Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Le Mans se šetří. Vítězná audi jezdila s třicetilitrovou spotřebou

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans vstoupila do nové éry. Poprvé se totiž jela se zcela novými pravidly, která do nejvyšší kategorie v podstatě povinně zavedla hybridní techniku. A ta zařídila divákům parádní podívanou. V ohlédnutí za závodem se podíváme právě na nová technická řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a77n 31S52m87e62j40k71a51l 6294968532

Novinář, který psal článek je zřejmě laik. Ale i tak si mohl o tématu zjistit více...

0/0
9.11.2014 20:27

J93i11ř92í 22D71v86o54ř18á17k 5488753388630

No tak typuji 10 . let a vyhraji to na trojkolce.

0/0
26.9.2014 18:37

M36a77r88t18i52n 87V60o79k83o36u76n 9498453223946

bohuzel, motorsport uz davno neni o skutecnych inovacich, tim bude az nova formula-E, protoze spoalovaci motory uz proste brzy skonci, stejne jako skoncily parni motory a pred nima konska sila. Tesla motors je toho jasnym dukazem a cim dele budeme investovat penize do spalovacich motoru, tim hude pro nas.

0/0
29.8.2014 14:50

K54a10r56e60l 29V84o43h38n17o25u29t 4268589490697

>>Zbytek "propálené" energie je v podstatě potenciál pro rekuperaci.<<

Tohle není pravda. Rekuperovat samozřejmě jde jen mechanickou energii. A tu auto může dostat jen z motoru po té, co chemickou energii přeměnil na mechanickou.

Ten zbytek je prostě odpadní teplo, které se musí odvést z auta pryč.

0/−1
22.7.2014 9:46

J27i47ř64í 26S18c96h68w45a66c68h 8398974698616

to je pravda. Rekuperovat lze samozřejmě i tepelnou energii tedy to odpadní teplo. Výfukové plyny za turbem jsou prostě pomalejší a chladnější (expanze) ;-)

0/0
22.7.2014 22:55

P65e12t31r 47Š34i72n53d41e72l40á63ř 5919482810928

Presne tak, dokonce letos v F1 takove auto s rekuperaci energie z tepla jezdi a diky tomu jsou o tridu lepsi. Viz clanek vedle o F1.

0/0
22.7.2014 23:45

P70e11t40r 24B19e38z83s28t13a97r85o64s88t91i 2889866723761

ICOM style...

0/0
17.6.2014 21:51

M50i22c97h78a33l 75F25r85ý74d34a 1612259573852

F1 je již mnoho let nesmírná nuda, WEC je naproti tomu neskutečná podívaná. Letos to byl opět další úžasný závod, škoda že WEC jezdí jen pár 6hodinovek a k tomu tento megazávod.

+4/0
17.6.2014 15:57

J44i96ř38í 66S55c51h36w27a12c43h 8368864888516

no to muselo být opravdu úžasně zajímavé mezi prvním a druhým  3 kola mezi prvním a třetím 5 kol a to celé sledovat 24 hodin super zábava....

....Favorizovaná Toyota, jež udávala 14 hodin tempo závodu, nakonec dojela do cíle jen s jedním vozem. Na třetím místě ho dovezl Brit Anthony Davidson....

....Smůlu mělo při svém návratu do Le Mans i Porsche. Bývalý pilot formule 1 Mark Webber z Austrálie musel s vozem 919 Hybrid odstoupit z prvního místa necelé dvě hodiny před koncem kvůli poruše na olejovém čerpadle....

Závod, kdy většina změn v pořadí se děje po poruše po několika hodinách musí být opravdu úžasná zábava....

Rozdíl v zábavě oproti F1  bude jako maratón vs běh na 100 m ;-)

0/0
22.7.2014 23:11

V80á50c76l29a70v 40S79v33o91b76o64d98a 3331639590660

díky za pěkný článek

+8/0
17.6.2014 15:25

M86i49c98h21a53l 93K60r29e26j35č24í 1936950451963

Výborný článek. R^ Le Mans je z technologického - a pro mě i diváckého - hlediska mnohem zajímavější než F1. Právě ten fakt, že dali výrobcům volnost v aplikaci nejrůznějších hybridních řešení, dává mnohem víc prostoru invenci inženýrů - a o tom v podstatě motorsport je. Audi, ač pomalejší než Toyota, ukázalo obrovské zkušenosti i odolnost svých vozů (po dosavadní dominanci Toyoty ve WEC už jsem jim moc nevěřil). Porsche má taky výborně nakročeno. Příští rok má přijít ještě Nissan - a spekuluje se i o Ferrari, ačkoli tomu sám moc nevěřím.

+13/0
17.6.2014 15:16

J88i35ř43í 92S83c84h95w86a54c71h 8218154608126

a víš proč je tam ta jakoby větší volnost? Protože největší omezení je potřeba mnohem delší výdrže!

0/0
22.7.2014 23:24

M56a28r72t67i45n 55R86a86y76m97a85n 4882578123458

Jen cist ten clanek mi prislo zajimave. Je vybotrne ze nachali konstrukterum volne ruce a evidentne se vyplatilo. 3 naprosto odlisne koncepce a vyrovnany zavod. Divacky urcite velmi atraktivni. F1 se ma co ucit.

+13/−1
17.6.2014 15:06

R26o85m36a55n 79K74r72a88t69o74c80h90v61í53l 6486417886104

Co se všem nezdá na dramatičnosti F1?

+1/−5
17.6.2014 16:00

T26o68m16á50š 35C60h88r20a11s57t45n17ý 2948369929511

Neřve to, nejede a už tam není Schumi.

+2/0
18.6.2014 8:38

R38o85m84a58n 80K36r83a39t13o92c63h63v34í42l 6376657966884

Souhlasím jenom s tím, že to neřve.

0/0
18.6.2014 15:16

V41í43ť38a 75K59r74u66t68i73š 1240534625797

Takže další sport, který se posunul z roviny souboje jezdců do roviny souboje techniky, kde jsou maximální výkony záměrně škrceny. Tudíž vlastně stačí auto osázet pár stovkami čidel, výkonné PC to pak schroustá a auto bez lidského zásahu a naprosto optimálně odjede závod.

+1/−9
17.6.2014 14:48

M53i97c20h25a62l 56K39r28e88j84č76í 1476420961353

Co je vlastně úlohou vrcholového motorsportu? Ano, až bude existovat autopilot natolik spolehlivý, aby dokázal odjet celý závod lépe než lidský řidič, pak se lidský řidič stane irelevantním. Ale co je na tom špatného? Vemte si, že ta samá technologie se pak dostane do veřejného provozu a vy si budete moci v autě třeba číst noviny nebo pracovat, zatímco řídit bude počítač. Úkolem automobilu je dopravit náklad z místa A na místo B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejpohodlněji - a v ideálním případě i bez zbytečné zátěže životního prostředí.

Holt už není rok 1970.

Mimochodem letošní závod byl i přes veškerou elektroniku velice atraktivní, jeden z nejlepších co jsem viděl.

+5/−3
17.6.2014 15:23

V84l67a29d78i19s16l94a59v 22N62o36h19e91j21l 7628687858501

ukolem automobilu je take mit zazitek z rizeni a ovladani, resp. mit tu moznost. proto mam dve auta, Mondeo a Mustanga. motorsport by rozhodne mel byt i o schopnostech pilotu.

+2/0
18.6.2014 1:06

M23i19c64h23a26l 74F18r67ý69d51a 1572609373262

Závod 24 hodin Le Mans není v principu závod jezdců, ale závod techniky. Sebelepší a seberychlejší jezdec zde nemůže zvítězit, pokud bude technika proti. Ostatně Motorsport není atletika nebo plavání, v motorsportu technika vždy byla, je a bude nedílnou součástí úspěchu. Proto se také v motorsportu hodnotí kategorie jezdců a kategorie výrobců (konstruktérů).

+4/0
17.6.2014 15:53

D77a40v83i15d 93R73y52c72h58e48t96s62k35ý 9476461160350

Příští rok to bude spojené se současně probíhající Gay Pride a cyklojízdou.

+4/−7
17.6.2014 14:34

P86e69t70r 50H54á70j51e45k 4530112601344

Příští rok tam budou mít povinně adaptivní tempomat a pojedou za sebou pěkně jak mašinky...

+1/−6
17.6.2014 14:01

M19a41r60t37i56n 74H21a96v49l60í25k 4260635497703

Ještě výfukem vařit vodu a dát tam parní stroj, úžasné síly zdroj.

+1/−1
17.6.2014 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.