Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská fyzika v praxi: samopřeplňovací motor je levný a úsporný

Firma Oaktec vyvíjí nový jednoduchý motor, který bude schopen vlastního přeplňování bez turbodmychadla. Úpravou obyčejného malého dieselu vznikl motor, který je o 20 % výkonnější a také úspornější než originál. Může běžet na řadu paliv, bude ideální jako generátor pro elektromobily s prodlouženým dojezdem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i14n30d28r55i96c43h 75H72r41u78s64k60a 9658553251897

Opravdu me tento clanek rozesmal ;-Dale na druhou stranu sokoval 8-o co vsechno je schopny napsat dnesni novinar za absolutni nesmysly !!Na druhou stranu panove, co vytahli od nebohych sponzoru penize na uskutecneni teto prestavby a jeste se jim podarilo vyhrat nejakou pochybnou cenu 8-ozasluhuji opravdu poklonu za to, jaky podvod vymysleli;-O Bravo, motor co ma ze 406cm3 vykon 10k, tzn. 25k z litru musi byt strasna prace vylepsit aby daval koni 12(+20%)! Kdyz dnesni atmosfericke motory maji 38k z litru a preplnovane 70k ;-D V te prestavbe bude zajiste nejake ohromne moudro, dnesnim slovnikem kow-how 8-o

abych jen tak neplacal, zde je dukaz:

http://www.olx.ph/index.php/view+classifieds/id/45856145/Diesel+Engine+10+HP%2C+Air+Cooled?referralKeywords=yamada+engine&event=Search+Ranking,Position,1-3,3#advertisementDetails

0/0
11.7.2014 9:08

J40i20ř78í 93D52v76o86ř10á80k 5468483328550

Rád bych si tento článek přečetl znovu za dva roky. Včetně výsledku.Jinak to trochu připomíná "volnou energii" .

0/0
7.7.2014 19:25

M82a46r47c93e34l 74P11a66v50l70í26k 7801694748119

preplňovanie á-la "vodný trkač"?

+1/0
7.7.2014 13:32

L89i23b66o36r 34D28a12n39ě69k 4257361373

Zjímalo by mě, jakou efektivitu tedy už takové motory mají. Na základce ve Fyzice jsme se učili něco o 30 - 40% a od té doby čtu články snad každoročně, jak jsou motory úspornější, výkonější no prostě efektivnější. Tak kolik je to procent dnes?

+2/0
7.7.2014 11:35

J42a27n 73M59o93h53y27l57a 6412269659401

Mluvíme-li o motorech v běžných vozech, tedy benzínové/dieselové s vnitřním spalováním, pak je to pořád do těch necelých 40%.

+1/0
7.7.2014 14:08

M80a23r33e89k 49H61r23u81b11y 6857202661798

..tedy realne 10-15% ;-)

0/0
7.7.2014 15:56

L22i96b37o79r 16M77o78u97č47k67a 1498757205312

vypada to, ze se vyuziva stlaceni vzduchu  v klikovy skrini ...

+3/0
7.7.2014 9:59

M37a52r27c68e72l 56P35a55v20l93í22k 7891174118539

ako u trabanta (šupátka), alebo wartburgu (prepúšťacie kanály), alebo niečo na spôsob "vodného barana (trkač),  ten princíp funguje aj pri ručnej pumpe s odbočkou a spätným ventilom, pomer vody cez pumpu ku výtoku z odbočky je 1/03!

0/0
7.7.2014 13:36

M36a56r16t16i79n 81H55a88v76l35í48k 4860425437553

Bych řekl, že to bude něco na způsobu rezonance. Jde o to docílit toho, aby vzduch uvnitř "nějakých komůrek" začal pulozovat a ve správné době otevření plnícího ventilu se začal hrnout do spalovacího prostoru. Něco na způsob jako když ve vaně rozhoupete vodu.

Proto asi je vhodný pro generátory, protože to bude nejspíše fungovat jen při při určitých otáčkách.

0/0
7.7.2014 8:34

M83a23r38t40i85n 38H83a26v47l19í53k 4650865427663

Tak už mlčím, nechtělo se mi to celé číst a teď koukám že u konce článku je popsáno přesně to co píšu ;-D

0/0
7.7.2014 8:36

M25i69c76h53a20l 21F42r68ý39d49a 1802639493432

Ano, přesně totéž mne napadlo při přečtení nadpisu - pro stabilní motor jednoduchá a levná úprava, v proměnných provozních podmínkách neefektivní.

+1/0
7.7.2014 9:23

T33o69m92a22s 64B20a97l61w76a25r 7256519402676

To byl výčet, kde všude se uplatní, že už jsem čekal, že se to bude montovat i do kávovarů :-) Ve výsledku další výstřel do prázdna, o kterém tu za rok nebude nikdo ani vědět. A výrobce bude rád, když se mu to podaří udat alespoň do elektrocentrál. Ty mají téměř konstantní chod a tak se tam taková úprava hodí asi nejvíc.

0/0
7.7.2014 8:32

K96a36r25e68l 55V19a19c77h19u87t 9323432509543

Ideální pro rik-ša anebo pro rybáře v malých loďkách... ;-) ... kut-kut-kut...

+1/0
7.7.2014 8:18

J97i89ř14í 74F43i81š24e49r 3594531317

"Vliv efektu je opět relativně malý, i když ne nezanedbatelný" - to je věta jako z nosu ;-D

+9/0
7.7.2014 7:38

J32a67k63u92b 61N38o68v79á73k 9712134344221

A Shell takovou soutěž pořádá, aby mohli skoupit patenty a nic z toho, co by jim ohrožovalo tržby na PHM, nepustí do světa

+4/−4
7.7.2014 6:42

J17a39k34u54b 59S14t89a30š68e53k 8624858204492

A nebo funguje jako ČEZ, který podporuje a dotuje pasivní a nízkoenergetické domy. Ačkoli tím také přichází o odběratele.

+1/0
7.7.2014 10:54

M17i58l53a56n 75K70l46o33u50č54e84k 3570595628637

Aha a to jako bez tý soutěže patenty skoupit nemůže?

0/0
7.7.2014 11:43

M75a82r94e65k 90Š67i14m56o68n 2884557638108

Bez soutěže by jim mohl nějaký ten patent uniknout a koupil by ho třeba ČEZ do nějakého svého elektromobilu.

0/0
7.7.2014 15:50

J62i24ř11í 17K50o88c60u30r30e24k 6365624755838

Ano jistě. Někdy jim ale něco uteče ... jako třeba diesele elektrická lokomotiva - nákladní vlak sežere 1/10 paliva co by sežral tirák, kdyby měl odovzit stejné množství. Taky jim utekla ELEKTRICKÁ lokomotiva. Ta ropu nežere, ikdyž najdou se tací, kteří budou řvát: "Už aby ta zpíp ropa došla a budete si moct to zapíp Pendolíno strčit do píp. Pak budete, vy píp modernisti, s brekem oprašovat oprašovat parničky." 8-o

0/0
8.7.2014 21:07

J87i79ř69í 12K54a36č66í91r69e66k 5300296816

Škoda že se to musí pořád inovovat, takové složíté věci už si normální kutil doma vůbec neopraví :-/

0/0
7.7.2014 2:53

A13l12e83š 66Z30e17l45i69n36k52a 1764162696

podle toho co píšou se mi zdá že by to mělo být spíše konstrukční řešení než elektronické, ale kdoví

+1/0
7.7.2014 3:51

J12a42r55o67m67í12r 25K83r25á75l 4980869104369

A měl by ?   Vy si opravujete sám televizi, lednici, plynový kotel ?   PC ano, do toho se montuje každý a ty konce bývají často komické.

+2/0
7.7.2014 7:13

J43i69ř53í 43Z86ý31k16a 9579283451570

televizi nemám, ale opravit bych ji zvládl (několik LCD k PC jsem již opravil). Na lednici bych si také troufl. A plynový kotel? Hm, pokud by bylo třeba ...

Stejně tak není problém si opravit auto, vyspravit dům, nebo zalátat roztržené pracovní kalhoty.

Je to jen o tom mít nářadí, šikovné ruce a znalosti (ať své, nebo popsané v nějakých příručkách). A rozhodně to chce zapomenout na výmluvy typu "to je moc nový, to už nejde opravit jako tenkrát"

+2/−1
7.7.2014 10:34

D15a55v39i23d 61P37š91t94r83o34s33s 9469119980274

U nových aut je problém s diagnostikou ,můžete ho opravit ,ale pokud chybu nesmažete v ŘJ tak jako by jste to neopravil , u TV jak co kondíky ,,poddimenzované rezistory atd to je snadná oprava ,ale k "švábům" se člověk jen tak nedostane ,nebo stojí jako půlka monitoru .

Ale v podstatě se dá opravit vše jen to už nejde šroubovákem ,ale je nutné celkem drahé vybavení.

+4/0
7.7.2014 11:00

J13i97ř87í 35Z84ý78k30a 9799113981810

autodiagnostiky jsou dnes za pár šupů. Zrovna mi jedna putuje z Číny na Opel. Za 400Kč. Zvládá nejen diagnostiku, ale i zápis konfigurací do ŘJ (nová výbava, párování klíčů atp.). Na Volvo je trochu dražší (3000Kč), ale i tak se to mnohdy vyplatí. Obzvláště když máte více aut téže značky, nebo se na vašem autě vyskytuje nějaká sporadická závada, kterou chcete vyřešit.

0/0
7.7.2014 16:01

J18i89ř84í 63D53v24o19ř20á61k 5568853698620

Diagnostika není Bůh.Nejlepší diagnostika jsou zkušenosti a hlava.Jinak s tou supr diagnostikou za čtyři kila ti přeji hodně úspěchů.

0/0
7.7.2014 20:24

J48i16ř91í 25Z12ý20k33a 9529443681270

co jsem tak koukal, tak ji na Opel forech používá kde kdo (OP-COM). A nejen v ČR.

0/0
7.7.2014 22:16

J18i69ř92í 60D77v84o74ř37á24k 5788283128200

Z diagnostikou značkovou i neznačkovou pracuji pouze 17 let. Nechán se poučit.

0/0
8.7.2014 20:03

P30e79t19r 37H89á46j70e27k 4370342851784

vymazat záznamy chyb zvládne i torque pro v mobilu s odb adaptérem za 150,-

0/0
8.7.2014 9:46
Foto

P86e14t77r 90P75r39o72c30h66á54z83k30a 3572426762804

No tak nevím.Elektronikou se bavím asi 40 let ale tak silná slova bych nedokázal říct.Dneska to není ani tak o součástkách jako spíše o software.Jak u televizí tak u aut.Chce to nejen dobré znalosti,ale také vybavení a hlavně přístup k náhradním dílům.Chtěl bych vidět jak řešíte zákaznické obvody a nebo procesory v řídicích jednotkách.To je o něčem jiném než vyměnit pár vyboulených kondíků či přepálený odpor.Ale možná vás podceňuji a pak se pokorně omlouvám.

+1/0
7.7.2014 13:33

J57i55ř83í 30Z14ý80k94a 9319113951610

ona oprava za každou cenu nemusí být tou nejlepší cestou. Zkontroluji , případně opravím napájecí obvody, případně zkontroluji "bužuterii" na řídící desce a to je konečná. Jakmile je to v procesoru, nebo nějaké flash paměti, tak se to vyplatí zahodit, resp. někde sehnat celou desku.

Tím jsem chtěl říct, že je fakt spousta lidí, co akorát remcá, že to nejde, protože je to "nový", přitom většina závad je stále velmi triviálních. Jen výmluvy, ani to nezkusili ...

0/0
7.7.2014 15:56

J97i97ř10í 79K44o16c81u89r79e96k 6455484495548

Jo pane, to začalo už tehdy, když vymysleli žárovku. Ta se doma opravit nedá. Zlomená svíčka ano... Vtip je v tom, že od prasklé žárovky se jaksi nedá vyhořet, od zlomené svíčka ano.

0/0
8.7.2014 21:14

P80e52t74r 94M87i78c56h68a88l 2680814501652

Nějak jsem pesimista, že to bude mít stejný efekt i u víceválcových motorů. A hlavně, pokud to bude v elektromobilu, tak tam bude elektromotor, naftový motor a ještě generátor. To bude úžasné ...

0/0
7.7.2014 1:32

D74a16v19i55d 89P78š77t74r32o65s74s 9489249750524

Čím víc kurvítek tím lépe ;-D jinak proč k tomuhle nepřidat variátor jako u skůtru (toyota ho používá) a nepohánět tím auto přímo variátor by ho udržel v těch ideálních otáčkách a do města by to mohlo celkem fungovat.

+1/0
7.7.2014 11:04

M95a82r21e16k 43H75r32u37b29y 6367222261148

Naftovy motor jako motorgenerator a elektromotory v kolech - takze namisto veskere mechaniky postaci par dratu a reostat ;-) Me to naopak pripada jako docela jednoduche a funkcni:-)

+1/0
7.7.2014 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.