Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prošli jsme nové vývojové centrum Škody. Zkouší motory pro celý svět

Škoda má v Česaně v Mladé Boleslavi nové centrum pro testování a vývoj motorů. Zatím tu probíhá zkušební provoz, k ostrému spuštění dojde na podzim. Nejmodernější zařízení svého druhu v koncernu Volkswagen je zárukou toho, že samostatný vývoj motorů v Mladé Boleslavi zůstane další desítky let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a39n 20J35e35m92e68l83k62a 1375540

Odpovědnost to bude asi velká, jestli jsou to motory pro Čínu. Navíc ťamani mají dost výkonné atmosféry a ještě s tím dokáží plnit Euro. By mě zajímalo jak to dělají.. A mají asi výhodu jednoho vývoje. htp a 1.2 tsi nebyly asi úplně vizitkou.

0/0
21.8.2014 7:29

R34a52d75i34m 16P22o50l75á39š89e14k 9196593849459

Podobné vývojové centrum měla svého času Tatrovka v Kopřivnici. Bylo postaveno v letech 1978 - 82 , kdy do rozvoje Tatry investovala tehdejší RVHP celkem  7 -  8 miliard tehdejších Kčs a pracovalo tam celkem asi 2000 lidí.  Vlastní zkušebny byly hlavně v budově u tatrováckého polygonu u vstupní vrátnice č 6 , dneska tam je tuším soukromý autoservis, potom byla motorová zkušebna daleko od silnic a silniční dopravy v areálu vodárny (ČOV) Tatra u řeky Lubiny a některé vývojové laboratoře byly taky v budově "starého vývoje" , kde tehdy sídlili v několika patrech hlavně kontruktéři - měli vývoj hned po ruce a v přilehlých výrobních halách speciální montáže - tam se montovaly vojenské verze tatrovek. Dneska v té budově "starého vývoje" sídlí , jestli se nepletu, kompletní vedení současné Tatrovky.

Vývojové centrum bylo postupně likvidováno v letech cca 1994 - 2000 , jak jednotliví majitelé tatrovky postupně "osekávali náklady" , propouštěli lidi a rozprodávali budovy.

0/0
9.8.2014 5:22

J46i63ř89í 27E83r52b75e26n 1893924556587

Ehm, už v roce 1988 se rozhodlo, že vzhledem k emisním požadavkům bude Tatra vyvíjet jen vidlicové osmiválce - do té doby dělali stavebnicově čtyř- až dvanáctiválce, že? A ono je těžké pracovat na vývoji motoru, který se neprodá: dnešní motor Tatra On Air sice plní Euro 5, ale zákazníků jaksi moc nemá: kolik se jich ročně vyrobí a prodá, 600-800 kusů? Víte, jak jsou pak vysoké rozpočtené jednotkové náklady na vývoj?

+1/0
9.8.2014 18:26

V80o84j21t89ě92c52h 55R55ů32ž69e87k 1567702984642

Zajímalo by mě, jak by na tohle reagovali novinkáři, kdyby se tam  o těchto pozitivních věcech psalo.

+1/0
9.8.2014 0:20

M35i73l95o53š 73N87e71r13a50d 4105198613387

Vůbec se nedivím že skopčáci sunou stále větší část vývoje do Česany. Jen blázen by nevyužil možnosti získat za třetinovou mzdu o jednu až dvě třídy schopnějšího vývojáře než má doma.

+3/0
8.8.2014 23:34

M43i59r29e75k 35B36u39c85h46t47í58k 7639374254579

Na sériový motor tak možná 50 000ot/3 minuty.

0/0
8.8.2014 23:31

M89i91r89o62s58l78a79v 71S26i14n83d55e39l84a11r 2385637184952

leda snad z motorky...

A co jako s temi 50000 ot/3 min?

0/0
8.8.2014 23:44

J35i56ř44í 61S27c84h62w26a76c20h 8688374258976

nauč se číst ;-) 

pojmy nejsou dojmy ....

0/0
9.8.2014 17:02

J79i22n87d51ř40i80c65h 26M54i45t29t94e51r 6381570813383

Jde o gradient , rychlost změny otáček.

0/0
9.8.2014 21:25
Foto

P61e37t79r 80J95a71n16o37v46s80k67ý 1208430102168

Kupte si koně, auta jsou v Evropě na černé listině :(((

+1/−1
8.8.2014 23:15

V13l43a51s42t70a 56C96o91u50f89a36l 6484207886376

To jsou stendy z TES Vsetín. Hezký fotky.

+2/0
8.8.2014 22:50

P79a87v24e81l 87O56d29r35a72z83i51l 6694719707320

Představa, že nějaké takové centrum zaručuje vývoj v Bolce "další desítky let," je ukrutně naivní. Že zkouší motory pro celý svět je snad normální u firmy, která vyváží do celého světa. A to potrubí se při testu nijak nechladí? Nebo je to fotka pro efekt?

+2/−3
8.8.2014 20:40

J25i47ř41í 85S53c18h67w10a84c46h 8208474528426

a proč by se mělo chladit? Chladí ho okolní vzduch a toto chlazení zřejmě stačí. A navíc to poslouží k efektní fotce. ;-)

0/−1
8.8.2014 23:21

A84l82e78š 57L57i66s85o31v86s80k79ý 9402584103728

Zkrátka se ukazuje, že bez VW by dneska škodofka, pokud by existovala, vyráběla tak možná náhradní díly pro favority a motory do sekaček.

+10/0
8.8.2014 20:28

J97a85n 74N75o13v57á50k 6934114316363

Já bych si spíše přál v autě asynchronní motor. Moc bych stál třeba o Škodu Fabii Nemo (ten indický nacionalista měl na baterky celou ponorku). Dojezd 200 km, cena 300-400 tisíc.

+3/0
8.8.2014 13:55

Z94d51e13n43ě45k 24H43a51n93z36l 1921136852484

Kdyz ja jezdim,uz 12 let na Lpg.A to chce odolnej motor.Jezdim hodne,benzin,naftu si dovolit nemuzu

0/−1
8.8.2014 10:31

J44a66n 11K37u53b45a68l24e19k 4699170893126

R^R^R^

+4/0
8.8.2014 9:08

Z47d83e61n51ě62k 16H62a52n85z72l 1461386452314

Nedavno jsem jel v Toledu 1.6 MPI,urceny pro Rusko.To je parada.Jsem zvedav kam,az ty euro normy povedou?0,6 TSI

+6/−2
8.8.2014 8:25

J17i69ř22í 47S40c40h45w55a22c50h 8658614228846

Kam by to vedly nějaké euro-normy. Můžeš si klidně koupit 1.8 - 2.0 TSI to je úplně o něčem jiném, než nějaké 1.6 MPI pro Rusko....

Furt se něco svádí na jakési euro normy, které vůbec objem motoru nikomu nepředepisují. ;-)

+13/−5
8.8.2014 9:54

D80a95v53i42d 75H59o88l52m73a85n 7495425613709

Pane Swachu - Jste trochu mimo ! O objem vůbec nejde. Pan Hanzl píše o slušně jedoucí jednoduché atmosféře a vy kontrujete složitým turbomotorem.

+10/−1
8.8.2014 11:05

J97i38ř64í 16S46c75h56w76a77c38h 8718434898966

mno já vidím, že taky píše o euronormách a jakémsi 0.6 TSI.  Tak kdo je víc v reálu a kdo mimo?

+1/−5
8.8.2014 11:37

D27a10v39i76d 35H66o98l53m96a85n 7485925563309

Rozhodně jste mimo reál Vy (ale nic si z toho nedělejte). Naprosto jste totiž nepochopil na konci uvedenou nadsázku. 0,6 TSI měla být odpověď na vyřčenou otázku o ekoteroristech.

+7/0
8.8.2014 12:13

J29i78ř84í 68S42c16h90w16a13c89h 8158454168516

já si z toho nic nedělám

stačí mi, že u vás má předřečník s výmyslem nárok na nadsázku, ale já jsem s reálným motorem mimo reál....;-(

0/−4
8.8.2014 12:26

J33o19s52e78f 42N88o23v96a59k 5818432186738

No já bych mnohem radši jednoduchej atmosférickej motor, kterej zkousne i horší palivo, než rozmlsanej překomplikovanej motor TSI, kterej při stejné kvalitě provedení vydrží tak polovinu...Rv

+5/−1
8.8.2014 12:50

J22i89ř71í 58S25c55h76w90a19c95h 8648524828926

To by asi chtěl každý ale:

Jednoduchej atmo motor se vyráběl tak před 30 lety. Dnešní atmosféry jsou v podstatě úplně stejně komplikovaný (v případě proměnného časování rozvodů možná i komplikovanější) jako lecjaký turbomotor, jen nemají to turbo....;-)

A ty motory co zkousnou horší palivo? Třeba fritovací olej? Jo pro majitele dobrý, pro ty co jedou za ním peklo. Ne děkuji nemám zájem aby ty stovky aut co kolem mne denně projedou a ty desetitisíce co se pohybují ve městě, kde bydlím, na mě chrlily třeba jen dvojnásobek toho co je jim dnes u nás povoleno.

Z tohoto důvodu já s neustálým přitvrzování norem Euro X v podstatě souhlasím (mno k Euru 6 bych nějakou výhradu našel). Díky jim, při tom neustálém nárůstu počtu aut, se nedusím jejich zplodinami jako před 30 lety, kdy jich jezdila asi tak čtvrtina.

A je mi u zadele, že mají o nula celá nula nic pomalejší reakci na plynový pedál!;-), to bych řešil někde na okruhu....

+7/−1
8.8.2014 13:37

J36i94r92i 69F83i42n88k 6107279527588

Koncern VW se rozhodl že půjde cestou turba, takže lehká pomoc - můžete koupit atmosféru u někoho jiného -nejsou jediní.. ;-)

+2/0
8.8.2014 15:04

V79í59ť70a 47K44r76u93t29i26š 1280574875447

U koho? Ford, Opel, Renault nebo PSA jdou cestou turba, H/K nebo Honda na nich tezce makaji, protoze atmosfery se vykonove a spotrebou proste na turba nechytaji. Jediny, kdo se dnes jeste snazi prorazit atmosferou, je Mazda ...

0/−1
9.8.2014 0:46

J37a54n 96J54e68m66e68l85k16a 1935290

A co Toyota?

0/0
21.8.2014 7:15

P37e75t48r 54S17t56e68j40s91k97a54l 3189428234246

Jo a jaka byla spotreba? 8-9litru a benzinovy zapach vsude kolem vas? Zajimave, ze kdyz jsme tu ty motory meli, tak vsichni prchli k tubonafte. Cim to asi mohlo byt, kdyz jim to tak pekne jelo?

+2/0
8.8.2014 14:04

J76a48n 33J35e14m91e67l48k71a 1385730

Hlavně musí vést 2 vývoje. Pro normální motory a EU motory.

0/0
21.8.2014 7:13
Foto

R31i40c41h46a64r60d 31P93o97l88á68š47e59k 9844363580439

Ta nejsilnější s výkonem až 400 kW je schopna pracovat s točivým momentem až 750 Nm a se speciální odlehčenou hřídelí je schopná bleskurychlé změny otáček, až 50 tisíc za sekundu. 8-o

Nějak rychlý změny ne? Není to náhodou 50 tisíc za minutu?

+3/−1
8.8.2014 6:51

R36o93b40e82r77t 29M42a43c80h23a36l79a 8641461736334

třeba nás chce Škoda něčím překvapit

+1/−1
8.8.2014 7:04

S75t25a32n75i40s75l59a19v 52A53u75g26u62s95t76i70n 4653723184883

To je rychlost změny otáček, ne otáčky...

+3/0
8.8.2014 8:03

J60a54n 87J96e59ž32e38k 3791655577335

A jak tomu máme rozumět? Jako že hřídel zvládne změnit otáčky padesáttisíckrát za sekundu? No, to zvládne asi každá hřídel: během jedné sekundy rovnoměrně zvýším otáčky hřídele třeba z 2000 1/min na 2500 1/min, v každé padesátitisícině sekundy se otáčky zvýší o jednu setinu otáčky za minutu, hřídel za sekundu zvládla padesáttisíckrát změnit své otáčky.

0/−1
8.8.2014 13:21

D65a91n32i37e19l 94R81o83z26s51n85y16o 5600669455668

Ze to zrychli z 0 na 50.000/min za 1 sekundu. Tj. z 1000 na 5000 pri seslapnuti plynu to dokaze byt za 1/12.5 sec = 80 milisekund

0/0
8.8.2014 13:30

J20i57r63i 71R75o85u29b44a78l 1648988476605

Jsou to parametry motorové brzdy. Pokud nevíte co je to motorvá brzda na zkušebně motorů, tak se tématu raději ani nevyjadřujte!

+1/0
8.8.2014 13:45

M20i12r85o85s60l52a88v 52S11i93n85d48e30l31a81r 2985877514402

Sice to vysvetlil na motoru, ale podstatu uhloveho zrychleni vystihl dobre... cimz do tech nesmyslu tady vnesl svetlo.

+2/0
8.8.2014 23:50

J48a73n 74P17e89k70a 5143313233

50.000 změn rychlosti otáček za sekundu? To by roztrhalo celou fabriku :D

0/−1
8.8.2014 13:21

S67t37a71n43i71s81l40a64v 34A62u71g23u44s71t33i18n 4423503924853

Ne změna rychlosti, ale rychlost změny. Ta hřídel vydrží změnu otáček o 50 000 za 1 s (pravděpodobně při plném zatížení). Kouknu na hřídel, ona se netočí, za sekundu na ni mrknu znova a ona kroutí 50 000 ot/min.

+3/0
8.8.2014 17:11

R41a91d47i26m 35P72o53l29á40š80e64k 9476843619809

Spíš ona se netočí a za desetinu sekundy ona točí 5000 otáček/min.

50 tisíc otáček/min  je na relativně běžnou sériově vyráběnou hřidel poněkud moc.

0/0
9.8.2014 5:27

J66i32n14d18ř65i95c29h 37M73i17t68t24e64r 6411650953833

Je to jak píšete , ale mají tam špatně jednotky, mělo tam být správně 50000 ot/sec2, nebo v radiánech/sec2. Ale to je podle mě moc, takže asi to mysleli kombinovaně a to změnu otáček o 50 000 ot/min za 1 sec. Celkem je to nejasně popsáno.

0/0
9.8.2014 21:45

J72i38r74i 50R11o98u89b51a50l 1588108866765

No, mohlo by to znamenat rychlost změny rychlosti otáčení (tedy zrychlení) až 50.000 ot/min za sekundu, tedy jinými slovy zrychlení 833,33 ot/s2, což už vypadá reálně (i když je to pořád pěkný mazec). Psal o tom ostatně už Stanislav Augustin, ale nikdo ho zřejmě nepochopil... ;-), ...

+2/0
8.8.2014 13:42

J19. 42L77o48v28í10š75e54k 3734587667841

Snáď spolupráca s Ruskom vydrží...

+3/−3
8.8.2014 1:13

R78o11m69a40n 86P32o56l18á35č71e44k 5596809755

Minusovačům bych připoměl, že historie ukazuje, že idelogie a peníze jsou dvě rozdílné věci. ;-)

+1/0
8.8.2014 9:54

L79a63d59i65s18l51a27v 41K38v29a94s64n65i21č32k35a 1153537943495

A z toho vyplývá co ?

0/0
8.8.2014 10:23

J41o68s12e29f 93V49o74s25i42c59k60y 4113687646493

Historie ukazuje na smenitelny rubl a na tuzexove bony, chytraku !

+1/0
8.8.2014 14:20

P45e31t40r 34S55t59e15j14s73k74a98l 3319138804756

no aby to tam nakonec jeste nezavreli :-)

0/0
8.8.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.