- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odpovědnost to bude asi velká, jestli jsou to motory pro Čínu. Navíc ťamani mají dost výkonné atmosféry a ještě s tím dokáží plnit Euro. By mě zajímalo jak to dělají.. A mají asi výhodu jednoho vývoje. htp a 1.2 tsi nebyly asi úplně vizitkou.
Podobné vývojové centrum měla svého času Tatrovka v Kopřivnici. Bylo postaveno v letech 1978 - 82 , kdy do rozvoje Tatry investovala tehdejší RVHP celkem 7 - 8 miliard tehdejších Kčs a pracovalo tam celkem asi 2000 lidí. Vlastní zkušebny byly hlavně v budově u tatrováckého polygonu u vstupní vrátnice č 6 , dneska tam je tuším soukromý autoservis, potom byla motorová zkušebna daleko od silnic a silniční dopravy v areálu vodárny (ČOV) Tatra u řeky Lubiny a některé vývojové laboratoře byly taky v budově "starého vývoje" , kde tehdy sídlili v několika patrech hlavně kontruktéři - měli vývoj hned po ruce a v přilehlých výrobních halách speciální montáže - tam se montovaly vojenské verze tatrovek. Dneska v té budově "starého vývoje" sídlí , jestli se nepletu, kompletní vedení současné Tatrovky.
Vývojové centrum bylo postupně likvidováno v letech cca 1994 - 2000 , jak jednotliví majitelé tatrovky postupně "osekávali náklady" , propouštěli lidi a rozprodávali budovy.
Ehm, už v roce 1988 se rozhodlo, že vzhledem k emisním požadavkům bude Tatra vyvíjet jen vidlicové osmiválce - do té doby dělali stavebnicově čtyř- až dvanáctiválce, že? A ono je těžké pracovat na vývoji motoru, který se neprodá: dnešní motor Tatra On Air sice plní Euro 5, ale zákazníků jaksi moc nemá: kolik se jich ročně vyrobí a prodá, 600-800 kusů? Víte, jak jsou pak vysoké rozpočtené jednotkové náklady na vývoj?
Zajímalo by mě, jak by na tohle reagovali novinkáři, kdyby se tam o těchto pozitivních věcech psalo.
Vůbec se nedivím že skopčáci sunou stále větší část vývoje do Česany. Jen blázen by nevyužil možnosti získat za třetinovou mzdu o jednu až dvě třídy schopnějšího vývojáře než má doma.
Na sériový motor tak možná 50 000ot/3 minuty.
leda snad z motorky...
A co jako s temi 50000 ot/3 min?
Kupte si koně, auta jsou v Evropě na černé listině :(((
To jsou stendy z TES Vsetín. Hezký fotky.
Představa, že nějaké takové centrum zaručuje vývoj v Bolce "další desítky let," je ukrutně naivní. Že zkouší motory pro celý svět je snad normální u firmy, která vyváží do celého světa. A to potrubí se při testu nijak nechladí? Nebo je to fotka pro efekt?
a proč by se mělo chladit? Chladí ho okolní vzduch a toto chlazení zřejmě stačí. A navíc to poslouží k efektní fotce.
Zkrátka se ukazuje, že bez VW by dneska škodofka, pokud by existovala, vyráběla tak možná náhradní díly pro favority a motory do sekaček.
Já bych si spíše přál v autě asynchronní motor. Moc bych stál třeba o Škodu Fabii Nemo (ten indický nacionalista měl na baterky celou ponorku). Dojezd 200 km, cena 300-400 tisíc.