Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohodlný silniční křižník Opel Commodore okouzlí pomalou jízdou

Pomalá jízda dokáže mít kouzlo i pro dnešní řidiče, ale musíte na to mít správné nářadí. Majestátní šestiválcové kupé Opel Commodore je to pravé. Pětačtyřicetileté americké fáro stavěné pro Evropu vás uhrane. Pro Američana je asi malé, pro Evropana až opulentně velké. Ale ulice z něj bude stejně paf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a42r84o71s20l26a14v 70Z66a95h30r68a85d78n79í59č58e60k 7105570694661

Super, už vím co koupit za rozumné korunky. Rozhodně lepší než ty nové spotřebáky. :-) Dříve auta byla skutečná auta.

+2/0
5.7.2014 22:59

K76a13r77e46l 72P40á70t20e22k 9324512296412

Měl jsem tu čest vlastnit kupátko Record C  a mohu vám říci, že bych se ho dnes rozhodně nezbavoval jako onehdá, s vidinou novějšího vozu. Překrásný auto. K tý převodovce: Mě převodovka nijak necukala a řadila naprosto hladce, až jsem , už při zkušební jizdě, pojal podezření, že není v pořádku:-) Byla... a vůz nadělal, služby , parády a závisti až, ažR^Mít takové auto v hluboké totalitě dokázalo udělat zlé krve, že tomu kolikrát člověk ani nevěřil. Koupil jsem ho za pár peněz,(Lada 1600 stála v té době 4x  víc) pouze s poškozeným výfukem a doporučením na opraváře, který mi ho celou dobu servisoval , zcela spolehlivě a za milé ceny (vč náhr. dílů). Těch +-  10 l. na sto se dalo, v té době zkousnout, ceny byly přiměřené;-)R^

+2/0
5.7.2014 10:06

J74a53n 96S87o78c52h15o23r 2724576762176

Commodore byl především atyp, mezityp mezi Recordem a Diplomatem. Record měl doulitr, Diplomat třílitr, Commodore dvouapůl litr. Bylo jich z tohoto důvodu vyrobeno málo, proto jsou dnes poměrně vzácné, v devadesátých letech jich jezdilo celkem hodně, ale asi všechny u nás šly do šrotu. Kdo chtěl normálního Opela, ten si koupil Recorda a kdo chtěl něco onačejšího, ten si koupil třílitrového Diplomata. Z tohoto důvodu nebyl o Commodore nijak velký zájem.

Já jsem měl svého času Recorda v automatu, ale nijak velký zázrak to nebyl, prakticky mne to chtělo sežrat. 10,5 na sto kilometrů ve všech jízdních režimech. Automatická převodovka nedokonalá. Commodore asi nebyl nijak lepší, prostě problémové auto. Nakonec jsem byl rád, že se mi to podařilo prodat (l.p. 1997). Dnes by to byl asi dobrý veterán, ale podobných "veteránů"  jezdila v tehdejší době kvanta.

+1/0
4.7.2014 21:45

J43i73ř32í 57Z79ý52k54a 9149893651810

10,5 litrů na sto je moc? ;-D Navíc při tehdejších cenách a "konkurenci"? Vždyť i žigul tenkrát žral devět.

0/0
5.7.2014 11:07

A92l72e53š 72L10i56s83o96v27s65k46ý 9152164603728

Krásný kousek. JAk starožitný nábytek - pro potěchu oka, ale moc užitku nenadělá. Taky cena tomu odpovídala,  a kdyby se evropská auta vyráběla stejným stylem, tak by nestála 10-15 průměrných českých platů.

+1/0
4.7.2014 14:47

A30l14e63x52a13n54d11r 39K39o66s47t62k41a 5799966249516

Také by po 6 letech nebyla k postavení na šroťák.

0/0
4.7.2014 20:06

J19i70ř14í 24S35c79h15w66a88c60h 8588504958686

a proto je průměrné stáří vozového parku u nás 14 let a nijak se nesnižuje?

+2/0
4.7.2014 23:50

J26i95ř17í 31K49o50c46u61r37e90k 6425244165618

To znamená, že kontinuálně probíhá obnova vozového parku, nakoupeno je zhruba stejné množství nových automobilů, jako je vyřazeno starých.

V ČR je mnoho lidí, kteří ročně najezdí 5-10 tkm. To si jako mají koupit nové auto každých 70 až 140 tkm, přičemž životnost solidního auta je dounásobná? To má být jako ekologické, "spotřebovat" dvě auta namísto jednoho?

0/0
9.7.2014 14:17

M93i51l26o29š 50N93e95r44a56d 4575948343577

Tehdy se prostě ještě ještě vyráběla opravdová auta se skutečnými motory. Dílenské zpracování bylo perfektní, protože se na výrobě podíleli skuteční řemeslníci a ne jen na jednu či dvě primitivní operace cvičené opice. Za dnešní litrové prskavky by "konstruktéři" zasloužili místo výplaty nakopat do řiti.

+1/0
4.7.2014 14:21

J85i23ř93í 51S87c42h97w30a65c33h 8588574738146

zase jeden, co si plete pojmy a dojmy. Snad tu nechceš tvrdit, že auto této třídy je dnes nahrazeno auty s "litrovými prskavkami"???

+2/0
4.7.2014 15:03

V56l43a23s80t21i73m52i71l 47T43e39n98c11e72r 4800490587350

Jakto, že se v článku nepíše, jestli se dá do dveří vložit 1,5 L PET láhev ?! A co plasty ? Jsou hodně tvrdé? :-)

+9/−2
4.7.2014 12:49

V24á91c59l47a42v 48M54á80c18h40a 1372273669717

jako líbilo by se mi takové autíčko, ale ta převodovka je opravdu dvoustupňová? není to trochu málo?

0/0
4.7.2014 10:46

J76i88ř48í 11Z43ý75k83a 9609143241750

proč málo? Stačí jeden kvalt na rozjezd a pojezd, druhý na rychlejší jízdu. Motor to evidentně utáhne. Spotřeba, ani emise se tenkrát neřešily. Dneska je zapotřebí mít minimálně 3x tolik kvaltů, aby motor pracoval v úzkém spektru otáček kde má nejlepší poměr výkon/spotřeba, resp. emise.

+2/0
4.7.2014 10:53

J59i22ř87í 40S34c49h26w74a33c42h 8808544198106

dvoukvalt je hodně málo, oproti tomu 4-manuálu to muselo mít spotřebu asi tak o 2 litry vyšší

0/0
4.7.2014 15:08

J73a36n 39D65l21o43u29h75ý 8665325215338

Taky si myslím,že jeden nebo dva stupně navíc by neuškodily a muselo by to pak jezdit mnohem líp.

0/0
5.7.2014 9:56

J79i15ř81í 51H63o86l45e70č81e36k 8650509827903

Volha 21 měla třístupňovou převodovku a stačilo to bohatě.

+2/0
4.7.2014 10:55

J21i52ř43í 39S94c44h38w10a69c49h 8538944928796

stačilo to, aby to jelo, ale jinak jenom nevýhody v době kdy už byly 4 st. manuály naprosto běžné

+1/0
4.7.2014 23:25

J56i83ř55í 65Z28ý11k69a 9209913811770

když tak nad tím přemýšlím, tak ve svém autě (2.4turbo, pětiválec) bych také nepotřeboval více jak dva kvalty. Dvojku na rozjezd a město, čtyřku na zbytek. Vím, že takto jde "lajdácky" řadit, ale dvouhmotový setrvačník by mi asi nepoděkoval ;-D

0/0
4.7.2014 11:47

J92i18ř48í 28S46c70h88w81a30c32h 8758424378366

s většinou aut se dá jezdit na 2-4, ale spotřeba neskutečně naroste.

0/0
4.7.2014 15:19

M75i94c78h45a42l 96K68o93z65d23e97r80k10a 4310815311

Hezký, to jo.

Až na ty dveře. Novináři konečně přestávají šmatlat do nejnepravděpodobnějších koutů palubky, jestli je měkčená, ale v článku o každým autě je zmíněno zabouchnutí dveří.

...a přitom je to takovej amatérismus. Každá automobilka má dnes ve vývojovém oddělení skupinu, která se věnuje výhradně zvuku zabouchnutí dveří.

Automobilky ještě chápu. Ať chceme nebo ne, tenhle zvuk nám podvědomě upravuje názor o kvalitě zpracování auta. Ale proč to musí hodnotit novináři? Vždyť je to naprosto subjektivní a o ničem nevypovídající údaj.

0/0
4.7.2014 10:39

J10i59ř61í 60S12c36h89w81a32c78h 8648224718566

no a vidíš! Nemáš pravdu! Naopak může to (prásknutí dveřmi) napovědět o mnohém.....

Zrovna tak použité materiály v interiéru a jejich lícování kdesi v koutě svědčí o mnohém....

0/0
4.7.2014 15:17

J79i51ř27í 38H51o15l89e73č59e83k 8180989527343

Na pohodlné a houpavé svezení, stačila u nás Volha 24.

0/−1
4.7.2014 8:30

M29i65r70o67s10l97a32v 26Š79i75m34k49o 7145963232635

T 1613 také. Léta jsem ji měl. A zatáčky se s ní daly jezdit rychlostí, o které si se svým Hyundai coupe mohu jen nechat zdát :-)

0/0
4.7.2014 10:44

J42o56s31e18f 42C56í62s70a78ř 7757412350100

krása R^ holt kousek z doby, kdy se ještě do aujt dávaly skutečný motory místo splašených vysavačů R^

+5/0
4.7.2014 8:27

S76t52e13p83a64n 61T65o18t95h 8218729345638

Miluju mekky nastaveni podvozku... obzvlaste na nasich "opravovanych" silnicich.

Az moc sem si na to perovani zvyknul a kdyz pak presednu do neceho jinyho, co ma "moderni" podvozek, tak je to jak na retarderu.

A motor V8 Magnum 5,2l ... Je to ale navykovy jako svina ;-)

A jezdit potov ve thanovo trivalcovym tsicku, to je dost rozdil... ;-D;-D

0/−1
4.7.2014 7:38

J70i51ř14í 12Z11ý91k60a 9959503611760

tříválcová TSI prozatím nejsou ... mají přijít až s novým Polem.

+1/−1
4.7.2014 8:59

Š43t90ě72p13á98n 87K34o66p95ř26i13v33a 6316651485458

zrovna nedávno jsem ho potkal na ulici, je hezčí než na fotkách :-)

0/0
4.7.2014 7:18

V57á54c45l45a57v 83P78c85h20á65l76e73k 8486742131362

Žádné bláboly, ten pocit z víceválce prostě tříválcem nikdy neuděláte...

+7/−1
4.7.2014 6:36

M89a35r50e73k 87H62r18u18b85y 6167372471678

to by ty trivalce musely byt dva ;-)

+1/0
4.7.2014 10:12

J28i82ř45í 61S55c13h50w14a26c28h 8588214868916

a zase ty nesmyslné bláboly, že místo šetiválců (a V8) musíme jezdit s tříválci....

+2/0
4.7.2014 1:07

M43a20r59e27k 31K22r75o42l94l 5251742570930

Protože cena, spotřeba a emise.

0/−2
4.7.2014 6:20

M46a37r58e51k 55H41r28u90b82y 6417222921708

Spis protoze predpisy EU v nesmyslnych jizdnich rezimech...

+3/−1
4.7.2014 10:12

M62i31c73h17a90l 61P11a69v74l96á35t 9873163344909

Ale prd. Kdo by si pred lety koupil tohle auto, dnes si taky nebude kupovat litrovy trivalec. Ledaze by zesilel spolecne s eurohujery a ekofasisty.

0/0
9.7.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.