Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën C5 CrossTourer: okouzlující plavba

Ze sportovních bot a bund v ulicích města padají módní policistky do mdlob. A přitom je u vyfešákovaných městosexuálů hitem SUV. Tedy auto, které se naparuje, jako by mělo šplhat na Mont Blanc. Přitom kdo chce vizáži přidat sportovní šmrnc, nemusí rovnou na pásek věšet cepín. Stačí jen pár doplňků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u43c30i14a55n 29P68a44p25a91z26i91a41n 5254357341435

Škoda té poruchovosti. Pak už to kouzlení není tak třpytivé.

0/0
10.7.2014 21:31

M74i49c86h16a82l 37K87r33č18á23l 6958938606732

Pohodlnější auto v dané třídě těžko najdete. Největší problém je přesednout po jeho dojetí do jiného. Ve všech ostatních máte pocit že jedete na trakaři. Vím o čem mluvím. Jedno mám.

+4/0
3.7.2014 11:59

M15a13r27t86i57n 78K55u48c89h13a33r84í95k 7492957503901

jen blazen koupi takhle velke auto s 1.6 hdi.

0/0
3.7.2014 8:04

K43a32r42e68l 41F40a98i45t 1168423808472

Vypadá super. Mám starší model a už delší dobu pokukuji po nové C5. To auto nemá chybu, neznám pohodlnější a prostornější auto.

0/0
3.7.2014 6:57

P16e72t50r 63K28o21m87a24r37e77k 3549864362585

Citroen? Nikdy.

+1/−6
2.7.2014 22:10

J82a82n 97M40o47h37y67l31a 6622709279141

Taky názor.:-)

0/0
2.7.2014 23:18

P73a72v27e51l 50H46e74m10e83k 9404829305779

Souhlasím. Mám C5 a už NIKDY to nechci opakovat. Nemohu to prodat, takže se skřípáním zubů čekám až došetřím peníze na nové. Jediná věc, která by mi ospravedlnila nákup té obludné  kraksny by byla, pokud by mi to auto třeba zachránilo život při bouračce. Jinak lituji, lituji, lituji a Citroen už nechci v životě vidět.

0/−4
3.7.2014 8:08

J38o17s35e63f 65N76o55v42a81k 5568262476758

Fakt? Hoďte sem odkaz na inzerát, jestli je v dobrém stavu, třeba ji koupím.

+3/0
3.7.2014 12:29

J93o53s79e83f 19N78o46v23a47k 5258962856368

Na jednu stranu pláčete, že ji nemůžete prodat, na druhou stranu případného zájemce přejdete mlčením. Kde je problém? ;-D

+1/0
5.7.2014 9:20

P18e21t35r 73S52v98a76č62i19n29a 8416679961932

Starší Civic s řadící pákou nahoře má úložný prostor klidně na 2 takový láhve uprostřed auta. Ideální:) Ale proto jsem si ho nevybral, mě si líbil motor a sedačky

0/0
2.7.2014 15:04

D71a71v90i25d 10R14y74c52h31e30t10s30k14ý 9836631890900

Šaltpáka na místě rádia na mě působila takovým dodávkovým dojmem. Proti Civicu ale nic.

0/0
2.7.2014 18:20

P38e76t38r 68V43a16z17a14č 4267693220836

Pánové, jen přidejte, ještě více hanoby na Citroen. Ať si jej pak nikdo nekoupí, alespoň bude pro nás levnější;-) Nikomu nic nikdy nevnucuji, jednomu se líbí holky a jinému vdolky. Citroenů jsem měl poměrně dost a stále i v rodině máme. Nebyly nikdy nové, ale je třeba vybírat, ale to ostatně platí u všech ojetin. BX-ko, nádherný měkký kočárek, bez koroze, bez závad, interier luxusní mikroplyš, stále jako nový. Xantia Break Hdi slouží dceři 15-tý rok, stále jen spotřební materiál (tedy pardon, jednou tlaková trubkohadice praskla), velký, velmi pohodlný a i úsporný kočár (kdo chce závodit, nechť se natřásá v něčem jiném). Další Xantia Hdi, nedávno koupená za 15tis, šlape též jako hodinky. A hydra ? Stačí jednou za 2 roky dofouknout koule za 600,- a zas je pérování jako nové. Má C5 2005 Hdi Exclusive v plné výbavě včetně navigace, el. sedaček slouží bez jediného problému dodnes. Takže bych si určitě zde popsanou současnou C5 opět koupil, dle slov znalých je to poslední bytelný a poctivý citroen (ostatní již víceprvkovou př. nápravu opustili??), nakonec uvidíme, zda nástupce bude stejně poctivý Citroen.

+10/0
2.7.2014 13:51

M33i48c25h22a84l 73F51r55a10n95z 7803613651892

přesně tak :-)

já mám zase Xsaru a řeším jen standardní údržbu a to s nalítanými cca 300,000km, s 2,0HDi spotřeba max 6 litrů, ale spíš méně

+2/0
2.7.2014 15:38

J15a73n 32M94o92h97y28l38a 6122899679341

Jen tak naokraj - když se to bude prodávat méně, levnější to nejspíš nebude.

0/0
2.7.2014 23:19

P38a64v82e21l 82H43e61m67e96k 9814839175289

Pane Vazači, já Vám Vaše zkušenosti z Citroeny závidím. Mám C5 exclusive V6 benzín z roku 2002 po rodičích a rvu si vlasy. S tím autem jsou jen problem.

0/0
3.7.2014 8:13

P19e22t44r 90V41a95z76a13č 4527113420806

Pane Hemku, to je mi líto. Obecně je známo, že C5 I měl dost problémů, od faceliftu 2004 se to vylepšilo a C5 III je nejméně problematický. To je info od známého z Citroenu, jak jsem koupil, tak prodávám. Xantia je dle statistik nejméně poruchové auto z výroby Citroenu.  Jezdil jsem i jiné značky, VW , Fiat . Raději než ve VW jsem jezdil fiatem Grande Punto, neb krátké sedáky ve VW Bora a místo na zadních sedadlech bylo o ničem. Jízda VW TDi ok, výkon spotřeba, jízda Fiatem JTD na kratší vzdálenosti OK, spotřeba nic moc. S Xantiií skoro více než s C5 si to užívám, to pohodlí, žehlení našich rozbitých okresek, ticho od podvozku. Ale nikomu to nevnucuji, možná jsem na Citreny trochu ujetý ale  to neznamená, že nekritický .. Skoro mne mrzí, že jsem si místo Fiata nekoupil několik Xantií -:) Ale bohužel ty pěkné kousky už mizí. Nevím, zda jste takové problémy s C5 měl od začátku, k nám do servisu občas přijede auto, které se sto tisíc pohybovalo někde v garážích a majitel se pak nestačí divit. Každá značka prostě potřebuje své...

0/0
3.7.2014 18:45

P31a75v24e64l 94Č45e35c53h59n45e85r 9718877230477

Pane Hemku, Xantia byla už vyladěná, Měl jsem hodně dlouho XM a naprostá spokojenost, C5 byl krok zpět (bohužel). Pro měl byl vždy problém přesednout do jiného auta. Vždy jsem zjistil, že silnice, po kterých jsem byl zvyklý jezdit, není hladká, ale samá boule. Doslova tragédií bylo přesednutí do Škodovek (Octavia, Superb).

0/0
4.7.2014 0:28

D98a96v92i33d 89H24u75r83k84a 3830463701931

Střídám C5, oktávii, Hondu CRV. Každé auto má něco do sebe. Ale napsat, že C5 je dobrá do zatáčky je nesmysl. Ideální je na dlouhou dálniční jízdu. Ale nikdy ne na hory. A největší omyl v C5 jsou sedadla. Ať jsem vezl kohokoliv, po půl hodině měli všichni křeče v okolí beder a kolen. Velmi špatná sedadla. Takže nakonec není ani vhodný na tu dlouhou dálniční jízdu.

+2/−7
2.7.2014 12:20

J90o31s84e63f 50N39o61v67a46k 5138122456578

No vidíte, já si C5 na dálkové přesuny nemůžu vynachválit. Jediný lepší, v čem jsem zatím jel, byl Mercedes E-Klasse.

+4/0
2.7.2014 12:58

K62a68r72e36l 71F12a28i58t 1768163598762

Tak jestli má nškdo křeče v okolí kolen, tak to asi nebude sedadlama, ale spíš by to chtělo navštívit lékaře. Citroen je jedno z nejpohodlnějších aut a to už nejméně 40 let. V době, kdy se tady vyráběla MBéčka, Citroen i Peugeot měli kdalitní dieslové motory, co lítají do dnes a hydraulické pérování s elektrickým nastavením. Co se týče sedadel, pohodlnější neznám. Např s oktávkou se to nedá srovnat, ta citroenu nesahá ani po ventilky.

+3/0
3.7.2014 6:25

V52l66a54d91i39m80í57r 73H40r62u37b60ý 1324311587612

Co pořád všichni mají s tou flaškou ve dveřích? Je to fajn, když se tam vejde, ale stavět to jako rozhodující kritérium pro výběr auta???

.

Když člověk jede v autě sám, může si lahev odložit na sedadlo spolujezdce (spolu s taškou apod, takže se tam ani nebude kutálet), pokud v autě cestuje víc lidí, tak tu flašku vždycky někdo podá. Co je na tom složitého?

+6/0
2.7.2014 12:00

M78a61r93e89k 86O41p 9602177217586

nejhorší věc, z hlediska bezpečnosti, co můžete udělat!!!!

+1/−4
2.7.2014 12:20

M21a44r52e45k 24O25p 9359853960723

Pne Kámen, až Vám taková PETka při zabrždění začne lítat v autě, nedejbože pod pedály, tak si na ten mínus vzpomenete...pokud budete mít štěstí a přežijete.

+2/0
2.7.2014 14:33

V17l74a17d31i54m71í27r 10H41r22u14b50ý 1534661787242

Co vám na tu petkofóbii říká doktor? ;-)

Ale vážně, jak si takové lítání představujete? Při zabrzdění petka nikam lítat nebude, v nejhorším případě spadne pod nohy spolujezdce, protože tam míří její vektor setrvačnosti - a spolujezdec pod nohama žádné pedály nemá. Tak nepropadejte panice, nejhorší je smrt z vyděšení.

+4/−1
2.7.2014 17:02

J21a68k89u20b 15Š47a80f80a68n23d31a 7945487221341

A co se stane pak? Řidič se (samozřejmě za jízdy) pro spadlou PETku nahne a má hlavu pod palubkou. Ano, je to věcí řidiče že je blb ale také auta, že neumožní umístit tu petku lépe.

0/−1
2.7.2014 17:29

V45l33a84d53i13m54í71r 45H25r24u60b74ý 1984541707892

"Samozřejmě za jízdy". Už to s tou fabulací trochu přeháníte.

.

Kdo je schopný za jízdy něco (cokoliv) lovit na druhém konci auta, ten si tu flašku do dveřní kapsy stejně nedá, i když tam ta kapsa bude - protože ji "samozřejmě" bude mít plnou nějakých krámů a flaška už se tam nevejde, to zase ve své křišťálové kouli vidím já. Takže tuhle skupinu "řidičů" můžeme z úvah vyloučit. A pak už se bez problémů shodneme na tom, že petka na sedadle spolujezdce není o nic nebezpečnější, než jiné věci jinde v autě.

+1/0
2.7.2014 17:58

K85a66r98e13l 66F95a86i67t 1698933358622

Ještě se mě za 30 let řízení nestalo, že bych za jízdy měl potřebu pít, jís, telefonovat. Když jedu kratsí trasy, občerstvim se v cíly, pokud jedu delší cestu, dělám si pravitelné přestávky. Takové ty pitomce, co za jízdy v jedné ruce drží bagetu a u ucha ždímají telefon

0/0
3.7.2014 6:54

J41a49k31u60b 28Š86a67f27a68n22d74a 7685497321741

Nojo, každý není jako vy. Co naděláte....

0/0
3.7.2014 8:19

M95a53r71t80i36n 97D32u45f38e48k 3182677498464

Nevím jakou máte zkušenost se smrtí z vyděšením, ale mě PETka už pod pedály taky spadla.

0/0
10.7.2014 19:02
Foto

T27o83m19á28š 18H14e74r91c98e56g 3210859520310

Mě jen fascinuje, jak v každé recenzi všichni nezapomenou podotknout, že na volantu je moc tlačítek a že ovládání je složité. Pokud někdo nemá dostatek intelektuálního potenciálu k tomu, aby pochopil, k čemu je 5 tlačítek na ovládání hudby (hlasitost, předchozí/další skladba, pauza), 3 tlačítka na tempomat a jedno na přijímání hovorů přes bluetooth handsfree, tak stejně nemá za volantem co dělat.

+7/−4
2.7.2014 11:02

M72a90r39t63i43n 31H89o23n97a22j98z63e18r 9139921226204

Tak tady si dovolim kapku oponovat. 

a) Na volantu je opravdu pretlacitkovano, ale je to otazka vkusu a preferneci. Osobne mam radsi ovladani radia pod volantem.

b) co ma spolecneho nechut k cca 15 tlacitkum a dvoum otocnym volicum na volantu s tim, zda mam, ci nemam co delat za volantem - tomu uz zcela nerozumim... Ale asi jsem ten intelektualne slabsi jedinec. ;)

+5/0
2.7.2014 15:11

J29a28n 79M50o37h65y49l40a 6282989139531

Prostě pokud nechcete ovládat tři miliony tlačítek na místě, kde nemají být a raději zvolíte vůz německý/korejský/japonský/americký, jejichž inženýři zvládnou navrhnout pohodlné ovládaní bez bambilionů tlačítek, tak jste blb a nemáte za volantem co dělat. Nejspíš to bylo myšleno tak;-D

+1/−1
2.7.2014 16:31

J25o69s49e54f 11N71o46v19a54k 5338282556138

C5 mám, o generaci starší - a jsem naprosto spokojenej, Hydropneumatickej podvozek je to nejlepší, co na tom autě je. Má to 230 000 km a kromě údržby (kotouče, destičky, filtry, olej, kosti stabilizátoru, jeden silentblok) zatím nic. Citroën dává na hydrauliku záruku 5 let nebo 200 000 km, asi moc dobře ví proč.

Zase na druhou stranu - nebýt hydrauliky, tak bych si asi pořídil cokoliv jinýho.

0/0
2.7.2014 10:51

L85u95c29i54a94n 70P98a86p45a91z67i72a79n 5454357881325

Do doby než dopluje plavba do autoservisu.

+1/−2
2.7.2014 10:00

J24o31s86e68f 82N52o58v18a17k 5418552136658

Plavu již osm let, 220 tisíc km a hydraulika ne a ne se rozbít, ani servis nepotřebuje. Navíc, výměna koulí stojí i s prací 15 tisíc - na kolik přijde výměna tlumičů superbu nebo výměna měchů u A4 nebo C-Klasse? Násobky. :-)

+3/0
2.7.2014 13:01

D94a10v34i46d 51R69y30c85h33e37t13s66k78ý 9776811810300

Můžete mi vysvětlit proč má schopnost auta pojmout do postranních kapes 1,5 litrovou láhev takový dopad na otáčení naší planety? Novináři z idnesu s sebou nosí na testy foťák a láhev. Já tam láhev nikdy nedával, a kdyby se tam nevešla tak je to věc číslo 5894 při výběru auta.  A k řidiči bych jí nedal už protože, když flaška při nějakém manévru vypadne a vjede pod pedály tak je průser.

+1/0
2.7.2014 9:40

M36a20r29e31k 18O95p 9679443130523

" když flaška při nějakém manévru vypadne a vjede pod pedály tak je průser."

to se právě může stát pouze tehdy, pokud nemá vozdilo vyřešen bezpečné uchycení této láhve, třeba ve dveřích u řidiče. Má osobní mnohaletá zkušenost.

+6/−1
2.7.2014 9:52

D69a45v86i39d 53R83y79c95h67e47t43s92k65ý 9686461900930

No kouká z ní obvykle tak 2/3 takže tomu i tak nevěřím že by nemohla vyskočit. A těch lahví je taky 100 typů. Dávám ji jinam než do prostoru řidiče a je.

0/0
2.7.2014 13:45

P83a12v13e74l 76Š36e86d14l44b82a43u85e13r 7668121482265

Flašku - i dvoulitrovou - si dávám do klimatizované schránky v palubovce, je to pak fajn pití. Do dveří se taky vejde, ale nějak nevím, proč bych ji tam dával... :-)

0/0
21.7.2014 16:25

J59i49ř45í 96S59c81h98w80a24c44h 8858424548596

kdo jezdí dálkové cestu po dálnici by měl vždy vozit flašku pití u sebe, není nad to, když po dvou hodinách cesty 5 minut před plánovanou zastávkou u pumpy uvázne na několik hodin v zácpě bez pití ;-)

+1/0
2.7.2014 9:55

P84a27v11e83l 41O98d77r92a19z10i34l 6184109457190

Vy musíte pít každé dvě hodiny?

0/0
3.7.2014 14:38

D63a80n41i54e48l 18K95r55o95n34e30r 7134924616917

Mi se tam ta flaska nevleze a docela me to stve...Nekolikrat jsem si rikal, ze by bylo fajn, kdyby se tam vesla. Doufam, ze me pristi auto tuto schopnost mit bude..

+1/0
2.7.2014 10:03

J10a70n 89H32á58j68e12k 9810707483488

C5 rok 2002 vlastním je to super pohodové svezení kostky malé díry necítím spíš co bych vytknul je když je na silnici něco jako větší hup při přejíždění př 50km/h se mi stalo že to hydraulika nezvládla a připadalo mě že při najetí se hydraulika vyusne ale jak by bez oleje a pak natvrdo dopadne tzv jako byste hladinu oleje rozhoupali a ted by zahýbala s celým předkem. Ta lahev mě taky tak trošku vadí nemám ji kam dát jedině na sedadlo spolujezdce ale zase při větším brždění je spíš na zemi než na sedačce. ted jsem taky měnil na zadní nápravě ložiska a čepy oficko to stojí jedna strana 20 tis ale da se vše udělat za 7-8tis. ale to je asi u všech aut kdy šikovný automechanik uděla skoro vše ...... taky bolest je ruční brzda kdy od pedálu vedou trubka v ní takovy kluzák a v něm brzdové lanko. sranda je když se do toho dostane voda zarezneto najednou brzdný system nemá co vymezovat estičky zůstanou zaseklé a zkroutí se kotouče vyměna mě přišla na 3.5 tis. hloupé lanko . jinak odhlučněný je parádně před výměnou ložísek na zadní nápravě malé křupnutí nebylo slyšet .......akorád mě vadí že více žere spotřeba 7.7l/100 si myslím že je dost ale při jeho váze .... teď spíš přemýšlím jestli jít do oktávky TDI rok 2004 kdy má spotřebu kolem 5 litrů .....

+2/0
2.7.2014 9:20

M66i40c44h72a50l 80F63r71a60n62z 7543873151512

7,7 je nějak moc...to by chtělo se na to trošku víc podívat :)

0/0
2.7.2014 9:26

Š87t71ě14p58á20n 94V84a40n27ě10k 3623289767867

Jak se to vezme, mám to samé z 2003 2.0HDi, dá se jezdit 6.2 i za 9. Záleží jak tomu člověk šlape na krk :)

0/0
2.7.2014 10:22

J50a60n 97M70o15h10y51l64a 6202339839491

Ten příspěvek mi vyznívá stejně jako test samotný. "Je to super pohodový auto, jen má tohle, tohle a tohle, jinak nic. Ještě ta spotřeba nic moc, ale když to váží ty čtyři tuny, že jo...";-D To je jak když si majitel jako prvního psa koupí rotvajlera - "Je strašně skvělej a milej, jen nikdy nevíš, kdy něco sežere.. nebo někoho.";-D

+1/0
2.7.2014 9:27

J49a31n 11H38á55j82e83k 9800697963968

No jo ale to je bolest snad všech ojetin ... kdy každé auto něco má a kromě škodovky tak na všechny zahraniční auta jsou díly drahé ...... a na nové rozhodně nemám

0/0
2.7.2014 9:41

J32i59ř52í 62S35c23h44w19a31c13h 8758304988646

jestli to nebude tím, že vše má nějaké plusy a mínusy, čili nic není úplně bílé ani úplně černé

0/0
2.7.2014 9:52

J83a81n 14M98o33h60y79l74a 6702559629391

No jasně, ale pokud něco má zásadnější mínusy, tak to sice nemusí vadit, ale rozhodně to není supr dupr auto. To je těch pár výjimečných, které zásadnější chyby nemají.

0/0
2.7.2014 16:33

J87a54n 79H43á95l26a 8525625740217

Kdy jste v hydraulice měnil naposledy náplň? Jak to popisujete to na mě působí dojmem, že ta kapalina je buď znečištěná, nebo je jí málo. 

Srovnávat to s oktávkou, abyste nebyl zklamaný - nemusím ani škodovky, ani francouzská auta, ale připravte se na to, že oktávka bude menší, méně pohodlná a na spotřebu 5l v reálném provozu zapomeňte - ty palubní počítače ve škodovkách přímo fantasticky kecají.

0/0
2.7.2014 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.