Diskuze

V Le Mans se šetří. Vítězná audi jezdila s třicetilitrovou spotřebou

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans vstoupila do nové éry. Poprvé se totiž jela se zcela novými pravidly, která do nejvyšší kategorie v podstatě povinně zavedla hybridní techniku. A ta zařídila divákům parádní podívanou. V ohlédnutí za závodem se podíváme právě na nová technická řešení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J17a52n 82S48m19e42j11k60a11l

9. 11. 2014 20:27

Novinář, který psal článek je zřejmě laik. Ale i tak si mohl o tématu zjistit více...

0 0
možnosti

No tak typuji 10 . let a vyhraji to na trojkolce.

0 0
možnosti

bohuzel, motorsport uz davno neni o skutecnych inovacich, tim bude az nova formula-E, protoze spoalovaci motory uz proste brzy skonci, stejne jako skoncily parni motory a pred nima konska sila. Tesla motors je toho jasnym dukazem a cim dele budeme investovat penize do spalovacich motoru, tim hude pro nas.

0 0
možnosti

>>Zbytek "propálené" energie je v podstatě potenciál pro rekuperaci.<<

Tohle není pravda. Rekuperovat samozřejmě jde jen mechanickou energii. A tu auto může dostat jen z motoru po té, co chemickou energii přeměnil na mechanickou.

Ten zbytek je prostě odpadní teplo, které se musí odvést z auta pryč.

0 1
možnosti

to je pravda. Rekuperovat lze samozřejmě i tepelnou energii tedy to odpadní teplo. Výfukové plyny za turbem jsou prostě pomalejší a chladnější (expanze) ;-)

0 0
možnosti

F1 je již mnoho let nesmírná nuda, WEC je naproti tomu neskutečná podívaná. Letos to byl opět další úžasný závod, škoda že WEC jezdí jen pár 6hodinovek a k tomu tento megazávod.

4 0
možnosti

no to muselo být opravdu úžasně zajímavé mezi prvním a druhým  3 kola mezi prvním a třetím 5 kol a to celé sledovat 24 hodin super zábava....

....Favorizovaná Toyota, jež udávala 14 hodin tempo závodu, nakonec dojela do cíle jen s jedním vozem. Na třetím místě ho dovezl Brit Anthony Davidson....

....Smůlu mělo při svém návratu do Le Mans i Porsche. Bývalý pilot formule 1 Mark Webber z Austrálie musel s vozem 919 Hybrid odstoupit z prvního místa necelé dvě hodiny před koncem kvůli poruše na olejovém čerpadle....

Závod, kdy většina změn v pořadí se děje po poruše po několika hodinách musí být opravdu úžasná zábava....

Rozdíl v zábavě oproti F1  bude jako maratón vs běh na 100 m ;-)

0 0
možnosti

díky za pěkný článek

8 0
možnosti

Výborný článek. R^ Le Mans je z technologického - a pro mě i diváckého - hlediska mnohem zajímavější než F1. Právě ten fakt, že dali výrobcům volnost v aplikaci nejrůznějších hybridních řešení, dává mnohem víc prostoru invenci inženýrů - a o tom v podstatě motorsport je. Audi, ač pomalejší než Toyota, ukázalo obrovské zkušenosti i odolnost svých vozů (po dosavadní dominanci Toyoty ve WEC už jsem jim moc nevěřil). Porsche má taky výborně nakročeno. Příští rok má přijít ještě Nissan - a spekuluje se i o Ferrari, ačkoli tomu sám moc nevěřím.

13 0
možnosti

a víš proč je tam ta jakoby větší volnost? Protože největší omezení je potřeba mnohem delší výdrže!

0 0
možnosti

Jen cist ten clanek mi prislo zajimave. Je vybotrne ze nachali konstrukterum volne ruce a evidentne se vyplatilo. 3 naprosto odlisne koncepce a vyrovnany zavod. Divacky urcite velmi atraktivni. F1 se ma co ucit.

13 1
možnosti

Co se všem nezdá na dramatičnosti F1?

1 5
možnosti

Takže další sport, který se posunul z roviny souboje jezdců do roviny souboje techniky, kde jsou maximální výkony záměrně škrceny. Tudíž vlastně stačí auto osázet pár stovkami čidel, výkonné PC to pak schroustá a auto bez lidského zásahu a naprosto optimálně odjede závod.

1 9
možnosti

Co je vlastně úlohou vrcholového motorsportu? Ano, až bude existovat autopilot natolik spolehlivý, aby dokázal odjet celý závod lépe než lidský řidič, pak se lidský řidič stane irelevantním. Ale co je na tom špatného? Vemte si, že ta samá technologie se pak dostane do veřejného provozu a vy si budete moci v autě třeba číst noviny nebo pracovat, zatímco řídit bude počítač. Úkolem automobilu je dopravit náklad z místa A na místo B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejpohodlněji - a v ideálním případě i bez zbytečné zátěže životního prostředí.

Holt už není rok 1970.

Mimochodem letošní závod byl i přes veškerou elektroniku velice atraktivní, jeden z nejlepších co jsem viděl.

5 3
možnosti