale na plyn). A přijde mi to jako optimální motor.

0/0
10.6.2014 12:53

D29a33v30i92d 95R78y87c71h11e86t22s92k96ý 9826641210820

Proti motoru nic, ale auto mi přijde dost laciné a nepohodlné v porovnání třeba s první Oktávkou.

0/0
10.6.2014 13:56

4740419468283

Já jsem právě hledal něco se spolehlivým a "blbuvzodrným" dvoulitrem od r.v. 2005 a padlo to na tu Fábku. Kdyby se ten motor montoval do dvojkové Oktávky, tak si ji koupím. Ale ta taky není etalon pohodlí. A jedničková už mi přijde zastaralá a zbytečně "překufrovaná" (lidi se uvnitř tísní a za sedačkama se vozí několik kubíků vzduchu).

0/0
10.6.2014 15:22

D59a23v94i60d 92R66y15c11h88e68t24s41k41ý 9386581330610

To jo. Rapid té jedničce ukazuje jak se to má dělat. Co bylo špatného na 2.0 FSI?

0/0
10.6.2014 15:39

4740819978583

Vyžaduje 98-oktanový benzín a přestavba i provoz na LPG přinášejí komplikace. Pro někoho, kdo najezdí málo km a palivové náklady tedy nemusí řešit, je to jinak dobrý motor.

0/0
10.6.2014 16:38

M55i92c72h49a96l 13P39a84v18l52á71t 9283443824159

Pro lidi, kteri chteji auto s motorem, je tu Clio RS. Ostatne tyhle verze jsou z renaultu jedine skutecne zajimave.

0/0
10.6.2014 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.