Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Prohlédněte si do šroubku motor rallyové fabie. Žere i 70 litrů

Velmi úspěšná Škoda Fabia S2000 má na dohled konec kariéry. Teď řádí na Rally Bohemia. Ale v tovární stáji se už těší na start její nástupkyně. Podívejte se do útrob rallyového speciálu. Motorář továrního týmu popisuje motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O69n53d62r19e70j 21H66u77r93k14a 6189798257445

A to jsou tam seriové šály, klika, ojnice a písty? Celý popis a výklad motoráře se věnuje podružnostem, ale to jedůležitější pro přenos tepla a tlaku na pohyb "taktně" vynechal. Mimochodem, Vincenzo  Lancia před 100 lety vyždímal z řadového čtyřválce o obsahu 1500ccm kolem 150ti koní.

0/0
2.8.2014 0:15

P55e16t54r 58S54t44e96j57s33k21a67l 3849118194196

Jak nam pravidla FIA dovoluji nebo prikazuji? Proc by jinak nekdo predelaval primy FSI vstrik na stary MPI?

0/0
17.7.2014 16:01

A27u18g31u20s88t 87F35o64r25m53á26n85e59k 6115569630226

Co tomu říkají ekoteroristé ? Vždyť při té spotřebě musí z jít z motoru ne geamy, ale kila CO2. Obyčejné motoristy za chvíli se starším autem nikam nepustí, ale příroda se může devastovat dál.

0/−2
14.7.2014 18:50

P97e34t72r 13K43r87á36l 6387426222300

A kam patříte vy? Kolik připadá "obyčejných motoristů" na jeden rallyový speciál???

0/0
14.7.2014 19:37

K51a51r85e19l 57F68a76i94t 1868693358562

Zalez někam do kanálu. To je pastva pro očí takové auto.

0/0
15.7.2014 6:26

J29i51ř38í 14K37r58u46t55i75l 2560544850768

Abychom nezapomněli, jede dopředu.

0/0
14.7.2014 8:04

9461164830307

Kupodivu i Francouzi dokáží automobilovému průmyslu ještě dnes něco nabídnout. Byť jejich vozy dnes již nedosahují invence a futurismu ze šedesátých let a jedná se spíše o relativně nespolehlivé, naprosto konfekční auta, firma Oreca, která staví motor nejen pro Fabii S2000, je jak vidno plná odborníků, kteří vědí, co dělají. Ano, je pravda, že po každém druhém závodu musí motor na generálku, ale zde bych to nepřipisoval nespolehlivosti francouzské techniky, nýbrž speciálním podmínkám, zacházení a zaměřením motoru vysloveně na výkon, nikoliv na výdrž

+1/0
12.7.2014 21:55

P93e80t55r 74U15r22a73m 1672170373907

motor je proste delany na dva zavody, kdyz to povoluji pravidla, tak je skoda toho nevyuzit. S R5 to bude obtiznejsi. Zajimave, jak za nejvetsi slavy teto kategorie byla Fabie extra spolehliva, ale v poslednich dvou letech se to vyrazne zhorsilo. Asi to uz dodavatele zacali flakat.

0/0
12.7.2014 23:03

9341614750517

Ano, vždyť přesně to píšu :) a to jsme naživo viděl, jak se ty Fabie staví :) Ale je to jen závodní náčiní. Tenisté si také po každém zápase nechají znovu vyplést rakety :)

0/0
13.7.2014 0:06

K71a76r52e60l 14F83a98i79t 1958653538932

Francouzi vládli mistrovstí světa v rally sposty let od 80tých let....s těma nespolehlivýma autama!!!

0/0
15.7.2014 6:30

K95a98r41e21l 61F91a74i92t 1878793808232

Já jezdim závodně enduro a motor v motorce taky děláme prakticky po 1 až dvou závodech. Že by soudruzi v KTM taky někde udělali chybu jako nespolehlivý francouzi?

0/0
15.7.2014 6:31

F38r64a45n29t30i54š31e24k 80L12u23p10í92n54e78k 8461936116582

Se divim, ze tu spotřebu neprepocitali na fabie, uplne se to nabízelo.

0/0
12.7.2014 18:51

F19r60a28n76t68i74š26e39k 41L86u82p63í91n94e38k 8321496476792

Jo, a ještě kolik se jich vejde na fotbalovy hriste, to by me moc zajímalo.

+2/0
12.7.2014 18:52

J58i51ř44í 39S23c93h84w41a27c16h 8238374978866

když už tu je ten neustále omílaná trapný rádoby vtip o fábiích a fotbalových hřištích: kolik lupínků se vejde na fotbalové hřiště?

0/0
14.7.2014 0:06

P31e71t62r 19S87v76o54b13o24d88a 9367968480312

Já teda vůbec nemám představu kolik žere fabie, když se jede opravdu na doraz.

0/0
13.7.2014 18:56

P15a63v32e38l 97O24d51r16a73z30i15l 6814829437980

To asi nemá nikdo, co jsem měl haťapky, tak těm PPC končil u 14,9l/100km.

0/0
2.8.2014 16:01

J32i27ř58í 83S75c69h32w75a22c61h 8708344558376

a co by tak přepočítávali? Fábii na Fábii? Celý článek je o FÁBII! :-P

0/0
14.7.2014 0:01

J54o13s25e54f 62P36o63r83t83i39k 8837449254

Takže seriový není ani zmíněný motor. ;-D

0/0
12.7.2014 18:18

M96a41r14e15k 92K21r14o90l70l 5771232710610

To není nikdy. Ale blok ano. Ten je sériový

0/0
12.7.2014 18:19

9811864190767

no, jak se to vezme.....řekněme do určité míry sériový. Neb byl vzatý ze sériové linky, ale i ten blok byl potom řádně upraven :-)

0/0
13.7.2014 0:27

J36i88ř95í 77S29c27h89w37a29c17h 8448474438286

prostě ber to tak, že motor je takový, aby vyhovoval regulím....;-)

+1/0
14.7.2014 0:11

Š10t41ě53p34á44n 18S55e77k23a50n45i82n34a 2119824114535

Úžasný zvuk a video z kokpitu. :-) Na to by se dalo koukat dlouho.R^

+3/0
12.7.2014 17:52

B75e74n 16P12a93v48k46a 1777233237771

Prý z vrstvy uhlíkových vláken a karbonu.:-P

+2/0
12.7.2014 16:12

B72e14n 68P52a37v58k22a 1407173567521

103 oktanů také pobavilo:-P

0/−5
12.7.2014 16:15

J10i31ř58í 75S54t42r45a92k87a 9548286622678

A co je na tom k pobavení? Závodní benzin: Jedná se o velice výkonné palivo určené pro veškeré turbomotory bez ohledu na objem motoru.

Oktanové číslo 102, obsah kyslíku je 3,7 %, obsah olova pod 0,013 %

Vhodné pro motory s sériovým kompresním poměrem.

Odpovídá předpisům FIA.

+1/0
12.7.2014 16:25

M72a36r26e16k 92K17r55o30l94l 5771142190800

Co je to "sériový kompresní poměr" ?;-)

0/0
12.7.2014 18:12

O91n54d74ř87e51j 92Č95a33p73k84a 6521281923144

Víc než 100 znamená, že se ten benzín chová ještě líp, než 100% oktan. S moderními aditivy to není problém, u závodních a leteckých benzínů je to naprosto běžné.

+1/0
12.7.2014 18:21

M42a30r34t33i54n 50J11i79r11o42u16s46e10k 7116315155528

Pan Ben Pavka se prostě jen ztrapnil neznalostí. ;-D

+3/0
12.7.2014 18:24

J54o65s72e49f 89M27i98c12h34a66l43č98í50k 1728879985139

A co teprve 130 oktanů :)

0/0
12.7.2014 19:28

V23l10a69s54t59i68m79i22l 53H42a81l15b92i94c12h 8673425976618

Na to létaly za II.světové Tempesty.

0/0
13.7.2014 15:14

J29i63ř51í 12K34r31u29t83i66l 2790604680288

A co teprve 150 koktanů.

0/0
14.7.2014 8:15

M46i95r86o30s45l97a94v 96T92ů37m46a 1835277952405

na motoru logo VW ;-)

+1/0
12.7.2014 15:38

J70a41r40d17a 74S35o79k48o70l 1966448321401

A kde to má povinný katalizátor?

0/0
12.7.2014 12:55

P83e22t41r 91U73r63a67m 1952170813327

az za svodama pod autem

0/0
12.7.2014 13:20

S43t12a63n36i36s15l28a17v 34R87o22s35e49c52k92ý 9915669571259

-y-

0/0
12.7.2014 18:11

M32i10r74o64s22l79a94v 53Š20i63m38k44o 7625593182735

Až udělají něco na úrovni 130 RS, tak pak bych se chlubil. Tehdy vyhrávala třídy 1 350, 1600 a proháněla dvoulitry. Tehdy to bylo vyrovnanější.

0/0
12.7.2014 9:58

D71a71v52i22d 65N78o37v97o51t71n86ý 2917492795719

Tímto se klidně chlubit můžou. Mnohem víc než tou 130 RS (což vůbec nebylo špatný auto).

+2/0
12.7.2014 14:46

M10a48r91e58k 31K68r47o51l56l 5401602170520

Tohle je určitě lepší než 130RS. Ovšem konkurence nespala. ;)

0/0
12.7.2014 19:05

J94i53ř58í 75K40o78c30u30r24e45k 6595534725758

Nedávno jsem ji viděl jezdit na okruhu. Dopadla neslavně.

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R1.pdf

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R2.pdf

0/0
12.7.2014 21:58

K22a50r91e13l 14F39a91i38t 1948703108852

No ono ještě i dnes je to hlavně o těch rukou na volantě. Když do auta sedne borec co to má v krvy, tak zajede na vratech od stodoly, ale dřevu nepomůže nic. Viz S. Loeb....Tak to bylo i za starých dobrých rallyových časů.

0/0
15.7.2014 6:40

P14e34t29r 94U80r14a70m 1832130973227

"z uhlikovych vlaken a jedne vrstvy karbonu" ;-D

+11/0
12.7.2014 0:55

R20o61m69a58n 50H84o13r41n14í58k 2915352114631

Možná to je karbon z výfuku

+1/0
12.7.2014 7:21

F37r55a76n60t65i57š86e74k 53H73á95j10e28k 2636549811875

R^

0/0
12.7.2014 9:37
Foto

J72i24ř37í 80K50w44o80l50e52k 5913387948379

Nejspíš tam neko být ...a jedné vrstvy kevlaru.

0/0
12.7.2014 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.