Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vyzkouší auto na zemní plyn, benzin už nechce. Jezdí se za polovinu

Na zemní plyn jezdí v Česku přes sedm tisíc aut. Prosazují se zejména ve firemních flotilách, na CNG jezdí Česká pošta, hasiči i taxi. Přináší to obrovské úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a61n 28F50r90o11l97í27k 6366590595344

Když si objednávám taxík vždy se zajímám jaký má pohon.;-D

0/0
24.6.2014 8:15

P13e13t41r 17G84a51z67d44a 6208512419447

nevim co k tomu dodat ....... stav kdy cng doplnite do 50 procent pro nizky tlak na pumpe nebo neni vubec zadny plynna na cng pumpe a jezdite od pumpy k pumpe sem zazil mockrat ...... az se toto zlepsi pak si o tom muzem povidat

0/0
19.6.2014 22:25

P47e58t17r 28G17a55z93d80a 6438922759187

neboli nabídka začíná nestíhat poptávce ....

0/0
19.6.2014 22:28

P41e70t66r 45M67i23c68h60a78l 2560784251112

To se srovná, až se to zdaní jak benzín a nafta. :-)

+1/0
20.6.2014 15:46

J59i76ř95í 20K34o92c96u26r79e90k 6835814895708

A každý, kdo bude mít doma plničku, bude povinen ji zaregistrovat za poplatek na úřadě. To proto aby neplnil načerno. A kontroly. Majitel bude povinenn kdykoliv umožnit kontrolu všech prostor v domě kontrole. Pokud ji neumožní bude pokutován. Jistě, vytvoříme další pracovní místa.... 8-o

0/0
20.6.2014 17:20

P41e77t25r 40M36i94c10h45a27l 2150984311512

Tak nějak ...

0/0
20.6.2014 18:54

J90a62n 86F68r43o15l68í39k 6596830555504

Obdobná situace je i u LPG. Přestal jsem jezdit k blízkému Aralu, který nedokáže natlačit do 65 l nádrže víc jak 35 l. Málokterá pumpa mě dá plnou. Většinou jim to vypíná kolem 50-55 l. Za týden prázdná a zabírá půl kufru.

Ovšem lahve na CNG to je jiný kalibr. Kufr plný nádob s 200 bary.:-P

0/0
24.6.2014 8:20

9951594370497

Vyzkoušel jsem....a už nikdy víc nechci :-) zlatej benzín. Holt ne každýmu nestačí to, že to jezdí levně

0/0
19.6.2014 19:35

J85a83r54o96s80l89a44v 48Z30a83h25r64a41d70n95í87č82e11k 7435390214571

Raději LPG, než CNG. Naprostá spokojenost s LPG.

+2/0
19.6.2014 17:42

A78n22t59o21n57í31n 73S44v76o66b59o59d42a 3594123499602

http://m.ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/95303-coi-vrthla-na-cerpaci-stanice-a-padaly-vysoke-pokuty/, to raději. CNG

0/0
19.6.2014 18:03

J55a24r66o83s28l49a37v 68Z62a94h72r48a61d29n25í91č17e71k 7945840334671

„Statistiky výsledků kontrol LPG na českých čerpacích stanicích, včetně těch našich, jsou dlouhodobě pozitivní a dokazují, že na našem trhu převládá kvalitní plyn. Procento zjištěných závadných vzorků je oproti benzínu či naftě nesrovnatelně nižší.

+1/0
19.6.2014 18:31

A69n13t52o26n64í15n 97S20v92o48b31o55d29a 3714373389382

To jsou řeči šéfa jedné firmy, počet zničených vstřikovačů LPG lepších značek je vysoký, u nás tak karburátorové auto, žádné moderní vstřikovače. Až budete měnit filtr kapalné fáze, rozkuchejte ho a uvidíte

0/0
19.6.2014 18:42

A84n90t57o62n58í35n 81S56v50o67b51o70d64a 3274263929842

Tak vypadá skutčnost, věřte prodejcům LPG

http://www.coi.cz/v-dubnu-trikrat-vice-siry-v-lpg-nc1084

0/0
19.6.2014 18:53

J20a24r66o62s43l38a57v 69Z56a50h92r41a56d87n62í77č85e13k 7375700184441

Takže až bude něco špatně u CNG, tak budete chodit pěšky?

0/0
19.6.2014 18:32

V31l94a75s96t63i36m55i75l 31T38e69n18c57e69r 4740940557420

Po přečtení článku, já zatím zůstanu se svým přibližovadlem u Naturalu 95.

0/0
19.6.2014 13:23

P87e15t18r 41G49a10z61d14a 6738842619887

podle mne dobrá volba, já také :-/

0/0
19.6.2014 22:27

J55a83n 50D88l28o90u65h79ý 7124129920349

Ford Fusion 1.4 Duratec LPG => kombinovana na LPG => 6l/100km;-D Nejaky CNG mi muze.... nebo nafta ;-D

0/0
19.6.2014 12:16

P21e33t33r 98M28i86c82h39a70l 2490644101132

Jezdím s naftou z korunu osmdesát a nemusím přmýšlet kde natankuju.

+1/0
19.6.2014 1:59

A80l94e23š 91L89i50s92o85v75s53k28ý 9292384773198

Však až stát zjistí, že by se to mohli více zdanit, bude po levném provozu.

0/0
18.6.2014 22:19

P24e53t39r 93M80i95c18h26a11l 2430274891552

To přijde později, až se to trochu rozšíří. Přece se erár nenechá "okrást" o peníze.

0/0
20.6.2014 15:33
Foto

M89i49r89o83s47l17a33v 77Z73a89p60l18e16t58a67l 3147135698503

nevím ale dnes sem koukal na cenu u makra  a CNG tam stojí 26Kč, nevím jestli za kg nebo litr, ale to musí mít bu´d menší spotřebu a nebo benzin stojí 50kč/l, jinak mi ta levnost nevychází.

0/0
18.6.2014 20:03

A77n67t85o40n54í83n 13S93v64o93b78o73d98a 3944123469842

Stačí se vrátit do školy a vzpomenout si na měrnou hmotnost benzínu 0,7-0,75 kg na litr

0/0
18.6.2014 20:09

A69n80t21o15n98í44n 34S91v30o86b31o38d13a 3224403919492

CNG se prodává na kilogramy

0/0
18.6.2014 20:29

4320699598943

Vychází vám to, akorát to nevíte. CNG stojí 26 Kč/kg a benzín stojí necelých 50 Kč, když to přepočítáme na kg. LPG vychází něco přes 30 Kč/kg a nafta něco přes 40 Kč/kg.

0/0
19.6.2014 8:59
Foto

P16e79t52r 52M39a97t98o89u65l15e69k 6737970324

Na stránkách cng.cz je uveden přepočet. Vychází to přibližně 1kg CNG = 1,4 l Benzínu. Takže při ceně 26 Kč/kg CNG vyjde 1 l cca na 18,60.

Praha patří v rámci cen CNG mezi levná místa (do 26Kč/kg). V Brně byl 1 kg za 27,90, což je už skoro 20Kč / l :-/

0/0
19.6.2014 15:16

A91n64t50o42n42í92n 19S66v61o74b90o51d62a 3864343759352

Běžná doba provozu tlakové nádoby je 8 let? Máme v rodině několik aut na plyn a u LPG je daná nutnost výměny v deseti  letech,Fiat má 20 let životnost nádrže na CNG

0/0
18.6.2014 19:35

A52n51t77o88n38í67n 74S10v45o43b36o25d27a 3574403809302

Špatně umístěná odpvěď :-(

0/0
18.6.2014 19:37

J75i50ř16í 89B75o50č37e53k 6159614115766

O náročnějším servisu je zde pouze nevýznamná větička avšak servis auta na cng je nákladný.  Tlaková nádrž není zadarmo, po několika letech se musí měnit, revize plynového okruhu s protokolem taky ne, k tomu častější výměny superoleje v motoru (plyn nemaže) takže je potřeba velmi kvalitní... Nedivím se že jsou velké firmy s provozem na cng spokojeny, auta tam naslouží pár let a jdou do bazaru mezi poblouzněnce z levného pohonu, které výdaje neminou do roka a do dne. Viz cena přestavby na cng od 40000,- (za tříhrnek) tzn spíš za padesát pro čtyřválec.

0/−1
18.6.2014 16:32

A21n73t24o39n62í28n 94S19v92o33b88o50d96a 3974653939492

Životnost tlakové nádrže je  minimálně 15 roků, většinou 20. Olej je rozumné měnit po 15000 km, náklady pro prvního majitele CNG auta jsou nîzké. Stejná mystifikace jako s podzemními garážemi. Kdo nevlastní takové auto, má raději víc číst a méně psát

+3/0
18.6.2014 16:42

J44a19k31u85b 45S28e85m58e11r24á33d 2827766661961

zas ty garaze ;-D

0/0
18.6.2014 17:05

A88n70t29o95n61í97n 62S30v86o96b85o10d19a 3904203569862

Mám poslat další garáž, kterou vlastníme a můžeme tam parkovat CNG auto? Ty garáže jsou dost běžné :-)

0/0
18.6.2014 17:09

J50a70k51u79b 90S75e54m37e80r60á14d 2707356261651

sem s ni :-)

0/0
18.6.2014 17:25

A91n60t35o77n68í41n 51S50v23o32b34o98d44a 3194943489542

není pohled na google :-)

0/0
18.6.2014 17:26

J36a82k22u35b 86S16e22m25e91r25á10d 2937906941691

hovada jsou to googlovske :-)kazdopadne ja se loucim, je cas jit z prace :-)

0/0
18.6.2014 17:27

A40n93t48o82n23í50n 24S45v98o56b28o54d90a 3404453429422

to vás lituji, já mám zaměstnání :-)

+1/−1
18.6.2014 17:28

J15a76k86u23b 90S78e84m48e19r84á53d 2407566581281

to nemusite, jak to kdo nazyva je preci jedno ;-)

0/−1
18.6.2014 17:30

J61a92k14u94b 36S80e96m40e90r83á64d 2167416251811

* ja mam tu svou rad :-)

+1/0
18.6.2014 17:30

J79a59n 82D94l26o14u80h78ý 7614199100729

Vtipna je situace s garazemi a LPG. V cesku mame garazove komplexy splnujici normy pro parkovani aut LPG, avsak projistotu tam je zakaz ;-D Typicky to jsou t komplexy co nemaji zdi, takove ty otevrene parkovaci domy. Mno a v nemecku nebo dansku s LPG parkovanim i v podzemnich garazich nemam zadny problem. ;-D Jinak ani v CR konkretne i v Praze nemam problem parkovat mimo garaze. Vsude je vzdy i venkovni parkoviste, takze nechapu proc se furt resi nejaky garaze v pripade aut na LPG a CNG. Je to naprosto minoritni a nepodstatny problem u takoveho autaR^

0/0
19.6.2014 12:24

J37i96ř82í 87D49v38o65ř61á85k 5458193608450

Nákladní automobily :Vzduchojemy , tlakové nádoby na vzduch o tlaku max 12 barů ,se mají měnit po 10.letech.

0/0
19.6.2014 19:58

A74n84t13o58n83í46n 69S66v39o35b69o45d40a 3544463819412

CNG je tlaková nádoba na plyn a to je něco úplně jiného, také tlak je podstatně vyšší

0/0
19.6.2014 20:15

M94a94r62e53k 98H56r13u43b35y 6497792381458

Planovana zivotnost auta ve firemni flotile je 3-5 let, tlakova nadrz vydrzi dele. "superolej" je take nesmysl, benzin zadne zvlastni mazaci ucinky nema od doby co se do nej prestalo pridavat olovo, dokonce se casto pouziva jako odmastovac ;-)

Ano, rec je porad o firmach, u jezdenek z autobazaru pro soukromnika bude situace o poznani jina.

+1/0
18.6.2014 17:52

A70n98t47o30n40í10n 32S94v25o48b43o43d11a 3364473569942

problémy nastávají u aut starší 15 roků a to je již kategorie veterán :-)

0/0
18.6.2014 18:07
Foto

P91e82t29r 89P50r55o16c45h27á81z69k33a 3432656412304

Běžná doba provozu tlakové nádrže je 8 let.Po té době se opravdu musí měnit.Přestavba je sice relativně drahá,v podstatě jako u LPG pokud se jedná o sekvenční vstřikování.Nejlepší je koupit auto  již tak to vyrobené.Olej se používá stejně kvalitní jako při provozu na LPG,nebo u turbo motorů jak naftových tak benzínových.Firmy auta mění ,proto,že většinou mají operativní leasing.Tedy čtyři roky a změna.Tato auta jsou vždy servisována ve značkových servisech a je o ně dobře postarána.Tedy velmi dobrá koupě ojetiny s naprosto známou historií.U firem jsou navíc tato auta osvobozena od silniční daně.Pro soukromého vlastníka je výhodou,že jsou ekologická a dostanou se tam kde jiná v budoucnu ne.Auto na CNG se nevyplatí tomu,kdo málo jezdí.Pro něj je opravdu lepší HTP a podobně.Pro ty kdo váhají mezi dieselem a CNG je to už jiné.Určitým omezením je množství čerpacích stanic.Domácí stanice se vyplatí jen u flotily více aut.Tedy pro menší firmu a podobně.Problém s parkováním není také žádný.Omezení pro podzemní prostory jsem viděl asi dvakrát.Ve světě vůbec.

0/−1
18.6.2014 19:23

4680369328253

Nádrže u LPG se mění po 10 letecgh, u CNG po 15 letech.

0/0
19.6.2014 9:00

A98n53t24o86n26í56n 60S29v52o71b19o56d47a 3424653599472

Fiat má životnost nádrže 20 let, protože výrobce může stanovit životnost nádrže, potom již nelze životnost nádrže ani tlakovou zkouškou prodloužit.

0/0
19.6.2014 10:21

J94a24n 91D11l12o58u40h98ý 7614589170239

Kolik pak stoji pak takova vymena? U LPG to je castka okolo 5000kc, coz neni tak hroznyR^

0/0
19.6.2014 12:25

A74n74t14o32n57í51n 77S95v13o43b88o35d63a 3724183359312

auto starší 15 let nemá téměř žádnou cenu a investice do něj jsou vyhozené peníze, fiat má životnost nádrže 20 let a je to nejčastější starší auto na CNG

0/0
19.6.2014 17:01

4890769168923

Ano, servis je o něco dražší. Roční revize, častější výměna svíček, repase vstřikovačů, po 15 letech zákonenm daná výměna CNG nádrže. Ale vychází to o hodně levněji než servis moderního turbodieselu.

Problém je spíše v tom, že dnešní ošizené motory toho moc nevydrží samy o sobě. Ale dá se stále koupit třeba Caddy CNG, kde se montuje osmiventilový dvoulitr z 80. let a ten je bezproblémový.

0/0
19.6.2014 9:07

V34l53a43d30i22m49í22r 25H35r67u48b47ý 1544761677862

Článek plný polopravd.

- domácí plnička je fajn, ale musíte mít v baráku plyn a bohužel, kromě těch nejslabších verzí (nádrž plní půl dne) musí být všechny ostatní instalované v otevřeném prostoru = nestačí garáž, musíte mít uzavřený dvůr. Takové zařízení samozřejmě nestojí jen 150 tisíc.

- k domácí plničce by taky bylo vhodné napsat, že plyn naplněný do nádrže vozidla musíte dodanit (výrazně vyšší) sazbou pro pohonné hmoty, jinak se dopouštíte daňového úniku a berňák vám to spočítá i s tučným penále.

- jak už bylo zmíněno, dojezd obvykle není nic moc, navíc nádrž na CNG musí být vždy pouze válcová = nelze umísit toroid místo rezervy, jako nádrž na LPG

- siť čerpacích stanic CNG je doslova ubohá, nejen ve srovnání s čerpačkami benzínu, ale i ve  srovnání se sítí stanic LPG.

- kromě přímo z výroby přestavěných aut, která mají obvykle prostor pro CNG nádrž(e) vytvořený zmenšením nádrže na benzín, není moc výhodné si auto přestavět dodatečně - ve srovnání s LPG v kufru zavazí nádrž a přestavba je dražší, další nevýhody jsou popsané výše.

+3/0
18.6.2014 16:12
Foto

P97a95t64r69i56k 14C16h88r37z 4378939332199

S tou válcovitou nádrží jsi si jist? Párkrát jsme si na výlet půjčili Fiat Panda na CNG od Pražské plynárenské a tohle auto mělo nádrž právě místo rezervy.

0/0
19.6.2014 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.