- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Novinář, který psal článek je zřejmě laik. Ale i tak si mohl o tématu zjistit více...
No tak typuji 10 . let a vyhraji to na trojkolce.
bohuzel, motorsport uz davno neni o skutecnych inovacich, tim bude az nova formula-E, protoze spoalovaci motory uz proste brzy skonci, stejne jako skoncily parni motory a pred nima konska sila. Tesla motors je toho jasnym dukazem a cim dele budeme investovat penize do spalovacich motoru, tim hude pro nas.
>>Zbytek "propálené" energie je v podstatě potenciál pro rekuperaci.<<
Tohle není pravda. Rekuperovat samozřejmě jde jen mechanickou energii. A tu auto může dostat jen z motoru po té, co chemickou energii přeměnil na mechanickou.
Ten zbytek je prostě odpadní teplo, které se musí odvést z auta pryč.
to je pravda. Rekuperovat lze samozřejmě i tepelnou energii tedy to odpadní teplo. Výfukové plyny za turbem jsou prostě pomalejší a chladnější (expanze)
F1 je již mnoho let nesmírná nuda, WEC je naproti tomu neskutečná podívaná. Letos to byl opět další úžasný závod, škoda že WEC jezdí jen pár 6hodinovek a k tomu tento megazávod.
no to muselo být opravdu úžasně zajímavé mezi prvním a druhým 3 kola mezi prvním a třetím 5 kol a to celé sledovat 24 hodin super zábava....
....Favorizovaná Toyota, jež udávala 14 hodin tempo závodu, nakonec dojela do cíle jen s jedním vozem. Na třetím místě ho dovezl Brit Anthony Davidson....
....Smůlu mělo při svém návratu do Le Mans i Porsche. Bývalý pilot formule 1 Mark Webber z Austrálie musel s vozem 919 Hybrid odstoupit z prvního místa necelé dvě hodiny před koncem kvůli poruše na olejovém čerpadle....
Závod, kdy většina změn v pořadí se děje po poruše po několika hodinách musí být opravdu úžasná zábava....
Rozdíl v zábavě oproti F1 bude jako maratón vs běh na 100 m
Výborný článek. Le Mans je z technologického - a pro mě i diváckého - hlediska mnohem zajímavější než F1. Právě ten fakt, že dali výrobcům volnost v aplikaci nejrůznějších hybridních řešení, dává mnohem víc prostoru invenci inženýrů - a o tom v podstatě motorsport je. Audi, ač pomalejší než Toyota, ukázalo obrovské zkušenosti i odolnost svých vozů (po dosavadní dominanci Toyoty ve WEC už jsem jim moc nevěřil). Porsche má taky výborně nakročeno. Příští rok má přijít ještě Nissan - a spekuluje se i o Ferrari, ačkoli tomu sám moc nevěřím.
a víš proč je tam ta jakoby větší volnost? Protože největší omezení je potřeba mnohem delší výdrže!
Jen cist ten clanek mi prislo zajimave. Je vybotrne ze nachali konstrukterum volne ruce a evidentne se vyplatilo. 3 naprosto odlisne koncepce a vyrovnany zavod. Divacky urcite velmi atraktivni. F1 se ma co ucit.
Co se všem nezdá na dramatičnosti F1?
Takže další sport, který se posunul z roviny souboje jezdců do roviny souboje techniky, kde jsou maximální výkony záměrně škrceny. Tudíž vlastně stačí auto osázet pár stovkami čidel, výkonné PC to pak schroustá a auto bez lidského zásahu a naprosto optimálně odjede závod.
Co je vlastně úlohou vrcholového motorsportu? Ano, až bude existovat autopilot natolik spolehlivý, aby dokázal odjet celý závod lépe než lidský řidič, pak se lidský řidič stane irelevantním. Ale co je na tom špatného? Vemte si, že ta samá technologie se pak dostane do veřejného provozu a vy si budete moci v autě třeba číst noviny nebo pracovat, zatímco řídit bude počítač. Úkolem automobilu je dopravit náklad z místa A na místo B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejpohodlněji - a v ideálním případě i bez zbytečné zátěže životního prostředí.
Holt už není rok 1970.
Mimochodem letošní závod byl i přes veškerou elektroniku velice atraktivní, jeden z nejlepších co jsem viděl.